unbelievable @ wedstijd (royal dance)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VValar

Re: unbelievable @ wedstijd (royal dance)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:00

Knap dier heb je hoor. Gaat al mooi over de benen! Gefeliciteerd met de punten. Hoe oud is ie?

_katja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 20:02

ik dacht 6 Bloos
maar eigenlijk is er vroeger niks mee gedaan, en hier voor heefd ze ook nog niks gelopen.

_katja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 11:00

Haha!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:03

super mooi paard echt waar,
lijkt op een paard wat ik heb gehad,

_katja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 11:09

sammy1 schreef:
super mooi paard echt waar,
lijkt op een paard wat ik heb gehad,

dankje,
was dat ook een royal dance

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:14

Ziet er leuk uit hoor, tips zijn er al gegeven.
Weet zeker dat je er een erg leuk paard aan gaat hebben/ hebt in de sport!
Veel plezier samen!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:22

Mooi paardje!
Gefeliciteerd met je punten!

Te diep ken ik helaas maar al te goed...

Jammer dat ze thuis nogal vervelend is, maar komt vast wel goed.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:25

_katja_ schreef:
ik dacht 6 Bloos
maar eigenlijk is er vroeger niks mee gedaan, en hier voor heefd ze ook nog niks gelopen.

Aangezien de naam met een U begint, denk ik dat het een 7 jarige is.
Desalniettemin sluit ik mij bij de meesten aan. Ik vind het inderdaad ook een zeer aansprekend paard!

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:01

Wat een mooi dier zeg, echt eentje om trots op te zijn.
Alle feedback die ik kon verzinnen is al gegeven dus sluit me daar bij aan
& natuurlijk gefelciteerd met je punten Knipoog

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:07

gefeliciteerd!
wat een bekende bak Clown
leuk paardje, maar wel de voorpluk vlechten he Tong uitsteken
jury vond je diertje ook erg leuk Knipoog

_katja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 16:58

trudydejong schreef:
_katja_ schreef:
ik dacht 6 Bloos

Aangezien de naam met een U begint, denk ik dat het een 7 jarige is.
Desalniettemin sluit ik mij bij de meesten aan. Ik vind het inderdaad ook een zeer aansprekend paard!

ja ik zat al te twijfelen tussen 6 en 7 Knipoog

Sannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 17:52

Daar heb ik ook gereden die dag !!
PRachtigpaard, goeie punten!
Gelefi! XX

_katja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 18:44

Haha!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 23:56

Onze U (Unique) is ook nog 6, wordt in maart 7 (maar KNHS laat het geloof ik per 1 januari ingaan, dus dan is het 7). Haha! Haha!

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 00:03

Leuk paardje zeg!
Erg netjes! Gefeliciteerd met je punten en prijs!

_katja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 22:42

Hoi

Wat me vanavond is overkomen!!!
ik had vanavond paardrijles, en op de terug weg kwamen we een papier wagen tegen,
er was een fietspad en daarnaast een heel klein stukje berm met daarnaast een stijl aflopende sloot.
Wij wilde zo langs die papier wagen, uni liep er naar toe en toen deed ze een stapje op zij
en gleed zo achter uit de sloot in met mij er op ik kon er vrij snel af,maar Uni kwam er niet meer uit omdat, het zo stijl was. Toen we in de sloot lagen zat de teugel om haar been heen dus toen had ik gelijk aan een van die mensen om een mes gevraagd en heb ik de teugel door gesneden.
Iets later kwamen er gelijk heel boeren aan (het was ook in de polder),die hebben de brandweer gebeld.
Een van die boeren heeft de sjofel gehaald en ondertussen was me vader er ook aan gekomen met de trailer. En me moeder had ook me instructrice gehaald (dat was niet zo ver weg en aangezien mijn ouders geen verstand hebben van paarden is dat wel zo handig)

Ondertussen was ik weggelopen,
want ik kon het gewoon niet aan zien.
Hoe Uni probeerde uit de sloot te komen. Wat half lukt en dat ze daarna weer uit gleed en dat ze zelfs een keer op haar rug te recht kwam.

Uiteindelijk hebben we haar er uitgekregen.
Toen hebben we haar in de trailer gezet (gelukkig liep ze er gelijk in)
Toen we thuis kwamen hebben we haar eerst helemaal gewassen en helmaal dik ingepakt +dierenarts laten komen omdat ze toch wat water had binnengekregen door haar neus/oren. Maar het viel allemaal mee gelukkig.

Na dat Uni weer op stal stond, heb ik het zadel afgespoten (die zat helemaal onder de modder, en gelukkig is niets verbogen)
Na dat ik daar mee klaar was nog even snel het hoofdstel en toen ben ik zelf in bad gegaan.

Nu dacht ik ik typ het even van me af.

Groetjes katja

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:56

Hoi Katja

Pffff, kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Lijkt er gelukkig dus op dat jullie er beide goed vanaf gekomen zijn. Ach gut

Nog even over je foto's en vragen. Ten eerste ziet er mooi en ontspannen uit! Puntjes voor je houding gaf jezelf al aan. Wat betreft het te diep gaan; heel veel (schijn)overgangen rijden. Bijv. stap, draf, 4 passen stap, 5 passen draf etc etc (en schijnovergangen; van draf bijna naar stap en dan weer naar voren). Als paarden te diep gaan heb je (in algemene zin; bedoel niet 'jij' ) de neiging dit met je handen 'op te tillen' terwijl je het vanuit de achterhand op moet lossen; dus lekker naar voren rijden en veel schakelen. Voor de B is deze houding trouwens niet erg, maar goed dat je er mee bezig bent!
Ben in de overgangen rijden ook heel consequent, want het thuis vervelend zijn wat je noemt klinkt als ongehoorzaamheid (ga er nu even vanuit dat je medische dingen hebt uitgesloten). Bespreek dit met je instructeur, maar wat je er zelf al aan kan doen; ontzettend consequent met haar zijn, en dan bedoel ik niet 'hard'' niet alleen verkeerd gedrag corrigeren, maar ook consequent zijn in goed gedrag belonen. En waar de overgangen rijden ook goed voor zijn; zorgen dat ze beter op je been reageert; druk = naar voren en op elk moment dat je 't vraagt; niet 2 passen of 3 seconden later.....
Succes! maar komt vast wel goed Lachen

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 23:05

)Jeetje wat een verhaal Katja: ik kan me voorstellen dat je je kapotgeschrokken bent en ik kan me ook voorstellen dat je er niet naar kon kijken. Gelukkig is alles weer goed gekomen. Ik denk wel dat ze morgen erg stijf zal zijn; let even goed op of ze niet raar gaat lopen, het kan nl. zijn dat ze hier en daar wat spieren verrekt heeft. Als je helemaal zekerheid wilt hebben, bel dan een goede ostheopaat en laat haar even helemaal nakijken, dan weet je zeker dat er niets mis is. Mocht je adressen willen hebben dan moet je het maar laten weten ! RD's zijn nogal gevoelig in de rug, dus die lopen snel wat op...

Ik hoop dat je zelf weer een beetje tot rust gekomen bent, maar het zal nog wel even in je hoofd blijven spoken Ach gut

Geef Uni maar een dikke knuffel (en een krabbeltje van haar halfzusje Haha!)

rooszszsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 23:21

Jeetje zeg dat is echt schrikken!!!! Hopelijk hebben jullie verder niets, misschien een beetje stijf?!?!? Veel succes nog verder, je hebt een plaatje van een paard!

_katja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 19:29

Netje schreef:
)Jeetje wat een verhaal Katja: ik kan me voorstellen dat je je kapotgeschrokken bent en ik kan me ook voorstellen dat je er niet naar kon kijken. Gelukkig is alles weer goed gekomen. Ik denk wel dat ze morgen erg stijf zal zijn; let even goed op of ze niet raar gaat lopen, het kan nl. zijn dat ze hier en daar wat spieren verrekt heeft. Als je helemaal zekerheid wilt hebben, bel dan een goede ostheopaat en laat haar even helemaal nakijken, dan weet je zeker dat er niets mis is. Mocht je adressen willen hebben dan moet je het maar laten weten ! RD's zijn nogal gevoelig in de rug, dus die lopen snel wat op...

Ik hoop dat je zelf weer een beetje tot rust gekomen bent, maar het zal nog wel even in je hoofd blijven spoken Ach gut

Geef Uni maar een dikke knuffel (en een krabbeltje van haar halfzusje Haha!)

Vanochtend heb ik met haar gestapt en toen zag je niets, en ik ga ook zo weer met haar stappen zodat ze toch haar spieren kan strekken.
Ik zal er zeker op letten met haar spieren! En als ik een ostheopaat nodig heb dan zal ik je wel even een pm sturen.
Ik ben wel rustiger geworden, maar soms komt er nog wel een beeld voorbij, maar dat word ook wel minder.

Ik zal haar een dikke knuffel geven Haha!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:49

Ik ben benieuwd hoe het nu gaat: heeft ze het avontuur goed overleefd en ben je zelf nu de schrik weer wat te boven??

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:50

jammer dat de foto`s zo donker zijn.. maar je rijdt erg netjes, het ziet er echt keurig uit..!!!

sylromans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:12

mooi paard die 3e foto is mooi Haha!

_katja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 21:19

hoi

sorry dat ik zo laat reageer weer,
maar ik was een weekje op vakantie Knipoog

Uni is deze week door mijn instuctrise gerden en ze heefd het ook rustig opgebouwd. IK ging er afgelopen zaterdag op en ik dacht wat is dit??
het voelde zo raar het leek net of ze kreupel liep.
maar dat viel wel mee en nadat ik wat langer had gereden ging het gewoon lekker.Vandaag heb ik er weer opgereden en eigenlijk ging het super.
en aan het eind gaf ik haar lange teugels en even later pakte ik ze weer op, toen was ze bang dat ze weer aan het werk moest dus ging ze stil staan.
Gellukig stond me moeder in de bak dus die had haar even voor uit geholopen. Tong uitsteken

Babetteh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:06

Wat een mooi paard !
Maar wat me opviel is dat er in het rijden wel een sperriempje aan de neusriem
is en op de laatste foto niet meer.. een reden ?

x