Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ben bij een andere stal al gaan kijken en het zag er echt geschikt uit. volgend weekend naar nog een andere stal gaan kijken en dan maak ik mijn keuze. bedankt voor jullie reacties! 
Florinee schreef:Je moet niet alles goed willen doen, Iedereen maakt fouten dus jij ook!. Probeer gewoon op jezelf te letten en niet op andere. ga samen met een vriendin op buitenrit,, zo klets je veel en let je er niet op of je het allemaal wel goed doet,, en je paardje raakt zo ook aan dingen gewend en zou minder snel gaan schrikken

Vadalma schreef:Jou probleem komt me echt zo bekent voor! Ik heb er ook last hoor. Gister was ik met mijn paard aan het rijden in de bak en daar reden nog twee andere ruiters bij. Zij hadden les en ik reed ertussen. De instructrice van hun was voor het eerst bij ons op stal. Bijna iedereen bij mij op stal weet dat ik wat problemen heb met mijn paard (met name met wenden, dit doet ze niet altijd als ik dat wil) en zij houden daar ook rekening mee. Gister voelde ik me echter zo verschrikkelijk bekeken, met name door de instructrice van hun! Ik zit dan ook constant bij mezelf te denken: "benen lang, schouders naar achter, buintenteugel er goed bij en voorwaarts houden". Wordt er verschrikkelijk onrustig van en dat komt het rijden niet ten goede. Toen de andere twee uit de bak gingen en ik weer de ruimte had heb ik even mezelf toegesproken dat ik nu écht serieus aan de bak ging. Na een half uur had ik mn merrie goed aan de praat en kwamen de instructrice en één van de ruiters naar buiten. Er volgen een aantal complimenten langs mn oren en ik zat met een grijns op mijn paard.
Wat ik ook weleens doe als mensen staan te kijken en ik zit met een probleem, dan leg ik het hun gewoon voor. "Ze doet dit en dit" Meestal krijg ik dan wel reactie en tips wat ik dan het beste kan doen.
De stal waar ik sta is ook niet zo heel groot en eigenlijk staan er alleen maar recreatie ruiters. Dat neemt bij mij in ieder geval een stuk onzekerheid weg. Ik denk dat het een goede stap is om naar een andere stal te gaan en ik hoop dat je je daar weer wat beter op je gemak zult voelen. Soms moet je maar net zo hard je neus de lucht in gooien hoor en bij jezelf denken: "ik rij hier met mijn paard en ik doe het op mijn manier". Als jij je goed voelt, voelt je paard zich ook goed en gaat het rijden ook beter...Succes!
Daarom heb ik er toch voor gekoze n naar die andere stal te gaan. De mensen hebben er dezelfde prioriteiten als ik, en ik heb er mijn eerste compliment over mijn 'rijkunsten' gekregen al op de 1ste dag dat ik er was. En in die 2 jaar dat ik op de andere stal stond heb ik geen enkel compliment gekregen, zelfs geen goed woord. buiten van mijn instructeur (die overigens mij wel heel goed steunt). Ik voel me er gewoon veel beter op die nieuwe stal. de mensen zijn heel vriendelijk, het is er heel gezellig, de paardjes worden goed verzorgd. Het enige nadeel is, is dat de bakken veel kleiner zijn. Maar hey, dat is een luxeprobleem he
Ik hoop nu echt dat ik kan werken aan mijn rijden zonder me zorgen te hoeven maken over wat anderen van me denken.