Bo maar weer eens at work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

magli

Re: Bo maar weer eens at work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 22:35

Mss kun je eens een filmpje maken, is ook makkelijker te beoordelen. Om de achterhand eronder te rijden moet je natuurlijk je paard goed vooruitrijden en echt die achterhand eronder duwen, dus dan zijn lange benen wel belangrijk!

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 22:37

even kijken ik heb nu na een jaar een goed tempo en dat heeft ze de hele tijd dus..
Maar dan moet ik dus nog door om die achterhand er onder te doen en dat lukt gewoon nog niet

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 22:38

onley schreef:
buster4ever schreef:
wat betreft zadel...tis een manege zadel...en niet iedereen kan het veroorloven om een duur zadel 1,2,3, aan te schaffen..

goeie zadel hoeven niet duur te zijn
de mijne heeft ook maar 250 euro gekost

ik zou er gewoon helemaal niet meer op rijden met dat zadel
want de pony drukt compleet zijn rug
met het gevolg dat je dadelijk achter de feiten aan blijft lopen
en je pony dus totaal niks en niet wil ontspannen omdat je nu even lekker zit te verprutsen,
omdat je toch maar in je eigen belang denkt omdat je toch graag even wil rijden Bloos
en nee ik heb geen last van me hormonen Boos!

Ik heb toevallig wel last van m'n hormonen, vandaar dat ik even op je reageer Knipoog
Je post komt nogal aanvallend over. Natuurlijk is het prima dat je aan het welzijn van het paard denkt, maar je kunt dat ook op een wat andere manier verwoorden.
Door dit soort reacties wordt de sfeer hier steeds grimmiger, en da's nergens voor nodig. Het is ook niet zo dat als je reactie maar 'boos' genoeg is dat het effect dan groter wordt, meestal is juist het tegengestelde het geval.
Een beetje respect dus graag over en weer Lachen

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 23:15

ik begin toch ff over het zadel weer.. als het een manege zadel is heeft de manege zelf dan geen andere zadel zodat je kan ruilen ofzo? lijkt me niet dat de manege maar 1 maat aan zadels heeft..

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 04:05

Ik vind het een niet zo'n heel fijn beeld geven, het paard drukt namelijk erg de rug weg!

Probeer wat ontspannings oefeningen te doen in stap zodat je merkt dat de ontspanning ook via de rug loopt en het paardje deze bol maakt.
Ik zou me in dit geval veel op de stap focussen en echte draf oefeningen gaan doen als er meer ontspanning is in de rug, omdat je anders zoals op foto 3 t/m 10 krijgt dat die z'n oren naar achter gaat doen omdat de draf dan niet in balans is en dat het misschien zeer zou kunnen doen.

De foto van de ontspanning in stap ziet er wel fijn uit Lachen
succes samen

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 08:27

Ten eerste, leuk paard.

Ik ga met de rest mee, en sommige wendingen vind ik ook wat apart gereden? Een beetje omgetrokken? Kan natuurlijk aan mij liggen. Maar dat is wat ik ervan denk.

Veel succes nog en je hebt een leuk paardje onder je kont. Lachen

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 08:54

Het paard zal pas echt ontspannen lopen als het zadel goed is!
Op een zadel wat niet past moet je niet gaan zitten!!
Voor het paard geeft het hetzelfde gevoel als dat jij met 2 maten te kleine schoenen aan gaat lopen!
Niet een echt lekker gevoel dus

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 08:58

Let niet op Clara_, die is bij iedereen de topics aan het verzieken met deze woorden.

Wat betreft dit topic.
Ik vind het er ook niet fijn uit zien. Ik zie ontzettend veel spanning bij zowel ruiter als paard
En wat betreft het zadel, er zijn inderdaad genoeg zadels in een lage prijsklasse (denk bijv. aan kunststof zadeltjes, Knight Rider bijv. €190). Ik zou met dit zadel niet te lang doorrijden. Dan even niet naar je eigen plezier kijken, maar naar het welzijn van het paardje. Ik neem niet aan dat je straks een bijdrage geleverd wilt hebben aan een kapotte rug.
Verder zou ik echt wat werken aan je houding. Zoek de ontspanning op, maak jezelf lang en ga arrogant op je paard zitten zoals mijn instructeur altijd zegt Knipoog

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 09:00

singasong schreef:
Clara_ schreef:
Jahwel hoor. Duhh! Ieder paard gaat dood aan een wintervacht!

Gestoord

Blijkbaar zijn rel-accounts nog steeds in...

azertyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 09:05

Ben ik even blij dat je die sporen niet mee draagt.
je voeten zijn er nog niet op verbeterd.
inderdaad dat zadel, niet erg leuk voor je pony.
Je houding daar moet ook aan gewerkt worden.
Trek niet aan de teugels, maar geef kneepjes.
Is het niet beter om een wat groter paardje te zoeken voor jou?

Wat ik niet begrijp is dat je pony dood gaat van een wintervacht? dat is het eerste wat ik daar van hoor..
Het is een natuurlijke reactie van paard/pony dat ze een wintervaacht krijgen in de winter, waarom gaan ze er dan dood van?
Mijn pony staat op een plek waar die steeds in en uit de stallen kan en heeft dan ook een wintervacht, wat is daar verkeerd mee ?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 09:07

Negeer de berichtjes van Clara verder maar Lachen Die heeft een rel-account, kijk maar bij de rest van haar berichten Knipoog Er is al ge-temd...

edit: zie dat ze inmiddels gebanned is, en haar berichtjes dus weg Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 09:38

Leuke pony.
Even wat kritiek, Laat je teugels los, je paard loopt niet op eigen benen en loopt dus erg op de voorhand. volgens mij voelt het ook heel zwaar in je handen?!
Over je zadel is genoeg gezegd.. misschien is het een idee om zolang zonder zadel te rijden tot je een nieuw zadel hebt kunnen veroorloven?! is gelijk handig voor je houding en voel je precies wat het paard met zijn rug doet.

succes!

marije85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 13:02

marije85 schreef:
sorry, maar vind het er niet fijn uitzien. Je pony lijkt op sommige foto's wel overbouwd. Nu weet ik niet of dit komt doordat je zadel en te klein is en te ver naar voren ligt. Ik zou er in ieder geval niet op gaan zitten.

Ze bedoeld niet dat Bo te dik is Knipoog Overbouwd betekent (toch??) dat de achterhand hoger is als de voorhand...

het betekend idd dat de achterhand hoger is dan de voorhand en heeft niks met de breedte van het paard te maken. Het kan idd de bouw van de pony zijn en kan er ook zo uitzien, omdat de pony zijn rug weg drukt. Heb je een mooie foto zonder zadel??
Ik zou ook niet meer op dat zadel gaan rijden. Je zit te veel op zijn voorhand. Ga lekker zonder zadel rijden totdat je een nieuwe hebt die wel goed past.

verder vind ik het goed dat je de sporen niet om hebt.
Veel succes verder met je paardje.

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 13:57

superwoman schreef:
_joellover_ schreef:
ik heb niet zo goed de keuze voor ander zadel het is een lease pony

tja, als je van plan bent om de pony langer te leasen, zou ik echt een relatief kleine investering doen in en ander zadel. Met dit zadel zou ik stoppen en desnoods stoppen met leasen, want de kans op rug-problemen is zowel héél erg groot.Neem aan dat je de pony geen pijn wil doen? Ook voor jouw houding zou ik een ander zadel aanraden. Hier zit je niet goed op. Afleren is moeilijker dan aanleren en dus kun je beter zo snel mogelijk een ander zadel kopen. Een 2e hands zadel hoeft niet veel te kosten en kan je al gauw voor hetzelfde bedrag weer verkopen als je naar een ander paard over stapt en het zadel daar niet op past. Hoewel sommige zadels op veel paarden passen en je dus een grotere kans heb dat het zadel niet meer hoeft te verkopen.

Helemaal mee eens ! Knipoog

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 17:36

bedankt ik heb vandaag even gekeken bij ruitersport maar ze hadden niet veelliggen maar er komen nieuwe ladings:p
BEdankt voor jullie commentaar Moet ik je ee nfoto sturen zonder ruiter er op of met ruier zonder zadel?

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:52

Ik ga mee met het meeste commentaar dat hier al boven staat; hoewel er wel lichte verbetering in zit tegenover het vorige topic, vind ik 't nog steeds niet echt een fijn beeld geven. Het zadel is te klein en aangezien jij al vrij groot voor haar bent, lijk je nu (door het te kleine zadel) nog groter voor d'r. Ook heb ik 't idee dat 't zadel nogal te ver naar voren ligt.

Verder, je benen;
Citaat:
Ik kan niet aan me pipo tenen doen ik hbe een medisch probleem met mijn agillespees.
Vraagje hierover: Als je last heb van je achillespees, snap ik dat je je hakken misschien niet zo ver kunt uitdrukken, maar je kunt je tegen toch wel je tenen naar voren houden en je benen lang maken (met name in galop)? Dat heeft daar toch niks mee te maken? Dat is dus gewoon een kwestie van oefenen (tenzij ik het fout heb, dus correct me if I'm wrong), heel veel op je houding gaan letten. Pas als jij een fijne, correcte houding heb, kan je paard ook écht lekker gaan lopen, anders zit je hem alleen maar in de weg. Voor de galop, probeer zoveel mogelijk te galoperen zonder beugels, en daarbij je benen helemaal lang te maken. Zorg dan dat je je benen hélemaal ontspant en alleen op je zit rijdt, met losse (evt zelfs 'bungelende') benen. Zorg dat je hierbij Bo niet in de weg zit, maar wel zelf gewoon ontspant. (En rechtop blijven zitten Knipoog)
Probeer je handen meer op te tillen en wat arroganter te gaan zitten: Rechtop, kin omhoog, borst vooruit. Probeer ook je benen niet teveel naar voren te steken.

Ook ben ik het met het commentaar dat het misschien beter is om helemaal niet meer met dit zadel te rijden, ik heb je niet in het echt zien rijden op Bo en zie ook geen filmpje dus ik weet niet hoe het écht ligt, maar op de foto's lijkt ze er in ieder geval niet fijn mee te lopen. Het kan zijn dat ik het heel erg fout heb, maar misschien dat het beter is om pas weer met zadel te gaan rijden als je een nieuwe, grotere hebt. Tot die tijd kan je zonder zadel rijden, wat sowieso erg goed is voor je houding. Ja

Dit is natuurlijk naar aanleiding van de foto's, je ziet maar wat je ermee doet, hopelijk heb je er wat aan. Knipoog

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 23:08

ik kan er werkelijk niets aan doen, maar wanneer ik naar jou foto's kijk krijg ik ineens een hele hoop medelijden voor dat arme paardje. Je zit erop als een bloemzak, en het lijkt wel alsof je veel te groot en te zwaar bent voor dat beestje. Je trekt enorm in de mond, je voeten prikken constant in haar buik, jou paard loopt precies alleen maar te lopen zonder zich verder in te spannen. Probeer eerst maar eens een fatsoenlijke houding te creeeren, daarna je paardje voorwaarts laten lopen en begin dan pas met het echte werk [wijken, aan de teugel ed] Want dit ziet er gewoon niet uit.

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 09:59

onley schreef:
buster4ever schreef:
wat betreft zadel...tis een manege zadel...en niet iedereen kan het veroorloven om een duur zadel 1,2,3, aan te schaffen..

goeie zadel hoeven niet duur te zijn
de mijne heeft ook maar 250 euro gekost

ik zou er gewoon helemaal niet meer op rijden met dat zadel
want de pony drukt compleet zijn rug
met het gevolg dat je dadelijk achter de feiten aan blijft lopen
en je pony dus totaal niks en niet wil ontspannen omdat je nu even lekker zit te verprutsen,
omdat je toch maar in je eigen belang denkt omdat je toch graag even wil rijden Bloos
en nee ik heb geen last van me hormonen Boos!

helemaal met je eens linda... ik wilde net gaan schrijven, stop dan met rijden want dit kan echt neit

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 10:20

Inderdaad wat de rest ook al zegt... rechterop zitten en je handen niet vastzetten, en het paard meer op de achterhand proberen te krijgen.
Verder lijkt het alsof je stuurt door je hand naar je toe te halen. De hand moet juist opzij - van de hals af Lachen

Succes!

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 10:32

Ik ga mee met de commentaar van de rest eigenlijks.
Het ziet er niet erg ontspannen uit en probeer je paard wat inhouden en actiever laten lopen *Tip van een andere meisje*
Veder zou je beugel gaatjes langer mogen en omdat al gezecht heb over je zadel hou ik daar over mijn mond.

Er zijn trouwens wel zadels goedkoop te koop. Op urk kan je een compelte krijgen voor nog echt net geen 100,- het is dus presies waar je iets goetkoops kan vinden..

Irene2510

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:05

Ikzelf heb ook járen moeite gehad met mijn hakken mooi uit te kunnen drukken, of benen lang te maken. (nog steeds wel)
En dat je pezen of spieren te kort zijn, ja ook dat verhaal ken ik, maar dat is geen excuus! Tong uitsteken Haha!
Wat ik altijd deed is iedere avond op de traptrede staan met mijn tenen en dan mijn hielen voorzichtig naar beneden te duwen, steeds een stukje verder. Voor je het weet ben je niet meer zo stijf!
Houd je bovenbeen en knieën goed, maar niet krampachtig, tegen het zadel en laat je onderbeen ontspannen naar beneden wijzen.
Met de bal van je voet op de beugels "steunen" met wat meer druk op de buitenkant van je voet.
Handen voor het zadel, vorm een "appel" met je handen, met je duimen als het steeltje (ikzelf heb nog erge moeite met mooie handhouding!)
Ik hoor mensen ook vaak zeggen dat je met een touwtje bijv, je beugels aan je singel vast kan maken zodat je je benen mooi op de plaats houd. Let er alleen wel op dat ze niet op de vacht/huid je van je pony zitten!
Helaas, de beste stuurman staan aan wal... een instructrice kan je goed begeleiden.
Het kan niet allemaal in 1 keer perfect worden, concentreer je op 1 ding tegelijk.
Iets afleren is moeilijker dan iets aanleren.
Maar ik vind het er allemaal al een stuk beter uitzien! Blijven oefenen!

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 11:20

Kijk eens op de website van divoza bij 2e hands zadels!

Onder de dressuurzadels staan 3 onder de €250.....waaronder een Rossner America. Ideaal voor een breder/ronder paardje

Onder VZH staan zadel onder de €100...........laat de zadelmakererbij komen en hem 'pas' leggen en je hebt voor hoogstens €250 ook een aardig zadel........

Hiermee kwel je het paardje, maar ook je eigen houding aangezien het zadel te klein is voor je kont.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 11:21

Wat een leuk paardje heb je! Lovers

Je mag alleen wat meer lengte in de hals rijder, door je handen niet vast te zetten en mee te gaan met de beweging van je paard,
het gaat vast goedkomen!

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 11:29

Leuk paardje! Haha!
en commentaar is al gegeven Clown