[Dienstmededeling] Jullie mening welkom over HAW - t/m 3 maa

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Re: [Dienstmededeling] Jullie mening welkom voor een beter HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 20:16

1. duidelijker en optijd ingrijpen als iets niet opbouwend maar aanvallend wordt gezegd is denk ik al een begin. vaak wordt er namelijk vervolgens op door gezaagd...

2. maar als dat niet mag mag er maar 1 iemand reageren? want alleen zegggen dat het er netjes uit ziet mag ook niet...

3. ik denk dat iedereen gewoon in zijn beginpost aan moet geven hoe de situatie is als hij/zij wil dat daar rekening mee moet worden gehouden.

4. ik vind het wel leuk als ze onder elkaar staan. misschien gewoon `ook`? dus wel het zelfde topic, maar via 2 plaatsen te bereiken?

5. ik denk dat punt 3 wel een regel kan worden. verder regels over titels lijkt mij ook niet verkeerd. soms zijn er wel erg veel topics die misleidende titels hebben... beetje overdreven. ik kan me daar soms wel aan irriteren...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 20:22

Citaat:
  • Hoe voorkomen we dat topics verzanden in nare discussies met een negatieve ondertoon?
    Tegenover een commentaar moet een tip staan.....Dus dat er niet alleen maar afgezeken word
  • Hoe voorkom je herhalingen in topics, moeten moderators daarin ingrijpen?
    Tja veel bokkers willen hun mening geven en een hoop denken hetzelfde....dat zou betekenen omdat iemand anders het al gezegd heeft dat ik dan niet mijn mening mag geven...herhaling is niet er mits op normale toon, misschien in een andere context gebracht en zoals hierboven uiteraard voorzien van jouw persoonlijke tip..
  • Vind je dat HAW moet worden opgedeeld in een puur rijtechnisch en een losser 'lol met je knol' deel?
    Nee vind ik niet...het word anders echt zo een "hokjes" effect op bokt..... ik vind dat al bijna zo
  • Vind je dat we alle fotofora onder elkaar moeten zetten in de forumlijst of verspreid over Bokt laten staan?
    Ja vind ik wel een top idee....alle foto's op 1 rijtje ,duidelijk en overzichtelijk
  • Moeten er regels komen voor de hoeveelheid, de titel, kwaliteit van de foto's en openingspost van HAW topics, of houden we het bij richtlijnen?
    Ja een max van 1 topic per week-per paard, een goede kwaliteit waar wel wat op te zien is en waar je dan ook echt tips kan geven,anders heeft het weinig nut....
    echte zware richtlijnen kwa titel vind ik niet echt nodig maar van mij mag dat vernoemen van de setjes enz er wel uit..... ik kijk echt niet vanwege het ankypadje hoor

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 20:27

Vraag 1- Misschien strenger ingrijpen soms? Verder is er denk ik niet zoveel aan te doen!
Vraag 2- Een beetje herhaling is niet erg, maar als de hele tijd hetzelfde word gezegt word het gewoon irritant, dan mogen jullie zeg maar wel ingrijpen! Knipoog
Vraag 3- Van mij hoeft het niet perzee, lol met je knol kan je toch gewoon op ITP zetten?
Vraag 4- Bij elkaar is wel een leuk idee jaa!
Vraag 5- Ik vind dat de titels wel wat duidelijker mogen soms, qua springen,dressuur, wedstrijd enzo! Verder vind ik éentopic per ewek niks!
Vraag 6- Duidelijke foto's wel vereist, en foto's van minimaal 5 per topic en max. 20 per topic. Soms zie ik namelijk wel is topics voorbijkomen waar 1 of 2 foto's in staan!

jefreyginny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:02

Hoe voorkomen we dat topics verzanden in nare discussies met een negatieve ondertoon?

Dit is denk heel erg moeilijk. Mensen die echt overduidelijk vervelende opmerkingen plaatsen, mogen wat mij betreft gestraft (waarschuwing) worden. zelde als het punt hier beneden als meerdere het zeggen en er wordt niet naar geluisterd. ben ik misschien hard maar mij is verteld wie niet luisteren wil moet maar voelen.

Hoe voorkom je herhalingen in topics, moeten moderators daarin ingrijpen?

Ik vind dit ook wel een beetje het risico van het plaatsen van foto's, en als 20 mensen hetzelfde zeggen kun je er wel vanuit gaan dat er een kern van waarheid in zit dus is het misschien juist wel weer leerzaam... Misschien dat dit ook iets beperkt wordt als het verplicht wordt bv minimaal 2 zinnen te plaatsen, dus echt geen oneliners meer waar meerdere bokkers een pb over hebben gekregen.

Vind je dat HAW moet worden opgedeeld in een puur rijtechnisch en een losser 'lol met je knol' deel?

nee niet echt, ik denk dat het toch gewoon het risico is van foto's plaatsen dat je ook commentaar krijgt, als je daar echt niet tegen kan moet je het misschien gewoon niet doen.
iedereen is bekend met sommige reacties die je krijgt.

Vind je dat we alle fotofora onder elkaar moeten zetten in de forumlijst of verspreid over Bokt laten staan?
maakt voor mij niet echt uit..

Moeten er regels komen voor de hoeveelheid, de titel, kwaliteit van de foto's en openingspost van HAW topics, of houden we het bij richtlijnen?

Ik vindt het niet storend dat er sommige bokkers meerdere topics plaatsen.
als je meerdere heb dan is het normaal dat je meerdere plaatst.
wel vindt ik storend dat er sommige slechte foto's hebben waar je het amper kan zien.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:30

magda_90 schreef:
Jus_dOrange schreef:
Wat mij opvalt aan de reacties is dat vnl de Engelse ruiters graag alle fora onder elkaar willen hebben maar bijv. de westernruiters (waaronder ik) liever het fotoforum ingedeeld willen hebben bij het subforum van de dicipline. Ik hoop dat er niet vergeten wordt dat westernruiters gewoonweg veel op WN posten, aangespannen ruiters veel op AR posten, etc.. Daarnaast vind ik dat Miss_Montana een goed punt heeft, als alles onder elkaar gezet wordt kan je ook verwachten dat er bij de kleinere fotosubfora veel reacties komen van mensen die er eigenlijk niet heel veel van weten. Zulke reacties kom je nu al tegen op WN, mensen weten soms niets meer te zeggen dan "leuk paard en van western weet ik niet zoveel".

Daar heb je idd een punt had ik niet zo snel bij angedacht, maar het idee blijft mij wel trekken om ze onderelkaar te zetten.

Op zich snap ik je redenatie wel, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat er dan ineens massaal mensen op western HAW foto's gaan reageren. Als ik voor mezelf mag spreken, ik kijk er nu nooit, en zal dat ook echt niet gaan doen als de link naar de foto's makkelijker te vinden is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:32

Is het misschien ook niet zo dat men zelf kritisch moet zijn met het plaatsen van foto's?? Onderhand weet je toch wel waar commentaar op komt, dus waarom dan verzoeken door zulke te plaatsen?

Als je denkt geweldig te kunnen rijden en het commentaar is niet van de lucht, dan misschien leren ze er nog wel wat van.

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:35

Vraag 1: ik denk dat het heel moeilijk is om precies te laten overkomen hoe je het bedoeld. Iedere zin kan sarcastisch bedoeld zijn, maar ook zeer serieus. Ik vind dat je iets moet kunnen zeggen zonder grof te zijn, niet zo: 'Jij paardenmishandelaar! Je bent veel te groot voor die pony.0.' Maar dan wel: 'zou je niet een grotere pony zoeken, volgens mij ben je te groot...'. En als bokker moet je je ook kunnen gedragen en niet iederen uitschelden omdat de andere bokkers commentaar geven waar jij niet mee akkoord bent.

Vraag 2: soms denk ik dat het goed is om het meerdere keren te herhalen als het de TS echt niet wil doordringen (bv. als het paard extreem kort word gereden, sporen aan zonder dat je je benen kan stilhouden, als je ziet dat het paard pijn lijdt,...). Is het natuurlijk een kleinigheid zoals tenen naar binnen draaien en rechtop zitten dan hoeft het niet steeds herhaald te worden.

Vraag 3: vind ik een heel goed idee Haha!

Vraag 4: allemaal in 1 groep maar wel onderverdeeld in verschillende categoriën. Zou dan meerdere fotogalerijen maken en niet alleen ITP of HAW en dan natuurlijk de Western, SGW,.. Maar bv. trainingen (zowel engels als western), wandelfoto's, wedstrijden (zowel engels als western, ITP, evenementen (ook zowel engels als western), menfoto's (training, anders gewoon onder wandelfoto's), bitloos en boomloos, longeren,... Als je wilt reageren onder de werkfoto's moet je wel iets zinnigs (tips/commentaar) plaatsen en niet 'mooi paardje, maar ik ken niets van springen.'
Ook zou ik het leuker vinden mochten de Young Riders topics bij de gewone topics geplaats worden maar dat er dan bv een [J] van jeugd vanvoor in de titel komt. Titels mogen soms ook duidelijker Ja.

Vraag 5: topics waarvan je geen foto's ziet, waar je amper iets op de foto ziet of waar je geen tips of commentaar op kan geven (bv. van te ver getrokken, allemaal van de zij- of achterkant, te donker...) mogen van mij gesloten worden.
De bepaalde hoeveelheid foto's mogen van mij wel verhoogd worden tot max. 20 foto's en min. 5.
Ook moeten de alleen filmpjes-topics worden aangeduid, dus dat er [Film]vanvoor in de titel staat.
Qua aantal topics per dag/week: 1 HAW-topic in de week per paard en max 2 ITP-topics in de week per paard. Maar meerdere in de 'vragen' topics zou ik wel goed vinden. Nu zie je soms bokkers die op 1 dag 3 HAW of ITP topics maken over 1 paard. Vind ik wel een beetje heel veel...

Eigenlijk vind ik ook dat de modjes 'straffen' mogen uitdelen bij sommige topics, soms lees je topics waar de TS of andere bokker iedereen uitscheld en doet omdat de andere bokkers het niet met haar/hem eens zijn. In dit soort gevallen bv een week boktverbod, dus dat je een hele week lang niets kan plaatsen, ook geen PB (eerst een waarschuwing en als het nog niet helpt de straf).
Jullie mogen veel strenger worden in sommige gevallen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:39

eline schreef:
Hoe voorkomen we dat topics verzanden in nare discussies met een negatieve ondertoon?

Meer mods, herhalende reactie's verwijderen.

eline schreef:

Posts verwijderen.

eline schreef:
Vind je dat HAW moet worden opgedeeld in een puur rijtechnisch en een losser 'lol met je knol' deel?

Daar is ITP toch al voor???[quote="eline"][quote]

[*] Hoe voorkomen we dat topics verzanden in nare discussies met een negatieve ondertoon?
Tegenover een commentaar moet een tip staan.....Dus dat er niet alleen maar afgezeken word

[*] Vind je dat we alle fotofora onder elkaar moeten zetten in de forumlijst of verspreid over Bokt laten staan?
Nee, ik had al geantwoord. Maar even iets uitgebreider.
Ik vind het leuk dat er nu veel topics komen van mensen die elkaar kennen bij WN.
Je weet van wie het is enzo, dit maakt het leuk.
Er komen , denk ik, meer dressuurmutsen (niet beledigend bedoelt hoor) op met reactie's als, leuk!
maar ook topics als, ik rijd op 1 hand met losse teugel dus ik rijd western.

Ik zou het graag zo laten. Volgens mij is er weinig gedoe bij wn-itp, dat is toch mooi zo?
Ik zou het echt jammer vinden als wn-itp ergens anders kwam...

[*] Moeten er regels komen voor de hoeveelheid, de titel, kwaliteit van de foto's en openingspost van HAW topics, of houden we het bij richtlijnen?
Kwaliteit zeker Ja Soms zie je van die donkere foto's in binnenbakken, en daar kan je toch niks aan zien?
Hoeveelheid, eens per 3 weken is wel mooi Lachen

gr [***]

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:09

Vraag 3

Ik vind dat er vaak (en dan vooral over het springen) onnodig positief wordt gepost. Als een paard als een krant over de hindernis gaat, mag dat best gezegd worden. Ik heb het idee dat er (weer voornamelijk bij het springen) ondeskundig commentaar wordt gegeven.

Zijn jullie dit met me eens?

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:43

Ook al post ik niet zo vaak op HAW, misschien kunnen jullie toch wat met mijn commentaar.

Ik denk dat in zulke kwesties een moderator al snel in moet grijpen, dus de discussie in de kiem smoren. Hiervoor moet er fanatiek geTEMd worden door de gebruikers die inzien dat het niet helemaal lekker loopt. Misschien een idee om een extra HAW-moderator aan te stellen zodat er sneller ingegrepen kan worden bij zo'n topic.

Het is prima als iets een aantal keer herhaald wordt. Dit zorgt denk ik wel voor het besef bij de TS, dat het rijtechnische probleem dat in de reacties aangehaald wordt, wel echt serieus is. Maar pagina's lang hetzelfde commentaar is teveel van het goede. Ik denk dat het misschien een optie is om de TS eerst zelf te laten meedelen dat hij of zij inmiddels snapt wat het probleem is en daaraan gaat werken (of niet Knipoog). Mocht het probleem na die mededeling nog vaker aangehaald worden, zouden die reacties wel verwijderd kunnen worden door een moderator.

Nee, users kunnen zelf wel zien of een topic echt bedoeld is om tips enzo te krijgen, of om meer het paard te showen. En dan kunnen ze zelf wel de keuze maken of ze in het topic willen reageren of niet. Buitenritfoto's moeten per definitie wel verplaatst worden naar ITP (tenzij er natuurlijk getraind wordt op buitenrit en er om rijtechnische tips gevraagd wordt).

Vind je dat we alle fotofora onder elkaar moeten zetten in de forumlijst of verspreid over Bokt laten staan?
Verspreid houden. Anders krijg je, net als wat anderen al zeggen, bij bijvoorbeeld westernfoto's, reacties waar de TS helemaal niks aan heeft. Volgens mij ondervindt niemand last van de huidige indeling.

Moeten er regels komen voor de hoeveelheid, de titel, kwaliteit van de foto's en openingspost van HAW topics, of houden we het bij richtlijnen?
De hoeveelheid foto's is natuurlijk al een regel en die is m.i. prima. 15 foto's is voldoende en de rest kan altijd nog in links.
Ik vind dat de andere opties echt richtlijnen moeten blijven. Een TS merkt vanzelf dat hij weinig reacties krijgt op zijn topic als zijn foto's bijvoorbeeld erg donker zijn of van veraf zijn genomen. Van zulke dingen kun je bijna geen regels maken, want waar trek je de grens? Dat is heel moeilijk te bepalen. En het zou dus ook betekenen dat iemand met een slechte -of minder goede- camera of iemand die gewoon slecht is in foto's maken, uiteindelijk geen foto's meer mag plaatsen op bokt.
Ik vind wel, zoals ook al gezegd is, dat er een maximum aantal HAW-topics per week moet komen. Sommige users overspoelen HAW met topics van één en dezelfde combinatie. Dat voegt ook niet echt iets toe aan de kwaliteit van HAW.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:22

Vraag 1:
Ik denk wel dat de MOD's in moeten grijpen of anders topic ik slot. Ik denk dat je er verder niet veel aan kan doen.

Vraag 2:
2 keer herhaald kan wel maar als het bijna iedere bericht gebeurd zou ik toch willen dat een MOD ingrijpt. Ik denk dat de TS niet erg vrolijk word dat de hele tijd het zelfde word gezegt.

Vraag 3:
Ik vind van wel, want er zijn veel mensen die rijfoto's plaatsen maar dan meer lol met je knol. Ik zou het zelf fijner vinden als dat appart bij HAW stond.

Vraag 4:
Ik denk dat het wel overzichtelijker word dus van mij mag het.

Vraag 5:
De maximale foto's hoeft niet veranderd te worden. Maar de Tags etc. vind ik toch wel fijner. Je komt vaak onduidelijke foto's tegen of maar 1 foto. Als je in de titel duidelijk neerzet wat het is bijvoorbeeld FOTO dan de naam @ dressuur work ofzoiets, dan weet je ook waar je naar gaat kijken. Ik vind het niet nodig om de afstamming neer te zetten want dat heeft toch niks met het rijden te maken..

Groetjes

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:14

1. Hoe voorkomen we dat topics verzanden in nare discussies met een negatieve ondertoon? Dit valt denk ik niet te voorkomen, alleen door OW's te geven zou je in kunnen grijpen denk ik
  2. Hoe voorkom je herhalingen in topics, moeten moderators daarin ingrijpen?
    Ik denk niet dta dit te voorkomen is
  3. Vind je dat HAW moet worden opgedeeld in een puur rijtechnisch en een losser 'lol met je knol' deel?
    Het lol met je knol wordt nu toch al vaak naar ITP verplaatst? Dus waarom nog meer splitsingen
  4. Vind je dat we alle fotofora onder elkaar moeten zetten in de forumlijst of verspreid over Bokt laten staan?
    Onder elkaar! Ik heb nooit zin om alles op te zoeken, maar als t onder elkaar staat kijk ik zeker, omdat ik andere disipline's ook heel leuk vind!
  5. Moeten er regels komen voor de hoeveelheid, de titel, kwaliteit van de foto's en openingspost van HAW topics, of houden we het bij richtlijnen?
    Ja, zeker voor de hoeveelheid en de kwaliteit. Er komen regelmatig foto's voorbij waarvan nauwelijks te oordelen is, ook vind ik dat hoeveelheid wel naar 20 mag. Zo krijg ke minder links. De openingspost, ach als iedereen erin zet wat belangrijk so be it

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:24

1. Sneller OW's geven inderdaad. Snel proberen in te grijpen op het moment dat iemand echt onaardige opmerkingen maakt.
2. Berichten verwijderen en misschien een PBtje naar de desbetreffende persoon? Dat is misschien wel een beetje veel werk..
3. De 'lol met je knol'foto's mogen van mij meteen naar ITP Lachen
4. Ik ben voor onder elkaar Lachen Dat maakt het een stuk overzichtelijker.
5. Als er op de foto's gewoon geen rijtechnisch commentaar te geven valt door de kwaliteit, mag het topic gewoon gesloten worden. In de titel hoeft van mij ook niet gezegd worden wat voor setje je paard showt.
De maximale hoeveelheid van 15 foto's is prima, naar mijn idee Lachen.
Ik vind het onzin als er in de openingspost gezegd wordt waar je niet op mag letten. Je opent een topic voor commentaar en als je dat niet wilt moet je niet openen. Lachen

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:26

Hoe voorkomen we dat topics verzanden in nare discussies met een negatieve ondertoon? Natuurlijk is dit een lastig probleem. Naar mijn mening zou het al helpen als je een topic maakt met uitleg over hoe je een mening onderbouwt en positief kunt brengen, een soort schooltekst idee. Nagelbijten / Gniffelen Klinkt heel stom, maar veel mensen denken er gewoon niet bij na hoe een bericht overkomt, dan reageren mensen weer agressief en dan loopt het meestal uit de hand.

Op het moment dat je als moderator ziet dat het genoeg gezegd is, zou ik de berichten (alleen die waar verder niets leuks in wordt gezegd) weghalen en een berichtje plaatsen (in het groen Knipoog) dat de TS het nu wel weet. Zoals eigenlijk nu ook wel wordt gedaan. Zelf vind ik het namelijk wel erg leuk om berichtjes te lezen, dus als mensen ook nog een compliment geven en daarbij toch nog je probleem even aanhalen, zou ik graag het bericht willen laten staan in het topic. Ja

Nee, ben hier persoonlijk niet voor. Dan krijg je teveel subfora en plaatsen mensen het toch heel erg vaak verkeerd, wat weer meer werk oplevert voor de mods. Ik zou gewoon nu al in de richtlijnen opnemen dat iedereen moet zeggen waar hij mee aan het werk is. Ja Anders komt de kritiek wel in het lossere deel terug.

Denk dat het zoals het nu is beter is, want de mensen die bij Western kijken hebben er al meer verstand van meestal. Ja Anders krijg je van die reacties: Ziet er leuk uit, maar ik heb geen verstand van western dus heb geen commentaar. Vork

Richtlijnen is genoeg. Anders zullen veel mensen geen berichten meer 'durven' plaatsen omdat ze niet zeker weten of ze het wel goed doen. Bokt moet wel een beetje een losse sfeer houden en ik vind dat mensen zich er best wel aan kunnen houden. Op het moment worden er toch ook sommige topics verwijderd door een slechte kwaliteit foto's? Prima, moet per zaak worden bekeken. Ja

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:32

ik kijk ook graag bij western fotos, en bij sgw fotos
maar kom er eigenlijk nooit (of perongeluk via home) omdat het zo verspreid staat

denk dat veel mensen de specefieke forums ook niet weten te vinden

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:10

Dit is erg moeilijk. Sneller ingrijpen zal ook niet altijd helpen. Misschien een bericht bovenaan hoe je, je mening goed onderbouwd en zorgt dat hij goed overkomt.

Ingrijpen niet echt, maar een berichtje van: "De TS weet het nu wel." oid zal wel kunnen helpen. Maar soms heb ik ook geen zin om 2 pagina's door te lezen over wat er al is gezegd en dan kan het best zijn dat ik iets zeg wat al is gezegd. En ik denk dat er wel meer zoiets hebben Knipoog

Nee, wel duidelijkere regels. Als je geen commentaar wilt op het rijden oid zet dan je topic maar bij (J)ITP. Bij HAW dan ook duidelijke richtlijnen dat als je commentaar/tips wilt, je ook erbij moeten zetten waar je mee bezig bent en eventueel tegen welk probleem je aanloopt. Nu zie je vaak topic's en dan willen ze alleen maar hun setje tonen en daar heb ik ook niet altijd belangstelling naar Knipoog

Onder elkaar. Ik vind het altijd wel leuk om naar bijvoorbeeld western foto's te kijken maar heb eigenlijk geen idee waar ik die zou kunnen vinden, omdat ik niet geintereseerd ben in het western op zich. Zorg er dan wel voor dat er duidelijk bij staat dat het voor western oid is, dan krijg je ook niet allemaal reactie's van: "Ziet er leuk uit maar ik heb er geen verstand van."

Lijkt me erg makkelijk. Zeker voor de hoeveelheid en de kwaliteit. De hoeveelheid mag van mij wel hoger naar 20. Vaak zie je ook hele slechte kwaliteit foto's en dan kan je er niet goed commentaar op geven. Als je echt tips wilt op je rijden moet je ook zorgen voor goede foto's.
Richtlijnen voor de openingspost ben ik ook voor. Vaak word nu niet echt duidelijk waar degene mee bezig is.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:28

[*] Hoe voorkomen we dat topics verzanden in nare discussies met een negatieve ondertoon?

Persoonlijk vind ik dat de mensen die reageren op een TS die bijvoorbeeld te zwaar is voor de pony of de pony zichtbaar stoort tijdens het rijden gewoon mogen doorreageren. Deze reacties moeten uiteraard wel beleefd blijven. Hoe de mods hierop moeten reageren? Als iemand een medebokker echt in de grond boort dan moet hier op gereageerd worden en moet deze gebruiker een gewone waarschuwing of OW krijgen. Daartengenover staat ook dat de personen die op HAW een topic starten open moeten staan voor commentaar. Indien de TS hier niet voor openstaat voor commentaar en agressief begint te reageren vind ik dit ook een gewone waarschuwing of OW waard.
Een aangenaam topic moet komen van beide partijen. De TS moet openstaan voor kritiek en de reactie gevers mogen kritiek geven op de foto's. Beide partijen moeten respect hebben voor elkaar.

[*] Hoe voorkom je herhalingen in topics, moeten moderators daarin ingrijpen?

Ik vind herhaling juist goed. Door herhaling kan een TS soms tot een belangrijk besef komen. Wel erger ik mij aan de mensen die niet het hele topic doorlezen en daardoor een reactie geven op iets waarvan de TS al heeft aangegeven om eraan te willen werken. Tips mogen uiteraard wel. Wanneer een gebruiker een reactie geeft waaraan de TS duidelijk heeft aangegeven er aan te willen werken moeten deze gebruikers een OW of gewone waarschuwing krijgen. Ik vind dat er ook erger mag worden gereageerd op mensen die in het wilde weg reacties geven zonder het hele topic of de laatste pagina van het topic door te lezen.

[*] Vind je dat HAW moet worden opgedeeld in een puur rijtechnisch en een losser 'lol met je knol' deel?
Persoonlijk vind ik dat dit niet hoeft.

[*] Vind je dat we alle fotofora onder elkaar moeten zetten in de forumlijst of verspreid over Bokt laten staan?
Ook dit hoeft voor mij niet. Mensen die bv. western rijden hebben geen nood aan commentaar van iemand die engels rijd en omgekeerd. Ik vind het goed dat de forums per dicipline staan.

[*] Moeten er regels komen voor de hoeveelheid, de titel, kwaliteit van de foto's en openingspost van HAW topics, of houden we het bij richtlijnen?
Hoeveelheid: 20 foto's per topic en 1 topic per gebruiker per week
De titel: voor mij hoeven er hierop geen regels te komen
Kwalieteit van de foto's: moet goed zijn, topics met slechte foto's moeten gesloten worden.
Openingspost: duidelijk vermeld staan wat er met het paard wordt gedaan. Daarnaast moet de TS beschrijven welke commentaar hij al over jezelf hebt en wat hij er aan doet. Hij kan ook aangeven waar hij problemen mee heeft en hier tips over vragen.
Laatst bijgewerkt door Katja op 17-02-08 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 00:45

Op tijd ingrijpen van Mod, maar ik vrees dat dit toch altijd wel terug zal komen, ligt er ook helemaal aan hoe de ts zich opstelt.

Zolang de herhalingen netjes blijven niet ingrijpen, of evt. ingrijpen dmv opmerking in topic.

[*] Vind je dat HAW moet worden opgedeeld in een puur rijtechnisch en een losser 'lol met je knol' deel?
Nee, nog meer fotofora om te kijken, nog meer regels en onduidelijkheid. Denk ook dat mensen buiten rijtechnisch commentaar ook ander commentaar willen zoals leuk paard ed. Daardoor gaan mensen topics dubbel plaatsen bij 2 verschillende HAW fora. Daarbij vind ik dat daar het gedeelte "Rijtechnisch" al voor is, maar misschien wel een idee om bij Rijtechnisch een of twee foto's/filmpjes toe te staan voor evt hulp.

Ja, zo worden andere fotofora meer bekeken denk ik.
Persoonlijk kijk ik nooit bij bv western, mennen enz omdat het teveel zoekwerk is, als alles onder elkaar in 1 tabblad staat is het veel overzichtelijker.
Maar eigenlijk vind ik dat die andere fotofora bij HAW horen, paarden zijn bij bv western of endurance ook aan het werk. Een tag voor de titel voor de duidelijkheid.

[*] Moeten er regels komen voor de hoeveelheid, de titel, kwaliteit van de foto's en openingspost van HAW topics, of houden we het bij richtlijnen? Hoeveelheid foto's vind ik goed, meer foto's is ook meer laadtijd en vaak irriteer ik mezelf aan de trage laadtijd bij bepaalde uploadsites, dus klik ik weg. Titels zijn prima, hoeft verder niks aan verandert te worden vind ik. Kwaliteit van foto's mag wel naar gekeken worden, sommige foto's zijn zo onduidelijk. Vind wel dat er een limiet mag worden gesteld aan de hoeveelheid fototopics die je opent, bv 1 topic per dag/week, maar dat geeft natuurlijk wel weer meer werk voor Mods.
Misschien ook leuk om een speciaal forumonderdeel voor filmpjes te maken, bij het "Foto" gedeelte.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 00:59

Nee... Wanneer is iets gewoon lol met je knol, en wanneer is het puur rijtechnisch. Als ik foto's heb laten maken tijdens het trainen dan is het zowel lol met je knol, als dat ik het best leuk zou vinden om te zien wat een ander er van zegt...

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 12:26

Ik denk dat er ingegrepen moet worden door Mod, evt door lezers van dat topic. Ik denk dat die zelf ook wel er last van kunnen ondervinden en dan gewoon TeM'en.

Tja, ik dnek dat als het maar netjes gezegt wordt dat het wel gewoon geaccepteerd kan worden, en als het uit de hand loopt toch een TeM.

Nee, dat heeft geen toegevoegde waarde aan het forum. Je krijgt alleen dezelfde reacties van: Ow, leuk paard of dergelijken en dat kun je ook wel horen op ITP. Vaak zijn het ook acties waarvan andere bokkers denken dat het gevaarlijk (etc) is.

Aan de ene kant wel omdat het dan allemaal lekker bijelkaar staan, maar aan de andere kant denk ik niet dat het veel nut heeft. Andere categorien van bijv. western zijn wel mooi en leuk om te zien, maar voor mij en andere leken in western moeilijk te bekritiseren. Ik denk wel dat het dan meer bezoekers trekt, maar wat heeft zo'n topic eraan als je dan alleen reacties krijgt van mooi paard, maar ik heb verder geen verstand van western etc..

Ik persoonlijk vind filmpjes niet echt leuk om te zien, vaak zijn het filmpjes die lang te laden zijn en dat kun je ze niet fijn aaneenstukdoor bekijken of filmpjes die als ze eenmaal geladen zijn erg schokkerig zijn. Dus een TAG erbij dat er een filmpje bij is.
Foto aantal is wel goed, de rest kan wel ik link. Alleen vind ik dat er wel een minimum moet komen, aan de hand van 1 foto kun je geen commentaar geven. Minimaal 5 foto's ofzo dan kun je iig wat meer een beeld verkrijgen.
Teksten erbij dat het een nieuw setje is, kan het in het topic zelf.. Hoeft niet in de titel.
Limiet van topics vind ik ook goed, misschien 1 per 2 weken ofzo, ik denk niet dat er veel kan veranderen in een week tijd en zo heb je vaak allemaal dezelfde foto's..
Kwaliteit van foto's moeten goed zijn, anders kun je niets ervanaf leiden en dus is het dan ook erg moeilijk om rijtechnisch commentaar te geven.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 15:36

Melden aan mod. Op tijd proberen in te grijpen voordat het begint te escaleren. Bepaalde topics kan je al wel min of meer voorspellen hoe ze hoogst waarschijnlijk gaan uitlopen en die dan beter sluiten, met de mededeling waarom zodat het begrepen wordt door ondermeer TS.

Vaak zie je het verschijnsel van het 'napraten', de ene vindt iets, en dan ineens valt het de andere ook op! Als je precies hetzelfde gaat zeggen, kan je net zo goed niet reageren vind ik.. Als je bijkomende commentaar of tips hebt, dan wel uiteraard. Of uitleg waarom JIJ dat precies vindt, dan vind ik het ook kunnen. Anders valt het bij mij een beetje onder de categorie: 'nutteloos'.

Dit lijkt me wel een fijn idee. Maar bokt kennende (daarom niet negatief bedoeld! Knipoog ) gaat dit toch niet gescheiden kunnen blijven. Want ook al worden er niet expliciet tips of commentaar gevraagd, toch zul je die krijgen.
Maar gewoon je foto's willen delen met anderen, en zien wat zij er 'oppervlakkig' van vinden, en je foto's enkel willen plaatsen om echte tips e.d. te krijgen vind ik allebei moeten kunnen. Maar of er daar echt aan gehouden gaat worden? Daar vrees ik een beetje voor..

Ik vind van niet. Gaat je interesse meer naar western, dan ga je automatisch daar meer kijken. Wel vind ik dat een duidelijke vermelding springen / dressuur wel mag. (Zeker bij foto's van concoursen. Hier staat vaak niet bij of het springen of dressuur is.) Ik zou het wel fijn vinden moest eventueel HAW een onderverdeling krijgen: dressuur, springen, mennen, western, VD, longeren,... Dat zou het overzichtelijker maken.

Ik vind 15 à 20 foto's ideaal. Het geeft een duidelijk beeld. De titel moet duidelijk, en kort zijn. Kwaliteit van de foto's moet wel doenbaar zijn. Als er amper iets op te zien is, is het nutteloos om ze te plaatsen lijkt me. Dan krijg je toch telkens de reactie: 'ik vind ze nogal vaag of onduidelijk'.
De richtlijnen mogen wat mij betreft ongeveer zo blijven Knipoog

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 19:11

1. Hoe voorkomen we dat topics verzanden in nare discussies met een negatieve ondertoon?
    misschien door een max aan herhaalend commentaar te stellen. Bovendien lijkt het mij normaal dat je adviserende reacties met respect schrijft en niet om iemand de grond in te stampen. Wanneer dit het geval is gewoon post verwijderen oid? tsja ik denk eerlijk gezegt dat het moeilijk is om een mentaliteit te veranderen.

2. Hoe voorkom je herhalingen in topics, moeten moderators daarin ingrijpen?
    Wanneer het 2 of misschien 3x word gezegt vind ik het tot daar aan toe. wanneer dit vaker word begint het irritant te worden. misschien een max. aan herhalingen stellen? en daarna gewoon posts deleten die herhaling bevatten. (dit vergt natuurlijk wel weer meer modwerk Nagelbijten / Gniffelen )

3. Vind je dat HAW moet worden opgedeeld in een puur rijtechnisch en een losser 'lol met je knol' deel?
    Een rijtechnische deel en een wat 'losser' deel lijkt mij een heel goed idee Lachen . Ik denk dat dit veel misverstanden kan vermijden. sommige mensen hebben immers geen behoefte aan commentaar. Het zou dan wel fijn zijn dat het verplicht word gesteld om bij rijtechnische gedeelte een inleiding te schrijven van hoe en wat je aan het doen bent.

4. Vind je dat we alle fotofora onder elkaar moeten zetten in de forumlijst of verspreid over Bokt laten staan?
    Persoonlijk zeg ik onder elkaar. maar dan wel in de zin van dat deze fora's voor rijtechnische commentaar zijn. en dan terug verwijzend naar het 'lossere' forum hier gewoon alles verzamelen waar geen rijtechnische commentaar voor nodig is. Zo voorkom je dat mensen die de ballen verstand hebben van bijvoorbeeld SGW onnuttige reactie's geven die inprincipe nergens op slaan.

5. Moeten er regels komen voor de hoeveelheid, de titel, kwaliteit van de foto's en openingspost van HAW topics, of houden we het bij richtlijnen?
    hoeveelheid mag van mij best een max op. ik zit niet te wachten op een paar minuten laad tijd omdat iemand zonodig 30 foto's moet plaatsen. Titel maakt me opzich niet zoveel uit hiervoor mogen wat mij betreft gewoon 'richtlijnen' blijven. Fotos met zeer slechtte kwaliteit krijgen volgens mij toch niet veel reacties dus wat dat betreft zakken die wel snel weg? Wel vind ik dat het prettig is als mensen een inleiding voor hun foto's geven. Ik kan me er persoonlijk aan ergeren als een topic begint met springfoto's have fun oid!

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 22:47

Eehm, dat is heeel lastig denk ik Lachen Ik vond het rating systeem wel handig. Als er negatief wordt gereageerd in een haw topic, wordt er waarschijnlijk veel negatief gestemd en zullen modjes eerder allert zijn op dit soort topics.

[*] [b]Hoe voorkom je herhalingen in topics, moeten moderators daarin ingrijpen?

Ook lastig, ik denk dat er altijd mensen zijn die nog een 'schopje na willen geven'. Ik denk niet dat hier heel veel aan te doen is Lachen

Dit lijkt me een heeeel goed idee!

Ja, dat is wel zo overzichtelijk en leuk.

Ik denk dat als er een 'lol met je knol' gedeelte komt dit al een stuk minder wordt...

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 14:36

Ik ben wel benieuwd of de moddies ondertussen nuttige tips gevonden hebben in deze reacties Lachen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 16:56

Absoluut, we zijn tot nu toe erg blij met de reacties, dank daarvoor OK dan! We hopen nog wel dat veel meer mensen de vragen willen beantwoorden, om een zo goed mogelijk beeld van de meningen op Bokt te krijgen voordat we met nieuw beleid komen.