Davey gaat super vooruit.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Prissey

Re: Davey gaat super vooruit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:12

hee es,

Leuke foto's en ben blij dat je nu het paard heb gevonden om voor te gaan. Ik wens jullie bijde echt heeel veel suc6 met elkande.

liefss

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:21

Ik zou nog maar ff wachten met de wedstrijden, want als je dit laat zien zou ik zeggen dat jullie daar nog niet klaar voor zijn

ff een vraagje; wat is er mis met je dekjes dat ze amper voor het zadelt tonen & vooral de pk ligt errug ver naar achteren?

Imo mag hij veel meer van achteren gaan lopen, vind hem nu wat sloom met de achterhand en ik denk dat de impuls zoiezo niet echt geweldig is? (overgangen, wakker maken)

foto 2: ik vraag me echt af wat je binnenhand daar doet. Ik denk dat je stelling vraagt, maar je binnen ben doet niets met als gevolg dat je alleen zn hoofd naar binnen trekt

foto 4: Watskeburt? Je kan nog geen fatsoenlijke foto laten zien en zet er een piaffe tussen? Als ik jou was zou ik eerst werken aan impuls, lengtebuiging en vwnw.. Nagelbijten / Gniffelen

verder zijn je onderbenen slordig, probeer die gewoon op z'n plek te houden ipv te gaan skieën. ook je handen mogen wat hoger en probeer hem naar je hand toe te rijden als je zo'n zogenaamd krulpaardje hebt..
Heb je les?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:28

nou laus ben het er niet mee eens dat ze er nog niet klaar voor zijn. Lijkt me een heel braaf paard die prima een b proef uitloopt met nette figuren. Ts moet tenslote ook nog ervaring opdoen. Impuls en lengtebuiging zou bij mij de tweede stap zijn, eerst lekker gaan zitten op dat paard.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:32

Liezel1 schreef:
als ik je 1 tip mag geven:
ik denk dat je dit paard beter rond, laag en over de rug kan rijden op dit moment....
hij is namelijk niet nagefelijk voor zover ik dat van deze foto's kan beoordelen...
hij "knikt" in zijn atlasgewricht (bij de oren) maar komt niet "door" in zijn hals... verder zie ik ook weinig ruggebruik...
ik denk dat dat op dit moment het belangrijkste is, daarmee los je ook het "achter de teugel" kruipen op...

Handig, weet ik ook weer hoe dat heet (atlasgewricht).
Goede beschrijving! Denk dat TS hier veel aan heeft.
Piaffe oefenen lijkt me ook niet logisch zonder een goed ruggebruik erbij, dan erbij zie ik op die foto aardige waslijntjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:33

garny95 schreef:
nou laus ben het er niet mee eens dat ze er nog niet klaar voor zijn. Lijkt me een heel braaf paard die prima een b proef uitloopt met nette figuren. Ts moet tenslote ook nog ervaring opdoen. Impuls en lengtebuiging zou bij mij de tweede stap zijn, eerst lekker gaan zitten op dat paard.

Op een paard dat sloom is en spanning heeft in z'n rug kan je niet lekker zitten Knipoog
& als je op wedstrijd gaat om te laten zien dat je een ronde volte kan rijden, dan lijken zij me daar idd wél klaar voor.

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:39

ik wil me er verder niet mee bemoeien,

Maar ik ken meetje22 persoonlijk en haar rijgedrag ook, ik weet zeker dat ze het aan kan. En al zouden ze er samen nog niet helemaal klaar voor wezen, dan hebben ze toch weer een ervaring achter derug. En weten ze ook direct waar ze voor moeten werken.

Soms kan een wedstrijd ook voor de ervaringen wezen het gaat niet enkelt om het winnen .

Tenminste zo denk ik erover.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:41

laus, nou draai je het om, je kan van het paard niet verwachten dat hij in balans met lengtebuiging loopt als de ruiter zelf niet in balans is.
Ik weet niet hoelang de ts rijd ? Maar eerst kilometers maken en aan je eigen houding werken. Ik zie liever ook meer lengtebuiging en ruggebruik maar daar moet je wel aan toe zijn en als de ts makkelijker zit kan dat heel snel gaan.
Laatst bijgewerkt door garny95 op 06-02-08 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:42

Prissey schreef:
ik wil me er verder niet mee bemoeien,

Maar ik ken meetje22 persoonlijk en haar rijgedrag ook, ik weet zeker dat ze het aan kan. En al zouden ze er samen nog niet helemaal klaar voor wezen, dan hebben ze toch weer een ervaring achter derug. En weten ze ook direct waar ze voor moeten werken.

Soms kan een wedstrijd ook voor de ervaringen wezen het gaat niet enkelt om het winnen .

Tenminste zo denk ik erover.

vind ik ook en als je wat meepakt is het mooi meegenomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:43

Ze heeft 3 paarden op het moment en er al heel wat 'versleten' dus het aantal km zit wel goed, haar houding jammer genoeg niet.

naja tegen mij hebbe ze altijd gezegd: Je hebt een nette houding of je hebt het niet, degene die het niet hebben zullen 10 keer zo hard moeten werken..

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:43

Ts heeft het paard ook nog maar net een paar maandjes, Dus ik denk zelf ook dat het echt verkennen is van elkaar. en bepaalde dingen ondervinden.
En buiten dat vind ik dat wat TS bezit of zoals jij het noemt VERSLETEN, niet van belang is met dit paard.

Ieder paard is anders en voelt op een andere manier
Laatst bijgewerkt door Prissey op 06-02-08 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:45

Ik vind het een erg leuk paard, maar ik ga helemaal mee met het commentaar van Liezel1. Ik denk dat je veel aan deze tips hebt!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 15:48

Lauss schreef:
Ze heeft 3 paarden op het moment en er al heel wat 'versleten' dus het aantal km zit wel goed, haar houding jammer genoeg niet.

naja tegen mij hebbe ze altijd gezegd: Je hebt een nette houding of je hebt het niet, degene die het niet hebben zullen 10 keer zo hard moeten werken..

nou 10 x zo hard ??, ik heb ook geen nette houding van mezelf maar als je jezelf hierin serieus neemt en ermee aan de gang gaat kom je een heel eind

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 15:53

Erg leuk paard.
En zal gewoon gaan starten hoor! Je hebt niks te verliezen en als je een winstpunt haalt is het mooi meegenomen.
Meestal als ik op wedstrijd was vlogen we echt mega de bak door maar doordat ik wel de ervaring heb opgebouwd gaat het nu een stuk beter Knipoog
Dus gewoon doen en je kan ondertussen aan de aangegeven punten werken Haha!

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:29

ik ben het helemaal eens met lauss.
Maar een wedstrijd in het B proberen is nooit mis! alleen maar ervaring maar toch vind ik dat je misschien nog een maandje beter door kan oefenen, want je kan wel op wedstrijd gaan maar de kans is ook weer groot dat je er bijna geen commentaar bij krijgt. maar goed iedereen zijn eigen keus Knipoog
Ik had nog fftjes doorgeoefend nog iets meer ontspanning en meer aan je eigen houding werken en het komt er wel hoor!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 18:58

Lauss schreef:

Om te beginnen heb ik niks versleten,daarnaast heb ik even in je profiel gekeken en vind het lachwekkend dat uitgerekend jij mij commentaar wilt geven.
Heb je gekeken naar je springhouding e.d?
Jij hebt het zeker weten niet dus ik neem aan dat het 10 keer harder werken over jezelf gaat.
Dat iemand foto's laat zien en zegt dat je commentaar mag geven is prima,maar wat jij doet is puur afzeiken terwijl je zelf nog niks bewezen hebt.
Had je nou goed commentaar zeg ik oke,maar je hebt geen opbouwend commentaar waar iemand mee vooruit kan,jij zeikt enkel en alleen maar af en blijft ook maar door gaan.
Werk eerst aan jezelf en kijk daarna pas naar een ander Knipoog
Daarnaast is mijn paard zeker geen sloom dier maar juist een opgefokt kereltje dat onder je kont wegschiet.

Ik zal straks nog wel even rijfoto's van vandaag plaatsen.
Laatst bijgewerkt door Meetje22 op 06-02-08 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 19:21

Foto's van vandaag en ja ik heb weer een ander setje en nee de vieze plek is nog niet weg Clown ( en dat zal de aankomende 5 weken niet lukken ook Haha! )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 19:58

De eerste 2 foto's zien er een stuk fatsoenlijker uit Ja

Jammer dat je geen kritiek op kan nemen Lachen Ook een beetje flauw dat je dan begint over mijn kunnen, terwijl ik een ander beest onder mn kont heb Lachen Snap verder de link die jij legt tussen mijn weten en mijn kunnen niet?

Je balans klopt niet; op de eerste en derde foto hang je teveel naar voren, op de tweede en vierde foto zit je met een holle rug. Probeer een stabiele houding te vinden waardoor je je ruggengraat recht plaatst. Daardoor zal je ook sneller je benen op een plaats kunnen houden.
Ben nog steeds van mening dat je lengtebuiging niet in orde is. Jammer dat je jezelf verdedigd door mij zogenaamd de grond in te trappen, ipv goed te lezen wat ik typ Lachen

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:00

Je benen iets verder naar achter leggen.
Shabrakjes schuiven wel naar achteren, dus volgende keer misschien wat meer naar voren leggen?
Verder vind ik het eruit zien alsof hij zijn rug weg drukt?? Scheve mond
Succes verder!

xxliesjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:03

Ook ik kom er even bij in het topic.
Allereerst wil ik tegen je zeggen es dat het er echt geweldig uitziet en dat er echt super grote vooruitgangen inzitten!
En omdat ik davey verzorg zie je het ook veel beter en merk je het ook zelf beter dan dat je het op foto's ziet.

Maar voorderest Lauss ik wil een paar dingetjes even aan je kwijt.
Ten eerste waarom ga je tegen Meetje22 zeggen dat ze 3 paarden versleten heeft terwijl het helemaal niet in dit topic over versleten draait en als ze dat toch gedaan hebt wat kan jou dat dan schelen!
Het gaat in dit topic over wat een vooruitgang Davey boekt..en dan gaat zo iemand als jij het over 3 paarden versleten hebben.
Voorderest moest je helemaal niet hier in dit topic komen want heb je jezelf wel is op een paard zien zitten?
Lijkt net dat als je aan het springen bent dat je denkt dat je in een straaljager zit.
Dus kom niet hier in dit topic erbij omdat jezelf niet eens verstand hebt om hoe je op een paard zit ga jij nou maar eerst op jezelf letten voordat op iemand commetaar gaat geven die alles perfect doet.. en voorderest wat ze fout doet komt ze altijd zelf achter of ze hoort het van iemand anders of van iemand die der les geeft..
Dus jij kan ook hard een les gebruiken!
Dit was mijn zegje voor jou.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:03

op de laatste foto loopt je paard erg achter de loodlijn..
ik vind hem er ook erg opgekropt uit zien.. als of zijn kaak aan zijn hals zit geplakt.. de laatste foto's zijn iets beter..
probeer mooi acherover te blijven zitten helemaal als je paard zo gespannen en gekropt loopt..
wel leuke setjes!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:05

wat me opviel was, dat als je niet streng in je hand bent, dat het paard zich dan meer ontspant! leuk paardje Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:06

xxliesjexx schreef:
Ook ik kom er even bij in het topic.
Allereerst wil ik tegen je zeggen es dat het er echt geweldig uitziet en dat er echt super grote vooruitgangen inzitten!
En omdat ik davey verzorg zie je het ook veel beter en merk je het ook zelf beter dan dat je het op foto's ziet.

Maar voorderest Lauss ik wil een paar dingetjes even aan je kwijt.
Ten eerste waarom ga je tegen Meetje22 zeggen dat ze 3 paarden versleten heeft terwijl het helemaal niet in dit topic over versleten draait en als ze dat toch gedaan hebt wat kan jou dat dan schelen!
Het gaat in dit topic over wat een vooruitgang Davey boekt..en dan gaat zo iemand als jij het over 3 paarden versleten hebben.
Voorderest moest je helemaal niet hier in dit topic komen want heb je jezelf wel is op een paard zien zitten?
Lijkt net dat als je aan het springen bent dat je denkt dat je in een straaljager zit.
Dus kom niet hier in dit topic erbij omdat jezelf niet eens verstand hebt om hoe je op een paard zit ga jij nou maar eerst op jezelf letten voordat op iemand commetaar gaat geven die alles perfect doet.. en voorderest wat ze fout doet komt ze altijd zelf achter of ze hoort het van iemand anders of van iemand die der les geeft..
Dus jij kan ook hard een les gebruiken!
Dit was mijn zegje voor jou.

Ze heeft op dit moment 3 paarden toch? daarvoor heeft ze er ook een hoop gehad toch Ja ? Ik heb gezegd dat ze er een hoop 'versleten' heeft, dus dat het aantal km wel goed zit Knipoog Zit verder niks negatiefs in ofzo hoor!
Ik heb mezelf wel eens op een paard zien zitten, en als ik daar commentaar over wil dan open ik zelf wel een topic Ja Moet je voortaan anky zijn om tips te mogen geven? Als ze geen tips wil moet ze ook geen topic openen Lachen

xxliesjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:13

Lauss schreef:
Ze heeft op dit moment 3 paarden toch? daarvoor heeft ze er ook een hoop gehad toch Ja ? Ik heb gezegd dat ze er een hoop 'versleten' heeft, dus dat het aantal km wel goed zit Knipoog Zit verder niks negatiefs in ofzo hoor!
Ik heb mezelf wel eens op een paard zien zitten, en als ik daar commentaar over wil dan open ik zelf wel een topic Ja Moet je voortaan anky zijn om tips te mogen geven? Als ze geen tips wil moet ze ook geen topic openen Lachen

Ja zal best wel...
Nee maar zo iemand als jij die zelf geen goede houding heeft hoeft niet te zo reageren!
Laatst bijgewerkt door xxliesjexx op 06-02-08 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:14

Haha mss moet je dat voortaan maar in de 1e post vermelden Huilen van het lachen

xxliesjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:15

Hoeso in de eerste post?