Ander bit of toch de sprong naar bitloos maken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djoena

Re: Ander bit of toch de sprong naar bitloos maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:51

Lauss schreef:
Tandarts komt ieder jaar & hij heeft een gebit waar mening paard jaloers op mag zijn heb ik me 3 maanden geleden laten vertellen Knipoog

ow kijk, dat is netjes! *LOL*

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 23:33

Bitloos is een optie maar een keer goed kijken/laten kijken naar de binnenkant van de mond van je pony kan misschien ook wel wat opleveren.
Hoeveel ruimte heeft hij, is hij niet allergisch voor het soort metaal dat je gebruikt. Zijn kiezen/tanden. Ik heb een pony die heeft bijvoorbeeld teveel wanglel nu ik dat weet gaat het rijden een stuk beter en ook heeft de tandarts (de 5e) die het ontdekte zijn kiezen wat bijgewerkt dat hij niet zo snel op zijn wangen bijt als ik het bit aanneem en dus de lellen mee naar achter. Is de vorm van het bit wel oke, misschien een ander merk testen (myler, kenk, happy mouth, etc).

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:35

Als ik jouw was zou ik zeker bitloos over gaan Laura. Ja
Lijkt mij denk wel het beste, als hij zo zijn best doet dat ding eruit te krijgen, zou hij het ook echt niet leuk vinden dus hem erin te hebben. Je kan iig proberen met een touwhalstertje, kan je zelf knopen, dus is echt niet duur (had 6 meter touw gekocht vor 5.- ofzo) en dan kan je kijken of hij dan minder heftig reageerd als je je hand een beetje te snel naar voren doet etc. Als het beter lijkt te gaan, kan je altijd nog een duurder, mooier, beter bitloos hoofdstel kopen Ja

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 19:43

mijn paard accepteerde het bit ook nooit. ik heb een tijdje (7,8maanden) met een hackemore gereden.
ik vond het niet zo fijn. maar ze werd ontspannen, en nam het allemaal aan.
nu rijden we weer met bit. en dat gaat eel goed.
ik weet ni zo goed waarom. maar het hielp heel goed
hackemore is alleen niet voor iedereen.

succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:53

Goed plan Josca Ja
Mss dat ik een deze dagen een CRB ga bestellen. Dan kan ik daar over 4 weken mee gaan testen & als het bevalt kan ik altijd nog over stappen naar een duurder en beter hoofdstel Ja

amnesia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 09:58

hee ik heb eerst ook met bit gereden maar mijn paardje kon daar niet op ontspannen...het bit was een soort blokkade voor hem...ook in het voorwaartse drang..nu heb ik een simpel vriendelijk bitloos hoofdstel bij equiplaza.nl gekocht..en hij loopt er super mee...ik raad deze soort aan!!
lekker eenvoudig vriednelijk hoofdstel...kijk maar even op de site

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:41

Wil je dan bitloos gaan rijden?

Ik denk dat je gewoon goed moet ontspannen. Laat hem zien dat hij niet hoeft te stressen met een bit in zijn mond. Een dubbelgebroken bit lijkt mij het fijnste bit voor een paardje. Tuurlijk heb je nog fijnere, maar dit is echt geen verkeerde keuze. Als jij denkt dat je er verstandig aan doet om bitloos te gaan rijden, en Boy het leuker vindt, waarom niet. Mijn mening is dat je hem moet laten zien dat een bit echt niet het einde is..

Is hij trouwens naar de tandarts geweest Tong uitsteken ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:42

Ja Hij heeft een voorbeeldig gebit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 22:40

SHALALA schreef:
Mijn mening is dat je hem moet laten zien dat een bit echt niet het einde is..

Leg 'es uit waarom je dat zo nodig/belangrijk vindt?