Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lovelucky schreef:Heb hem in link gezet, misschien zie je hem nu wel
Leanne1981 schreef:Ik heb zelf ook een pessoa. Idd beetje geklungel in het begin.
Zorg dat je hem altijd aan beide kanten gelijk hebt.
In het begin heel los zetten en langzaam aan strakker.
ZOrg ook dat je de eerste paar weken de sluitingen niet te hoog zet op de singel.
Ik gebruikte alleen de eerste twee van onderaf aan bekeken.
Als je hem goed gebruikt werkt het wel maar je moet wel goed kunnen longeren anders heb je er nog niks aan. Het is niet je paard dom rondjes laten lopen.
Veel overgangen maken en zo.
Succes ermee
__PSM__ schreef:Ik vind het een heel fijn ding, maar mijn paard ging er ook in hangen, veel tempowisselingen hielpen iets, maar niet heel veel, heb toen van alles geprobeerd en ben uitgekomen bij het bontje achter haar kont en dan gewoon van achteren naar voren direct naar het bit, niet door de ringen, ik heb hem op de langste stand, dan loopt ze heel laag met haar hoofd, de touwen hangen iets door, en ze heeft keurig haar neusje iets voor de loodlijn. Ze ontspant en zoekt niet meer naar steun...
Dat is ook het gene wat ik merk tijdens het rijden, ze zoekt daar ook niet naar steun sinds ik daar extra op ben gaan letten.
Het is niet helemaal zo als het hoort, maar mijn merrie loopt er heel goed mee...
lovelucky schreef:Heb hem in link gezet, misschien zie je hem nu wel

Phylos schreef:lovelucky schreef:Heb hem in link gezet, misschien zie je hem nu wel
ja je plaatje doet het, heel erg bedankt...ik snap het denk ik wel nu...
de 1e keer vraag ik voor de zekerheid mijn instructrice voor een priveles in longeren..maar ik begijp het nu al een stuk beter
wat is beter om het touwtje aan de zijkant vast te maken of tussen de voorbenen door
En wat is de precieze reden dat je de volgende dag laag en over de rug moet losrijden? (nou doe ik dat altijd al wel maar dan ook wat diep en jij zei niet diep)