Mijn nichtje @ work op Joy voor de 2e keer !!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mellanii

Re: Mijn nichtje @ work op Joy voor de 2e keer !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 20:22

bah bah wat een stom gezeik weer!
Je zal vast wel weten hoe je alles moet gebruiken Knipoog
en ik gebruik mijn sporen ook om mijn paard net wat heter te maken! iedereen gebruikt ze wel is voor een ander doel dus alsjeblieft zeg, word hier echt moe van!
Verder ziet er leuk uit Knipoog

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 20:25

Mellanii schreef:
bah bah wat een stom gezeik weer!
Je zal vast wel weten hoe je alles moet gebruiken Knipoog
en ik gebruik mijn sporen ook om mijn paard net wat heter te maken! iedereen gebruikt ze wel is voor een ander doel dus alsjeblieft zeg, word hier echt moe van!
Verder ziet er leuk uit Knipoog

dankjewel Lachen!!
en het zit dus ook zo : ik rijd bij die mensen in de bak dus het was voor mn nichtje even een '''noodoplossing dat touwtje'' kijk al rijd ik altijd met zo'n touwtje jaah dan snap ik het maar dit was gewoon 1malig.
op het moment dat ik dara ben ga ik niet een martingaal meenemen of een longeerlijn of laarzen of noem maar wat voorbeelden Knipoog

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 20:27

haha Knipoog mij hoef je niks uit te leggen ik ga niet om zoiets zeiken, maar goed hier moeten ze altijd iets vinden al heb je een vieze vlek op je paard zitten.
Ik geloof je Knipoog haha Lachen

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 20:29

Mellanii schreef:
haha Knipoog mij hoef je niks uit te leggen ik ga niet om zoiets zeiken, maar goed hier moeten ze altijd iets vinden al heb je een vieze vlek op je paard zitten.
Ik geloof je Knipoog haha Lachen

jah helaas wel jah, al zeg ik 4x het touwtje is niet om haar nagevelijk te laten lopen ! zeggen ze toch weer jah dat is fout om het zo te doen Tong uitsteken al lezen mensen gewoon eerst alles kunnen ze het misschien begrijpen Tong uitsteken

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 20:30

precies Knipoog

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 20:38

Mellanii schreef:
precies Knipoog

bedankt hoor Knipoog

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 04:35

natas_joy schreef:
okee nog even voor de duidelijkheid : het touwtje is NIET om haar nagevelijk te laten lopen en joy is ook geen sterren kijker maar ze doet als er andere mensen op zitten ( mijn nichtje heeft dan nog niet genoeg kracht om dat tegen te houden ) telkens aan de teugels een ruk geven en ik heb het touwtje zo gedaan dat als ze gewoon loopt er een boogje in hangt Knipoog

en het springen : de foto's met het balkje was voor haar ''springen'' vandaar tussen aanhalingstekens ze sprong niet echt al kon me nichtje hoger kon ik ook wel bedenken dat zo'n touwtje fout was Knipoog

heeft iemand ook nog tips over het rijden zelf..?

nou ik vind dat eerlijk gezegd geen manier van oplossen, zo maar even een 'touw' dr in hangen omdat je nichtje het niet kan oplossen .. dan vind ik eerlijk gezegd dat of dat je je nichtje helpt dat ze dr zelf uitkomt hoe hij dat niet telkens doet of zoals je al zegt je nichtje heb nog te weinig kracht, dan kan je dr beter op een andere pony zetten als die beschikbaar is of gewoon alleen laten stappen..
want ik vind dat je niet zo problemen op lost..

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 05:32

natas_joy schreef:
okee :

volgende keer doe ik geen touwtje meer en ik ga werken met haar om de teugels goed vast te houden Knipoog
ik wete niet wanneer ze weer komt want het kan miscchein wel weer een paar maanden duren Knipoog

He, ik vind het leuk hoor.. valt ook niet mee om op een pony te zitten met een eigen willetje zonder dat er 10 voor aan lopen om achteraan te kachelen. En voor wat betreft de spoortjes..daar is al genoeg over gezegd. Wellicht is het beter om een zweepje in haar hand te pakken. Niet voorwaarts dan meteen bij tikken. Vind nl met zweep moeilijker rijden dan met spoortjes..
Voor wat betreft dat touwtje.. als het werkt dan werkt het.
Maar ga eens na waarom je pony haar hoofd in de lucht in steekt.. Denk eens aan
minder prettig gevoel in haar mond door trekkende teugels etc..
Wellicht dat je zo een oplossing vind en het touwtje eraf kan halen.

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 08:18

heb je nou een halstertouw om haar hoofd naar beneden te houden? En eerlijk gezegt vind ik die sporen ook een klein beetje overdreven.. : $ En als ik jou was zou ik je nichtje even leren hoe je teugel moet vasthouden want ze heeft ze op bijna geen een foto de teugel tussen haar pink en wijvinger.
Maar voor de 2e x op die pony zitten doed ze het nog wel leuk hoor! Knipoog

merlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 08:45

Ik vind het er erg leuk uitzien. Nichtje straalt, pony luisterd en werkt voor haar. Ik denk dat de pony na dit ritje nog lang niet verziekt is. De TS rijdt geeft aan dat ze zelf nooit met een touwtje en heeft het geen martingaal nodig. Dus het is een beetje overbodig om voor 1 keertje een martingaal te kopen. Misschien als het nichtje over een paar maanden weer komt heeft ze het ook niet meer nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 08:48

buster4ever schreef:
touwtje er volgende keer afhalen want die pony word gewoon gedwongen om in de krul t lopen..koop dan een martingaal ofzo:S..sporen bij een kind wat niet eens goed kan rijden en niet eens na 1 jaar les weet hoe ze haar teugels moet vasthouden :S die snap ik niet... zo iets noem ik hoe verziek ik mijn pony..

die pony krijgt nu elke keer die spoortjes in ze lijf geprikt...

dan de houding etc...
beugels meer bij haar tenen teugels goed vast en korter...

en wat betreft t balkjes draven"springen" had t touw eraf gehaald je pony kan ze nek zo wel breken

Om deze reactie's kan ik echt boos worden. Maar ik zal me inhouden.

'' Touwtje er volgende keer afhalen want die pony word gewoon gedwongen om in de krul t lopen.. koop dan een martingaal ofso :S..''
Kan jij nou echt niet lezen? Zoals je ziet, heeft Natas al een paar keer gezegt dat het toutje daar niet voor bedoeld is. Zo wordt bokt niet gezelliger hoor, met dit soort reactie's die én onvriendelijk zijn én al een paar keer zijn gezegt en beantwoord!

'' Sporen bij een kind wat niet eens goed kan rijden en niet eens na 1 jaar les weet hoe ze de teugels moet vasthouden :S.. ''
Zóáls je al kon lezen, rijd dit meisje normaal western. En nog helemaal niet lang, en rijd ze pas de 2e keer een beetje dressuur&Springen op Joy. Knipoog Ik zou jou dan wel eens zien rijden, als je én western rijd en niet lang rijd. Tsjaah, dan weet je misschien niet goed hoe je de teugels moet vasthouden he. Knipoog En wat betreft de spoortjes; Misschien had Natas dat wel fout. Maar ik weet dat Joy zowiezo al wat slechter op de hulpen is qwa béén, dus ook voor he tnichtje was he tnodig om d'r hulpen iets te verduidelijken.

'' Die snap ik niet.. Zoiets noem ik hoe verziek ik mijn pony.. ''
1 ding; Joy wordt niet verziekt Knipoog . Natas houdt hartstikke veel van Joy, en behandeld haar op een heel eerlijke manier. Maar misschien deed ze het nu fout door het touwtje. Oké , kan gebeuren toch?! Maar ik weret, Joy wordt héél eerlijk behandeld. Dus zeg maar niet dat ze d'r pony verziekt. Lips are sealed
Daar kan ik echt zo booxs om worden. Dit meisje rijdt niet vaak op Joy, en ze doet het voor het plezier.

Trouwens; Natas rijdt normaal nooit met touwtje. Dus als dit meisje nou niet vaak komt rijden, kan ze echt niet na 1x verziekt zijn hoor Lips are sealed
Nou, hoop dat iik me heb kunnen inhouden.

Virginia123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 08:56

Ziet er leuk uit. Ook wel goed voor iemand die nog maar 1 jaar manege les heeft!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 09:22

liesie_utah schreef:
dat heb je met die westernmensjes rare teugels, lange beugels, vind het er netjes uitzien voor iemand die pas een jaartje rijdt en dat in een hele andere discipline...

Nou wij hebben hele normale teugels hoor Clown Al vraag ik me wel af of er westernruiters zijn die de teugels zo vast houden. Leert ze dat zo op de manege?

Ik vind dat ze vrij netjes zit, als ik weer op een engels zadel zit, ziet het er heel raar uit.

Verder ben ik het met de rest eens over de sporen en het touw.

Ik vind het wel heel leuk voor je nichtje dat ze af en toe op je pony mag rijden, gaat je pony ook echt niet dood aan. Het is ook een leukert om te zien.

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 09:35

jorine bedankt ! Lachen

en voor de andere leuke reacties ook bedankt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 09:40

Natas ik zei gewoon de waarheid Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 09:51

Trouwens, Natas rijdt op Joy soms zonder spoortjes, en dat merkt ze dan gelijk aan Joy. Knipoog Dus ik denk niet dat het erg sneu is voor Joy, want Joy vindt het nog leuk ook.

Liset_Diffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 10:13

Jorine_Falco schreef:
buster4ever schreef:
touwtje er volgende keer afhalen want die pony word gewoon gedwongen om in de krul t lopen..koop dan een martingaal ofzo:S..sporen bij een kind wat niet eens goed kan rijden en niet eens na 1 jaar les weet hoe ze haar teugels moet vasthouden :S die snap ik niet... zo iets noem ik hoe verziek ik mijn pony..

die pony krijgt nu elke keer die spoortjes in ze lijf geprikt...

dan de houding etc...

en wat betreft t balkjes draven"springen" had t touw eraf gehaald je pony kan ze nek zo wel breken

Om deze reactie's kan ik echt boos worden. Maar ik zal me inhouden.

'' Touwtje er volgende keer afhalen want die pony word gewoon gedwongen om in de krul t lopen.. koop dan een martingaal ofso :S..''
Kan jij nou echt niet lezen? Zoals je ziet, heeft Natas al een paar keer gezegt dat het toutje daar niet voor bedoeld is. Zo wordt bokt niet gezelliger hoor, met dit soort reactie's die én onvriendelijk zijn én al een paar keer zijn gezegt en beantwoord!

'' Sporen bij een kind wat niet eens goed kan rijden en niet eens na 1 jaar les weet hoe ze de teugels moet vasthouden :S.. ''
Zóáls je al kon lezen, rijd dit meisje normaal western. En nog helemaal niet lang, en rijd ze pas de 2e keer een beetje dressuur&Springen op Joy. Knipoog Ik zou jou dan wel eens zien rijden, als je én western rijd en niet lang rijd. Tsjaah, dan weet je misschien niet goed hoe je de teugels moet vasthouden he. Knipoog En wat betreft de spoortjes; Misschien had Natas dat wel fout. Maar ik weet dat Joy zowiezo al wat slechter op de hulpen is qwa béén, dus ook voor he tnichtje was he tnodig om d'r hulpen iets te verduidelijken.

'' Die snap ik niet.. Zoiets noem ik hoe verziek ik mijn pony.. ''
1 ding; Joy wordt niet verziekt Knipoog . Natas houdt hartstikke veel van Joy, en behandeld haar op een heel eerlijke manier. Maar misschien deed ze het nu fout door het touwtje. Oké , kan gebeuren toch?! Maar ik weret, Joy wordt héél eerlijk behandeld. Dus zeg maar niet dat ze d'r pony verziekt. Lips are sealed
Daar kan ik echt zo booxs om worden. Dit meisje rijdt niet vaak op Joy, en ze doet het voor het plezier.

Trouwens; Natas rijdt normaal nooit met touwtje. Dus als dit meisje nou niet vaak komt rijden, kan ze echt niet na 1x verziekt zijn hoor Lips are sealed
Nou, hoop dat iik me heb kunnen inhouden.

dan de houding etc...

Jorine ben het echt met jou eens! Lachen
Ik vindt het al duidelijk knap dat je zo kan rijden! Van western in eens naar dresuur/springen! niet iedereen heeft gelijk zo houding hoor.

Kom op zeg ? Misschien is Natas even fout geweest maar overdrijven hoeft ook niet hoor.

1. Tip lees de volgende keer de topic voor je reageer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 10:14

Uhu Ja ! Je hebt ook gelijk Liset.

Liset_Diffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 10:16

Dankje jij ook hoor! Ja

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 12:01

bokt zou bokt niet zijn als je niet zulk soort overdreven reacties zou krijgen.

Echt leuk voor je nichtje, je ziet ze genieten heerlijk in het zonnetjes Lachen

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 12:11

idd..het is de 2e keer, en een hele andere stijl voor haar..jammer van zulke reacties, maar ik rijd zelf ook met touwtje(die zitten niet aan het bit, maar door het bit aan het zadel) en heeft mijn pony zijn nek gebroken omdat ik over een balkje liep? nou echt niet hoor..en moet zeggen met het gebruik is mijn pony veel beter gaan lopen..(ps. hoger springen doe ik wel met martingaal)

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 16:08

bedankt Lachen !!
en anne klopt Knipoog

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:55

Ik vind het er wel redelijk netjes uitzien gezien de situatie en ervaring van je nichtje. Ik zou haar wel meteen aanleren hoe ze teugels vast moet houden, neem aan dat ze op de manege haar teugels ook niet als leidsels vast moet houden. Over het touwtje en sporen is al genoeg gezegd, kan me voorstellen dat het misschien voor je nichtje handiger is, maar met springen had je het er écht even af moeten halen. Voor de volgende keer onthouden Lachen. Qua sporen, ja soms reageerd een pony gewoon niet goed op het been. Aangezien je aangeeft dat je zelf ook altijd met sporen rijd begrijp ik dat de pony niet anders gewend is.
Veel succes met z'n drieen!

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:01

Ziet er erg "schattig" uit Tong uitsteken Die sporen en dat touwtje kunnen volgens mij niet zo veel kwaad. Als je pony er echt last van had gehad, was hij wel gaan protesteren.

MAar misschien heb ik er overheen gelezen, maar waarom heeft ze de teugels verkeerd om vast?

joyce_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:04

leuke pony!
alleen vind ik dat ze nog niet klaar is voor sporen. der voeten zitten ook helemaal in de beugels.