Je zal vast wel weten hoe je alles moet gebruiken

en ik gebruik mijn sporen ook om mijn paard net wat heter te maken! iedereen gebruikt ze wel is voor een ander doel dus alsjeblieft zeg, word hier echt moe van!
Verder ziet er leuk uit
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Mellanii schreef:bah bah wat een stom gezeik weer!
Je zal vast wel weten hoe je alles moet gebruiken
en ik gebruik mijn sporen ook om mijn paard net wat heter te maken! iedereen gebruikt ze wel is voor een ander doel dus alsjeblieft zeg, word hier echt moe van!
Verder ziet er leuk uit
!!
mij hoef je niks uit te leggen ik ga niet om zoiets zeiken, maar goed hier moeten ze altijd iets vinden al heb je een vieze vlek op je paard zitten.
haha
Mellanii schreef:hahamij hoef je niks uit te leggen ik ga niet om zoiets zeiken, maar goed hier moeten ze altijd iets vinden al heb je een vieze vlek op je paard zitten.
Ik geloof jehaha
al lezen mensen gewoon eerst alles kunnen ze het misschien begrijpen
Mellanii schreef:precies
natas_joy schreef:okee nog even voor de duidelijkheid : het touwtje is NIET om haar nagevelijk te laten lopen en joy is ook geen sterren kijker maar ze doet als er andere mensen op zitten ( mijn nichtje heeft dan nog niet genoeg kracht om dat tegen te houden ) telkens aan de teugels een ruk geven en ik heb het touwtje zo gedaan dat als ze gewoon loopt er een boogje in hangt![]()
en het springen : de foto's met het balkje was voor haar ''springen'' vandaar tussen aanhalingstekens ze sprong niet echt al kon me nichtje hoger kon ik ook wel bedenken dat zo'n touwtje fout was
heeft iemand ook nog tips over het rijden zelf..?
natas_joy schreef:okee :
volgende keer doe ik geen touwtje meer en ik ga werken met haar om de teugels goed vast te houden
ik wete niet wanneer ze weer komt want het kan miscchein wel weer een paar maanden duren
buster4ever schreef:touwtje er volgende keer afhalen want die pony word gewoon gedwongen om in de krul t lopen..koop dan een martingaal ofzo:S..sporen bij een kind wat niet eens goed kan rijden en niet eens na 1 jaar les weet hoe ze haar teugels moet vasthouden :S die snap ik niet... zo iets noem ik hoe verziek ik mijn pony..
die pony krijgt nu elke keer die spoortjes in ze lijf geprikt...
dan de houding etc...
beugels meer bij haar tenen teugels goed vast en korter...
en wat betreft t balkjes draven"springen" had t touw eraf gehaald je pony kan ze nek zo wel breken
Ik zou jou dan wel eens zien rijden, als je én western rijd en niet lang rijd. Tsjaah, dan weet je misschien niet goed hoe je de teugels moet vasthouden he.
En wat betreft de spoortjes; Misschien had Natas dat wel fout. Maar ik weet dat Joy zowiezo al wat slechter op de hulpen is qwa béén, dus ook voor he tnichtje was he tnodig om d'r hulpen iets te verduidelijken.
. Natas houdt hartstikke veel van Joy, en behandeld haar op een heel eerlijke manier. Maar misschien deed ze het nu fout door het touwtje. Oké , kan gebeuren toch?! Maar ik weret, Joy wordt héél eerlijk behandeld. Dus zeg maar niet dat ze d'r pony verziekt.

liesie_utah schreef:dat heb je met die westernmensjes rare teugels, lange beugels, vind het er netjes uitzien voor iemand die pas een jaartje rijdt en dat in een hele andere discipline...
Al vraag ik me wel af of er westernruiters zijn die de teugels zo vast houden. Leert ze dat zo op de manege?
.
Dus ik denk niet dat het erg sneu is voor Joy, want Joy vindt het nog leuk ook. Jorine_Falco schreef:buster4ever schreef:touwtje er volgende keer afhalen want die pony word gewoon gedwongen om in de krul t lopen..koop dan een martingaal ofzo:S..sporen bij een kind wat niet eens goed kan rijden en niet eens na 1 jaar les weet hoe ze haar teugels moet vasthouden :S die snap ik niet... zo iets noem ik hoe verziek ik mijn pony..
die pony krijgt nu elke keer die spoortjes in ze lijf geprikt...
dan de houding etc...
beugels meer bij haar tenen teugels goed vast en korter...
en wat betreft t balkjes draven"springen" had t touw eraf gehaald je pony kan ze nek zo wel breken
Om deze reactie's kan ik echt boos worden. Maar ik zal me inhouden.
'' Touwtje er volgende keer afhalen want die pony word gewoon gedwongen om in de krul t lopen.. koop dan een martingaal ofso :S..''
Kan jij nou echt niet lezen? Zoals je ziet, heeft Natas al een paar keer gezegt dat het toutje daar niet voor bedoeld is. Zo wordt bokt niet gezelliger hoor, met dit soort reactie's die én onvriendelijk zijn én al een paar keer zijn gezegt en beantwoord!
'' Sporen bij een kind wat niet eens goed kan rijden en niet eens na 1 jaar les weet hoe ze de teugels moet vasthouden :S.. ''
Zóáls je al kon lezen, rijd dit meisje normaal western. En nog helemaal niet lang, en rijd ze pas de 2e keer een beetje dressuur&Springen op Joy.Ik zou jou dan wel eens zien rijden, als je én western rijd en niet lang rijd. Tsjaah, dan weet je misschien niet goed hoe je de teugels moet vasthouden he.
En wat betreft de spoortjes; Misschien had Natas dat wel fout. Maar ik weet dat Joy zowiezo al wat slechter op de hulpen is qwa béén, dus ook voor he tnichtje was he tnodig om d'r hulpen iets te verduidelijken.
'' Die snap ik niet.. Zoiets noem ik hoe verziek ik mijn pony.. ''
1 ding; Joy wordt niet verziekt. Natas houdt hartstikke veel van Joy, en behandeld haar op een heel eerlijke manier. Maar misschien deed ze het nu fout door het touwtje. Oké , kan gebeuren toch?! Maar ik weret, Joy wordt héél eerlijk behandeld. Dus zeg maar niet dat ze d'r pony verziekt.
![]()
Daar kan ik echt zo booxs om worden. Dit meisje rijdt niet vaak op Joy, en ze doet het voor het plezier.
Trouwens; Natas rijdt normaal nooit met touwtje. Dus als dit meisje nou niet vaak komt rijden, kan ze echt niet na 1x verziekt zijn hoor
Nou, hoop dat iik me heb kunnen inhouden.

! Je hebt ook gelijk Liset.

!!
. Qua sporen, ja soms reageerd een pony gewoon niet goed op het been. Aangezien je aangeeft dat je zelf ook altijd met sporen rijd begrijp ik dat de pony niet anders gewend is.
Die sporen en dat touwtje kunnen volgens mij niet zo veel kwaad. Als je pony er echt last van had gehad, was hij wel gaan protesteren.