Valar (v. Flemmingh) @ relaxed trainen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mosh

Re: Valar (v. Flemmingh) @ relaxed trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 18:45

Mooie foto's Tabitha! Ik kan me erg goed vinden in jouw manier van trainen! Zelf rijd ik paarden ook op deze manier los en meestal geeft dit resultaat. Valar lijkt mij echt een heerlijk diertje om te rijden Haha!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 20:50

Super mooi Vvalar! Mooie foto's van een mooie combinatie! Je manier van trainen staat me ook aan. Op de laatste foto lijkt hij zijn rug weg te drukken maar wellicht dat dat zo lijkt op de foto!

We horen nog wel van je M2debuut... Haha!

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 21:28

Fijne foto's om te zien Ja
Leuk om te zien dat je een beetje opdezelfde manier traint als ik dat doe..
Vooral goed lekker los in het lijf en over de rug en natijd even wat oppakken Ja
Het setje staat ook erg leuk:D

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 21:42

Langemans moet wel even wat meer oefenen met jouw camera zo te zien haha. Mijn afrosplekje op z'n hoofd is goed gelukt zo te zien Haha!

Ziet er goed uit hoor Tabitha. Maar dat ik vind dat je goed bezig bent, weet je inmiddels wel haha.

Jammer dat er geen foto's zijn van vandaag en Zeabiscuit's rodeo-ervaring met Valar. Wonder had vandaag ook een paar opstijgacties dus het lag vast aan het frisse weer hihi.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 22:27

En Laurens vond je geen talent Tong uitsteken maar het is een echte Flemming om te zien Haha! Hij wil zich iets achter het zadel wegdrukken vooral op de laatste foto goed te zien, de mijne heeft dat ook Bloos
Ik zou veel met hem schakelen om hem sterker achter te krijgen, een mooi voorbeen heeft hij al.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 01:37

Ha allemaal, bedankt voor jullie leuke reacties Lachen Leuk ook dat zo veel mensen zo veel herkennen in mijn manier van trainen. Dat is dan (hopelijk Haha!) toch een teken dat we het niet zo heel verkeerd doen!

@ anneve, het oppakken van Valar gaat eigenlijk altijd wel prima. Het enige waar hij moeite mee heeft is om ook in de oprichting mooi rond te blijven. Hij wilt het liefste een proef-houding aannemen, dus netjes voor de loodlijn lopen. Alleen krijg ik hem daar in niet fijn los dus moet ik hem wat ronder zetten. Steun op mijn hand zoekt hij eigenlijk niet, om bovenstaande reden.

@ [gast1122]; die 'aftekening' van Valar is een wondje waar zalf op zit Knipoog

@ Randy01; Ik heb zelf niet het idee dat Valar wat is afgevallen of is teruggevallen in bespiering. Maar ik zal er nog eens wat beter naar gaan kijken. Hij staat nu iig sinds een paar weken op wat meer voer. Dus wellicht gaat hij er ook beter weer uit zien wanneer zijn wintervacht er door heen is.

@ FYN; Valar is juist geen lang paard, heel compact Haha!

@ Zeabiscuit, nee helaas geen foto's van vandaag. Ik was te druk bezig om mijn knol te vangen nadat jij er vanaf was gevlogen hahaha. Zandruiter!

@ Sunnymay; Idd het ronder vragen van Valar is heel belangrijk om hem van voren los en soepel te laten lopen. Foto's van het C'tje komen bij wat mooier weer hopelijk. Alles goed met jouw paarden?

@ Abrahams; irritante paarden waren het vandaag die van ons. Toch maar even wat harder trainen dan om het luie zweet eruit te rijden haha.

@ Kajanus, ja Laurens weet niet waar hij over praat hahahaha Haha! Sterker van achteren moet hij sowieso worden, maar hij heeft meer dan voldoende kracht voor de klasse M2. Maar we gaan natuurlijk voor de Z+ Tong uitsteken Dus er komen nog veel trainingsuurtjes aan.

Angel99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 01:42

Leuk paard! Paard word af en toe nog wel wat lang achter, maar ja gewoon door trainen dan komt het wel goed met jullie.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 02:30

Ik ga het niet over setjes hebben.

Ik zie een paard wat een bepaalde rug lendenpartij heeft en daar naar gereden moet worden,

Let op de momenten van vooruit rijden en terugrijden en zoek daar de winst in het aan elkaar rijden, dit paard lijkt dat vooral nodig te hebben zo te zien op bepaalde foto`s.

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 11:57

Complimenten, ziet er erg netjes uit!! Jullie zijn echt een hele mooie combi!! Veel succes verder!!

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:26

Ja daar hebben we het grote voorbeeld van Zonta!: Valar! Heerlijk paard, echt een knapperd, Zonta is er maar wat trots op hem als half broer te hebben Haha!

Jullie komen er wel, maar dat wisten we al Knipoog

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:11

Het ziet er erg netjes uit! Ik vind de laatste foto de mooiste, het ziet er heel expressief uit. Succes in de M2!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:50

Je ziet 'm echt lekker los worden van dat inbuigen en wat langer over de rug, daarna pakt hij het goed op!
Ga zo door en lekker blijven trainen!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:27

Mooie trainingsfoto's.
Wat me over het algemeen opvalt is dat het paard zichzelf wat meer mag gaan dragen, dat komt vooral in uitting in de veruimmingen en de contragalop, maar dat is gewoon een kwestie van sterker maken.
Ik vind wel dat je erg netjes rijd, een fijne manier van rijden.

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:34

Ik vind die diepe en ronde foto's niet fijn.

De verdere foto's vind ik echt top! Je rijd erg netjes en hij pakt het voor zo'n jong dier echt goed op Haha!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:40

hey meis wat een mooi paard is het ook geworden he! en hij word nog wel mooier ook Ja
super hoe jullie in een korte tijd gegroeid zijn
maar ik zie een hele verandering of ik loop achter Verward
je bent niet meer in kwadijk?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 20:06

krackertje schreef:
Ik zie een paard wat een bepaalde rug lendenpartij heeft en daar naar gereden moet worden,

Wat bedoel je daar mee? Lachen Heb je het dan over het markeren van de overgangen, of iets anders nog?

Rianne schreef:
Ja daar hebben we het grote voorbeeld van Zonta!: Valar! Heerlijk paard, echt een knapperd, Zonta is er maar wat trots op hem als half broer te hebben Haha!

Jullie komen er wel, maar dat wisten we al Knipoog

Ha super leuk bericht van je. Jaaa Flemmingh is nou eenmaal goed bloed hè Haha! Haha! Komt ook goed met die van jou!

Jura schreef:
Het ziet er erg netjes uit! Ik vind de laatste foto de mooiste, het ziet er heel expressief uit. Succes in de M2!

Bedankt Jura Lachen Eventjes nog alles bevestigen (oefeningen) en dan aan het einde van de maand maart M2 starten. Ben heel benieuwd hoe hij dat oppakt. Alles goed met jouw paarden?

Monnie_ schreef:
Je ziet 'm echt lekker los worden van dat inbuigen en wat langer over de rug, daarna pakt hij het goed op!
Ga zo door en lekker blijven trainen!

Ja hij wordt daar ook wel fijn van, van het ronder en lager rijden. Ik kan hem wel alleen laag of voor de loodlijn laten rondkaggelen, maar daar wordt hij ook niet beter van Knipoog Thnx!

fresco schreef:
Mooie trainingsfoto's.
Wat me over het algemeen opvalt is dat het paard zichzelf wat meer mag gaan dragen, dat komt vooral in uitting in de veruimmingen en de contragalop, maar dat is gewoon een kwestie van sterker maken.
Ik vind wel dat je erg netjes rijd, een fijne manier van rijden.

Hoezo zie je het meer moeten dragen tot uiting komen in de verruiming en de contra eigenlijk? Contra was overigens tijdens het losrijden genomen, waarbij hij toch minder op het ab gezet wordt dan wanneer ik hem in de oprichting rij.

saaraah schreef:
Ik vind die diepe en ronde foto's niet fijn.

De verdere foto's vind ik echt top! Je rijd erg netjes en hij pakt het voor zo'n jong dier echt goed op Haha!

Waarom niet? Verder bedankt! Haha!

naadje24 schreef:
hey meis wat een mooi paard is het ook geworden he! en hij word nog wel mooier ook Ja
super hoe jullie in een korte tijd gegroeid zijn
maar ik zie een hele verandering of ik loop achter Verward
je bent niet meer in kwadijk?

Bedankt meid! Klopt, we staan sinds september alweer niet meer in Kwadijk. Ik sta nu in de Zuid Oost Beemster, wat heel goed bevalt. Fijne accomodatie daar overigens.

xxkimmiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:12

wow, mooi paardje! ik vind dat je hem netjes en ontspannen rijd, ik rijd mijn paardje ook altijd rond en diep los en die foto's van jou vind ik er juist heel ontspannen uitzien.. ik heb ook een flemmingh en die lijkt best veel op die van jou.. hoe groot is valar?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 20:14

Valar is rond de 1.71m geloof ik, moet hem binnenkort weer eens opmeten. Wat leuk dat je ook een Flemmingh hebt. Je hebt hier ook een Flemmingh-topic trouwens, kom gezellig langs! Wat voor eentje heb jij er?

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:19

xxkimmiexx schreef:
wow, mooi paardje! ik vind dat je hem netjes en ontspannen rijd, ik rijd mijn paardje ook altijd rond en diep los en die foto's van jou vind ik er juist heel ontspannen uitzien.. ik heb ook een flemmingh en die lijkt best veel op die van jou.. hoe groot is valar?

[HK] Nakomelingen van Flemmingh! even voor je opgezocht Haha! en wij zijn daar ook gek op foto's Tong uitsteken

xxkimmiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:19

mijn paardje is ook 1m71, haha toevallig.. fotos staan in mijn profiel.. ik heb een flemmingh x optimaal merrie ven 7 jaar, heb haar nu ongeveer anderhalf jaar en rijd in de L2 met 13 winstpunten.. is echt een super fijne merrie met een heel fijn karakter.. heeft die van jou ook een makkelijk karakter?

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:20

En ik heb geen Flemmingh maar stalk de mensen daar zo nu en dan ook eens en ben uiteraard ook gek op foto's!!! haha.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:20

Abrahams schreef:
En ik heb geen Flemmingh maar stalk de mensen daar zo nu en dan ook eens en ben uiteraard ook gek op foto's!!! haha.

Hamer

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:22

Kajanus schreef:
Abrahams schreef:

Hamer

En zoals je ziet ben ik zeer geliefd... Haha!

xxkimmiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:23

@kajanus: Thanks! zal er dalijk eens even een kijkje nemen Lachen

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:23

Om over het dragen terug te komen, je zegt het zelf al, paard mag meer gesloten gaan in de contragalop.
Ook ziet het er uit op de foto (correct me if i'm wrong) dat tijdens je draf verruimingen je paard wat sterk wordt, als je paard meer tot dragen over gaat zal hij lichter worden in de voorhand.

ps. heeft madeleine al een kindje?