Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
onley schreef:buster4ever schreef:wat betreft zadel...tis een manege zadel...en niet iedereen kan het veroorloven om een duur zadel 1,2,3, aan te schaffen..
goeie zadel hoeven niet duur te zijn
de mijne heeft ook maar 250 euro gekost
ik zou er gewoon helemaal niet meer op rijden met dat zadel
want de pony drukt compleet zijn rug
met het gevolg dat je dadelijk achter de feiten aan blijft lopen
en je pony dus totaal niks en niet wil ontspannen omdat je nu even lekker zit te verprutsen,
omdat je toch maar in je eigen belang denkt omdat je toch graag even wil rijden![]()
en nee ik heb geen last van me hormonen

singasong schreef:Clara_ schreef:Jahwel hoor. Duhh! Ieder paard gaat dood aan een wintervacht!
Die heeft een rel-account, kijk maar bij de rest van haar berichten
Er is al ge-temd...

marije85 schreef:sorry, maar vind het er niet fijn uitzien. Je pony lijkt op sommige foto's wel overbouwd. Nu weet ik niet of dit komt doordat je zadel en te klein is en te ver naar voren ligt. Ik zou er in ieder geval niet op gaan zitten.
Ze bedoeld niet dat Bo te dik isOverbouwd betekent (toch??) dat de achterhand hoger is als de voorhand...
superwoman schreef:_joellover_ schreef:ik heb niet zo goed de keuze voor ander zadel het is een lease pony
tja, als je van plan bent om de pony langer te leasen, zou ik echt een relatief kleine investering doen in en ander zadel. Met dit zadel zou ik stoppen en desnoods stoppen met leasen, want de kans op rug-problemen is zowel héél erg groot.Neem aan dat je de pony geen pijn wil doen? Ook voor jouw houding zou ik een ander zadel aanraden. Hier zit je niet goed op. Afleren is moeilijker dan aanleren en dus kun je beter zo snel mogelijk een ander zadel kopen. Een 2e hands zadel hoeft niet veel te kosten en kan je al gauw voor hetzelfde bedrag weer verkopen als je naar een ander paard over stapt en het zadel daar niet op past. Hoewel sommige zadels op veel paarden passen en je dus een grotere kans heb dat het zadel niet meer hoeft te verkopen.

Vraagje hierover: Als je last heb van je achillespees, snap ik dat je je hakken misschien niet zo ver kunt uitdrukken, maar je kunt je tegen toch wel je tenen naar voren houden en je benen lang maken (met name in galop)? Dat heeft daar toch niks mee te maken? Dat is dus gewoon een kwestie van oefenen (tenzij ik het fout heb, dus correct me if I'm wrong), heel veel op je houding gaan letten. Pas als jij een fijne, correcte houding heb, kan je paard ook écht lekker gaan lopen, anders zit je hem alleen maar in de weg. Voor de galop, probeer zoveel mogelijk te galoperen zonder beugels, en daarbij je benen helemaal lang te maken. Zorg dan dat je je benen hélemaal ontspant en alleen op je zit rijdt, met losse (evt zelfs 'bungelende') benen. Zorg dat je hierbij Bo niet in de weg zit, maar wel zelf gewoon ontspant. (En rechtop blijven zittenCitaat:Ik kan niet aan me pipo tenen doen ik hbe een medisch probleem met mijn agillespees.
)
onley schreef:buster4ever schreef:wat betreft zadel...tis een manege zadel...en niet iedereen kan het veroorloven om een duur zadel 1,2,3, aan te schaffen..
goeie zadel hoeven niet duur te zijn
de mijne heeft ook maar 250 euro gekost
ik zou er gewoon helemaal niet meer op rijden met dat zadel
want de pony drukt compleet zijn rug
met het gevolg dat je dadelijk achter de feiten aan blijft lopen
en je pony dus totaal niks en niet wil ontspannen omdat je nu even lekker zit te verprutsen,
omdat je toch maar in je eigen belang denkt omdat je toch graag even wil rijden![]()
en nee ik heb geen last van me hormonen