Randie met papilon @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deau

Re: Randie met papilon @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 11:21

Wat ik mij afvraag, waarom wordt er een pony gekocht voor een meisje wat er nog niet op kan rijden? Waarom wordt er dan niet voor een andere geschikte pony gekeken?

En het zadel viel mij inderdaad ookal op, is het zadel niet te breed voor de pony? waardoor het zadel naar voren schuift.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 11:35

Ik zal kort uitleg geven betrefdt de pony.
Eerst heeft het nichtje van cor erop gereden maar werd toen te groot, toen heeft cor de pony uitbesteed aan een ruiter omdat deze pony een supergoede leerpony is betrefdt springen.
Ze springt altijd ook al komt ze niet goed uit. Dus hij wil de pony houden voor zijn nichtje als die dadelijk wat groter is. En dat duurt denk ik nog 2 jr ongeveer, of ze moet een groeispurt krijgen.

Dit is voor haar dadelijk een leuke leerpony( ze heeft nu een welsh A), en een mooie ponymaatje voor de overgang van klein naar een grotere pony. Betreffende nichtje heeft van de week al aan de longeerlijn geoefend met deze pony en de pony reageert super op haar ondanks dat de beentjes nog niet onder het zadeltje uitkomt. Knipoog

xxBonniexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 12:18

leuk beestje joh!! en je rijd zelf ook goed

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 16:42

dankje wel Lachen

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 18:06

Steffie89 schreef:
Wat ik mij afvraag, waarom wordt er een pony gekocht voor een meisje wat er nog niet op kan rijden? Waarom wordt er dan niet voor een andere geschikte pony gekeken?

En het zadel viel mij inderdaad ookal op, is het zadel niet te breed voor de pony? waardoor het zadel naar voren schuift.

Te breed hoeft het niet te zijn als het naar voren schuift. Het probleem met veel pony's (met arabisch bloed) is het feit dat ze bijna geen schouders hebben. Omdat het zadel achter de schouder hoort te liggen, ligt het goed als je hem opzadelt, omdat de pony op dat stuk breder is. Helaas gaat het zadel gelijk naar voren schuiven wanneer je gaat rijden, omdat de schouder dus veel smaller is... Knipoog

JuulenJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 18:09

Dat 'nichtje' die er eerst op reed, heet die niet toevallig Jillian? Tong uitsteken

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 18:23

Volgens mij niet...

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 18:25

nee dat meisje heette kelly roos, daarna heeft idd jill er op gereden tot voor kort Knipoog

_Bonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 19:34

Ow ja die ken ik ..Jill..zij heeft bij ons op stal gestaan met die pony. Zij heeft er ook springwedstrijden meegereden en ze was er niet te groot voor..Dus ik snap eigenlijk niet waarom die wegging naar iemand die nog groter is?

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 19:46

Even uitleg aan Bonita: De pony is uiteindelijk voor het nichtje van Cor. De ruiter die hem nu rijdt , houdt haar op conditie. En beau gaat er zo nu en dan aan de longeerlijn erop.
En de ruiter die hem nu rijd is misschien wel te groot maar absoluut niet te zwaar. Ze is nl zo licht als een veertje. Knipoog

Verder graag geen offtopic reacties zoals: Ruiter is te groot, of waarom staat hij nu daar enz... Het is nu eenmaal zo, het is ook mijn pony niet, ik verzorg/rijd alleen de paarden/pony's op deze stal.

Dus graag alleen rijtechnisch commentaar zodat de ruiter daar iets aan heeft. Knipoog

Bananos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 14:13

Ik vond pappillion beter bij jill staan nou kijkt ie zo zielig Geremm!!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:11

Citaat:

ach god krijgen we er weer zo een, lieve schat voor jou nog even in het kort. Ik rijd normaal een paard van 1.72, dit was denk ik de 4de keer dat ik erop zat. En knap dat je van een foto van de zijkant kan beoordelen dat hij zo zielig kijkt. En inderdaad hij heeft echt een hekel aan me, want hij begroet me altijd hinnikend Vork. Jullie kunnen er allemaal over blijven zeuren en zeiken, maar dat zal er weinig aan veranderen denk je niet? Jill zelf weet het hele verhaal, hoe alles in elkaar steekt dus ga daar maar vragen hoe het zit.

En trouwens ik heb hem al een tijdje niet gereden omdat ik er gewoon weg geen tijd voor heb, mijn paard is dan wel geblesseerd maar ik ga er toch elke dag langs en dat is een hele andere richting uit dan Paps. Dus nu rijd iemand anders hem, en juist die is nog groter Clown

verder zal ik even temmen, want aan dit gezever heb ik helemaal niks.
Laatst bijgewerkt door vencedor op 27-02-08 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjurlieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:15

Zat de fotograaf zelf ook op het paard ? Ik zie oren onder in beeld Haha!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:18

hahah ja dat klopt, dat is diegene die aangeboden heeft of ik hem wil rijden. Aangezien mijn eigen paard door een blessure stilstaat Clown. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom paps iets kleiner lijkt dan ze is, want het andere paardje is groter.

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:06

DANIIELLE schreef:

Ach, wat ziet die pony er zielig uit joh Clown

@ Randie, ik zal wel even TEMen of het topic op slot mag...

DNIEKJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:11

Grappig om te horen dat paps jullie ook begroet! Bij ons deed die dat namelijk ook altijd! Verder vind ik het niet zielig, en ja het is niet blijvend dat de ruiter die er nu op rijd erop blijft rijden, dat blijkt alweer Knipoog Ik vind dat papy er wel anders uit is gaan zien.. nu ik de foto's nog eens goed bekijk !

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 19:16

Moderatoropmerking:
Hoe en wat over waar hij vroeger heeft gestaan doet hier niet ter zake. Laten we het gezellig houden en het houden op rijtechnisch commentaar.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 07:44

Voor alle mensen die nu denken van wat zielig die pony , bij ons had ze het beter enz....

Het is helaas niet anders, de pony is van cor en hij beslist wat er mee gebeurt. Hij is nu op zoek naar een pony ruiter die de overgang naar een d pony gaat maken totdat zijn eigen nichtje erop kan.

Iedereen due nu nog commentaar geeft over , zielig, bij ons had tie het beter enz... zal ik een melding maken bij de moderator.
Alles negatieve reacties geef ik ook door aan de eigenaar van de pony!!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:05

Ik heb zelf als de mods al ingelicht Knipoog. Maar toch bedankt!

en anders eruit zien? tuurlijk, een verhuizing gaat meestal niet in de koude kleren zitten. Hier wordt ze niet dalijks flink getraind, en heeft ze gewoon een ander levensritme Knipoog

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 12:50

@randie, ik vind het goed dat je de mods heb ingelicht, bedankt!!!

papsie staat nu lekker buiten in de wei, ze wordt nu 4x per week gereden, dus om de dag. Knipoog Dus idd niet mere zo intensief maar dat komt wel weer. Ze wordt door iedereen geknuffeld en gepoetst dus aandacht krijgt ze genoeg.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:26

ja beetje jammer dat het zo moet, maar goed weet ik ook weer dat ik geen topics hoef te openen op @ work Haha!. Dit is nou precies de reden waarom ik dat bijna nooit doe. Opbouwend commentaar, prima. Graag zelfs. Maar vaak wijkt het nogal af van hetgene waar het eigenlijk over zou moeten gaan.