Zwarte parel Zsazsa (v.Rhodium) @ work in Olijf groen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nathaliia

Re: Zwarte parel Zsazsa (v.Rhodium) @ work in Olijf groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 12:01

wat een mooi paardje, komt vast wel goed met jullie.. Lachen

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 13:49

Bij zwarte parel, dacht ik even aan een Fries totdat Rhodium verscheen Haha!, maar met recht een zwarte parel, erg netjes, gaan we zeker nog van horen!
Heel veel plezier en succes met haar!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 15:03

Ik vind het er al goed uitzien. Lachen
Ondanks dat ik je meestal op kleinere paarden zie, vind ik je hier ook prima op passen.

Emma87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:37

Go jij! Go jij! Ziet er SUPER uit sas Go jij! Go jij!

Wat gaan jullie met SPRONGEN vooruit zeg Pling !!

Viv6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:39

Voor drie maanden onder het zadel, loopt het paard echt super! Mijn complimenten!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 17:27

laverite schreef:
In galop werk je nogal terug met je binnenhand, ik denk, moest je daar iets meer ruimte laten en haar neus wat meer voor de loodlijn plaatst ipv erachter, ze nog meer sprong zal nemen vanvoor Lachen
Ze galoppeert wel mooi bergopwaarts met een nette achterhand Ja

De foto's zien er verder erg fijn uit, het wordt vast een zeer aangenaam paard! Lachen

Klopt ook hoor, neusje moet er meer uit.
Sprong is nu al niet verkeerd, maar kan inderdaad nog beter.
Slordig van mijn binnenhand... zal er meer op letten

Bedankt voor je leuke reactie!

ReJo+Rose K: Als het goed is, zien jullie ze nu wel...

egnie schreef:
Ik zat naar je foto's te kijken en vond haar erg lijken om een merrie welke bij mij op stal staat. Lees ik de post eronder en blijkt dat er Haarlem-bloed bij in zit??? Laat nou die merrie (net 3 geworden) een Paddox X Haarlem zijn en ook percies zo'n koppie hebben. ALs het mij lukt zal ik eens een foto maken.

Ik vind het rijden er netjes uitzien. Paard loopt braaf en oogt redelijk ontspannen. Gaat volgens mij een heerlijk dier worden....

Leuk! Heb mezelf nog niet zo verdiept in Haarlem... Ben benieuwd naar de foto! Vind Zsazsa zelf een appart hoofdje hebben.
Paard loopt inderdaad voor haar leeftijd en duur van onder het zadel zijn, erg braaf. Ontspanning is voor mij erg belangrijk en dat voelde ik deze keer echt!

Shannonnekke schreef:
Mooi, leuk paard zeg!
Zoals martine zegt: Dat je op foto: 2 en 4 erachter op het zadel zit, of komt dat door de foto die zo gemaakt is? Verder ziet het er goed uit Knipoog

Nee, komt door mij... Moet nog een beetje aan haar galop werken. Ze is ook wat lui, en daardoor probeer ik haar te veel voorwaarts te houden met mijn benen en ga ik niet echt zitten in het zadel. We gaan hard oefenen!!

Foryourneeds schreef:
Prachtig paard! En wat een lange benen zeg Bloos! Ziet er heel elegant uit.
Voor de commentaar ga ik mee met de rest. Iets meer ruimte laten in de galop. En je benen lang maken. Doordat je ze optrekt, ga je ook verder achteruit zitten in je zadel.
Veel succes verder!

Lange stelten heeft ze zeker Haha! DAar ben ik ook zo trots op bij haar! Heb ze zelf niet Bloos
Logische verklaring van de galop. Ik ga er hard op trainen, maar vind het niet makkelijk hoor! Misschien als ze wat voorwaartser blijft, dat het wat makkelijker gaat....

Ezumii schreef:
Met zo'n sprong snap ik wel dat ze wat achterin het zadel zit als ze dat niet gewend is Clown.
Wat een stelten heeft dat paard zeg!

Bloos Ik kan er ook maar net opkomen... gebruik liefst een krukje, anders moet ik me zo aan haar optrekken en dat is niet lekker voor haar rug...

X__Trees schreef:
Weer zo'n mooie!
Soms iets meer het neusje er uit laten maar jonge paardjes doen dat snel en van vanboven op je paard is dat niet altijd te zien hé Lachen Nog veel succes!

Bedankt voor je leuke reactie!! Neusje eruit is nog niet makkelijk. Maar lekker door oefenen en dan moet dat wel goed komen. Ik kan dat inderdaad niet goed zien van voren, maar moet het wel proberen te leren voelen bij haar. Er zaten fijne rijstukjes tussen en ik voelde haar haar neusje er soms wel wat uit willen duwen.

@ Elliebelle: Dank je! We gaan ons best doen!!

carina schreef:
Wow, dat ziet er al indrukwekkend uit... Hopelijk gaat haar halfbroertje het later ook zo lekker oppikken.

Veel plezier nog met haar!

Bloos Valt wel mee toch?!?
Haar halfbroertje? Ken je die??

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 17:36

Woogy schreef:
vind het een heel mooi paard en ziet er netjes uit voor pas drie maanden aan het werk.
maar waarom gebruik je bandages? op zulke jonge sterke pezen

Ik gebruik normaliter peesbeschermers voor. Soms ook niets.
De bandages waren deze dag echt voor het mooie omtrendt foto's...
Begrijp waar je op doelt hoor! Bandages zijn niet alles voor de pezen.
Dank je voor je reactie!

Abrahams schreef:
Hee weer foto's van de mooie Zsazsa. Lijkt een fijn paard te worden hoor! Blijf fan van dr. Mocht je ooit van haar af willen, dan weet ik nog wel iemand! Haha! Knipoog

Jouwe mag er ook zeker weten wezen hoor! Maar ben voorlopig nog niet van plan haar weg te doen hoor!! Haha!

@ xMariellee: Bloos Ik heb ze zelf niet... hihi

@ majolein: Dank je!

@ xchanel01: Het is een paard... en niet zo'n kleinje ook... Knipoog

Sjel schreef:
Ik heb je vorige topic ook toevallig gezien en er zit absoluut vooruitgang in. Het kan niet anders zijn, dat dit een fijne en bloedmoooie merrie gaat worden!

Bloos Voel me een beetje verlegen worden hoor (van je reactie)... Was zelf ook trots dat ik deze foto's gemaakt waren en ik ze zag

VeryWell schreef:
Ziet er al netjes uit voor die korte tijd die jij hop haar rijdt! Vind alleen op foto 2 je binnenhand behoorlijk streng! verder lijkt het op sommige foto's alsof ze er zich wat uit wil drukken, alsof ze zich niet helemaal loslaat, maar misschien is dat voor jouw gevoel wel anders! In ieder geval nog heel veel suc6 en plezier samen *LOL*

Ze is nog jong en nog maar net onder het zadel. Loslaten in haar hele lichaam moet ze allemaal nog leren. Maar op sommige foto's vind ik het wel mee vallen hoor. Ik vind haar niet zo strak ogen.... Maar ontspanning is inderdaad een van de belangrijkste begin punten bij het rijden van een jong/paard.
Binnen hand lijkt streng, kan kloppen, maar de merrie voelt echt niet sterk in de mond. Ze is juist heel licht op de hand, dus foutje van mij...

@ Nathaliia: Dank je!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 17:42

avaluna schreef:
Bij zwarte parel, dacht ik even aan een Fries totdat Rhodium verscheen Haha!, maar met recht een zwarte parel, erg netjes, gaan we zeker nog van horen!
Heel veel plezier en succes met haar!

Haha! Zo kan je het ook opvatten!
In paar voorgaande topics noemde ik haar ook al zo en vond dat wel bij haar passen. We gaan lekker door trainen en wie weet hoor je nog meer van haar! Haha!

KarinvdM schreef:
Ik vind het er al goed uitzien. Lachen
Ondanks dat ik je meestal op kleinere paarden zie, vind ik je hier ook prima op passen.

Bloos Ben zelf natuurlijk ook niet groot... maar ze is slank van postuur en daardoor sta ik er goed op. Gelukkig!!!

@ Lefoe: Dank je Em!! Je moet gewoon haar weer een keertje IRL zien!! Wanneer kom je hier weer? Kunnen we afspreken! En ik ga ook een datum plannen om bij jou langs te komen, dat beloof ik!! Kus Sas

@ Viv6: Dank je!

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 17:52

Jeee... ik kijk mijn ogen uit naar je prachtige combinatie.. echt helemaal super...

Ga zeker zo door>>!! ik zie echt toekomst in jullie bijde zegg Pling Cool

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:25

Ziet er netjes uit hoor Sas! Haha! Zie er idd wel vooruit gaan als je kijkt naar eerdere foto's Lachen

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 08:03

Hee Sas!

Wat een lekker paard heb je ook Lovers
Ziet er echt goed uit! En als ik het commentaar hier zie, gaat het allemaal zéker goedkomen met jullie Knipoog

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 09:03

Wat een ongelooflijk mooi en aanprekend paard heb jij zeg! En wat een lange benen Haha!

Rijden ziet er netjes uit voor 3 maanden onder het zadel. Ik heb zelf ook een jonkie, en zal verder ook geen rijtechnisch commentaar geven want ik weet zelf hoe moeilijk het is Knipoog

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 12:34

Ik zie een hele mooie combinatie Ja
Wat mijn merrie ook had toen ze zo jong was is bewegen met een vrij recht voorbeen (vooral in galop)

Toen ik mijn merrie op een ijzertje voor zette, kwam er wat meer knie-actie. Geloof dat ik bij die van jou blote voetjes zag? Misschien een idee om de galop nog mooier en ronder te maken...

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 14:35

Hee Sas, wat ziet dat er al goed uit! Je bent ook niet te klein hoor vind ik persoonlijk. Wat een lange stelten heeft Zsa Zsa Haha! Succes met dit mooie dier Lachen

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:43

He het duurde ff voordat ik je topic weer gevonden had, had het nl. gister of eergisteren al gezien, maar ben zelf echt niet fit (grieperig) en dus steeds maar kort op Bokt, kan echt met moeite de paarden maar in beweging houden.

Maar nu ‘ter zake’, wat is ze knap joh en echt enorm langbenig hè, echt het dressuurpaardtype wat ze graag zien tegenwoordig. (althans ik wel). Ik vind het rijden er eigenlijk wel lekker uitzien, ondanks dat je pas kort met haar aan de gang bent, pakt ze het werken lekker op, ze lijkt me erg prettig in de hand. Dat voorwaartse krijg je er vanzelf wel ingereden, lijkt me zo geen ‘dooie’.

Haha, dat koppie op de halthoud foto is echt grappig Haha!

Zeabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 07:30

Ze doet grappig met haar oren Haha!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 08:09

Wat een lekker ding zeg!!!
Super Haha!

Ik vind dat je haar al heel lekker aan het lopen hebt voordat ze 3,5 maand onder het zadel is.
Idd nog wat meer ontspannen door haar lijf en zelf wat meer gaan zitten. Maar als het pas de 8e keer is dat je erop zit vind ik het heel netjes. Die samenwerking krijg je toch pas na een tijdje.

Volgens mij heeft ze een heerlijke galop.

utjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 12:55

een prachtig dier zeg! en wat een fijn achterbeen zit erop!
Veel geluk ermee, en wees maar zuinig op je topper!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 13:00

Leuk paard! Komt vast wel goed met jullie.
Ik zou alleen proberen om in galop haar voor iets meer lucht te geven. Je werkt dan een beetje terug en dat is niet nodig, helemaal niet als ze nog maar kort ohz is.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 13:12

Bloedmooi paard, als je eenmaal aan haar bewegingsvorm gewend bent kan je ver met haar komen schat ik zo in. Lachen

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 19:34

knolle_krack schreef:
Jeee... ik kijk mijn ogen uit naar je prachtige combinatie.. echt helemaal super...

Ga zeker zo door>>!! ik zie echt toekomst in jullie bijde zegg Pling Cool

Toekomst in ons beide... hihi Haha! dankje!!

Zilly schreef:
Wat een ongelooflijk mooi en aanprekend paard heb jij zeg! En wat een lange benen Haha!

Rijden ziet er netjes uit voor 3 maanden onder het zadel. Ik heb zelf ook een jonkie, en zal verder ook geen rijtechnisch commentaar geven want ik weet zelf hoe moeilijk het is Knipoog

Het is soms niet makkelijk nee... maar ookal rij je Z, je stoot altijd weer op problemen, of op iets wat niet makkelijk gaat. Dat heet paardrijden, toch?! Haha!
bedankt voor je compliment!

Kel2004 schreef:
Ik zie een hele mooie combinatie Ja
Wat mijn merrie ook had toen ze zo jong was is bewegen met een vrij recht voorbeen (vooral in galop)

Toen ik mijn merrie op een ijzertje voor zette, kwam er wat meer knie-actie. Geloof dat ik bij die van jou blote voetjes zag? Misschien een idee om de galop nog mooier en ronder te maken...

Ik heb je al per PM gesproken. Super tip van je!
Voel me wel een beetje blosen hoor Bloos ("Ik zie een hele mooie combinatie")

VValar schreef:
Hee Sas, wat ziet dat er al goed uit! Je bent ook niet te klein hoor vind ik persoonlijk. Wat een lange stelten heeft Zsa Zsa Haha! Succes met dit mooie dier Lachen

Ze heeft gelukkig een niet al te breed/dik buikje... Het zijn echt die stelten van haar, die haar zo groot maken Haha!

jaggie schreef:
He het duurde ff voordat ik je topic weer gevonden had, had het nl. gister of eergisteren al gezien, maar ben zelf echt niet fit (grieperig) en dus steeds maar kort op Bokt, kan echt met moeite de paarden maar in beweging houden.

Maar nu ‘ter zake’, wat is ze knap joh en echt enorm langbenig hè, echt het dressuurpaardtype wat ze graag zien tegenwoordig. (althans ik wel). Ik vind het rijden er eigenlijk wel lekker uitzien, ondanks dat je pas kort met haar aan de gang bent, pakt ze het werken lekker op, ze lijkt me erg prettig in de hand. Dat voorwaartse krijg je er vanzelf wel ingereden, lijkt me zo geen ‘dooie’.

Haha, dat koppie op de halthoud foto is echt grappig Haha!

Ben je weer een beetje opgeknapt??
Het is zeker een dressuurtype van wat ze zeggen tegenwoordig te willen zien. (hopen dat ze dat op de keuring ook vinden!!)
Ze is ook erg prettig in de hand als ze rustig in aanleuning loopt. Erg fijn en licht.
qua karakter is het geen dooie hoor! ze moet alles nog een beetje begrijpe, conditie krijgen, etc en dan komt het voorwaartse hopelijk vanzelf wel. Aan haar activiteit en gangen zullen velen het niet zien, terwijl het wel zo is.
Ben ook wel trots dat ze vooruit gaat! Maar dat voel jij ook vast bij je nieuwe aanwinst. Dat gevoel, doet je goed toch?! Bij mij wel! Knipoog

Zeabiscuit schreef:
Ze doet grappig met haar oren Haha!

Ah... lacht ze je oren uit Zsazsa.... Haha! Ze was wat moe... 't droppie van me

MontyRulezz schreef:
Wat een lekker ding zeg!!!
Super Haha!

Ik vind dat je haar al heel lekker aan het lopen hebt voordat ze 3,5 maand onder het zadel is.
Idd nog wat meer ontspannen door haar lijf en zelf wat meer gaan zitten. Maar als het pas de 8e keer is dat je erop zit vind ik het heel netjes. Die samenwerking krijg je toch pas na een tijdje.

Volgens mij heeft ze een heerlijke galop.

Ze heeft een heerlijke galop! Als ze wat voorwaartser wordt en meer conditie krijgt, hoop ik dat ze wat ontspannender gaat lopen. Als ze nu ontspannen loopt, komt ze sterk terug in tempo en plaag ik haar dan natuurlijk om toch voorwaarts te blijven. We trainen gewoon lekker door!

utjelover schreef:
een prachtig dier zeg! en wat een fijn achterbeen zit erop!
Veel geluk ermee, en wees maar zuinig op je topper!

Zal er erg zuinig op zijn!! Ben blij dat ze het achterbeen van haar zelf al wat mee heeft! Dank je!

sjaantje schreef:
Leuk paard! Komt vast wel goed met jullie.
Ik zou alleen proberen om in galop haar voor iets meer lucht te geven. Je werkt dan een beetje terug en dat is niet nodig, helemaal niet als ze nog maar kort ohz is.

Ik weet het... is lastig hoor Bloos ben zelf ook met tig dingen te gelijk bij haar bezig. Zal er erg op gaan letten! Want ze heeft van zich zelf al een mooie galop houding.

Yvonnelind schreef:
Bloedmooi paard, als je eenmaal aan haar bewegingsvorm gewend bent kan je ver met haar komen schat ik zo in. Lachen

Bloos Dank je!! Nu nog waar maken....

@Tes en Jes: Jullie hebben haar IRL nog niet onder het zadel gezien... maar gaat inderdaad lekker vooruit! Tot gauw!