naar beneden kijken tijdens het rijden is leuk?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dondeyne

Re: naar beneden kijken tijdens het rijden is leuk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 09:36

Ik kijk ook altijd naar beneden om te zien hoe ze met haar nekje loopt en wat ze met haar oortjes aan het doen is Haha! Pas als ik echt helemaal klaar ben met losrijden en ze helemaal goed loopt met haar hoofd, kan ik fatsoenlijk gaan zitten Knipoog

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:17

Ik kijk zelf altijd waar ik naartoe rijdt, en dus ook gewoon netjes voor me uit.
Ik irriteer me dood aan mensen die dat niet doen(op wedstrijd, of ergens anders in de bak), die kijken niet of er iemand anders rijdt, en rijden zo *BOTS* tegen je op, en dan (de meesten) ook nog boos worden.
Of ik kan mn paard weer vol laten remmen omdat iemand plotseling afwend..
Héél erg irritant vind ik dat Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:21

Ik kijk eigenlijk maar bar weinig naar mijn paardje haar hoofd/ hals.. Bij het buitenrijden (wat ik eigenlijk alleen maar doe) kijk ik altijd om me heen en naar de weg wat voor een verkeer er aankomt en als het iets is waarz e van kan schrikken kijk ik wel hoe ze er op reageert, maar verder kijk ik voornamelijk om me heen en op onbekende stukken naar de grond voor me om te zien of er geen kuilen of scherpe dingen liggen.. In de bak kijk ik ook altijd voor me eigenlijk naar waar ik heen wil en lekker om me heen kijken wat er om me heen gebeurt.. Huilen van het lachen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:31

Ik ook hoor en ik kijk ook naar de manen en de hals en de oortjes Haha! Puur omdat ze zo schattig is haha.
Raar eigenlijk, naar de hals-houding of dat ze de goede spieren gebruikt kijk ik helemaal niet.
Tijdens het rijden als ik dan wat zand in de manen vind of een knoop, dan haal ik die er onder het rijden gelijk uit Haha!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:57

Ik rijd manegepaarden, dus heel moeilijk om ze laag en nagevelijk te krijgen. En ik focus daar zo erg op (stelling, kneepje, ontspan) dat ik volgens mij gewoon met mijn blik z'n koppie naar beneden probeer te douwen. Haha! Echt heel erg. En als ze dan nagevelijk lopen ga ik de hele tijd kijken hoe mooi het wel niet is, en af en toe even in de spiegel. Haha!

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 13:18

Oei, dan ben ik een uitzondering omdat ik recht naar voren kijk Clown .

Ik heb een instructrice die er heel erg op let en sinds een jaar of twee doe ik niets anders meer. Eerst en vooral is het omdat ik meestal met anderen in de bak rijd en dus moet opletten dat ik tegen niemand anders aanknal, ten tweede hecht ik veel meer belang aan mijn gevoel. Door gewoon recht voor me te kijken of te kijken naar waar ik heen wil, weet ik dat mijn gewichtshulp veel beter lukt en voel ik gewoon wat ik moet doen. Als ik naar beneden kijk, 'druk' ik mezelf er een beetje uit en maak ik mijn hals rond, wat juist niet mag.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 15:03

Volgens mij is mijn hoofd gewoon zwaar. Huilen van het lachen

Ik begin met rijden, hoofd netjes zo als het hoort.
Dan moet ik mij concentreren, en ja hoor, daar gaat mijn hoofd. Vork

Mijn paard heeft nou niet bepaald byzondere manen, dus daar ligt het niet aan. *LOL*

Op wedstrijd kijk ik altijd wel voor me uit.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 15:07

Ik kijk onbewust naar beneden vooral als ik geconcentreerd ben en ik let dus ook driekwart van de tijd niet op waar en met wie ik rijd. Niet zo netjes, maar het afleren is zo moeilijk

SuusJj_tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 15:08

Je bent zeker niet de enigste die dat doet!
Ik betrap mezelf er ook nog erg vaak op..

Tess_Liss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:19

in de bak kijk ik ook erg vaak naar beneden, als ik alleen rijd. maar als ik met z'n 2en rijd ( was meestal het geval is ) let ik toch meer op waar ik heen rijd, ook wel prettig voor de medemensen in de bak. buiten kijk ik altijd om me heen, waar ik rijd, of er iemand aankomt. dus t is niet dat het bij mij niet af te leren is, maar t is fijner als ik alleen rijd om op de stand van de oren e.d te letten Knipoog

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:27

Haha ik doe het ook weleens ja, is gewoon een rare gewoonte, denk ik.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 23:55

Ik heb gewoon een geldbak *LOL*. Ik kijk graag naar beneden als ik aan het niksen ben met m'n haf.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 11:33

Als ik erg geconcentreerd bezig ben kijk ik naar beneden en scheef opzij. Dus ik rijdt ik lekker in stelling mee Haha! Heel fout, maar het gebreurt me alleen als ik geconcentreerd bezig ben

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 15:10

Ik kijk ook best vaak naar beneden, om te checken of ik nog op goede been zit of met doorzitten dat ik niet te veel hobbel. Bloos

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 15:46

WinBinChes schreef:
Als ik erg geconcentreerd bezig ben kijk ik naar beneden en scheef opzij. Dus ik rijdt ik lekker in stelling mee Haha! Heel fout, maar het gebreurt me alleen als ik geconcentreerd bezig ben

Inderdaad! En dan moppert bij mij m'n instructrice weer: Je paard moet met stelling lopen, jij niet!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:33

Ik vind het boeiender wat mijn paard aan het doen is dan hoe mooi de bloemetjes zijn Clown

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 18:20

haha ik vind het wel grappig om naar zn hals enzo te kijken ga ik altijd beetje dromen, maar met echt sirieus rijden doe ik het niet

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 18:23

Ik kijk ook altijd naar beneden Nagelbijten / Gniffelen
Maar vind het gewoon fijner rijden als ik naar beneden kijk Vork

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 18:26

Hier nog een munten zoeker... hoewel ik er vorige week op gewezen ben bij les dat als je naar beneden kijkt je 7 kilo (=je hoofd) uit balans brengt.. dus afleren die hap! Knipoog

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 18:31

Natasjaa schreef:
Naar beneden kijken is hartstikke leuk Lachen Ik doe t ook altijd, en k krijg t maar niet afgeleerd....

Hier nog een Pling

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:04

Ik kijk ook veel naar beneden tijdens de training. Om te kijken of hij diep/ rond genoeg loopt (geen spiegels). Op wedstrijden zit ik meestal wel netjes rechtop, komt ook doordat iedereen altijd zei dat ik moest laten zien wat ik kon. Als je dan naar beneden kijkt komt het niet echt zelfverzekerd over.