Sibenzaaaa !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kamy

Re: Sibenzaaaa !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 09:59

Als je goed kijkt naar de eerste foto:
Achterhand komt omhoog, achterbeen komt helemaal niet onder. Voorbeen kan ook niet weg komen, dus inderdaad: Met de hand gereden.
Als je dan naar de foto eronder kijkt, zie je een heel ander paard! Achterhand is weer normaal en een mooi actief achterbeen.
Maar dit was maar dressuurcommentaar, want de rest.... Dat doe ik je echt niet na!!!! Bloos Echt geweldig!

Over de cap zeik ik niet..... er zijn ook zat mensen die dresuurmatig rijden ZONDER cap en die lopen net zoveel risico als jij met je "stunts"..... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:03

Flor meid, als je met (bitloos gok ik zo Haha! ) hoofdstel rijdt, houd je handjes hoog! Niet zo laag, je gaat ze dan vastzetten en dat heeft niet veel nut. Hoofdje ziet er mooi uit mar de rest van het lichaam komt niet mooi mee, dat legt Kamy goed uit Ja

Voor de rest heb ik weer genoten van je foto's en filmpje Haha!

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:09

Toevallig in dit forum terecht gekomen (verkeerde aangeklikt haha). Maar ik vind het echt geweldig wat je doet. Ziet er enorm stoer en wild uit. Heerlijk. Die paarden.... wat een vertrouwen. Echt ontzettend gaaf. Zit jij bij dat groepje wat ook stunts uitvoert op Indoor Brabant enzo???

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 10:31

Chimsy_ schreef:
ik heb trouwens in je profiel gekeken en WAUW, echt fantastisch wat je allemaal met die paarden kan!
moet er ook even bijzeggen dat ik helemaal weg ben van deze foto Bloos http://i229.photobucket.com/albums/ee16 ... rlou13.jpg

Dankje,
ik weet dat ik mijn handen heel vast heb gezet op dat moment,
maar ik zal het niet meer doen,
met de spaanse paarden zet ik mijn handen niet vast,
daar probeer ik inderdaad vanuit de benen te rijden,

Bedankt voor jullie commentaar ik zal er op gaan letten!

Ja die foto vind ik ook de meeste wawwiie foto dat ik ooit van mijzelf ga hebben Clown

xxx Florrtje

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:35

Leuke foto's en een mooi filmpje, maar dit zal HAW niet zijn als er geen opbouwend commentaar bij komt:
Bij het rijden met de neckrope zit je erg ver naar voren om de neckrope bijna op haar kaken te leggen. Probeer éerst laag in te werken, dit is namelijk vriendelijker en door met fases te werken, maar je de pony steeds lichter aan de hulpen. Laat de neckrope dus gewoon op de hals hangen en als je opzij wilt, leg je hem opzij en niet zozeer omhoog. Je kunt het paardje namelijk behoorlijk belemmeren door zo naar voren te gaan zitten. Je gaat dan namelijk ook niet meer zo mooi mee met haar bewegingen.

Over het in de krul rijden is al wat gezegd, dat doe je niet zo en is op deze manier niet goed voor de pony en waarschijnlijk ook niet voor je handen.

Ik schat de pony 20 jaar ofzoiets. Is trouwens voor het eerst dat ik je op een andere pony zie zitten. Van wie is deze pony?

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 10:39

polly2 schreef:
Ik heb even in je profiel gekoekeloerd. Ik ben erg benieuwd hoe lang je al op deze manier met paarden bezig bent en wij jou begeleidt (of begeleid heeft).
De pony die ik hier zie...daarvan denk ik dat ie al behoorlijk oud is...zo achter in de twintig denk ik.
Maar het is wel moeilijk te zeggen van een foto. Als ik het gebit kon bekijken kon ik iets zinnigers zeggen, denk ik... Haha!
Ik vind het knap, dat je op deze jonge leeftijd zo met paarden kunt werken. Petje af.

En ik vind het irritant hoe anderen zo belerend zijn over wel of geen cap dragen. Laat iedereen dat voor zichzelf uitmaken. Het is jouw hoofd...en volgens mij, als ik zo in je profiel kijk...haal jij stunts uit...waarbij een cap je behoorlijk in de weg zou zitten. Acrobaten in eht circus hebben immers ook geen helm op... Knipoog

Wel van de zomer zal ik 3jaar bezig zijn,
in die 3 jaar heb ik 6maanden verloren in het paardrijden,
toen ging ik enkel in de vakanties naar muiske voor 2-3 dagen,
maarja tis altijd weer wat opnieuw opbouwen als je een tijd niet reed.
Telkens ik daar kwam moest ik telkens weer op het niveau beginnen waar ik de vorige keer ook mee begon, gewoon omdat ik het niet onderhouden heb toen. Niet dat het bij muiske slecht is hoor tegendeel leer daar veel.

Mijn begleiders zijn :
- Thomas , hij heeft mij voltige geleerd en een stuk dressuur
- Claudia, toen ik 1maand voltige deed (=4 lessen) vroeg ze mij mee op show, na 4 maanden voltige nam ik bij haar de eerste gewone les,
zij leerde mij dus rijden en later ook dressuur,
- Muiske, Met haar ging ik de eerste keer op wandel en leerde ik alles kennen van bitloos rijden, ook springen deed ik daar voor de eerste keer, op de foto's in mijn profiel is het nog maar de 5de keer dat ik sprong en sommige al van 2de of 1ste keer, ze leerde mij springen direct zonder zadel en bitloos. Ook voltige op rechtelijn in plaats van op cirkel heb ik daar geforceerd Lachen

Nogmaals, ik weet dat jullie die caperdecaperdecap, goed bedoelen, maar zoals in mijn eerste topic 20 pagina's meedraaide, ik blijf zonder cap rijden, en ja ik ben al van een paard gevallen en toen heb ik met mijn elleboog in mijn nier gestuit waardoor mijn niergescheurd was, en nee ik draag ook geen bodyprotector, dan kan ik niet door rollen en mijn val breken als ik zou vallen.

xxx

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 10:42

WildWings schreef:
Flor meid, als je met (bitloos gok ik zo Haha! ) hoofdstel rijdt, houd je handjes hoog! Niet zo laag, je gaat ze dan vastzetten en dat heeft niet veel nut. Hoofdje ziet er mooi uit mar de rest van het lichaam komt niet mooi mee, dat legt Kamy goed uit Ja

Voor de rest heb ik weer genoten van je foto's en filmpje Haha!

Hmm ja dat onderkomen heeft muiske me ook verteld,
maar ik zal je dan haar geschiedenis vertellen,

mevrouw op de foto's is 26 jaar,
vroeger met stang en trens gereden
en dan gedumpt in een manege waar ze jaar na jaar
uren heeft mogen kloppen met beginnelingen,
van daar dat ze niet goed onderkomt en naar beneden rijden is een hell om te forceren bij haar,
ik ook maar slechts 5min geforceerd, ze is 26 jaar
en mag nu lekker zonder getrek in de mond rijden,
meestal rij ik zonder hoofdstel of neckrope of dergelijke,
daarmee is zij ook het meest actief,
overlaatst ging ik met haar naar vanachter in de weide wat heeft ze daar enkele bokkesprongetjes gemaakt van vreugde Haha!

Op de foto's was het de eerste en de laatste keer dat ik ging proberen om haar wat te laten onderkomen,
ze is 26 en kan nu genieten van haar ouden dag,
maar moest ze niet bewegen zou ze sterk achteruit gaan,
dat kunnen we haar ook niet aandoen Knipoog

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:46

Ha florrtje, wederom superfoto's! Over dat in de krul trekken zeg ik niets meer want je hebt al een paar keer toegegeven dat dat niet helemaal goed zat en dat je het niet meer zult doen. Dus *ikzegniets*.

Keileuk wat je weer doet!

Er zijn sommige in dit forum die er schijnbaar een persoonlijke strijd van hebben gemaakt om in ieder topic zonder cap weer hetzelfde te zeggen.... maar die discussie heb je in het andere topic ook al gehad he.

Leeftijd van de pony.... ik hou het een beetje vaag, maar ik denk boven de 20!

EDIT: ik zie nu je vorige post. 26, waaw!

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 10:48

Annetje schreef:
Leuke foto's en een mooi filmpje, maar dit zal HAW niet zijn als er geen opbouwend commentaar bij komt:
Bij het rijden met de neckrope zit je erg ver naar voren om de neckrope bijna op haar kaken te leggen. Probeer éerst laag in te werken, dit is namelijk vriendelijker en door met fases te werken, maar je de pony steeds lichter aan de hulpen. Laat de neckrope dus gewoon op de hals hangen en als je opzij wilt, leg je hem opzij en niet zozeer omhoog. Je kunt het paardje namelijk behoorlijk belemmeren door zo naar voren te gaan zitten. Je gaat dan namelijk ook niet meer zo mooi mee met haar bewegingen.

Over het in de krul rijden is al wat gezegd, dat doe je niet zo en is op deze manier niet goed voor de pony en waarschijnlijk ook niet voor je handen.

Ik schat de pony 20 jaar ofzoiets. Is trouwens voor het eerst dat ik je op een andere pony zie zitten. Van wie is deze pony?

Neenhoor,
de neckrope moet hoog,
vooral omdat zei 26 jaar met bit is gereden geweest,
dan moet je de overgang leren maken,
vanboven heb je iets meer contact
naar mate ze het gaat begrijpen kan de neckrope lekker losjes op de hals Knipoog
wel meestal rij ik zonder neckrope dan stuur ik puur op gewicht dat gaat ook.
En mevrouw heeft een zeer lange nek,
vraag maar aan haar eigenares,
die kan ook met moeite vanboven aan haar hals Clown
De neckrope moet echt wel degelijk bovenaan vraag maar aan Muiske
staat al jaren in het bitloos rijden,
haar kalife kun je sturen met de neckrope laag op de nek omdat die dit dan ook al jaren gewent is,

haar omar heeft 17 jaar met stang gereden die leert ze nu ook op met neckrope en ook eerst vanboven,
later valt de neckrope naar beneden Knipoog

xxx

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 10:49

Maanling schreef:
Ha florrtje, wederom superfoto's! Over dat in de krul trekken zeg ik niets meer want je hebt al een paar keer toegegeven dat dat niet helemaal goed zat en dat je het niet meer zult doen. Dus *ikzegniets*.

Keileuk wat je weer doet!

Er zijn sommige in dit forum die er schijnbaar een persoonlijke strijd van hebben gemaakt om in ieder topic zonder cap weer hetzelfde te zeggen.... maar die discussie heb je in het andere topic ook al gehad he.

Leeftijd van de pony.... ik hou het een beetje vaag, maar ik denk boven de 20!

EDIT: ik zie nu je vorige post. 26, waaw!

Hey, dankje voor je respect
inderdaad 26 jaar, tzou een zonde zijn haar nu nog steeds in krul te trekken hé, op een foute manier zoals ik dit deed. en op de goeie manier is het ook niet meer zo gezond voor de 26jarige merrie, dat ze maar lekker losjes kan genieten van haar luxe leventje bij haar super basinnetjes!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:54

De neckrope HOORT of MOET daar niet, dat vind jij. Lachen Ik ben het namelijk niet met je eens. Mijn bijrijdpaard kan ik ook rijden met de neckrope laag en dit heb ik meteen in het begin zo gedaan. Reageert ze niet, pas dán leg ik hem hoog. Net andersom als jij zegt dus.
Ik zeg ook niet dat je manier fout is, zeker niet. Maar je manier van reageren op mijn antwoord mag wat genuanceerder. Je reageert nu alsof ik helemaal fout zit, terwijl dat niet zo is. Er leiden meerdere wegen naar Rome. Jouw manier is niet zozeer de goede, net als de mijne dat niet persé is.
Het was alleen een tip, omdat je dan niet zo gek naar voren hoeft te gaan zitten en meer in kunt werken met je zit als je de neckrope laag houdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:06

Ik vind jou zo gaaf Cool
rijden op de foot's ziet er ook weer goed uit!
Filmpje schrik ik wel beetje van, had niet verwacht dat jij zo zou zitten in de draf Nagelbijten / Gniffelen Vind dat je veel meer mag meegaan in de beweging, meer meebewegen in je heupen, want dat gebuts is ook niet alles Vork

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 12:40

floortje lekker doorgaan zo!ziet er heel leuk uit, wordt wel een beetje moe van al dat commentaar van dressuurrijdend en capdragend bokt.
Jongens, verzin eens wat nieuws

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 12:50

Ik heb ook even in je profiel gekeken en ik kan alleen maar zeggen WOW! Geweldig hoor! Wat een vertrouwen tussen paard en ruiter! OK dan!

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 12:55

Annetje schreef:
De neckrope HOORT of MOET daar niet, dat vind jij. Lachen Ik ben het namelijk niet met je eens. Mijn bijrijdpaard kan ik ook rijden met de neckrope laag en dit heb ik meteen in het begin zo gedaan. Reageert ze niet, pas dán leg ik hem hoog. Net andersom als jij zegt dus.
Ik zeg ook niet dat je manier fout is, zeker niet. Maar je manier van reageren op mijn antwoord mag wat genuanceerder. Je reageert nu alsof ik helemaal fout zit, terwijl dat niet zo is. Er leiden meerdere wegen naar Rome. Jouw manier is niet zozeer de goede, net als de mijne dat niet persé is.
Het was alleen een tip, omdat je dan niet zo gek naar voren hoeft te gaan zitten en meer in kunt werken met je zit als je de neckrope laag houdt.

Hmm en nu klinkt het dat mijn manier helemaal fout is Clown
twas niet de bedoeling om je aan te vallen,
ik heb het altijd anders geweten,
mss zijn ze wel alletwee correct ? wie zal de waarheid vertellen ?
ik niet allesinds, ik weet de waarheid niet, ik kan nog steeds niet praten met paardjes zoals mensen doen, wel contact hebben.
Ahja elk zijn manier mss, ik juist in de omgekeerde vorm gezien Clown
Kzal eens proberen neckrope laag te houden Knipoog

xxx

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 12:56

oh btw : annetje :

die neckrope hoort er wel hoor (laag rustend op de hals)
ik helemaal niet gezegd dat het niet zo hoort,
ik gezegd dat wij het aanleren vanboven en dan later gaan zakken.

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 12:58

Lauss schreef:
Ik vind jou zo gaaf Cool
rijden op de foot's ziet er ook weer goed uit!
Filmpje schrik ik wel beetje van, had niet verwacht dat jij zo zou zitten in de draf Nagelbijten / Gniffelen Vind dat je veel meer mag meegaan in de beweging, meer meebewegen in je heupen, want dat gebuts is ook niet alles Vork

Nou moet zeggen sibenza ver van de gemakkelijkste om te zitten,
vooral achteruit haha,

maar dankje zal er op letten
maar ik zie ook vaak als men teveel van uit de heup gaat met precies vreemde dingen aan het doen is met het paard, als je snapt wat ik bedoel Haha!

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 12:59

Als je eerste de neckrope laag gebruikt, en als je geen reactie krijgt hoger, gaat je paard op den duur op de lage houding ook reageren. Vergelijk het met eerst zacht benen geven en als je geen reactie krijgt harder benen geven. Zo leert het paard op de zachte hulp al reageren. De zachte hulp is de aankondiging van de sterkere hulp, waardoor het paard gaat vooruit denken en de harder hulp wil/ kan vermijden.
Ik heb zelf geen ervaring met neckrope rijden, maar dat principe geldt op heel veel vlakken.

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 13:00

Jeanine84 schreef:
Ik heb ook even in je profiel gekeken en ik kan alleen maar zeggen WOW! Geweldig hoor! Wat een vertrouwen tussen paard en ruiter! OK dan!

Ik kan zeggen dat het vertrouwen er is , alleen moet ik wat meer gewoon rijden ik doe hoofdzakelijk voltige , vandaar dat ik ver van de perfecte dressuur ruiter ben,
met die spaanse paarden gaat dat zeer goed , zijn ook zetels om op te zitten
en daar los ik mooi men handen mee,
ook pak ik ze nooit teveel op.
overlaatst met 4jarige hengst gereden
lekker ontspannen. mooitjes naar beneden

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 13:01

snuffelhues schreef:
Als je eerste de neckrope laag gebruikt, en als je geen reactie krijgt hoger, gaat je paard op den duur op de lage houding ook reageren. Vergelijk het met eerst zacht benen geven en als je geen reactie krijgt harder benen geven. Zo leert het paard op de zachte hulp al reageren. De zachte hulp is de aankondiging van de sterkere hulp, waardoor het paard gaat vooruit denken en de harder hulp wil/ kan vermijden.
Ik heb zelf geen ervaring met neckrope rijden, maar dat principe geldt op heel veel vlakken.

Hmm ik denk dat afbouwen ook goed gaat,
van stang naar neckrope reageren ze ook goed op,
en vanboven naar beneden
dat principe dacht ik
maaar ik denk dat het alletwee juist kan,
maar nu het mooi uitgelegd is geweest snap ik het principe meer,
zal er aan denken de volgende keer,
maar beneden op de nek luisterd ze echt slecht,
nuja we werken eraan! Clown

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:27

Ziet er erg leuk uit,
maar in het filmpje heb je de neckrope.. Clown wel erg hoog.
Volgende keer wat lager Vingers aflikken

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:49

Inderdaad je handen op de eerste foto. Verder vind ik het verbazingwekkend dat het kan als je zo rijd en ook achterstevoren, wauw!
Misschien mag je wel meer rechtop als dat mogelijk is. (Ivm die neckrope of wat is het?)

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:55

leuke pony ,
trek hem neit zo in een krul ,
ohja ,,
ik schat hem ongeveer 23-25 jaar oud

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:09

@nicky_f: misschien even de rest van het topic lezen?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:23

nicky_f schreef:
leuke pony ,
trek hem neit zo in een krul ,
ohja ,,
ik schat hem ongeveer 23-25 jaar oud

Er zijn meerdere foto en er is filmmateriaal, zou je daar ook even op willen reageren, ik mis overigens ieder spoor van onderbouwing in je post.
En zoals Maanling zegt, een topic doorlezen doet wonderen. Knipoog