Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Maanling schreef:Even een vraagje (niet vervelend bedoelt hoor) maar is het couperen van de staart niet verboden?
Ik vind het verder een super stoer dier!
engelina schreef:Grobegni schreef:Gaaf hoor! Komende zomer PHC rijden![]()
wat houd dat in?

JoyCiej007 schreef:Geweldig gezicht zo zeg! Ik kende deze 'leidselvoering' helemaal niet joh. Hij doet het zo te zien érrug netjes
Maar zou ik zo vrij mogen zijn om te vragen waarom jullie speciaal voor dít specifieke bit hebben gekozen? Het lijkt nl. wel een dressuurstang. Geen verdere mogelijkheden ook om het bit minder scherp (met minder hefboomwerking) in te stellen, ik vind de leidsels (helemaal voor een jong, nog niet zo lang beleerd paard) wel héel erg laag zitten.
Waarom niet bijv. een liverpool, waar je de hefboomwerking nog kunt varieeren afhankelijk van de situatie en het paard zelf?
engelina schreef:JoyCiej007 schreef:Geweldig gezicht zo zeg! Ik kende deze 'leidselvoering' helemaal niet joh. Hij doet het zo te zien érrug netjes
Maar zou ik zo vrij mogen zijn om te vragen waarom jullie speciaal voor dít specifieke bit hebben gekozen? Het lijkt nl. wel een dressuurstang. Geen verdere mogelijkheden ook om het bit minder scherp (met minder hefboomwerking) in te stellen, ik vind de leidsels (helemaal voor een jong, nog niet zo lang beleerd paard) wel héel erg laag zitten.
Waarom niet bijv. een liverpool, waar je de hefboomwerking nog kunt varieeren afhankelijk van de situatie en het paard zelf?
als je kijk is het een speciaal bit.
het zit met losse ringen vast.
zodat als je snukjes geeft is het minder scherp als een livepool
omdat het overal veel speling mee heeft.
hoe dat het is bevestigd aan het hoofdstel als aan de "teugel"
het bit wordt voor deze teugelvoering ook spciaal gemaakt.
en is zachter als een livepool. (die hebben we inderdaad ook)
en ik heb een gewonen trends om mee te rijden.
veder worden alle hulpen minimaal gegeven.
kwa leidsels snap ik jou even niet
aleen als je goed kijk is het bevestig punt bijna op de grond...
dat die laag aan het bit zitten