Pattypaard schreef:Bedankt
Moefeltje; Ja, als ik vervoer geregeld krijg wel. Jij ook weer?
Sentasi; Ah oke. Meestal is dat als ik wat terug wil gaan rijden en wat dieper ga zitten. Dan druk ik meestal direct mijn hakken te veel uit. Beugels langer doen doe ik bij dit zadel nu nog niet omdat ik hier ook eerst mijn hakken zo gewoon goed uit moet kunnen drukken. En bij het andere zadel zal mijn zit er alleen maar slechter op worden doordat het meer een springzadel is.
Spaikey; Eind 2006 zijn er veel dingen met Nike gebeurd. En Nike kreeg toen ook minder goed adem als normaal. Dat heeft een hele tijd geduurd voordat dat weer goed kwam.
De mexicaanse neusriem geeft een stuk meer ademhalingsvrijheid en daardoor kan Nike dan makkelijker ademen en op adem blijven.
Maar de mexicaanse neusriem werkt wel scherper in op 1 plaats van het neusbot wanneer het paard zijn mond open probeerd te doen. (Als je hem als een normale neusriem vastmaakt teminste)
Nu had ik dus met gecombineerde neusriem gereden, minder ademvrijheid. En merkte ik dat ze het weer moeilijker kreeg met haar ademhaling. Vandaar dat ik toch dan met mexicaanse neusriem blijf rijden.
Ik weet niet hoe het met cornage is, maar je zou het altijd kunnen proberen.
Bedankt voor de info.