Oakland (v Zeoliet) in het zonnetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Oakland (v Zeoliet) in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 15:28

Probeerd hij onder het werk uit te komen?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 15:35

Nee, hij houdt je wakker door altijd iets te zoeken waardoor je blijft opletten. En hij brengt zelf plezier in zijn werk, doordat we op die manier nieuwe oefeningen gaan doen, maar dat is maar hoe je het interpreteerd.
Oakland werkt zelfs heel graag, als je het maar niet te saai maakt, want net dan gaat hij zo op de voorhand vallen etc.
Maar soms moet je die saaie dingen ook eens doen en dan vindt hij het iets minder leuk, maar het kan niet altijd leuk zijn, soms moet er ook eens doorgereden worden, al dan niet met zijn goedkeuring. Clown

Edit: stukje toegevoegd

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:22

Ach, iedereen heeft verbeterpunten. En volgens mij is het echt wel een feit dat je op Oak moet 'leren' zitten. De eerste tijd kon ik absoluut niet doorzitten op hem, maar na een jaartje wilde ik niet anders!
Oak is soms misschien wel liever lui dan moe. Thuis kan hij rustig aan zijn oefeningen lopen maar als hij in de belangstelling spettert hij écht. Heb nog leuke filmpjes van hem met parade rijden. Showen dat ie dan doet, heerlijk!
Het is geen makkelijk paard, maar als je hem eenmaal onder de knie hebt..

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 19:10

Haha Haha! dat filmpje wil ik wel eens zien, in een outdoorwedstrijd doet ie ook altijd veel meer zijn best, al helemaal als hij een ererondje mag lopen.

japsen99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:06

Je hebt de filmpjes van Oaky los in de bak, dat zegt genoeg Lachen

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 20:09

Heb ik die?

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:11

Heb jij niet een beetje een scherp bit? Vind het paard erg netjes lopen, probeer zelf goed op je houding te letten (al denk ik dat, vooral die galop, echte momentopname zijn) Veel plezier samen! Enne, voortaan altijd die mooie cap op hoor!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 20:14

Ik rijd hem met een dubbelgebroken trensje, maar ik vind het ietwat dik omdat de mondholte nogal klein is. En Oak schuimt altijd zo hoor, da's niet door het bit of mijn hand Lachen En houding tja meer zeggen dan: voor verbetering vatbaar kan ik niet.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 20:16

Afbeelding, iets oudere foto, maar het bit is echt niet zo scherp hoor.

japsen99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 13:35

Ah, ik dacht dat ik de filmpjes samen met de foto's op een cd'tje had gezet. Na ja, maakt niet uit. Deze bedoelde ik (O wat voelt ie zich stoer...)
http://www.youtube.com/watch?v=VTWzJHS6xXA
En ik had er nog eentje (zelfde dag):
http://www.youtube.com/v/1la0HvYCJDE

Ze zijn oud, van 2003, maargoed. Typisch Oakland. Hij vindt zichzelf lekker stoer. Moest ook altijd zo om hem lachen als we naar buiten gingen met 'm. Eerst over het fietspad een stuk en dan liep hij altijd het hardst te stampen. Niet alleen moest iedereen hem zien, ze moesten 'm horen ook! Haha!

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:21

Die foto's en filmpjes heb ik zelf gehouden Knipoog dat cd'tje had je me toen gegeven.. Kijk er nog vaak naar.. Dus wilde m ook graag zelf houden.. Zal dat filmpje ook eens online zetten van die parade.. Ging hij in travers voor het publiek langs, helemaal groot maken en aan de overkant van het publiek als een gek strekken.. Haha! Lekker binky is het ook..

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 22:19

Bij deze heb ik die fimpjes dus bekeken! 100% Oak, zo gek doen! Oak wordt voor het zomerseizoen ook wss geschoren, hij begint nu los te laten in zijn vacht maar da's geen doen meer voor op wedstrijd. Ik heb enkel een keer ereronde gedaan met 'm moest in draf wegens het grote aantal, toen had ook gelijk half Vlaanderen gezien dat hij kàn strekken. Haha!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 19:40

Dit weekend erg fijn gereden met 60% in de Eproef en maar liefst 66% in de A wat onze topscore is, we trainen stevig verder naar het L.

LouLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:56

Wat een leuk setje,hij staat er echt leuk mee. Inderdaad wat op je handen letten maar die leiden bij iedereen wel eens een eigen leven.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 20:03

Mijn handen ach, ze leiden idd een heel eigen leven, niet zoals ik het zou willen, maar we werken er aan.

_Kissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:10

Je rijd opzich best netjes, maar je hebt een vrij strenge hand. Maar, dat haf je zelf ookal aan dus daar ga ik niet verder over banketstaaf. Knipoog Verder, ben ik echt in love met jou setje Bloos

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 20:14

Strenge hand blijf idd moeilijk, vraag me niet waarom mijn hand zijn eigenleven lijdt want dat weet ik niet Clown bij mijn pony ging het wel. Setje is irl echt veel feller Clown we geven haast licht!