Annetje schreef:Leuke foto's en een mooi filmpje, maar dit zal HAW niet zijn als er geen opbouwend commentaar bij komt:
Bij het rijden met de neckrope zit je erg ver naar voren om de neckrope bijna op haar kaken te leggen. Probeer éerst laag in te werken, dit is namelijk vriendelijker en door met fases te werken, maar je de pony steeds lichter aan de hulpen. Laat de neckrope dus gewoon op de hals hangen en als je opzij wilt, leg je hem opzij en niet zozeer omhoog. Je kunt het paardje namelijk behoorlijk belemmeren door zo naar voren te gaan zitten. Je gaat dan namelijk ook niet meer zo mooi mee met haar bewegingen.
Over het in de krul rijden is al wat gezegd, dat doe je niet zo en is op deze manier niet goed voor de pony en waarschijnlijk ook niet voor je handen.
Ik schat de pony 20 jaar ofzoiets. Is trouwens voor het eerst dat ik je op een andere pony zie zitten. Van wie is deze pony?
Neenhoor,
de neckrope moet hoog,
vooral omdat zei 26 jaar met bit is gereden geweest,
dan moet je de overgang leren maken,
vanboven heb je iets meer contact
naar mate ze het gaat begrijpen kan de neckrope lekker losjes op de hals
wel meestal rij ik zonder neckrope dan stuur ik puur op gewicht dat gaat ook.
En mevrouw heeft een zeer lange nek,
vraag maar aan haar eigenares,
die kan ook met moeite vanboven aan haar hals
De neckrope moet echt wel degelijk bovenaan vraag maar aan Muiske
staat al jaren in het bitloos rijden,
haar kalife kun je sturen met de neckrope laag op de nek omdat die dit dan ook al jaren gewent is,
haar omar heeft 17 jaar met stang gereden die leert ze nu ook op met neckrope en ook eerst vanboven,
later valt de neckrope naar beneden
xxx