Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
Kafue schreef:Vo0lgens de gynacoloog mag je wel eerder dan 10 weken maar moet je langzaamaan beginnen en langzaam opbouwen.
Ik ken een verhaal dat vertelde de gynacoloog dat was een vrouw die had de dag van de bevaliing nog gereden en de dag na de bevalling reed ze al weer op concours. Hoe het nu met die mevrouw is weet ik niet hoor
)
. Mijn oudste zoontje is nu bijna 4 en de jongste ruim 2 maar ik kan nog steeds niet lekker op m'n paard zitten. Heb ook Z gereden, dus het is niet zo dat het altijd al zo was
. Ik ga ook aan de slag met de tips die hier gegeven worden, had eigenlijk de hoop al opgegeven dat ik ooit weer 'normaal' zou kunnen rijden.
Urielle schreef:Voor je bekken zelfs 4 maanden wachttijd! Mijn fysio zei dat. Alles is hartstikke verweekt, dus bij eerder rijden heb je kans op overrekte banden en een vervormd bekken met alle gevolgen vandien. Het terug harden duurt zeker een maand of negen, vaak langer maar na vier maanden is het ergste leed geleden.
(Uiteraard was ik eigenwijs, ik zat er na 2 weken terug op, maar ik adviseer iedereen om netjes te wachten natuurlijk)
Kingsley2 schreef:Mijn verloskundige en mijn gynacoloog zeiden allebei dat je minimaal 10 weken moet wachten en mijn instructeur ook je kan echt als je te vroeg gaat rijden op latere leeftijd en al eerder verzakkingen krijgen. Al je spieren zijn zo slap van onder na je bevalling dat het echt slecht is.
Een meisje bij ons op stal ging er ook op na een week na vier weken rijden zat ze thuis omdat ze niet meer kon lopen van de pijn. nou hoe ga je dat dan doen kan je A je kind niet meer optillen en niet meer lopen en B je kan niet meer naar je paard voorlopig. Zij had het dus verpest voor zich zelf en veel spijt hier van.
En die vrouw is dus erg dom en misschien komt ze daar ooit zelf achter.
Toen ik zwanger was ben ik ook gelijk gestopt met rijden een ongeluk zit in een klein hoekje hoe braaf je paard ook is.
Kafue schreef:Vo0lgens de gynacoloog mag je wel eerder dan 10 weken maar moet je langzaamaan beginnen en langzaam opbouwen.
Ik ken een verhaal dat vertelde de gynacoloog dat was een vrouw die had de dag van de bevaliing nog gereden en de dag na de bevalling reed ze al weer op concours. Hoe het nu met die mevrouw is weet ik niet hoor
Kingsley2 schreef:Kafeu
Een meisje bij ons op stal gleed met haar paard uit toen ze vier maanden was ze had een bloeding maar het is gelukkig goed gekomen. Haar man was heel boos want die had al gezegd dat hij niet wilde dat ze nog ging rijden. Ze is toen ook gestopt.
Mijn man had woest geweest al ik had gaan rijden het is ook zijn kind dus je neemt wel een hele grote verandwoording.
als je er had afgevallen wat had je man dan gezegd als je een miskraam had gekregen. Je had het je zelf nooit vergeven en misschien had je man je ook nooit vegeven. Je hebt zoveel verdriet als dat zou gebeuren.
Als je verkeerd valt, de meest mensen rijden op redelijk grote paarden dus de grond is niet dichtbij. Mijn schoonzusje haar zus gleed halverwege de trap naar beneden toen ze tien weken was, ze was het wel kwijt. Het heeft lang geduurd voordat ze over haar verdriet heen was. Laat staan dat je flink van je paard afvalt. PAARDRIJDEN IS GEEN VERPLICHTING HET IS EEN HOBBY, DENK AAN JE KIND EN NIET AAN JE ZELF.
Paardrijden is niet voor niets één van de gevaarlijkste sporten.
En je paard kan heus wel een jaartje zonder rijden je kan een hoop leuke andere dingen met je paard doen.
Ik vind het echt dom maar dat is mijn mening, maar hoe braaf je paard ook is en hoeveel je hem ook vertouwd een ongeluk zit in een klein hoekje.