winoa @ longeren voor het eerst met elastiek....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: winoa @ longeren voor het eerst met elastiek....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 20:51

bedankt raggel en IvysToeter ....tenminste iemand die me snapt....

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:52

inowa schreef:
mensen....waarom moet er nu zo negatief gereageert worden.....ik weet waar ik mee bezig ben....en ik heb niet gevraagt om deze reactie,s

als je niet normaal kan doen reageer dan gewoon niet.............

Jammer dat jij zo reageert, terwijl ik onderbouwd commentaar probeer te geven, mijn mening geef + advies en je hoop daar mee te helpen.

Maar okey, als jullie het uit ervaring zeggen, dan zal ik me er maar bij neerleggen (je weet nu wat mijn mening is) veel plezier nog iig!!
Laatst bijgewerkt door lovelucky op 07-02-08 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:53

Nou, het ziet er totaal niet vriendelijk uit, bovendien kan de elastiek alle kanten op en hij zit niet op de goede manier bevestigt...

wij bedoelen dat niet banketstaaf, athans de meesten. Meer van: "goh het elastiek hoort niet zo, maar zo wel" Alleen maar tips hoor..

De TS vat het wel heel erg aanvallend op allemaal

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 20:54

dat komt omdat er nooit eens zonder zulk kritiek geantwoord kan worden.....

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:57

Dan moet je geen topic plaatsen, klinkt banketstaaf maar zo is het wel. Als jij geen commentaar wilt, dan moet je hier geen topic plaatsen.

HAW is er voor rijtechnisch commentaar, staat in de regels. Wil je dat niet? Open dan ook geen topic zeg...

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:57

Ja maar als je foto's plaatst op haw is het toch de bedoeling dat er ADVIES en TIPS gegeven worden, of zoals jij het noemt OPBOUWENDEkritiek?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:58

ook commentaar, kijk maar in de HAW regels... *edit* even quote van de HAW regels

Citaat:
Natuurlijk hoeft niet iedereen dezelfde mening te hebben over wat wel en niet mooi/goed is.
Dat mag ook zeker wel gezegd worden. Alleen is het helaas voor een aantal bokkers nog erg moeilijk om dat op een dusdanige manier te doen dat de topicstarter er ook iets mee kan. Of in ieder geval zo dat je iemand niet volledig afkraakt.
Kritiek is goed, maar probeer het eens opbouwend te schrijven. Of vraag eens hoe iemand tot een mening komt.

Natuurlijk speelt het ook mee of de topicstarter snel op zijn.haar teentje is getrapt. Kun je niet tegen kritiek (ook al is die opbouwend) dan is het heel simpel en moet je niets op Bokt plaatsen, dan kun je ook geen kritiek krijgen. Sta je open voor anderen en ben je bereid om die standpunten eens te bekijken is HAW een hele mooie mogelijkheid.

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 21:04

Lees net dat je in een ander topic hebt geschreven dat je "dom" en "onverantwoord" wordt genoemd in DIT topic. Naja, één ding wil ik je nog zeggen, die woorden heb ik dus niet in mijn mond genomen. Ik heb geprobeerd je te helpen met advies en opbouwende kritiek. Maargoed, ik respecteer jouw mening en hoop dat je nog veel plezie zult hebben met winoa! Haha!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 21:08

Beetje zielig dat de TS nu overal gaat rondstrooien op bokt dat ze dom en onverantwoord genoemd wordt.

Blijkbaar trekt de TS het zich toch aan, terwijl ze commentaar kan verwachten met zo'n topic.

Misschien niet altijd leuk om te horen, omdat sommige dingen waarheid bevatten, maar je moet wel open staan voor kritiek op bokt. Anders moet je geen topic plaatsen op HAW.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:07

Ik ken genoeg mensen die op deze manier longeren, en het is altijd goed gegaan.
Ik kan nou ook niet aan de pony zien dat die het niet naar dr zin heeft.
En heb ook niet echt het idee dat ze last heeft van het elastiek. (hangt gewoon los op de foto's)

Even off-topic wat pas echt zielig is is dat er mensen zijn die het blijkbaar nodig vinden om te gaan kijken of de TS nog ergens anders over dit topic iets vermeld en dan hier weer gaan lopen klagen.
Laatst bijgewerkt door areke op 07-02-08 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:14

Ziet er leuk uit, erg leuk ondeugend hoofdje heeft je pony.

Die manier van werken met het elastiek ken ik niet, heb geen ervaring, ga dus ook niet alvast maar zeggen dat het slecht is omdat iedereen dat zegt.
Als jij het fijn vind, zo kan het dan toch ook. Knipoog Heb er zelf geen ervaring over, ga dus niet zeggen hoe slecht het wel niet is blablabla, en ook niet hoe goed het wel niet is blablabla. Clown

Veel plezier verder, komt wel goed denk Haha!

_Skess_: Tsja, maar als iederee zegt hoe slecht het wel niet is, vind je dat ook niet leuk. Logies toch? Knipoog

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:35

nee dat snap ik Joscaa, maar ik had het nu over opbouwend commentaar, zoals: "de elastiek hoort zo bevestigt te worden" etc.

Als je tegen zulk commentaar niet tegen kan, dan hoor je geen topic op HAW te plaatsen

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:37

Ik ken deze manier wel degelijk! Alleen ik deed het met een slofteugel. OP dezelfde manier bevestigd als Ts-er heeft gedaan.
Dit werd mij zo geadviseerd door een zeer hoog gewaardeerde fysiotherapeut die ook de paarden behandeld van de hogere ruiters (om maar zo te zeggen).
Mijn paard had toen last van zijn rug, en is er op deze manier vanaf gekomen.
Voor rug en hals problemen is dit een hele goede manier, en indien je hem/haar niet in het zweet laat werken, en niet te strak hebr kan er niets maar dan ook niets gebeuren.
Je ziet duidelijk op de foto's dat het elastiek niet te strak zit, en ze heeft hem eerst even losgewerkt zonder elastiek. Gewoon lekker vrij.
In mijn ogen zie ik hier dus niets verkeerds aan, ik zie een pony die lekker ontspannen over de rug heen loopt waarbij ie alle spieren vanaf hals tot kruis gebruikt, zonder druk op de rug.
Een goede manier om de spieren die we normaal onder het rijden niet in werking krijgen (uitzonderingen daar gelaten) eens lekker los te werken.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:38

Maar om direct te gaan kijken of ze er iets over gepost heeft.. Ik vind niet dat de ts het verkeerd doet en ben eerlijk gezegd van plan om dit zelf ook eens te gaan proberen met mijn shetlander. Niet aanvallend bedoeld trouwens.

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:42

Leuk om eens een andere manier van longeren te zien! Ik heb dit hiervoor nog nooit gezien, maar je welsh loopt er wel fijn mee, zo te zien.
Leuke welsh!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:45

Als mensen dat vaker zo deden zouden de paarden indd een stuk fijner lopen! Ja Ja
het is even wennen voor ze, maar ze vinden het heerlijk op een gegeven moment!

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:51

Ik heb deze manier van longeren ook weleens eerder gezien, schijnt goed te werken. Onverantwoord vind ik het zeker niet. Wat de boer niet kent dat vreet ie niet, is hier weer duidelijk van kracht. Knipoog

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:54

precies

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:00

ik vindt het er erg leuk uitzien en dat wilde stukkie echt geweldig!!!
en dat hoofie (uber schattig)
en je weet zelf wel wat goed is voor het paard!!!

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:00

Wat zit iedereen toch te zeuren! Als je deze manier van longeren niet kent, geef dan ook geen commentaar. Ik ken het wel, maar doe het zoals iemand hierboven ook al zei, met een slofteugel. Ik ben persoonlijk helemaal geen fan van een elastiek, dus zou dit zelfde doen met touwtjes of een slof. Verder vind ik het een hele leuke pony!

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:03

ik logeer ook geregeld zo dat moest ik toen van rodinde hogeraad ze is fyso of zoiets

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:14

Gave pony! En wat heb je d'r lekker aan het werk!
Stalgenootje deed zo met 2 halstertouwen bij haar paard. Later heeft ze er iets speciaal voor gekocht, geloof dat tussen benen iets zit dat touwen nog btje bijelkaar houdt...

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:21

Erg leuke en pittige pony heb je Haha!

Wat dat longeren betreft, ik heb zelf geen ervaring met deze manier maar ik zie mensen bij mij op de rijvereniging regelmatig op deze manier longeren. In Duitsland is het blijkbaar al meer gangbaar dan in Nederland Knipoog
Heeft deze manier van longeren niet ongeveer hetzelfde effect als longeren met een pessoa-tuig op de laagste stand?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 09:31

Ik deed het ook altijd met gewoon halstertouwen.. Paarden worden er heerlijk nageeflijk van! Ik heb toevallig vorige week ook van die stieken gekocht en ben er net van de week mee begonnen bij mijn jonge paarden. De paarden accepteren dit prima en gaan er echt fijn van lopen!

Het pony'tje van TS ziet er heerlijk ontspannen uit! Pony loopt super over de rug..! Succes nog verder met deze mooie pony!

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 09:50

idd raar manier,,, maar jah ik zou er een singeltje om doen en daar het elastiek aan maken,