agnes en indi vandaag voor het eerst gegalopeerd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_fenna_

Re: agnes en indi vandaag voor het eerst gegalopeerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 13:39

Waar kan ik die topic vinden over haar? kan je een link plaatsen?

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 13:39

dan keuren jullie mij ook af vrees ik ik heb twee herseninfacrten gehad heb geen gevoel in mijn likerhand en gezicht twee heupprotheses en een kneiprothese en een geweldige ziekte genaamd sle dus er kan van alles bijkomen
en ik rij op mijn paardje van 10 jaar die na 3 jaar stilstaan vorig jaar mei weer aande bak mocht is ook een topic over op haw.
[HAW] Sparky [FJORD] van Sparky10@work

zonder lichaamsbeperking is het zo moeilijk om hier over te oordelen , indi gaat door het vuur voor agnes en andersom .
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sparky10 op 09-02-08 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 13:42

_fenna_ schreef:
Waar kan ik die topic vinden over haar? kan je een link plaatsen?

agnes haar profiel kijken ikenindi daar staan links naar eerdere topics

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 13:43

Meid ik heb echt respect voor je hoor! Echt knap hoe je met je handicap om gaat. Ik vind heel geweldig voor je dat Indi het zo oppakt. Veel plezier nog met hem Knipoog

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 13:44

Lisa_vD schreef:
Meid ik heb echt respect voor je hoor! Echt knap hoe je met je handicap om gaat. Ik vind heel geweldig voor je dat Indi het zo oppakt. Veel plezier nog met hem Knipoog

indi is een haar plezier heeft ze zeker ! Haha!

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 13:52

Sparky10 schreef:
dan keuren jullie mij ook af vrees ik ik heb twee herseninfacrten gehad heb geen gevoel in mijn likerhand en gezicht twee heupprotheses en een kneiprothese en een geweldige ziekte genaamd sle dus er kan van alles bijkomen
en ik rij op mijn paardje van 10 jaar die na 3 jaar stilstaan vorig jaar mei weer aande bak mocht is ook een topic over op haw.
[HAW] Sparky [FJORD] van Sparky10@work

zonder lichaamsbeperking is het zo moeilijk om hier over te oordelen , indi gaat door het vuur voor agnes en andersom .
Afbeelding

ik keur het heleaaml niet af dat zij paardrijd. vind het hartsikke knap om te blijven zitten zonder gevoel in je benen.
wel keur ik de manier af waarop het paard in galop word "gejaagd".
zou het niet makkelijker zijn om het paard door iemand anders te laten doorrijden?

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 13:56

Sparky10 bedankt dat je het moment van de eerste galop en sowieso foto´s hebt van Agnes onder het zadel hebt vastgelegt.
Heb hier zo naar uitgekeken.
Het ziet er supergoed uit en ben blij dat jullie zo vooruit gaan met indi.
Heel veel plezier en succes verder met het doorrijden van Indi.

_fenna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 13:58

Citaat:
agnes haar profiel kijken ikenindi daar staan links naar eerdere topics

Ik heb die gezien ja! Ik had ze al gelezen toendertijd. Maar het is wel als je dat er een beetje bij zet dat mensen/bokkers op een andere manier zullen reageren. Niet iedereen denkt aan die topics als je alleen haar naam noemt, gewoon een tip hoor! Bloos

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 14:11

sja je ziet toch dat er iets aan de hand is ?
en meteen een oordeel vellen is ook niet altijd goed .
eerst kijken dan de scheur open trekken

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 14:11

blensink schreef:
Sparky10 bedankt dat je het moment van de eerste galop en sowieso foto´s hebt van Agnes onder het zadel hebt vastgelegt.
Heb hier zo naar uitgekeken.
Het ziet er supergoed uit en ben blij dat jullie zo vooruit gaan met indi.
Heel veel plezier en succes verder met het doorrijden van Indi.

geen dank ik heb er ook echt van genoten !!
en agnes haar koppie geweldig toch ?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 14:34

Heerlijk om te zien hoe ze geniet!
Mooie foto's Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 14:49

haha zal ik dan ook maar even reageren? ik kan de filmpjes niet zien, maar jullie hebben gelijk. dat galopperen aan de longe was geen succes. ja, het is gelukt, maar het voelde meer als rondslingeren... wordt dus ook niet op die manier vervolgd;)

wel was ik blij DAT ze in galop ging, want achter een ander paard die in galop ging aan gaan kan indi heel makkelijk bijhouden ind raf. dat heeft ze wel bewezen.

balkjes draven vind ik met een jong paard best kunnen. ze doet het al een jaar zonder iemand op haar rug, dan moet er toch ook een keer komen dat ze het doet met iemand op haar rug. ik denk niet dat balkjes draven zoveel teveel vergt van haar. niet meer dan een gewoon drafje...
daarbij: indi is nu bijna 4, dat is wat anders dan een 2,5 jarig paard dat ingereden wordt en gelijk alles moet kunnen. indi kan alles al zonder iemand er op;)

verder voor diegene die opmerkingen maken in de trant van: koop dan een bomproof ouder paard: ik heb indi vanaf dat ze 5 maanden was. zelf opgevoed, end aarna pas in de rolstoel beland. ik ga haar echt niet weg doen om in te ruilen voor een ander paard. daarbij: bomproofer dan indi is, is geen enkel paard;)

voor de rest: bedankt voor jullie lieve reacties:)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 15:03

Hey Agnes,

Ik volg jou al best wel een tijdje nu (ook via het VDforum een tijdje terug) en echt superknap wat je allemaal bereikt hebt tot nog toe OK dan! Het feit dat je überhaupt op Indi klimt is al bewonderenswaardig, en ik weet hoe jij alles met veel geduld aan Indi hebt geleerd. Je geeft zelf aan de het longeren in galop niet zo'n groot succes was, en daar ga ik ook wel in mee. Het geeft een beetje een onrustig beeld, maar galop is ook gewoon lastig voor een jong paard Ja vooral als er dan iemand op zit. Ik ben nu ook bezig met een 3,5 jarige en aan de longe springt ie direct aan als ik het commando geef, maar als hij bereden wordt is het gewoon veel lastiger voor m. Heeft niet zozeer met gehoorzaamheid te maken maar meer met het feit dat het een moeilijke oefening is.
Heel veel succes in ieder geval met het verder trainen van Indi!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 15:04

Knap dat je paardrijd ondanks je ziekte.
Wel lijkt het mij fijner voor het paard, dat ze eerst aan de longe het commando galop aanleerd, ipv er zo achteraan te rennen.

Succes verder, het blijft wel een enorm knap paard! Ja

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 15:05

nog even een aanvullend verhaal over Agnes en Indi. Agnes heeft Indi als veulen gekocht toen ze nog helemaal gezond was en zelf niet eens van het bestaan van haar ziekte wist. Juist doordat ze haar ziekte samen met het paard in de opvoeding heeft meegemaakt zijn Indi en Agnes volledig op mekaar ingespeeld. Ooit Agnes wel eens alle 4 de voeten van Indi uit zien krabben, terwijl ze zelf niet kan bukken en de hoeven vastpakken met 1 hand en met 1 had krabben? Indi legt haar hoef zelf bij haar op schoot!!

Indi heeft een paar maanden bij mij gestaan, maar een liever en betrouwbaarder paard kan ik niet bedenken, zelfs mijn eigen toch al lieve en rustige paarden vallen in het niet bij het karakter van Indi.

Balkjes draven doet Indi nu al bijna een jaar, zowel aan de hand als aan de longe. Vorig jaar zijn ze hard aan het werk geweest aan de voorbereidingen. Zadel op, longeren, wandelen langs de weg, als handpaard mee, hangen, zoals je in bovenstaande foto kan zien, vanuit de stoel gaan hangen en erop klimmen. Dit paard heeft meer tijd en ruimte om ingereden te worden als menig ander paard. Indi loopt maar 1 keer in de week onder het zadel, de rest van de tijd staat ze in de wei en wandelt Agnes met haar of doet grondwerk.

Agnes is een bikkel, ze wil het helemaal zelf doen.. Alles wat Indi weet, heeft Agnes haar aangeleerd. Daar laat ze niet iemand anders zich mee bemoeien. Juist ook omdat ze dan gaat wennen aan iemand zonder beperkingen.

En inderdaad is paardrijden altijd onverantwoord.. Ongelukken kan iedereen overkomen..

Ik kan nog altijd heel erg genieten van deze foto: Agnes op mijn tinker in rengalop op het strand.. Onverantwoord? JA! Maar dat is het zelfs als ik op mijn eigen paard zit Haha! Paardrijden behoort nu eenmaal tot de "gevaarlijke sporten". Dit was haar droomwens, op een tinker met wapperende manen in rengalop over het strand gaan.. En dat ga ik haar ook zeker niet onthouden Lachen
Afbeelding

Ik ben dan ook echt supertrots op Agnes en wat ze allemaal voor mekaar heeft en krijgt met haar eigen Indi! Toppie meid!! Sparkie10, leuke foto's!!

Over het gallopperen aan de longe; kan ook genetisch bepaald zijn dat ze niet gemakkelijk galoppeert, gezien Indi een directe kruissing tinkerxdraver is. Persoonlijk zie ik liever dat er in dit geval een drijver meeloopt als dat er geklapt wordt met een longeerzweep. Indi is zo bomproof, dat ze niet gauw onder de indruk is van iemand anders zijn/haar stemcommando's, behalve die van Agnes zelf. Bovendien heeft Indi het niet zo heel erg op longeren en is dit ook niet haar goede kant Knipoog
Laatst bijgewerkt door DianneM op 09-02-08 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 15:06

Ik vind het helemaal super, vooral dat indi gewoon zo meewerkt ... Denk dat je met jouw "problemen" ook niet veel zou hebben aan een paard dat ingereden is door iemand met twee bruikbare benen en armen, Indi gaat nu helemaal op jou afgestemd raken.

Superbeest! Lachen

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 15:11

Sparky10 schreef:
geen dank ik heb er ook echt van genoten !!
en agnes haar koppie geweldig toch ?

Inderdaad gelukkiger kan je een mens niet maken denk ik en Agnes ik ben het met je eens hoor lekker doorgaan met Indi jullie voelen elkaar zo goed aan.
Kan me voorstellen dat de galop voelde als een beetje rondslingeren maar dat is logish toch de eerste keer dat ze dat doet onder de man.
Ook snap ik dat je superblij bent.
Ik blijf het geweldig vinden hoe jullie lekker bezig zijn met Indi.
Heb enorm veel bewondering voor je kracht en doorzettingsvermogen.
Juist hier heeft Indi je ook mee geholpen, daarom passen jullie zo goed bij elkaar.
Als het plaatje er misschien niet helemaal 100% proffesioneel uitziet wat maak dat uit, dat zie je wel vaker.
Jullie genieten van elkaar en dat is het aller belangrijkste, en dat vind ik leuk om te zien.
Indi is idd oud genoeg om balkjes te kunnen lopen.
Ik zou zeggen lekker doorgaan zo jullie zijn een heerlijk stel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 15:11

Jammer genoeg staan de beste stuurlui weer aan wal... Agnes, super!!! En laat je vooral niet ontmoedigen maar ga lekker door en geniet ervan!!!

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 15:39

Mensen kunnen het wel onverantwoord vinden, maar jullie zien toch dat er niets mis gaat?
Nee, de manier van aangeloperen vind ik ook niet ideaal, maar wie kan mij bewijzen dat dat de eerste
keer altijd goed gaat?

Ik heb heilig respect voor je Agness, ik vind het super gaaf dat je er zo op stapt,
daarvoor moet je toch wat lef hebben, en je hebt een hele brave knol onder je kont! Haha!
Het gaat vast helemaal goed komen! trek je niets aan van al het commentaar zou ik zeggen!
Jullie doen het super!

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 16:52

Sparky10 schreef:
even voor de goede orde even lezen voor degene die agnes niet kennen onder ikenindi daar staan veel topics over haar en haar ziekte .
agnes heeft distrofy in haar arm en dystoni in haar benen , mening ander mens zou niet eens meer op het paard stappen .
agnes heeft indi zelf onder het zadel gekregen indi word in mei 4 jaar .
agnes kan haar benen niet gebruiken en de arm niet die zit in en spalk.
indi moet alles leren van agnes en die is verantwoordbezig door in de gehandicapten les te rijden ! en het gaat super !
en ze rijd indd op sokken , haar tenen zijn afgestorven de voeten staan door de dystonie scheef en dus kan ze geenschoenen aan ze gaat als 20 jarige door het leven in een scootmobiel !
dus beetjerespect mag hiervoor zeer zeker!!
jullie en ik ook niet doen het haar niet na !

Oké, goed dat je het nu zei want anders begrepen we het niet goed, Veel suc6 Agnes!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 16:57

dankje:)

chertunzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 16:57

ik vind het knap dat ze doorzet met rijden maar ik vind het wel nogal triest voor het paard. waarom niet door een ruiter alles aan laten leren en dat ze er dan op gaat rijden?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 16:59

ik kan er nu al op rijden, alleen de galop moet nog worden aangeleerd onder het zadel. aan de longe gewoon kan ze het wel. dan is toch echt de volgende stap met iemand er op. of ik dat nou ben of een ander, het blijft moeilijk voor haar, daarom doen we het ook niet iedere dag Knipoog

verder is er al eerder in dit topic gezegd: ik rijd haar expres zelf in zodat ze op MIJN commando`s leert te reageren, en niet op commando`s die ik niet kan geven Knipoog

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 17:02

Ja ik vind het er nou ook niet echt leuk uitzien voor je paard. Waarom leer je niet eerst de stemhulpen goed bij hem aan zodat hij op je stem hulp in galop gaat, dat gejaag achter zo'n jong paard aan neee hoeft niet, en zeker niet als je hem al zolang longeerd. Een 2,5 jarig paard inrijden??? dat is ook niet normaal. Verder vind ik knap dat je doorzet ondanks je handicap maar dat wil niet zeggen dat het dan op deze manier maar goed is wat je doet.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 17:05

ze is 4! (wordt ze in mei) LEZEN!!!

en verder reageert ze op stemhulpen, maar onder de man in galop lukte niet, dus kreeg ik hulp. ik heb al gezegd dat het idd niet geweldig was, dus ik ga me vanaf nu ook niet meer zitten verdedigen. ga eerst maar eens leren lezen Knipoog