Forendo Ameno, voor de eerste keer @work onder het zadel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Zwartwitje

Re: Forendo Ameno, voor de eerste keer @work onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:25

Afgezien van het feit dat je zelf zegt een bikkel te zijn, heb je er ook al eens over nagedacht dat het erg eng en vervelend voor je pony kan zijn als er iemand van zijn rug afvalt..? En dat dat ook gevolgen kan hebben in de toekomst met rijden?

En dat het longeren niet gaat, ligt dat misschien niet aan het feit dat hij niet wil, maar dat hij het nog niet begrijpt, wat me niet onaannemelijk lijkt, aangezien hij nog maar een keer eerder gelongeerd is?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 20:03

Ja ok. Maar ik werk toch bijna nooit aan de longé, omdat we een longeerbak hebben, laat ik ze zonder lijn lopen.

Opzich val ik ook niet erg vaak. Nouja. Hij werd wel voorzichtiger daarna, dus hij vind het niet heel leuk nee. Maar als ze het wel leuk vinden maken ze er een spelletje van.

Mariekexzita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:09

een jong paard moet juist alles leuk vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:15

Nou 't lijkt me handig dat een jong ding meteen snapt dat ruitertje werpen niet leuk is Clown Haha!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 20:27

Ja, mij ook!

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:34

Ik snap dat je het allemaal zo goed mogelijk wil doen. Maar ik zie in je profiel dat dit paardje geboren is in 2005. Is hij in januari of februari geboren? Waarschijnlijk is hij pas in het voorjaar of zomer geboren en is hij dus nog geen eens 3 jaar oud... Het is wel erg leuk om hem nu te rijden, maar pas je op dat je door je enthousiastme niet over een paar jaar een versleten paardje hebt. Succes! Haha!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 20:49

Ja ik weet het. Ik beperk me ook wanneer hij door het eerste gedeelte van het inrijden heen is (reageren op benen) tot 1 á 2 keer in de week rijden, alleen in het weekend. Of zelfs 1 keer in de twee week.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:50

Joh, Bokt heeft kennelijk gewoon besloten tegen je te gaan zitten zeiken, dus je kan het gewoon al niet meer goed doen...

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:53

Kanelly schreef:
Nou 't lijkt me handig dat een jong ding meteen snapt dat ruitertje werpen niet leuk is Clown Haha!
mistid schreef:
Ja, mij ook!

Ah, dus de valpartij hoorde erbij?
Sorry, maar die kon ik niet laten hangen Clown

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 20:57

Nou, was niet gepland Tong uitsteken .
Maar ben wel blij dat ik weet wat hij daarop doet. Een paar meter draven/galopperen en dan stilstaan wachten tot baasje terug komt Tong uitsteken

jutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:03

ik als 'ooggetuige' zag dat er eng uitzag Tong uitsteken , maar hij bleef idd na een paar meter stilstaan, en wachte Cool

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 21:05

Haha. Wat was er gebeurd als je hem beet hield? Dan hing je tussen je eigen en meno. Ik zie je al hangen. Sorry Tong uitsteken .

jutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:07

ik denk dat dat wel zal mee vallen Vingers aflikken haha

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 21:10

Ja, vast wel, Een bloederige arm Tong uitsteken

sopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:12

Ach joh kan heus geen kwaad! Zoals op de foto's te zien ben je gewoon rustig bezig dus niks aan de hand toch? En ik vind het nou ook weer niet overkomen alsof je geen idee hebt waar je mee bezig bent en voor de eerste keer ziet het er prima uit hoor. En dat van die rommelige handen vind ik ook onzin, probeer maar is netjes te rijden op een paard waar voor het eerst iemand op zit, hehe logisch dat je handen of voeten af en toe een eigen leven lijden of niet?
Verder; Ziet er leuk uit en ga zo door!

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:15

sopper schreef:
Ach joh kan heus geen kwaad! Zoals op de foto's te zien ben je gewoon rustig bezig dus niks aan de hand toch? En ik vind het nou ook weer niet overkomen alsof je geen idee hebt waar je mee bezig bent en voor de eerste keer ziet het er prima uit hoor. En dat van die rommelige handen vind ik ook onzin, probeer maar is netjes te rijden op een paard waar voor het eerst iemand op zit, hehe logisch dat je handen of voeten af en toe een eigen leven lijden of niet?
Verder; Ziet er leuk uit en ga zo door!

Behalve dan dat het paardje nog geen 3 jaar oud is...

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 21:16

Ja, vandaag wel een ander bit gehad, stuurde alwel beter. Beetje dikker bit.

@ Jenny: ga jij maar eens bij renstallen kijken, rijden er al mensen op als ze nog geen 2 zijn!

Edit: Klinkt niet heel vriendelijk, sorry!

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:17

mistid schreef:
Ik gebruikte mijn oude te grote cap, schuift voorover zoals je ziet.

Als eerste wil ik even zeggen dat je een heerlijke teddy-pony hebt! Een vrolijk ding zo te zien leuk hoor Lachen

Ik heb niets te melden over het inrijden van je pony, heb dat zelf nooit gedaan dus kan er ook weinig over zeggen. Behalve dan dat het mij ook wel iets verstandiger lijkt om zoiets met z'n tweeën te doen. Maar dat is natuurlijk helemaal aan jou.

Het enige waar ik wel wat over te zeggen heb is dat je schrijft over de cap die je draagt dat deze te groot is. Nu is het zo bij brommerhelmen dat je beter geen helm kunt dragen dan een helm die te groot/niet goed bevestigd is. Dit omdat wanneer je valt de kans aanwezig is dat de helm je nek in klapt. Ik neem aan dat dit ook zo is met een cap. Misschien volgende keer toch maar een goed passende cap dragen?

Heel veel succes met je leuke pony!

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:21

mistid schreef:
@ Jenny: ga jij maar eens bij renstallen kijken, rijden er al mensen op als ze nog geen 2 zijn!Edit: Klinkt niet heel vriendelijk, sorry!

Geeft niet hoor. Ik weet dat je het goed bedoeld net als ik Haha!

Maarre...die renpaarden worden vaak niet zo oud vanwege bvbeengebreken.. Verdrietig Ik wil je alleen maar waarschuwen. Gebruik anders de zoekfunctie eens. Er zijn meerdere topics over de beste leeftijd om een jong paard in te rijden en wanneer de groeischijven dicht zijn. Succes!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 21:21

hij zit verder wel goed, hij is alleen een centimeter te ruim bij mijn hoofd Tong uitsteken, dus kiept ie iets naar voren, klein stukje maar, kinband zit verder goed dat ie ook niet meer als een cm wil bewegen.

ThnQ dat je hem leuk vind!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 21:24

Jennyxx schreef:
mistid schreef:
@ Jenny: ga jij maar eens bij renstallen kijken, rijden er al mensen op als ze nog geen 2 zijn!Edit: Klinkt niet heel vriendelijk, sorry!

Geeft niet hoor. Ik weet dat je het goed bedoeld net als ik Haha!

Maarre...die renpaarden worden vaak niet zo oud vanwege bvbeengebreken.. Verdrietig Ik wil je alleen maar waarschuwen. Gebruik anders de zoekfunctie eens. Er zijn meerdere topics over de beste leeftijd om een jong paard in te rijden en wanneer de groeischijven dicht zijn. Succes!

Ja, ik weet het, staat bijna elke keer wel weer 1tje die dood is in de hoefslag.
Ik vond mezelf wel erg bitchie daar, dus ff edit erbij gedaan Knipoog .
Renpaarden moeten ook veel, intensief en vooral snel gaan, dat hoeft deze nog niet (gelukkig). Cool .

Mariekexzita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:31

Ik bedoel niet dat hij het leuk moet vinden om je eraf te gooien, maar dat hij er zelf vooral veel lol in moet houden(..)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 21:35

O ok Tong uitsteken .
Hij vind het verder erg leuk! De hele tijd oortjes naar voren!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:49

Zal maar niet herhalen wat al gezegd is,al ben ik het met een aantal mensen wel eens.

Misschien is het een goed idee om met een halstertje eronder, of met extra teugels aan de neustiem te rijden tot hij snapt wat je met dat bit bedoelt. 2 Teugels dus, of zo'n verbindingsstukje gebruiken als je niet zo handig bent met dubbele teugels. Dan trek je ook niet zomaar in zijn mond, die je gevoelig wil houden. En waarom pas 1-2 keer per week rijden als hij de beenhulpen snapt? Ik kan maar 1x per week naar mijn vzpony, (heb nu 3x los gereden) en hij leert het ook! (Heb zelfs het idee dat die extra "denktijd" hem goeddoet. Heeft heel wat indrukken te verwerken!
Succes verder, hoop dat je meer nuttige tips krijgt (en niet zo'n enorme discussie, te jong is te jong, maar dan heeft doorzeiken ook geen zin! Ga maar na, bijna niemand zou alleen om bokt stoppen met rijden)

Sheerza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:11

Wordt het meteen bekeken als gezeik, als je hier foto's plaats kan je reacties verwachten! Positief en negatief..Dan moet je lekker geen foto's plaatsen.. Krijg je ook geen "gezeik" Knipoog Ik heb niks tegen niemand dus dat is een beetje een overhaaste reactie!

Maar ben het gewoon met bepaalde punten niet eens; So what? Als jij zo zeker van je zaak bent, kan je dat vast wel hebben. Toch?