mauwz @ vrijspringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Re: mauwz @ vrijspringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:46

miss_lizje schreef:
ziet er leuk uit. ze lijkt er zelf ook plezier in te hebben.
zou volgende keer misschien wel beschermers om doen ( ook i.v.m dat ze de benen niet intrekt)

Alsof peesbeschermers gaan helpen tegen klappen van voor. Die dingen hebben alleen nut als ze zich aanraakt met de achterbenen. Hoefschoenen zou bijvoorbeeld nou nuttig zijn, ter bescherming van de hoef als ze aantikt. Peesbeschermers gaan pas helpen als er klappen van achter komen, bijvoorbeeld tijdens de landing, dan zijn ze idd geen overbodige luxe maar doet ze dit niet dan zijn ze ook niet nodig.

OT: mooi paard! Je zou in het vervolg 2 balken op de bovenste kunnen leggen, zo ongeveer / \ dan moet ze namelijk haar benen echt optrekken omdat ze anders niet over de sprong heen komt. Dan wel natuurlijk geen 1.40 maar rond de 60-80 en pas als je merkt dat het echt goed gaat hoger. Als je dat vaker doet, zal je zien dat haar techniek steeds een beetje beter en beter wordt.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 19:21

@ bouierenaat dank je
@ Lara_Silver Hoe bedoel je dat precies met die balken?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 19:38

Ik zal even een voorbeeldje maken in paint, momentje..

EDIT:
Afbeelding

Hoe dichter je de groene balken naar elkaar toe legt met de boventste uiteinden, hoe moeilijker het is en omgekeerd. Hetzelfde met hoe ver je de uiteinden van de groene balken over de bovenste rood-witte plaatst, hoe verder hoe moeilijker, en weer omgekeerd.
Begrijp je het principe een beetje? Lachen
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 21-02-08 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 19:41

Suzanne_k schreef:
Bedankt voor de reacties. Peesbeschermers heb ik niet om aangezien ze haar eigen benen niet aantikt. En tegen de balken helpen de peesbescherms weinig.

ja, daar heb je gelijk in!
Wat een mooi beestje zeg! Alleen van mij zou ie wel iets dikker mogen Bloos

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 19:53

@ Lara_Silver dank je. Nu snap ik het. goede tip mits je ze niet te dicht tegen elkaar legt denk ik.
@ saskiakefie helaas wordt ze niet zo snel dik, ze krijgt de hele dag door hooi en een kilo biks maar ze blijft (mooi) slank. zolang ik haar ribben niet ga zien vind ik haar mooi.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 19:57

Suzanne_k schreef:
@ Lara_Silver dank je. Nu snap ik het. goede tip mits je ze niet te dicht tegen elkaar legt denk ik.
@ saskiakefie helaas wordt ze niet zo snel dik, ze krijgt de hele dag door hooi en een kilo biks maar ze blijft (mooi) slank. zolang ik haar ribben niet ga zien vind ik haar mooi.

Natuurlijk! Gewoon rustig opbouwen met de balken niet te ver over de bovenste en met een aanzienlijke ruimte ertussen, zodat ze er aan kan wennen, pas dan kun je het gaan opbouwen en echt als 'training' doen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 19:59

Suzanne_k schreef:

ooh maar als ze voldoende voer krijgt, maakt het natuurlijk zo niet uit Knipoog

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 20:04

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:06

oh ja op die laatste foto is ze precies mooi Knipoog

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:54

suus ze is niet te dik of te dun hoor Knipoog