Traag aan het been?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

previr

Re: Traag aan het been?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:55

verlichte zit en even flink naar voren galopperen een paar rondjes, je paard kan zich zo ook even rekken en zo krijg je het voorwaartse er weer in, ik doe dit vaker ook in de bos op een lang pad ff weer flink weerwaarts, keertje terug en weer flink voorwaarts, zo krijg je ze beter aan het been en ze gaan hun hele lijf rekken

Linda14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 18:39

Ik heb hulp vanaf de grond gehad en dat gaat tot nu toe wel goed. Ze probeert nog wel, maar er zitten weer wat meer voorwaartse versnellingen op Knipoog Ben nu steeds flink actief naar voren aan het rijden en ben voorzichtig begonnen met schakelen om zo sneller aan mijn been te maken..

Sporen vind ik zelf niet een goede oplossing, ze moet op mijn 'eigen' been ook lopen!

Laura_Wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 21:03

ik denk dat ze je idd gewoon een beetje in de zeik neemt! hihi
gewoon 1x goed aanpakken en overgangen rijden veel van stap naar draf, 1x been daarna een tikje!

antjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:34

Linda14 schreef:
Mijn merrie heeft sinds een aantal dagen een nieuw truukje, ze wil alleen nog maar traag lopen.
Ik heb de laatste tijd veel overgangen (terug) gereden, en nu heb ik het idee dat ik de handrem er een beetje op heb gezet Bloos Het is een nogal gevoelige merrie dus ik kan niet even een keer flink been geven, ze vliegt dan heel snel in de staak. Omdat ik niet zo'n held ben zoek ik bruinbare tips Lachen Paard heeft overigens geen andere belangrijke 'problemen', is verder kerngezond en heeft passend tuig.

je kunt nooit de handrem erop krijgen door veel overgangen terug te rijden. overgangen terug, rijdt je juist voorwaarts:
in de overgang terug, moet je paard vooruit blijven denken, anders kun je never nooit niet een goede overgang terug rijden.
misschien is je paard gewoon enorm dood voor het been, door niet consequent genoeg te rijden.

Christel11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:20

Kingsley2 schreef:
hoi Christel11 laat haar eerst maar die andere dingen proberen je moet nooit te snel met sporen gaan rijden want daar kunnen ze voet dood van worden. Knipoog
En ze moet dit eerst vragen aan haar instructeur/trice of dat nodig is.

Ik zou gewoon wat de meeste zeggen veel overgangen tempo wisselingen. Reageert ze niet zweepje erbij en een tikje geven. Knipoog
Misschien werken deze oplossingen en dan hoeft ze geen sporen te gebruiken. Pling

Als die pony niet te jong is, en de instructrice vind het goed is dat heus wel een goede oplossing hoor.. kleine spoortjes kunnen niet heel veel kwaad hoor, maar van die wieltjes e.d. zou ik niet gebruiken.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:27

antjes schreef:
je kunt nooit de handrem erop krijgen door veel overgangen terug te rijden. overgangen terug, rijdt je juist voorwaarts:
in de overgang terug, moet je paard vooruit blijven denken, anders kun je never nooit niet een goede overgang terug rijden.
misschien is je paard gewoon enorm dood voor het been, door niet consequent genoeg te rijden.

Hier ga ik in mee. Je geeft aan dat je paard "link" wordt als je eens doorpakt. En wat is daar precies het probleem van? Vork
Ik denk eerlijk gezegd dat het meer jouw angst is en dat je inderdaad niet consequent genoeg bent. Je hoeft je paard echt niet af te smeren, maar been = voorwaarts moet gewoon duidelijk zijn, dat kan ze vast wel aanbrengen Cool

Elk paard kan gewoon in volle galop door de bak. Als dat al niet lukt omdat die versnelling er "even niet op zit" heb je toch een behoorlijk africhtingsprobleem!

Monikske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:46

Veel praten tegen je paard als ze wat meer vooruit moet gaan, zeg dan met een luide stem draf of stap of wat je aan het doen bent als ze sneller gaat hoe dat jij het wilt zeg je braaf naam met een rustige stem

Beauty1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 15:19

probeer gewoon veel overgangen en figuren te rijden om hem wakker te houden en alles voorwaarts oplossen

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 15:24

Het zou best kunnen dat ie je in de zeik neemt. Dus misschien moet jij eens even volhouden. En is ze met longeren (als je dat doet) ook zo sloom?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 15:28

Een paard dat "link" wordt als je hem "doorpakt" heeft meestal gewoon (spier) pijn of een slechtpassend zadel.
Vrijwel elk normaal gezond paard reageert niet zo heftig, als je het paard meer voorwaarts wil hebben.
Je paard eens een paar keer goed laten masseren doet wonderen Ja