Haflinger Ester 1.36,9cm @ 1.20 jumping!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_liesje_x

Re: Haflinger Ester 1.36,9cm @ 1.20 jumping!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:19

dat de pony er moeite voor moet doen om het te halen betekend niet automatisch dat het slecht is,
wij moeten ook moeite doen om een pony mooi/goed te laten lopen Knipoog

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:22

Zo die springt hoog zeg Bloos

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:38

jeetje wat een hoogte knap hoor Haha!

miika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:40

Wow, dat is wel erg hoog, knap zeg Knipoog

_Diede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:42

zoo die haflinger kan springen Knipoog

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:42

Nou... knap hoor Boos! (dit was sarcastisch bedoeld..)
Ik vind het er niet goed uitzien, pony krijgt zn beentjes er maar net overheen...

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:46

Wouw!! En ik altijd denken dat haflingers beestjes waren die niet echt goed konden springen Bloos (wil niemand voor zijn hoofd stoten hoor... Tong uitsteken )
Wat vind ik dit knap zeg!! Erg leuke pony trouwens.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:07

Pinolien schreef:
Wie zegt dat deze pony daar niet op getraind is? En wat ik steeds al zeg... ik vind het knap dat je die conclusie kunt trekken aan de hand van wat plaatjes!! 'k zeg ook niet per definitie dat het niet zo is... maar ik veroordeel ook niemand!!
En waarom zo hoog?? Dat is toch ieder voor zich? Pony heeft op iedere foto z'n oortjes gespitst.. als ze het niet leuk zou vinden doet ze dat ook niet hoor..! Zo kun je overal wel wat van maken... "Waarom zou een paard moeten kunnen changeren" bijvoorbeeld of wat voor nut hebben appuyementen? Als je zo moet gaan beginnen zijn we nog wel even zoet!!

Als ie er daadwerkelijk op getraint was dan is het pas echt absurd. Als ie er op getraint was, zou ie er niet zoveel moeite mee hebben Clown Knipoog
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat wat lagere hindernissen een betere keuze was geweest. Verder bedoel ik er niks mee.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:18

renskek schreef:
een tip voor de volgende keer : nag er nog een balk schuin in, zodat je pony de afstand wat beter kan zien. Nu zit er een heel groot gat tussen de grondlijn en de bovenste balk. Dit kan voor de pony lastig zijn om afstand in te schatten.

Idd, wou ik ook zeggen. Niet alleen om de afstand in de schatten, maar ook de hoogte!

Wel erg knap voor zo'n haffie hoor!

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 17:39

Ik vind het fijn dat jullie allemaal je eigen mening geven,
Maar ik heb mijn paardje nu al 5 jaar en spring al 4 jaar en dit was gewoon ff een keer hoog springen dat doet iedereen wel eens.!! maar ik had hiervoor ook al gewoon parcours op 50/60 gesprongen en ik doe dit niet om stoer te doen en mijn moeder maakt de foto's !! dus het is wel goed en ik doe dit niet altijd! en Sommige van jullie trappen me gewoon de grond in en er staat dat het commentaar wat aardig moet blijven en sommige houden zich daar niet zo aan!!!!!!!!

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 17:41

sommige hebben hun oordeel ook wel erg snel klaar dit was op het einde van het springen dus ja ze heeft er wat moeite mee maar ze kan het makkelijk hoor!
en volgens mij weet ik als eigenaar het beste wat mijn pony wel of niet kan en ik had dit niet gedaan als ze er zwaar moeite mee had!!! ik weet wel wat ik wel of neit kan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 17:46

mait schreef:
Poeh hoog! ik doe het je niet na! maar ik vind wel dat ze nogal moeizaam springt (zo van de foto's) ze heeft niet zo'n lekker ruggebruik. En dan na zo'n sprong een landing is een flinke klap op der rugspieren!
Als tip zou ik je meegeven (ben zelf niet zo'n geweldige springruiter, maar heb veel te maken met een (hoog) springende springhaf; oefen je techniek op wat lagere hindernissen en stap dan over op het 'echte' werk!
Nogmaals: erg dapper Knipoog

ik oefen heel vaak idd mijn techniek op een lagere hoogte en ik spring vaak 2 x in de week en als je dat over een hele maand ziet is dat ongeveer 8 x en 7,5 x daar van oefen ik laag en dan 1 x aan het einde ff hoog gewoon voor de lol wat ze kan het gewoon! en zo hoeft er geen moeite voor te doen echt niet! maar de bak is zwaar en ze is bezweet dus lijkt het zoo!!! maar goed,

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:48

@ ryanne: je moet je niet alles van iedereen aan trekken... Nergens voor nodig, dat is gwoon bokt! Jij weet zelf vast het beste wat je pony kan.

En als ie het echt niet kan dan stopt die wel!

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 17:50

rowo schreef:
@ ryanne: je moet je niet alles van iedereen aan trekken... Nergens voor nodig, dat is gwoon bokt! Jij weet zelf vast het beste wat je pony kan.

En als ie het echt niet kan dan stopt die wel!

ja idd maar ik kan daar gewoon niet tegen dat iedereen zo mij de grond in moet trappen en idd als ik hoger ga stopt ze in die bak dus daarna ben ik ook gestopt en het licht het meeste aan de bak.. die is gewoon wat zwaarder maar goed,

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:51

K vind het nog wel mee vallen met de zwaarte van de bak.

Trek je niks van het commentaar aan. Neem het goede en nuttige commentaar gewoon mee in je training. Denk de volgende keer wel gewoon na als je weer een topic opent, want je hebt zo heel bokt over je heen.

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:51

Ryanne_ schreef:
sommige hebben hun oordeel ook wel erg snel klaar dit was op het einde van het springen dus ja ze heeft er wat moeite mee maar ze kan het makkelijk hoor!
en volgens mij weet ik als eigenaar het beste wat mijn pony wel of niet kan en ik had dit niet gedaan als ze er zwaar moeite mee had!!! ik weet wel wat ik wel of neit kan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dus ik neem even een voorbeeld,
Als de eigenaar van een paard hem geen eten geeft en hem daarna flink laat werken, en iemand heeft daar een opmerking over en hij geeft als antwoordt Als eigenaar weer ik zelf wel wat goed is Bloos ??

Kortom : Natuurlijk ben je trots op je haf, Zou ik ook zijn, Maar je moet er ook tegen kunnen als mensen het niet zo super vinden Haha!

Ik zelf vindt het ook geen fijn gezicht, maar daar ga ik maar niet meer op in Knipoog

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:55

renskek schreef:
een tip voor de volgende keer : nag er nog een balk schuin in, zodat je pony de afstand wat beter kan zien. Nu zit er een heel groot gat tussen de grondlijn en de bovenste balk. Dit kan voor de pony lastig zijn om afstand in te schatten.

Hier ben ik het mee eens! Maar al die mensen die lopen te zeuren dat de bak niet goed is, of je afstand verkeerd is ingeschat of weet ik veel, zijn volgens mij alleen maar stink jaloers dat ze zelf niet zo'n beste haflinger hebben die zo goed kan springen!

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 17:58

jah idd het klopt maar ze is natuurlijk ook al moe ik had al goed dressuur gereden en toen nog wat springen voor techniek enzoo en daarna ff hoog om te proberen niet omstoer te doen of zoo! voor sommige die dat zeggen

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 18:00

Halleluja, wat hoog zeg! Bloos!
Echt goed van je (en je haffie natturlijlk) Haha!

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 18:01

Geak schreef:
Ryanne_ schreef:

Dus ik neem even een voorbeeld,
Als de eigenaar van een paard hem geen eten geeft en hem daarna flink laat werken, en iemand heeft daar een opmerking over en hij geeft als antwoordt Als eigenaar weer ik zelf wel wat goed is Bloos ??

Kortom : Natuurlijk ben je trots op je haf, Zou ik ook zijn, Maar je moet er ook tegen kunnen als mensen het niet zo super vinden Haha!

Ik zelf vindt het ook geen fijn gezicht, maar daar ga ik maar niet meer op in Knipoog

dat klopt idd maar zo iets slechts doe ik niet.. maar ik vind wel dat ik over dit zelf het beste kan oordelen. maar goed,

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 18:02

Ik heb op stal ook 2 haflingers staan...en als die iets niet willen doen...dan doen ze het ook niet, klaar uit!
Ik vind het in elk geval heel knap dat je dit kan met je haf. Spring je ook wedstrijden met haar?? Je kan denk ik zo tussen de paarden meedoen en dan sla je zeker geen gek figuur!
Laatst bijgewerkt door aerdenhout1 op 14-02-08 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 18:05

Ik heb een fjord die ook flink kan springen, Maar die is nu 17 en heeft kuren zodra die een parcour moet springe Clown

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 18:06

En ik zeg dan ook ik heb alle respect voor haar, En jaloezie? Zeker weten niet, maar ik vind het gewoon geen fijn beeld geven

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 18:17

pff tsja sommige mensen die maken ook OVERAL een probleem van.
natuurlijk is het hoog voor z'n kleine haf.
en natuurlijk zal het zwaar zijn.
maar zij zegt zelf dat ze haar pony 2 keer in de week traint met springen.
waarom zou hij dan niet een keer wat hoger mogen springen?
je wil toch ook verder komen.
als je de heletijd hetzelfde blijft oefenen dan kom je ook niet verder.
als de pony het niet zou willen, dan zou je veel meer spanning zien en zou hij er echt niet meer overheen gaan.
deze pony vertrouwt haar gewoon zo erg dat hij deze gigantische sprong springt!
wat natuurlijk een enorm knappe prestatie is, want hij kan er zowat onderdoor!
ik vind het erg knap dat hij dit durft en dit kan springen.
hij heeft zeker talent! moet je echt iets mee gaan doen Lachen
verder vind ik dat jij zelf ook een erg goede houding hebt, vind dat je overal netjes mee geeft;)
ik zou zeggen gewoon lekker door trainen en afentoe eens hoogspringen is niks mis mee.

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 18:20

eigelijk heb ik geen zin om in discussie te gaan, maar toch even een vraagje, als je laagt springt, spring je hafje dan ook hoog over de hindernis zoals je in je profiel hebt staan?