Charlie Brown (van Ginny) met stoere kleuterkuren!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jefreyginny

Re: Charlie Brown (van Ginny) met stoere kleuterkuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:53

Annemarie_ schreef:
Tja dan niet he. Er zijn ook wel meer mensen op deze aarde met dit probleem die er wel van af komen, maar als jij al verzekerd ben dat het bij jou gaat lukken is het idd mss wel het slimste om het niet te proberen Lachen

Wat is dat voor een onzin reactie? De ts zegt zelfs bereid te zijn om lessen te nemen.
Dus jouw reactie slaat echt nergens op.
joyce trek niets aan van deze onzin reactie.
jij weet wel beter.

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:53

Hele stoere pony! echt een leuk stel zijn jullie.
wat me alleen opvalt, ligt je zadel niet wat te ver naar voren?
succes nog samen! Lachen

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:54

jefreyginny schreef:
Annemarie_ schreef:
Tja dan niet he. Er zijn ook wel meer mensen op deze aarde met dit probleem die er wel van af komen, maar als jij al verzekerd ben dat het bij jou gaat lukken is het idd mss wel het slimste om het niet te proberen Lachen

Wat is dat voor een onzin reactie? De ts zegt zelfs bereid te zijn om lessen te nemen.
Dus jouw reactie slaat echt nergens op.
joyce trek niets aan van deze onzin reactie.
jij weet wel beter.

heb al uitleg gegeven.. Fout gelezen van mij

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:54

Oeeh wat een gaaf beest! Kwijl
Ik heb ook heel lang met een holle rug gereden. Is echt ontzettend moeilijk of er vanaf te komen! Pas na 3 jaar hameren van mijn instructrice zit ik nu eindelijk rechtop Haha! Komt wel goed Knipoog
Ik trouwens wel dat hij erg netjes loopt! Ik vind 5 en 8 wel leuk!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:58

Volgens mij zitten je beugels scheef, of zie ik dit verkeerd en lijkt het maar zo? Tong uitsteken

Charlie Brown is wel een énorm knappe pony. Je rijd hem leuk. Ja

jefreyginny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 23:12

Myukii schreef:
Annemarie_ schreef:
probeer je rug niet zo hol te maken.

Daar hoef je geen zitlessen voor te nemen, alleen consequent zijn voor jezelf.

Haha, grapjas Haha! Zoals ik al zei: dit is gewoon mijn houding, sinds ik kan lopen staat mijn rug al zo hol. Dan kan ik wel consequent zijn voor mezelf, maar d'r zit gewoon wat mis daar, ik ben bang dat ik dat in m'n eentje niet goed krijg Knipoog Bedankt voor al het goeie vertrouwen, haha, maar ik denk echt niet dat ik na bijna 17 jaar mijn rug recht krijg door alleen consequent zijn voor mezelf.

Vjenna: Dankje, de knevel heeft hij in als 'testje'. Omdat het bekend staat als een fijn bit voor jonge paarden, en hij lijkt er fijn op te lopen. Er zit een rolletje in het midden, dus hij heeft lekker wat te 'sabbelen', haha, en tot nu toe vind ik het een fijner bit dan het gewone trensje wat hij inhad. Las dat er ergens een discussie was over het al dan niet scherper zijn van een kneveltrens, maar ik betwijfel het, volgens mij is het inderdaad gewoon heel fijn voor hem Lachen

Jefrey: jaa hij wilde echt naar z'n paps toe, haha, als in:"Papaaaa red me van haar!" Haha!

was meer van paps laat me los in het land dat is veel leuker dan iemand op me rug en moeten luisteren denk ik.of van paps krijg ik nog iets te snoepen hehehehe

laura_peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 23:22

Hai! Ik zat even te lezen over je houdingproblemen. Lastig he? Ik heb er zelf ook moeite mee omdat ik heel veel rugklachten heb en vaak scheef ben. Zo'n houdingmevrouw (ik ken ze, geloof me Haha! Bloos) kan het misschien niet corrigeren maar je wel bewust maken van hoe je zit. Probeer eerst jezelf lang te maken, denk alsof er een touwtje aan je borstbeen wordt vastgeknoopt die je omhoog trekt zodat je borstbeen schuin omhoog wijst. Probeer dan je schouderbladen naar het onderste puntje van je rug te denken. Bij dit alles mogen je schouders niet duidelijk van hun plek komen. En dit alles zonder te spannen Haha! Haha! Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes ermee!

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 06:26

foto 8 en 10 zijn echt heel erg leuk!
Gaaf man dat jy op peerd van ginny mag rijden:P ook op missy toch?:P
En ik wou er even bij zeggen dat ik sta momenten van de ruiter er meestal erg lelijk uit vind zien maar bij jou niet!!
Alleen oppassen voor hollenrug Vork

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 07:54

Silence schreef:
Iets stoort me aan je houding, maar weet zo niet wat.
Zou zowieso je beugels wat korter doen, vind ze nu veel te lang zitten.
Volgens mij kun je je hakken zo ook totaal niet uitdrukken.

Iets stoort je aan haar houding, maar je weet niet wat?
Zo'n opmerking gaat nergens over.

Persoonlijk vind ik je benen niet te lang en vind ik dat je een mooie houding hebt.
De holle rug geef je zelf al aan.

Nee hoor, je rijdt de pony/paard netjes, vooral voor zo'n jonkie, mag alleen zijn neusje er iets meer uit, maar kan me voorstellen dat als hij wat fris is, je liever wat meer controle hebt door de teugels wat korter te nemen. Let erop dat je wel loslaat.
Succes!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 08:29

Bedankt gin en jef Bloos
Annemarie: Geeft niks, foutje kan altijd, maar vond het idd wel een vrij felle reactie van iemand die niet weet hóéveel mensen het al hebben gezegd, wat ik er al aan heb gedaan en hoe 'moedeloos' ik ervan wordt, haha Haha! Maar, als ik lees dat er meer mensen vanaf zijn gekomen, neem ik aan dat ik niet dat ene unieke geval waar dat niet bij zou kunnen ben Knipoog Dus ga maar eens zoeken naar een instructrice die me er misschien bij kan helpen/

Laura peetje: Ai, als ik zo denk en doe als jij beschrijft krijg ik alleen nog maar een hollere rug en rugpijn Schijnheilig Dus dan heb ik óf het verkeerde borstbeen en schouderbladen voor me, óf dit gaat gewoon helemaal niet werken voor mij, haha! Bedankt in ieder geval voor de tips!

Bellie2: Dankje Haha! Ik ben idd superblij dat ik Missje en Charlie mag rijden, haha, dé bekende boktpaarden. Knipoog Maar zeker niet daarom hoor, gewoon omdat het echt twee superleuke paardjes zijn, waar ik echt nog veel van kan leren.

Jnien: Hij mag inderdaad iets langer en lager, krult zichzelf net zo op als een minifriesje, haha!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 08:38

charlie word steeds leuker Haha!

ik zou proberen iets meer te ontspannen tijdens het rijden, in je rug en je armen en handen, je zit met je bovenlijf iets achter de loodlijn op sommige momenten waardoor je zijn bewegingen tegen werkt.
je ziet ook dat charlie er in het begin tegen protesteerd, hij spert zijn mond een beetje en steekt zijn lip naar voren, verder vind ik dat je hem iets teveel in de krul houding trekt, zeker voor zon jonge pony die toch al kort is in zijn lijf. Knipoog
maar het is een loop lustige pony waardoor het voor de ruiter zon nu en dan moeilijk word om goed te blijven zitten Knipoog

voor de rest ziet het er erg goed uit, je benen hangen mooi recht naar onder en charlie loopt lekker mee.
ga zo door Haha!

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 08:39

Jeetje, hij blijft leuk en je stuurt hem super voor zijn leeftijd. Haha!
Misschien je beugels gaatje korter en idd af en toe wat langer, maargoed hij blijft jong he. Succes!!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 08:41

Ziet er netjes uit Lachen Ik zou je beugels 1 of heel misschien twee gaatjes korter doen. De holle rug komt bekend voor en is geen fenomeen waar je zomaar vanaf bent. Ik heb het zelf ook en als ik probeer een andere houding aan te nemen doet dat enorm zeer. Dit is ook een probleem dat je naast je paard moet oplossen en dan komt dat op het paard vanzelf.

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 08:49

leuk hoor, ziet er erg netjes uit!
Ik heb precies hetzelfde probleem, voorheen ook op iedere stoel kruk maakt niet uit, ging ik zo zitten dat ik een echte kippenkont had Clown
Ik heb nu ongeveer 1.5 jaar (niet zo intensief) les van iemand die erg goed is in zit en houding en daar veel goede oefeningen voor weet. Ik merk echt grote verschillen!
Het is idd belangrijk dat je voelt hoe het is om je bekken te kantelen. Als je probeert te letten op je zitbeenknobbels, die je beiden moet proberen te voelen en dan ook nog met gelijke druk ben je al een heel eind.
Ik denk dat je erg veel zult hebben aan iemand die zitlessen kan geven want ik denk dat jij zoals je nu naar de foto's kijkt ook ziet hoe jeh ouding er beter uit zal zien, maar om het toe te passen op je paard is nog een heeeeele klus!
Ik denk dat het allemaal goed gaat komen hoor Haha! je bent al een heel eind!
Je rijdt hem zeker netjes (Missy trouwens ook), !

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 09:06

Zoë_Iris: Ja, inderdaad, zo'n kippekont, haha. Als ik loop zwaait m'n kont ook nog eens op onverklaarbare wijze van links naar rechts, dus ik vind mezelf net zo'n gansje als ik loop Bloos
Mag ik vragen van wie je les hebt? Lachen

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 09:10

Ik vind je houding, op de holle rug na, best netjes Knipoog Alleen zou ik persoonlijk de beugels iets korter doen.

Sophie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 09:36

Hee

Ziet er leuk uit Lachen Charlie is een mooie, aparte verschijning Lachen
En ja zo'n holle rug is lastig, heb er ook last van Tong uitsteken

Xx

laura_peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 10:04

Haha, ojee dat is niet de bedoeling, die rugpijn. Het belangrijkste is om jezelf eerst op te richten, alsof iemand je aan je haren omhoog trekt en dan subtiel je schouders corrigeren. Het gaat allemaal maar om hele kleine subtiele veranderingen. Hopelijk kan iemand je daarbij helpen, succes OK dan!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 10:06

Je moet iets minder naar beneden kijken. Weet niet of het al gezegt is want ik heb niet het hele topic door gelezen. Ik heb zelf altijd last van een bolle rug. Maar sinds ik fitness heb k er geen last meer van. Misschien iets voor jou?
Verder vind ik het een hele erge knappe mix:)

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 10:14

Je hebt hem leuk aan het lopen, ik vind het ook echt een leukerd!

Wat me meer stoort is je cap: Zo is hij net echt veilig, meer een hoedje zo.
Een cap hoort ongeveer 1 a 2 vingers boven je wenkbrauwen te zitten. Probeer hem wat meer voorover te zetten of een grotere maat kopen.

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 10:22

_Bonte_ schreef:
prachtige pony
de ruiter maakt een holle rug Lachen dat zal het zijn silence

het is idd de holle rug. Probeer je rug meer bol te maken dat is ook voor de pony fijner, het kan dan helpen een tikkeltje naar voren te zitten.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 10:32

Ziet er wel leuk uit! Je hebt hem fijn aan het lopen, en al zeker omdat je er niet elke dag mee rijdt.. Lachen Probeer alleen je rug niet zo hol te maken. Soms lijkt het alsof je een beetje 'overstrekt' zit, maar daar geraak je vast wel vanaf Ja (desnoods met hulp, de ingesteldheid, motivatie en wil heb je al Knipoog )
Knap ook dat je met hem rijdt, ondanks hij zo energievol is Haha! Jullie zijn een leuke combinatie naar mijn mening, en Charlie blijft een geweldig dier! *LOL*

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 11:02

geweldig beesje

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 11:04

Wat een ontzettend apparte pony, in positieve zin! Persoonlijk zou ik wat meer lengte in de hals zien, verder leuke combinatie en ik stoor me niet enorm aan je holle rug hoor!

arosafreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 11:15

ha Joyce: je bekken los proberen te laten bewegen wil ook wel eens helpen.... weet je nog dat ik je met Missy heb geholpen door je met je ogen dicht te laten rijden?? haha, dat kan ik je niet aanraden met Charlie, maar je zou een rondje heel bewust kunnen voelen hoe Charlie onder je beweegt, en dan meewiegen met je heupen als het ware.
Op Missy heb ik je toen echt je best zien doen, en ineens was je holle rug ook minder heftig Haha!