Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ben nu steeds flink actief naar voren aan het rijden en ben voorzichtig begonnen met schakelen om zo sneller aan mijn been te maken..Linda14 schreef:Mijn merrie heeft sinds een aantal dagen een nieuw truukje, ze wil alleen nog maar traag lopen.
Ik heb de laatste tijd veel overgangen (terug) gereden, en nu heb ik het idee dat ik de handrem er een beetje op heb gezetHet is een nogal gevoelige merrie dus ik kan niet even een keer flink been geven, ze vliegt dan heel snel in de staak. Omdat ik niet zo'n held ben zoek ik bruinbare tips
Paard heeft overigens geen andere belangrijke 'problemen', is verder kerngezond en heeft passend tuig.
Kingsley2 schreef:hoi Christel11 laat haar eerst maar die andere dingen proberen je moet nooit te snel met sporen gaan rijden want daar kunnen ze voet dood van worden.![]()
En ze moet dit eerst vragen aan haar instructeur/trice of dat nodig is.
Ik zou gewoon wat de meeste zeggen veel overgangen tempo wisselingen. Reageert ze niet zweepje erbij en een tikje geven.![]()
Misschien werken deze oplossingen en dan hoeft ze geen sporen te gebruiken.
antjes schreef:je kunt nooit de handrem erop krijgen door veel overgangen terug te rijden. overgangen terug, rijdt je juist voorwaarts:
in de overgang terug, moet je paard vooruit blijven denken, anders kun je never nooit niet een goede overgang terug rijden.
misschien is je paard gewoon enorm dood voor het been, door niet consequent genoeg te rijden.