Olrike schreef:Ga je Tristan direct in het Z2 uitbrengen?
In het Z1 (gelukkig
)!
Dautsen schreef:Zal nog wel een klus zijn om zo'n groot paard soepel te laten bewegen of niet?
Nou, dat valt me eerlijk gezegd nog wel mee
. Hij begint heel alert te worden op mijn hulpen en hierdoor wordt het ook steeds gemakkelijker om hem fijn in de aanleuning te krijgen. Kaak was een beetje het moeilijkste punt (qua bouw ook goed te verklaren) maar dat gaat nu ook steeds fijner. Zijn gangen zijn gewoonweg goed, de stap is écht goed voor dikke 8-en en 9-ens, in draf schakelt hij erg gemakkelijk maar moet hij nog wat kracht winnen en in galop is hij gewoon imposant
, maar voor het fijne moet hij ook nog wat sterker worden. Maar dat komt allemaal vanzelf!
Zijn eigenaren zijn er nogal voor om het Groninger paard ook als (betrouwbaar!) sportpaard te promoten, want het vooroordeel is nog steeds dat het 'lompe slome knollen' zijn waar je beter een kar achter kan hangen of een buitenritje mee kan maken. Hoop met Tristan toch wel het tegendeel te bewijzen, samen met zijn (overigens klassiekere en zwaardere) collega-hengsten Erik-T en Talonius die het goed doen in de M2 op het moment. En ik denk dat een Orbaldo bijv. hier ook wel bekend is
!