Eraf gevallen, en nu er weer op... Hoe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Keesje

Re: Eraf gevallen, en nu er weer op... Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 11:57

Je moet gewoon weer vertrouwen krijgen in je paard Lachen

Vraag je instructeur of hij/zij hem eerst rijdt en dat je er daarna zelf op gaat.
Als je dat nog niet durft kun je ook vragen of iemand die je vertrouwt hem aan de longeerlijn houdt als je er weer voor het eerst op stapt.
Of je longeert je paard eerst, zodat hij de meeste energie kwijt is.
En vooral veel plezier maken! Daardoor krijg je ook meer vertrouwen Ja

Succes!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 23:38

Zojuist ben ik min of meer in m'n les d'r op gegaan. Alleen ik vertrouwde hem toch niet zo, dus na 10 minuten (aan de hand met iemand) gestapt iemand anders laten rijden. Zij 15 minuten gereden en toen ben ik eropgegaan. Wel eerst weer stappend naast iemand, en toen los, en toen heb ik zelfs gedraafd. Wow ik vond mezelf toch wel stoer Knipoog Toen vond iemand het nodig om een opmerking te plaatsen als dat ik eens normaal moest doen, niet zeuren, en gewoon rijden. Naja en toen kwam alle spanning eruit en ben ik boos weggelopen, oeps!

Maar op zich zat ik er wel vrij relax op. Merk dat ik mezelf boos moet maken, dat helpt ook wel een beetje.
Maar het ging relaxter als van de week! Lachen

Gelukkig heb ik wel een heeule lieve instructrise. Godzijdank!

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 09:07

Wat goed! Dat is toch een fijn gevoel?
Je moet het gewoon weer rustig opbouwen en dan komt het vertrouwen vanzelf weer terug Lachen
Heel fijn dat je een instructrice hebt die tijd voor je maakt en lief voor je is Ja

En trek je vooral niks aan van mensen om je heen die vinden dat je het anders moet doen, jij voelt zelf het beste hoe ver je kan/wil gaan!

wendy_flair

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:02

Goed dat je er weer bent opgegaan, ook al vind je het nog spannend is het wel goed om af en toe er toch gewoon op de gaan zitten. En trek je niks aan van andere mensen, dan krijg je alleen nog maar meer spanning.

Blijf lekker rustig aan doen, te snel gaan helpt niet. Ga eerst lekker met hem een stukje wandelen of loop rondjes in de bak zodat hij ook weet dat er niks engs is. En blijf er niet langer opzitten dan dat je je prettig voelt.

Succes verder!

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:15

Wat bij mij ook goed helpt is gewoon ongeneerd keihard zingen, maakt niet uit wat (hoewel bij mij vaak op een grote paddestoel vaak voorbij komt zetten Knipoog ) onbewust laat je je spanning zo ook varen, mijn ervaring.

Succes Kimmels

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:32

de radio laten spelen en dan rijden en meezingen gaat ook geweldig goed, dat is fijner dan zelf wat te moeten verzinnen (en minder vals, haha!)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:38

Die tips om te zingen zijn leuk, moet ik mischien ook maar eens gaan proberen. Ik heb namelijk gehoord dat ik te veel span en daardoor niet goed nagevelijk kan rijden.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:42

je kan ook proberen of het je een keertje op ander (braaf) paard wél lukt om de ontspanning te vinden!

karinsd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:53

ik ben een behoorlijke schijterd dus ik heb de tips opgevolgd om te
gaan zingen en het werkte ik werd er rustig van Haha!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:25

ik ben het meet siko eens

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:58

Ik ben blij voor je dat het nou wel is gelukt!

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 18:11

yoepiii!! Taak volbracht Knipoog Go Bokkers,Go Bokkers,Come on, Come on Knipoog;) (vreugdekreet voor de ts)
eel succes nog verder!

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 18:16

jorretje schreef:
je kan ook proberen of het je een keertje op ander (braaf) paard wél lukt om de ontspanning te vinden!

Helemaal mee eens! Misschien krijg je dan je vertrouwen terug, want dat ben je kwijt. Dan ga je ook wat zelfverzekerder weer op je eigen paard zitten. Nu versterken jullie alleen maar elkaars negatieve gevoelens. Neem je tijd.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 18:37

een braaf paard helpt inderdaad, als je op je paard gaat waar je afgevallen bent, vraag dan of je aan de longeerlijn mag Knipoog dat ehb ik ook gedaan namelijk Clown

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 19:14

Gisteren heeft een vriendin eerst even gereden en daarna ik. Vond het wel doodeng bij het begin. Maar later heb ik zelfs (oké met wat moeite hihi) een rondje gegaloppeerd!
We zijn er nog lang niet, maar wel weer op weg Lachen

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 19:32

Goed gedaan! je hebt al wat meer vertrouwen! echt proficiat!
Nu kan je eens porberen, om echt super veel vertrouwen te krijgen (doe'k altijd bij m'n shettie) door achterstevoren te zitten, zonder handen even, ff gaan liggen. Het klinkt wel kinderachtig, maar ookal doe je het in stap, je hebt vertrouwen in je paard!
Doe zo voort :p

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 21:05

Goed zo, ga zo door OK dan!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 21:36

Goed zo! Superstoer van je! En trek je niets aan van commentaar. Het gaat om de manier die voor jou het meest comfortabel is, al wil je een half jaar aan een touwtje worden vastgehouden. Knipoog

Snoop_fan schreef:
Nu kan je eens porberen, om echt super veel vertrouwen te krijgen (doe'k altijd bij m'n shettie) door achterstevoren te zitten, zonder handen even, ff gaan liggen. Het klinkt wel kinderachtig, maar ookal doe je het in stap, je hebt vertrouwen in je paard!

Dan moet je wel heeeeeeeeeeeel zeker weten dat je paard daar tegen kan en niet als een gek in de rondte gaat rodeo'en. Van een shet val je trouwens ook een stuk minder hoog. Als ik TS was, zou ik het voorlopig even houden bij op de goeie manier op het paard zitten (en blijven zitten Haha! ) en zelf op die manier weer het rijden proberen uit te bouwen.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 22:28

Ik vind het super van je hoe je zo rustig aan steeds wat verder gaat Lachen !

dayenxbyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 12:40

_Daniella_ schreef:
Ja aan de longe lijkt mij ook het meest fijn..
Heb je profiel net gezien en zag dat je aardig presteerd met je paardje, dus zou jammer zijn als je er niet meer op durft straks.
Je moet gewoon even het vertrouwen terug winnen.. Mijn paard heeft me er ook al 2 keer af gegooid, echt gemeen. Als ik net zat net zo lang bokken tot ik er af viel. Was daarna ook wel een beetje bang, maar heb me daar toch doorheen geslagen, vooral om je paard ook niet het gevoel te geven dat je bang bent. Ben toen trouwens begonnen met aan de longe.. Even aan de longe tot je een fijn gevoel hebt en je vertrouwen weer wat terug hebt. Natuurlijk krijg je dat niet ineens terug, maar als je er even op zit en het loopt lekker durf je waarschijnlijk steeds meer. Dat had ik ook tenminste..

ik geloof dat je echt bang bent om er weer op te stappen, maar echt, als je in jezelf gelooft dan kun je het!
zet hem op!

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 13:05

joy76 schreef:
Goed zo! Superstoer van je! En trek je niets aan van commentaar. Het gaat om de manier die voor jou het meest comfortabel is, al wil je een half jaar aan een touwtje worden vastgehouden. Knipoog

Snoop_fan schreef:

Dan moet je wel heeeeeeeeeeeel zeker weten dat je paard daar tegen kan en niet als een gek in de rondte gaat rodeo'en. Van een shet val je trouwens ook een stuk minder hoog. Als ik TS was, zou ik het voorlopig even houden bij op de goeie manier op het paard zitten (en blijven zitten Haha! ) en zelf op die manier weer het rijden proberen uit te bouwen.

Ow ja, da's wel waar.. van een shet vallen is idd niet zo hoog.. Maar ik heb er vertrouwen in (in me shettie), eerst wel even lost rijden Knipoog

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 13:09

top dat t al beter gaat!
doe gewoon waar je je zelf lekker bij voeld en laat je niet ophitsen

MissMaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:31

Gelukkig dat het al beter gaat!
Doe gewoon alles in je eigen tempo dat is het beste. Van dat zingen en muziek lijkt me ook een goed idee , haha
Vind gewoon je plezier weer in het paardrijden!
Veel suc6 en vooral plezier verder!! Haha!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 20:18

Heb toch wat ergs gedaan vandaag Nagelbijten / Gniffelen

Gister ging een vriendin eerst dus ff een rondje, maar toen wastie ook super opgenaaid, en ging bij haar ook aan de haal. Iets leniger dat ze is, kreeg ze 'm wel terug. Gelukkig. Daarna zelf nog ff uitgestapt met knikkende pootjes hihi.

Vandaag heb ik hem gewoon meegenomen naar concours Nagelbijten / Gniffelen Had redelijk wat opstartproblemen, of naja, opSTAPproblemen, hahaha. Maar toen ik er eenmaal opzat, ben ik gaan rijden. En mooie stok achter de deur...

Vond het wel echt doodeng toen ik de ring in moest... Blaffende honden en alles. Die was dus echt gespannen maar toch 165, en de 2e proef gewoon 177 punten.. Ik was zoo blij haha. Maar ja, nu thuis nog. Ik weet in ieder geval dat ik het nog kan!!! Lachen

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 23:53

Nou als je het op wedstrijd kan zal het thuis helemaal goedkomen! Ja Super! Haha!