Urdal,[Fjord] @ Poging Dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Re: Urdal,[Fjord] @ Poging Dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:42

Citaat:
we blijven zo rijden

Waarom open je dan dit topic?
Dit is voor rijtechnisch commentaar, maar dat heb je schijnbaar toch niet nodig als ik je zo hoor.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:42

Foto verwijderd, wou hem nu eventjes bekijken!

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 20:43

hij is verwijderd dit was echt te erg gewoon!
we blijven zo rijden en het is al een heel end verbeterd!
die foto wil je niet eens bekijken! Duivel

Chimsy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:43

heb je mij iets horen zeggen over slaan? Knipoog gewoon een tik achter je kuit... t is zielig dat je m konstant moet zitten schoppen en hem ook nog eens in zn elastiek laat hangen.. Bloos

il0nkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:43

Jaa dat kon,
En goed het waren tips maar als jij niet naar de mensen hier wil luisteren moet je ook maar niet meer zulke foto's plaatsen..
En misschien moet je je even verdiepen en het over de rug rijden, achterhand er onder en dan pas na geven.
Er gaat echt wel meer aan vooraf dan een stiek en sporen en wat prutsen.
na geven is gewoon bijna een gymnastiek oefening voor sommige paarden.
Jongen paarden zijn soepel en die doen dit misschien wat eerder en wat makkelijker. Urdalle is wat ouder en wat lomper en daar zul je meer gedult mee moeten hebben..

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:44

Nou meid, met zo'n instelling komen jullie er wel, idd, schijt aan bokt! OK dan!

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:44

Hallo,
Urdal is inderdaad nooit sloom geweest. In tegenstelling: het liefst rennen. En dat dat algemeen over fjorden word gezegd is ook niet waar maar oke.

In ieder geval ben ik benieuwd waarom jullie met stiek en sporen rijden?
Urdal kan wel trekkerig zijn is hij altijd geweest, maar daar zijn genoeg oplossingen voor en dat is vooral geduld Lachen
Vind het leuk dat jullie hem verzorgen en les met hem hebben.
Wens jullie er veel plezier ook mee net zoveel als ik altijd heb gehad Lachen

Longeren heb ik wel gedaan maar dat moet je niet met de zweep doen, dan gaat hij flippen Knipoog .

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 20:46

Hij hangt in z'n elastiek dat vind ie lekker.
Schoppen krijgt ie altijd dat vind ie echt zo leuk!
Met urdallie hebben wij geduld hoor we hoeven niet persé een dressuurpeerd!
maar gymnastiek krijgen we er ooit wel in maar dat duurt wat langer...
we drijven goed op van achter en van voren proberen we nix te doen maar doordat hij hangt krijgt ie een schop dan komt ie weer wat omhoog Pling
Daan, je weet dat dit plezier is voor ons om hem te rijden, jullie mogen hem allenmaal komen meeten hoor!

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:47

Man, wat een onzin hier.. Zeggen ze dit van haflingers ook, zijn het ook sloomerds? Mijne is totaal niet sloom, wil ook sneller vooruit, dan is het aan de ruiter om ze in de hand te rijden! En je wil niet slaan maar wel leegprikken met sporen, komaan zeg... Laat die elastiek eraf en laat hem nu nog met dat hoofd in de lucht lopen, werk aan het aan het been zijn, het zou veel helpen om die achterhand eronder te brengen en dan pas komt het nageefelijk lopen. Ben ik namelijk ook aan bezig, mijne loopt ook nog niet nageefelijk, maar ik heb er tenminste geduld mee. En bokt geeft tips, we zeggen niet zomaar dingen.

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:48

Ik vind het er nou niet zo fantastisch uitzien.
Als eerste zou ik de sporen afdoen en het elastiek er als de sodemieter vanaf halen.
Daarnaast als je even zonder beugels wil rijden dan steek je ze even op aangezien ze nu maar hangen te bengelen. En als je dan zonder beugels rijd, dan moet je proberen om rechtop te blijven zitten en je hakken uit te drukken Lachen
Verder als hij niet voorwaarts is dan moet je veel overgangen rijden om hem allerter te maken op je been (stap, draf, stap, draf).

Chimsy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:48

Isabella_ schreef:
we drijven goed op van achter en van voren proberen we nix te doen maar doordat hij hangt krijgt ie een schop dan komt ie weer wat omhoog Pling
Daan, je weet dat dit plezier is voor ons om hem te rijden, jullie mogen hem allenmaal komen meeten hoor!

Nou ik zie jullie meer van voren naar achteren rijden dan van achteren naar voren.. en dat hangen.. dat vind ie lekker.. dat zal best wel, welk paard vind het niet lekker als jij zn hoofd voor hem vasthoud. ideaal toch Knipoog
Je kan hem ook laag en rond laten lopen door veel overgangen te rijden en hem over izjn rug te laten lopen, dan ontspant ie ook meteen terwijl hij wel actief blijft Knipoog

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:49

Isabella_ schreef:

sorry maar dat is bullshit. Ik vind je hartstikke aardig maar dat vind hij lekker?!

Je hoeft ook geen dressuurpaard en lol met je paard is belangrijk: MAAR het moet wel goed gaan met het paard. en voor jullie zelf.
een schop geven klinkt trouwens wle erg lomp maar neem aan dat je het anders bedoeld Knipoog .

Celia: die reactie had ik ook. sloom is een fabeltje Tong uitsteken

il0nkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:50

Meid, als je gedult hebt doe je dat stiek even af en die sporen ook..
En ik mag hopen dat je dat over het hangen niet meent want dan ben je al een heel end op de foute weg..
En ik bedoel met gymnastiek rond lopen en dat doe je door dat stiek af te doen en die oefeningen te doen zodat hij soepel word en rond kan lopen..

En ik mag hopen dat je dit bericht voor de rest niet serieus meent..

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:51

Nou dan zou ik wel eens met jullie instructrise willen praten als zij denkt dat dit het perfecte beeld is.
Elastiek er af, sporen dr af, geef dat paard ook een beetje ruimte om op zn eigen benen te lopen,
vind je het gek dat ie nu gaat hangen.
En wat doen jullie als jullie aandrijven? Hakken omhoog trekken en tenen naar buiten steken.
Ook als je aandrijft moet je gewoon je hakken naar beneden blijven houden en je tenen naar binnen. Je hoort aan te drijven met je kuiten, en jullie doen dat met je hakken.
Ook moet je rechtop blijven zitten, en vooruit kijken.
Je handen naar voren en een lichte druk op de teugels.
Als jullie daar aan denken wil ik de foto's dan nog wel een keer zien, zonder elastiek en sporen.
En bokt heeft alleen maar het beste voor met jullie en je fjord, als je niet tegen kritiek kan moet je geen foto's plaatsen.

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 20:52

Nee maar het komt allenmaal wel poedersuiker uit jullie mond over.
het kan nóóóit leuk verteld worden....
ja leeg prikken doe ik zeker zoals je ziet heb ík geen sporen om!
Bokt is lekker bezig Dromen
Ik lig hier werkelijk dubbel!
Ik neem niet alles sirieus..
ik open voor het eerst met urdal weer een topic en daar komt zeikbokt! Duivel
kritiek is oke maar houd het een beetje lief!

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:54

Isabella_ schreef:

Denk je dat ze kritiek geven als het werkelijk goed is? Mij hebben ze goed geholpen door nog eens te tonen waar mijn fouten zaten! En jij wil ze niet aanvaarden, what the hell doet dit topic hier dan? Kom je pronken met jou rijstijl? Ja eerlijk gezegd niet nodig hoor!

Chimsy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:55

ik vind de meeste kritiek nog wel redelijk gegeven, maar als je van die sarcastische berichten en reacties gaan plaatsen kan je botte antwoorden terug verwachten, neem aan dat je weet hoe dat gaat ? Knipoog

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 20:55

ik ben niet de hele tijd degene die erop zit zoals je ziet..
Ja daarom lig ik hier dubbel! Haha!

Chimsy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:56

Isabella_ schreef:

Nee maar aangezien jij hem wel zonder sporen vooruit krijgt, begrijp ik niet waarm hij nog met sporen gereden word.. en dat elastiek houd k me mond maar over want daar heb ik even geen woorden voor.. niets mis met een elastiek MITS deze goed gebruikt word Ach gut

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:57

Isabella_ schreef:

Je weet (hoop ik) dat als je op bokt een topic met foto's opent je veeeeeeeeeeeel commentaar kan verwachten.
En zeker als je zo rijd en dat ook nog eens zegt dat je toch zo door blijft rijden.
Als het eerst een snelle pony was die zeer goed voor het been was, dan moet je wel iets raars doen om hem nu zoooooooooooooo langzaam te krijgen.
Dus doe dat stomme elastiek af, en ga eens voorwaarts rijden in plaats van "geen gel*l, kop in de krul"

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:57

Isabella_ schreef:

ja maar het meeste commentaar geldt net zo goed voor jou als voor dat meisje. ik zie jullie allebei de zelfde fouten maken, alleen heeft dat ene meisje sporen om en jij niet.
maar als je goed leest staat hier niet alleen kritiek over sporen, maar ook over jou houding.

il0nkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:58

Dat deden we, je wil alleen niet normaal andwoorden Kim.
Ik vind het sneu voor Urdalle, en nu wil je het alleen makkelijk voor jezelf maken maar uiteindelijk zit je egt in de oliebol..
Dan heb je een paard die niet aan het been is en hangt in zijn bit!
Dat is alles wat je hier mee berijkt, misschien lijkt het nu makkelijk maar uiteindelijk heb je een probleem..

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:01

En op de foto's van vroeger was het inderdaad onstpannender maar dan nog zit je er zo in te trekken, laat toch die handen los, en JAAAA dan rennen ze weg, doet mijne ook, laat ze even van onder je door gaan en zet hem op een volte, verklein die tot ie terug bij jou is, en rijdt verder met licht contact. Dat is waar ik ook aan bezig ben, mijne hangt ook snel.. Dus haal er alles af, en ohja, leer beide rijden dan als je dubbel ligt om het feit dat het niet jij bent die erop zit!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:02

Isabella_ schreef:
Slaan doen we hem niet dat is zielig!
Haha!

Dus je vind slaan zielig maar je vind hem met sporen in de buik prikken prima?!

Je plaatst een topic in HAW wat is bedoeld voor rijtechnisch commentaar, wij geven dat en jij zegt ik blijf zo rijden?! Waarom open je dan een topic, om met je oooh zo geweldige NOT rijstijl te pronken? Sorry maar dan ben je echt raar bezig... Verward

Ga maar door met je paard in de buik te prikken terwijl je er een veel te strak elastiek om hebt hangen en er nog een strenge hand boven op doet. Ga maar door luister vooral niet naar het goed bedoelde commentaar wat de mensen je probeerden te geven, fijn voor je fjordje zeg..

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:02

ik wil toch nog even wat zeggen over waar jij je schaamt voor de foto's van nov. 2006, zeker niet doen!!,
Mijn pony deed precies hetzelfde, nam het bit niet aan, hele tijd met zijn hoofd omhoog bit vastpakken en weg rennen rug wegdrukken,, Huilen
Even wat advies..heeel veeel voorwaarts rijden..en goed op het been maken..is dat goed..dat je buiten teugel constante druk, en beetje met je binnen hand als die het bit vast pakt ophouding,en ontspannen, en steeds zo door..op een geven moment geeft hij zich over, maar dan wel blijven opletten..en constant blijven na denken heeft hij het bit vast of niet..zo los ik het op..en bij mij loopt hij nog niet goed in de aanleuning, maar gaat zoveeel beter..!(wel blijven ontspannen..!)
wat bij mij ook heeft geholpen is vwnw..!