Sunshine (manegepony) met nieuw hoofdstel.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nienkeee_

Re: Sunshine (manegepony) met nieuw hoofdstel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 23:12

Als ik niet zeker wist dat hij er geen last van had zou ik denk ik niet durven rijden =P

Fiesta14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 23:31

Leuk dat je de mogelijkheid hebt om met een manegepony regelmatig een priveles te rijden, daar kan je altijd weer veel van leren! Op sommige foto's ziet het er nog wat gespannen uit, maar ik denk dat dat komt omdat hij het nog wat moeilijk vindt. Klopt dat?

Misschien kan je ipv een priveles ook een keer een zitles krijgen? Want als je beter zit, loopt je pony ook beter (nou ja meestal dan Knipoog)

Je hebt nu namelijk een beetje een stoelzit en je zit iets naar voren. Door een zitles leer je wat meer "in" je paard te zitten ipv erop.
Ook houd je op sommige foto's je rechterhand hoger dan je linkerhand. Ik bedoel het overigens als tip hè, niet om je af te kraken Knipoog

Hoe kan jij trouwens nog lekker rijden, met die lok haar voor je ogen? Dat kan ik dus echt niet Bloos

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 08:28

Bedankt!

Ik kan ook gewoon zonder zadel rijden als ik dat wil, dat ga ik binnenkort ook maar eens doen denk ik =P Ik weet niet of we ook zitlessen kunnen nemen.
Dat van de rechterhand hoger viel me ook op, ik merk ook dat ik sterker ben in mijn rechterhand, daar moet dus aan gewerkt worden =P
Tja en mijn pony (die voor m'n ogen) is te lang maar ik ben het wel gewend =P

yvon123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:48

nou ik heb ook een bontje onder mn zadel hoor,
jij hoeft er ja niet mee te rijden!!

het ziet er goed uit hoor.
leuke pony trouwens,en die oortjes vind ik niet storend.
mooi hoofdstel ook trouwens Knipoog

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:10

33Bonita33 schreef:
Nienkeee_ schreef:
Bedankt!

@ uukjee_lover; Alles is van mij behalve het zadel (:

@ 33Bonita33; Ik zou het zelf echt wel merken als hij er echt last van zou hebben. Nog een keer, hij concentreert zich, als hij last had van het zadel zou hij niet zo reageren, hij heeft een keer een zadel op gehad wat niet pastte en dat heb ik gemerkt. Maar verder toch bedankt (:

een paard geeft niet snel aan wanneer hij pijn heeft.
want een zwak dier overleeft het niet in de natuur.
paarden geven vaak maar met hele kleine dingen aan dat ze ergens last van hebben, die wij mensen vaak over het hoofd zien.
maargoed:) als jij er zo zeker van bent dat hij er geen last van heeft wie ben ik dan om door te blijven zeuren;)

Ik vind het ook een heel enge uitspraak: Het zadel ligt niet helemaal goed, maar hij heeft er geen last van. Met bovenstaande ben ik het volledig eens. En voor zo'n manege moet het vrij simpel en goedkoop zijn, om even de zadelmaker erbij te halen en het zadel na te kijken met Sunshine erbij. Die manege weet echt wel iemand die dat kan. Als het zadel "niet helemaal goed ligt" past het gewoon niet (meer) op het betreffende paard en is het wachten op problemen..... Sorry voor het gezeik, maar ik maak me wel een beetje zorgen......Om het welzijn van Sunshine, niet om jou af te zeiken...

Neffesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:51

ik snap helemaal niet waarom iedereen zich zo druk maakt om dat bontje ?? het is maar een beetje te groot
bij mijn pony was het ook te groot en ze had er helemaal geen last van hoor. Ook die blik van haar , dit zijn moment opnames , ze kan zich misschien op dat moment anders voelen of gedragen dan nu of straks als jullie weten wat ik bedoel...
hoofdstel is zeer mooi en wens je nog veel succes !

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:39

"Het zadel ligt niet helemaal lekker, dus ik rij toch liever met bontje."

Ik maak me niet druk om dat bontje, maar om deze uitspraak. Misschien dat je de "ophef" dan wat beter kan plaatsen!
Nogmaals: geen kritiek om iemand af te zeiken! Maar bovenstaande geeft toch aan dat er iets mis is met het zadel, niet met het bontje. Het bontje zit er,omdat het zadel niet goed is. Maar dat is geen oplossing.... Zadel na laten kijken en goed passen met paard erbij zou mijn bescheiden advies zijn...

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 13:45

Bedankt!

Nou ik zal even zeggem hoe het zit met dat zadel.
Er kan voor net geen vuist tussen de kamer en de schoft, nu er een bontje onder ligt (het zadel ligt iets hoger), zit er meer ruimte tussen en wordt de druk iets beter verdeeld.
Ik kan er niet meer aan doen, Sun heeft er geen last van. Wat willen jullie wat ik doe dan? Ik kan moeilijk een aangepast zadel of wat dan ook gaan kopen voor hem.. Ben ik trouwens ook niet van plan, maar een aantal van jullie doen alsof ik er wat aan kan doen, wat dus helemaal niet gaat.
Nogmaals; als Sun er echt last van zou hebben zou ik er niet op durven rijden.

Ik ben niet boos hoor, maar ik kan er niks aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:49

Annetje schreef:
Ik snap om eerlijk te zijn niet waaróm je een eigen hoofdstel zou kopen voor een manegepaard. Hij heeft toch al een passend hoofdstel? Waarom dan nog een dure investering doen in een paard dat je misschien 1 á 2 keer in de week rijd?
Wel een leuk hoofdstel verder trouwens.

Ach joh, dat maakt toch niets uit? Als het goed zit dan kan het geen kwaad voor de pony. Daarbij is het toch hartstikke leuk om eigen spulletjes te hebben? Als je later een eigen paard koopt dan kan je het alsnog gebruiken voor je paard als die dezelfde maten heeft.

Aan het zadel kan ze niets doen het is tenslotte een manegezadel. Daarvoor moet de manege zorgen dat deze goed is. En degenen die gaan zeggen dat TS dit moet melden bij de leiding wil ik zelf nog wel eens zien of ze dat daadwerkelijk durven. Dat is zo makkelijk nog niet.

Ik vind het leuk dat je priveles kan krijgen op een manegepony. Zo ontwikkel je een goede rijstijl. Lekker blijven lessen dus *LOL*

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:51

33Bonita33 schreef:
Nienkeee_ schreef:
Bedankt!

@ uukjee_lover; Alles is van mij behalve het zadel (:

@ 33Bonita33; Ik zou het zelf echt wel merken als hij er echt last van zou hebben. Nog een keer, hij concentreert zich, als hij last had van het zadel zou hij niet zo reageren, hij heeft een keer een zadel op gehad wat niet pastte en dat heb ik gemerkt. Maar verder toch bedankt (:

een paard geeft niet snel aan wanneer hij pijn heeft.
want een zwak dier overleeft het niet in de natuur.
paarden geven vaak maar met hele kleine dingen aan dat ze ergens last van hebben, die wij mensen vaak over het hoofd zien.
maargoed:) als jij er zo zeker van bent dat hij er geen last van heeft wie ben ik dan om door te blijven zeuren;)

Ik wil hier graag ook even iets over kwijt, mijn merrie loopt namelijk ook veel met de oren naar achter. Ik weet van mijn paard dat als ze ergens pijn heeft ze heel heftig reageert, dan staakt ze echt. Nu is dit natuurlijk afhankelijk van het karakter van het paard. Wanneer ik begin met rijden (en mijn paard bij lange na niet in de ontspanning loopt) heeft ze dr oren naar achter en kijkt echt boos. Wanneer we echter een tijdje verder zijn en ze begint te ontspannen, dan staan dr oren ook naar achter maar dan (zoals ik er maar een naam aangegeven heb) in de "luisterstand" en is ze op mij geconcentreerd en met mij bezig. Deze "luisterstand" zie ik ook bij dit paardje.
Even voor de duidelijkheid: ik wil met deze post niemand aanvallen, maar dit is de ervaring die ik heb met de stand van de oren.

indiaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:34

Jeetje wat een gezeur zeg over een bondje die te groot is.
en over een zadel die niet zo goed past.
ja dat weet ze wel maar ze kan toch geen zadel voor een manege paard kopen.
ze wil het al lief op lossen met een bondje.
De Manege houder moet er voor zorgen dat alles goed is en niet de kinderen die er op rijden.'
Hoeveel manege heb je niet dat de paarden rond lopen met een slecht passend zadel waar bij de schoften lekker open gereden zijn en toch maar door hobbelen.

deze meisje bedoel het goed voor het beestje dus val haar hier mee dan niet lastig maar ga dan klagen bij de eigenaar zelf.

en over een eigen hoofdstel kopen voor een manege pony waaron niet dit deed ik vroeger ook.
ik liep er trots mee rond en reed er trots mee op een manege paard ik had het helemaal zelf gespaard als kind zijnde en nu nog heb ik de hoofdstel thuis hangen met leuke goede herinderingen aan.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:51

Rij zelf ook op een manege met eigen hoofdstel etc. ben nu aan mijn 4e bit bezig voor de manegepaarden, heb er 2 neusriemen voor, 5 dekjes. Dat is heerlijk.
Even ontopic: het geheel is nog wat stijfjes, let goed op je houding, vraag desnoods je instructeur je er elke keer weer op te wijzen (dat werkt heel goed) en ga door op dezelfde weg.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:58

Inderdaad een hoop gezeur over een bontje...grappig vond ik wel dat in het profiel van degene die er het eerst over begon een foto te zien waarbij een even zo (te) groot bontje te zien is Knipoog .

Ik vind de foto's er goed uitzien. Manegepony's zijn vaak hele slimme pony's en weten precies wat ze wel en niet kunnen doen en hoe ze onder dingen uit kunnen komen. Ook vind ik de opmerking over het achterhand gebruik niet erg zinvol, ik vind dat je dat van deze foto's nauwelijks kan beoordelen. Gewoon lekker doorgaan met je privelessen dan zal het vast alleen maar steeds beter gaan.

SuperPaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:07

Nou mijn complimenten voor jou, je pony en die manege!!! Ik hbe nog nooit zo'n goed verzorgde pony gezien van een manege! Meestal zien pony's op de manege er toch wel even iets anders uit. Gelukkig ziet dit er goed uit Haha! Hier kun je blij van worden Haha!

dat dat bontje te groot is.. wat maakt het uit? Niet ieder manege paard kan genieten van een bontje op zijn rug.... Als het zadel niet goed zou liggen zou je dat vast merken aan het paard!

Ik zou zeggen, ga lekker door met privelessen nemen dan komt het helemaal goed!!
Heel veel suc6!!

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:37

Ten eerste vind ik de pony er ook goed verzorgt uit zien, voor een manegepony zeker! Ik vind het slecht van de manege dat ze niet voor een goed passend zadel zorgen, maar daar kun jij niets aan doen, je zou het ze hooguit een keertje voor kunnen leggen. Erg leuk dat je zelf dekje enz, en hoofdstel mag kopen, vind dat het hoofdstel in ieder geval wel goed zit. En echt wel weer super van de manege dat ze privelessen geven op de manegeponys. Zo krijg je als ""manegeruiter" die bijv. zelf niet thuis de mogelijkheid hebben om een pony/paard te veroorloven, of ouders die dat niet willen, of welke reden dan ook, toch de kans een goede zit te ontwikkelen en goed te leren rijden, dit vind ik echt top!
Nogmaals, mooie pony, maar het is inderdaad belangrijk eerst wat aan jou houding te werken. zitles is misschien ook een goede hulp (meestal aan de longe, oefeningen doen zoals armen opzij doen enz, voeten uit de beugels, dat soort dingen doen om beter evenwicht te krijgen en beter in balans, zodat je een betere zit ontwikkelt)
Heel veel succes, plaats over een tijdje nog maar eens een topic als je wil, ben benieuwd hoe het over een tijdje gaat!

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 23:03

Bedankt! =D

Vandaag heb ik weer les gehad, het ging weer superlekker. Er werd constant gezegd wat er fout zat en nu let ik er vanzelf al wat meer op. Sun liep vandaag ook al een stuk meer ontspannen, niet meer onder me uitrennen etc.

Sun heeft trouwens geen drukplekken van het zadel of een opengereden schoft hoor, is niet dom bedoeld maar ik wil niet dat er de verkeerde conclusies uit worden getrokken.

@ Lennox; Ja dat merk ik nu ook, ik hoef de teugels maar iets aan te raken en Sun loopt in stap al lekker met z'n hoofd naar beneden, iets waar ik maanden geleden nog niet van had durven dromen =P Bij die kleintjes doet hij dat niet.

@ Katinkatjuh; Ik zal over een paar weekjes weer een topic plaatsen!