Gio @work (3,5 jarige Samber)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MontyRulezz

Re: Gio @work (3,5 jarige Samber)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:46

Wauwie wat een mooi paard!

Zo te zien heb je hem lekker aan het lopen.
Zou dat bewegen van zijn lippen niet gewoon een erfelijkheidje zijn van paps??
Hij ziet er in ieder geval niet uit alsof hem iets stoort, hij kijkt iig vrolijk genoeg.

En zo'n jong paard krijg je nog echt niet de hele tijd ontspannen aan het lopen. Eerst maar eens op eigen benen laten lopen zodat hij zijn balans daarin vind en dan komt dat ontspannen ook wel.
Dat heeft toch zijn tijd nodig.

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:49

Wat een prachtig paard, echt om verliefd op te worden!
Ik vind dat voor zo kort onder het zadel zijn achterhand al lekker mee komt en dat hij erg fijn loopt (zo vanaf de foto's). Halsstrekken en dan zo dat zijn neus to op kniehoogte komt en er op alle twee de teugels verbinding blijft en hij de achterhand goed meeneemt (vwnw idee) moet je (naar mijn idee) gewoon af en toe tussendoor even doen om te testen of je op de juiste weg bent. Verder lekker zijn hoofdje op de loodlijn houden en het stukje tussen de oren het hoogste punt. Op die manier kun je zijn achterhand (zo te zien) ook al lekker mee krijgen en uiteindelijk is het zo dan toch het beste.

Oja dat lipje, dat doet die van mij ook wel eens. Volgens de tandarts/osteopaat is het gewoon een beetje spelen/klooien. Pas als hij echt zijn mond open gaat doen moet je hem ff laten checken (buiten de jaarlijkse controle). Lucky deed dit eerst ook, bleken zijn wolfstanden te zijn. Nu doet hij alleen af en toe een beetje vaag met zijn lippen Tong uitsteken

Weet zeker dat je met deze heel ver gaat komen, succes!!

manetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:54

Mooi paard. Knipoog
Kan ie ook springen? (Daar wil ik wel foto's van zien) Lachen
Is wel braaf? Lachen
Mijn zusen hebben ook paarden rolando en iwan. Lachen Ja
De paarden zijn 8 en 4 denk ik. Lachen
we hadden nog een paard(Sunny) maar die is overleden. Verdrietig
Ik weet niks meer groetjes manetje

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:58

manetje schreef:
Mooi paard. Knipoog
Kan ie ook springen? (Daar wil ik wel foto's van zien) Lachen
Is wel braaf? Lachen
Mijn zusen hebben ook paarden rolando en iwan. Lachen Ja
De paarden zijn 8 en 4 denk ik. Lachen
we hadden nog een paard(Sunny) maar die is overleden. Verdrietig
Ik weet niks meer groetjes manetje

Ik zie dat het je eerste bericht is. Maar als je iets wilt vertellen over je eigen paarden dan is het het beste om daar even een topic voor te openen. Dan kan je daar ook foto's bijplaatsen. In een HAW topic van een ander is het de bedoeling dat je rijtechnisch commentaar geeft.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:24

Leuk paard, mooi gesloten en gespierd gebouwd! Loopt al fijn opwaarts en dat hogere instellen zorgt bij hem niet voor een weggedrukte rug, dat kun je op de foto's goed zien, zijn lendenen blijven voor zo'n jonkie best goed gevuld!
Prachtig getekend is ie trouwens.

gypsymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:29

heei,
wat leuk, bij ons op stal staat een dochter van samber.

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:30

waaaat een mooi paard! Vind die aftekeningen echt super.

Het rijden ziet er ook er goed uit , het oogt lekker rustig , niks forceren en daar bereik je ook het beste resultaat mee.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:37

Pinolien schreef:
kiolette schreef:
Nou ik heb Samber nakomeling een die haar lippen op elkaar zuigt bij spanning. Dan heeft ze een vierkante kin. Maar waarom die van jou dit doet.......? Verward

Nou ja, in elk geval bedankt voor je reactie!! 'k geloof dat niemand het echt weet... hahaha... 't is ineens zo stil!! ROFL
'k maak me er (nog) maar geen zorgen om... 'k ga er gewoon eens goed op letten.. waneer hij het voornamelijk doet en hoe precies.. Misschien kom ik er dan wel achter.. 'k ben gewoon altijd benieuwd waar dat soort dingen door veroorzaakt worden. Voor 't geval hij ergens last van heeft ofzo!! Dus mocht iemand toch nog ideeën hebben....................

Hej, nog een Samber. Mooi paard hoor ennuh ben wel gek op bont... ik vind het er goed uitzien voor iemand die er voor het eerst op zit. is toch altijd ff aftasten... Ik heb zelf ook een Samber (ook bijna 4) en heb hem nog niet onder het zadel, maar met longeren is het mij nog niet opgevallen. ik zal in de gaten houden als hij bereden is of hij dit dan ook doet.....

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:20

Wat een mooi paard zeg!
Veel succes en plezier er nog mee!

Ben een echt bonte paarden gek haha Bloos

pinopics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 10:05

Dank je wel voor alle reacties!! Als er nog mensen zijn die ervaring hebben met paarden die tijdens 't rijden die lippen van elkaar afhalen hoor ik het graag!! 'k heb al een paar reacties gehad.. maar ben nog steeds erg geïnteresseerd!!

Safarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:47

Ziet er goed uit! En die overgang van die manen :| Daar ben ik jaloers op Bloos