Wiseguy op zijn nieuwe stal.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

doom

Re: Wiseguy op zijn nieuwe stal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 20:41

nargileh schreef:
misschien niet erg subtiel, maar ik zie het toch echt zo..
je zegt in je bovenstaande bericht dat je op de linkerhand nogal eens moeite hebt met het recht blijven zitten.
dit is echter aan op de rechterhand ook zo, te zien aan je foto's.

wat ik alleen wil zeggen, is dat je je paard gewoon uit evenwicht brengt.
vooral omdat je paard nog zo jong is, moet jij het evenwicht bij je paard bijbrengen, en niet verstoren.
je zit is verre van onafhankelijk, en daarom ga je ook aan de teugels hangen.

werk eerst aan je eigen houding, voordat je aan de houding van je paard gaat werken.
niet alleen je paard gaat zo niet vooruit, maar jijzelf kan ook niet beter zitten.

Ik ben ook niet zoals een hoop bokkers zijn gewoon af en toe een lesje.
Ik ben zeer fanatiek, wil graag leren .
En wil voornamelijk mijn paard het meteen goed aanleren.
Ik krijg dan ook 2 keer in de week les.
en we ook verschrikkelijk bezig met mijn houding idd het rechter zitten, benen lang houden schouders kie los alles!!!.
Ik vind hier altijd het oordeel zo snel gevelt Knipoog terwijl de punten die hier genoemt worden. we ontzettend mee bezig zijn.
Vraag het me daarom Knipoog ik sta voor alle vragen over.
dit heb ik liever als dat er hier een rottopic gaat komen Vork

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 20:44

WowAmigo schreef:
Ik vind het paard niet zo verkeerd lopen, maar ik heb inderdaad ook wat aanmerkingen op je houding! Je drukt jezelf heel hoog uit het zadel (vooral bij het "staanmoment", ik heb het idee dat je teveel knijpt met je bovenbenen), probeer je been goed lang te maken en maar een heel klein stukje uit het zadel te komen. Misschien even een paar keer aan de longe zonder teugels rijden voor je balans? Als je dan te hoog uit het zadel komt dan kiep je namelijk naar voren, nu kan je je dan makkelijk vasthouden aan de teugels.

Probeer je tenen naar binnen te draaien en je benen meer ontspannen af te laten hangen. Probeer anders eerst in stap goed te gaan zitten (lekker relaxed en niet knijpen met je bovenbenen!) en in draf die houding vast te houden. Los los los zitten! Een goede balans is wel heel belangrijk voor het kunnen controleren van je tempo!

Dit wat jij zegt heb mijn instructice idd ook gezegt maandag.
Ik kom veelste ver uit het zadel.
en moet mij los gaan laten.
Ik vind de linkerhand nou eenmaal verschrikkelijk moeilijk!! maar het komt goed dat weet ik zeker. Knipoog
we rijden ook ontzettend veel overgangen. stap en draf stap en draf ga zo maar door.
En misschien dat dat zo lijkt maar ik heb totaal niks in mijn handen hoor .. steun ook niet op de teugels!! dat kan ik jullie verzekeren Haha!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 20:46

Excuus dames en heren ik bedoel de rechterkant !!!
ja toch de stapfoto is toch de rechterhand??
Ik raak helemaal in de war hier haha .
de kant van de stap foto dat is mijn moeilijke kant !!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 20:49

Het beeld ziet er ook niet uit of je heel hard aan het hangen bent in je hand vind ik. Maar het KAN dat je je nu vasthoudt, het is vaak een soort logisch gevolg.

Hihi, laat je gaaaaaaan....

Ik zou me bij het rijden nu gewoon eerst concentreren op je zit. Je paard volgt later wel, dat komt wel goed, ik vind het een fijn dier!

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 20:49

Wouww wat een heerlijk dier op een heerlijke stal..
het rijden ziet er netjes uit, probeer idd naar voren te kijken, en lekker voorwaarts rijden.
het ziet er ontspannen uit, en je hebt gewoon een super sjieeekk paard onder jee Wow! OK dan! Hyper! Hyper!
heeell veel plezier en suc6 op de nieuwe stal met je super kappe dier!!

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 20:51

Wat zijn dat super, gave mooie stallen!! Wow!

Ik vind dat hij op sommige foto´s op z´n voorhand loopt.. En ik denk dat je je beugels iets langer moet doen.. Misschien ligt het aan mij, maar hij valt een beetje uitelkaar, maar dat komt denk ik omdat hij nog jong is! Wel een mooi paard!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 20:56

DenisSjje schreef:
Wat zijn dat super, gave mooie stallen!! Wow!

Ik vind dat hij op sommige foto´s op z´n voorhand loopt.. En ik denk dat je je beugels iets langer moet doen.. Misschien ligt het aan mij, maar hij valt een beetje uitelkaar, maar dat komt denk ik omdat hij nog jong is! Wel een mooi paard!

Ik heb idd ook al aangegeven in het begin van het topic dat hij wat op de voorhand loopt.
Dit heb ik en mijn instructrice alleen tientallen malen liever dan dat hij tegen de hand loopt Knipoog
ik denk dus niet dat je de tekst heb gelezen hihi geeft niet Knipoog

Ik ben niet groot dus als ik langer ga zitten floepen mijn beugels heel snel uit en schrikt hij van en ... naja met alle gevolgen van dien lig in het zand Haha!
en over het uit elkaar vallen ook dat klopt nog Haha!
we zijn net 1.5 week bezig maar zien hem (zoals hij nu loopt) liever ontspannen als compact en gespannen.
we hebben dus echt een stapje terug gedaan Haha!

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 21:00

Hé Doom, bevalt het op je nieuwe stal? Moet eerlijk zeggen dat ik de foto's er niet veel anders uit vind zien dan de foto's die je op je "oude' stal heb gemaakt, maar dat kan aan mij liggen....(oh en je bandages zitten niet helemaal zoals ze moeten.....)
Heel veel succes met hem daar, wanneer start je weer?
gr.jaq

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 21:02

Heb je gelijk in hoor, eerst naar de ontspanning, de rest komt later wel, Ik denk niet dat je beugels langer hoeven, je moet alleen proberen je benen langer langs je paard te kunnen leggen, meer vanuit je knieen lichtrijden ipv vanuit je heupen en niet steunen op je tenen!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 21:03

wat een mooie stallen zeg, echt super sjiek Ja

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 21:07

rayo schreef:
Hé Doom, bevalt het op je nieuwe stal? Moet eerlijk zeggen dat ik de foto's er niet veel anders uit vind zien dan de foto's die je op je "oude' stal heb gemaakt, maar dat kan aan mij liggen....(oh en je bandages zitten niet helemaal zoals ze moeten.....)
Heel veel succes met hem daar, wanneer start je weer?
gr.jaq

hee jacqueline,

ja bevalt goed is er gelukkig ook erg gezellig. Haha!
Klopt dat de foto's er niet anders uit zien. omdat de andere foto's van de zomer zijn gemaakt.
En het toen nog goed verliep Knipoog
Zoals er ook bovenstaand in het topic staat hij wordt weer als vanouds Haha!

Misschien in maart als ik het startsein van mijn instrutrice krijg Ja
en over de bandage's *schaam* ik zag het idd ook al Haha!

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 21:10

Mooi paard, leuke stallen

ik vind alleen je houding niet zo mooi.
Probeer je hakken wat meer weg te drukken.

EN!!!

je teugels.. mogen veeeel korter.. je zit met je handen bij je boven benen te sturen, richting heup botten.

Je handen mogen echt boven de manenkam staan in het verlengde met je onderarm als daar een knikje in zit.
Je paard wil mooi over de rug lopen, maar jij geeft hem niet de juiste aanleuning. Dat vind ik jammer en doet het plaatje in zijn geheel niet ten goede.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 21:13

doom schreef:
[en over de bandage's *schaam* ik zag het idd ook al Haha!

Maar je vind ze zelf te hoog zitten, dus misschien eerst even een cursusje bandageren volgen voordat je ze omdoet?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 21:15

Wat een leuk paard en een leuke combinatie! Ik zie alleen wel dat jij nog je ballans moet krijgen met je paard. Je trekt je benen op en zit er daardoor ongemerkt steeds aan met je spoor (althans, zo lijkt het). Ook de houding van je handen lijkt erg onrustig en je hebt ze niet naast elkaar. Ik denk dat je je eerst moet concenteren op het rijden van een rustiger tempo waarin jullie beide je ballans kunt vinden en misschien is het raadzaam je sporen nog even terug in de kast te leggen. Werk aan jezelf, dan wordt je paard ook beter. Ik weet dat het moeilijk is; heb zelf ook niet zo'n mooie houding en de neiging mijn benen op te trekken als ik niet in ballans ben. Ik denk dat dat een beetje het probleem is met korte mensen, ik heb ongeveer ook jouw lichaamsbouw Knipoog , maar je met je er wel erg bewust van zijn, met name als je een jong paard rijdt. Lachen Heel veel succes samen!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 21:16

asjemenou schreef:
doom schreef:

Maar je vind ze zelf te hoog zitten, dus misschien eerst even een cursusje bandageren volgen voordat je ze omdoet?

Rolleyes moet ik hier nu echt op gaan reageren *zucht*
Dit waren erg lange bandage's langer dan het normale formaat die gebruik.
Dus ik ben te ver omhoog gegaan KLAAR! Bloos

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 21:18

Ik geef asjemenou wel een beetje gelijk, want bandages dsie niet goed zitten kunnen veel schade veroorzaken... Bovendien zijn bandages sowieso niet zo goed voor de benen van je paard, dus... Knipoog

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 21:21

Yvonnelind schreef:
Ik geef asjemenou wel een beetje gelijk, want bandages dsie niet goed zitten kunnen veel schade veroorzaken... Bovendien zijn bandages sowieso niet zo goed voor de benen van je paard, dus... Knipoog

Ik rijd daarom ook maar 1 keer in de 2 weken met bandage's Haha!
Edit dit zijn bandage's met onderlappen dus daarom ook langer.. en wilde de druk goed verdelen dus ben prongelijk gewoon te hoog gegaan
Laatst bijgewerkt door doom op 04-02-08 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 21:22

quote="doom"]
[/quote]

doom schreef:
asjemenou schreef:
[Maar je vind ze zelf te hoog zitten, dus misschien eerst even een cursusje bandageren volgen voordat je ze omdoet?

Maar ze zitten helemaal niet te hoog!!!!
Dat is nu juist het probleem!
Je weet dus totaal niet hoe bandages horen te zitten, vandaar mijn commentaar. Doe dan geen bandages om maar gewoon peesbeschermers!

Denk dat ik hier beter kan gaan zuchten *zucht*

OOK KLAAR!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 21:26

asjemenou schreef:
quote="doom"]

doom schreef:
asjemenou schreef:
[Maar je vind ze zelf te hoog zitten, dus misschien eerst even een cursusje bandageren volgen voordat je ze omdoet?

Maar ze zitten helemaal niet te hoog!!!!
Dat is nu juist het probleem!
Je weet dus totaal niet hoe bandages horen te zitten, vandaar mijn commentaar. Doe dan geen bandages om maar gewoon peesbeschermers!

Denk dat ik hier beter kan gaan zuchten *zucht*

OOK KLAAR![/quote]

Nou te laag ook niet want dat kan je niet zien i.v.m het bont van mijn springschoenen.
ze zitten wel degelijk te hoog want ze komen rond de knie.
Kijk in mijn profiel voor de andere foto's met bandages Knipoog

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 21:30

Ik heb m de laatste tijd idd niet veel zien lopen dus dat weet ik niet, maar in ieder geval fijn dat het weer goed gaat!
Succes!!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 22:34

Hey nieuw stalgenootje!

Leuke foto's hoor, al moet ik zeggen dat wát ik van je gezien heb (was meer bezig om je te ontwijken dan naar je kijken Knipoog ) er in het echt wel wat beter uit ziet dan op de foto's hoor (ik vroeg me wel al af waarom je met dat herrieding om reed..). Ik denk dat je net de wat ongelukkige momenten te pakken hebt gehad met deze foto's. Maar ja, ik heb niet zóveel van je gezien in het echt nog natuurlijk (was zelf lekker met mijn paard bezig..).

Maar goed, nog even over dat tot rust komen. Het gekke is, alle paarden die bij ons komen, lijken wel opeens tot rust te komen. heel maf. Ik geloofde het eerst ook niet want Imago heeft zijn hele leven altijd al een dikke 3 maanden de tijd nodig gehad om te wennen aan een andere stal. zelfs toen hij op de vorige stal van een binnen- naar buitenstal verhuiste en mijn toenmalige andere paard gewoon naast hem kwam te staan!
Op deze manege heeft hij maar 1 dag moeten wennen. Is uit zijn dak gegaan in de paddock, heeft een dagje staan hinniken en toen was het alweer goed!
Lijkt wel of er positieve aura's daar rondhangen of what ever.

Je zult merken dat jouw paard steeds meer tot rust zal gaan komen en dat zul je ook zéker wel terug gaan zien in je rijden!

Commentaar op de rijkunstigheid op je foto's ga ik niet geven, aangezien we stalgenootjes zijn. Je krijgt les dus komt vást wel goed!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 22:46

Ha ik dacht al, dat is dezelfde stal als waar Randy staat!
Wat een ontzettend mooie stal. Bevalt het daar een beetje? Stallen zelf zien er erg chique uit.

Knap paard heb je. Lijkt een leuk diertje te zijn. Over het bandageren wat een bokker net al aangaf... de bandages zitten niet te hoog maar te laag. Óf ze zijn ontzettend afgezakt, of je hebt ze zelf verkeerd om gedaan. Ze horen om de kogel heen te gaan en dan weer omhoog tot de knie (voorbeen). Achterbeen t/m het spronggewricht. Jouw bandages zitten ver onder de kogel, het lijkt wel alsof je het hele been ingebandageerd hebt. Volgende keer wat beter op letten Knipoog

Ik ga mee in het commentaar van de bokkers over je houding en zit. Het is goed dat je zo fanatiek bent, want dan kun je deze fout goed aanpakken. Probeer samen met je instructie voor jezelf een onafhankelijke zit te creëren. Nu stoor je het paard toch in zijn bewegingen, niet doelbewust uiteraard maar storen doe je wel.

Verder nogmaals leuk paard. En veel succes ermee!

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 22:49

Ik heb jullie ook al eens gezien in de bak, maar net wat Vivian zegt, waarschijnlijk wat ongelukkige momenten gepakt! Ik vond het er irl fijner uit zien Ja. Maar echt wat een heerlijk dier is het Haha! !

Ik zie je wel weer op stal!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 22:55

jee die rijbak, geweldig dat zal wel heel fijn rijden.
Je hebt een prachtig paard en zoals eerder benoemd in dit topic zijn er nog wel wat verbeterpunten met je houding, heel lastig weet ik uit eigen ervaring.
Als ik je wat mee kan geven dan zou ik als ik jou was goed gaan werken aan je houding/zit en hulpen, focus je niet teveel op je paard maar op je eigen zit en hulpen, daar zou ik ook instructie voor gaan zoeken.
Als jij goed zit en de juiste hulpen geeft gaat je paard vanzelf veel beter lopen en nu krijg ik de indruk dat er een verkeerde volgorde is.
Succes met je mooie paard en veel plezier op je nieuwe stal.

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 23:24

Wat een ontzettend leuk paard heb je daar! Heel aansprekend hoofdje.

Quote:Op deze nieuwe stal werd mij aangeraden om een goque te kopen zodat hij de rust kon terug krijgen en weer leerde mijn hand te volgen.
Ja een stapje terug dus NO PROBLEM meteen gedaan.

Jammer dat er voor een hulpteugel gekozen wordt. Waarom niet gewoon nog verder terug naar de basis? Dat is voor jullie allebei waarschijnlijk nog helemaal zo verkeerd niet (dit zeg ik alleen aan basis van de foto's Knipoog en het feit dat er een hulpteugel bij komt kijken tijdens het rijden). Je zegt dat je bereid bent om te leren, ben je ook bereid om wat geduldiger te zijn? Grote kans dat jullie daar allebei veel langer plezier van hebben.
Jullie zien er beiden op de foto's nog als zoekende/nog veel lerende uit, dus waarom niet samen groeien?

Vind dat er al veel over houding en dergelijke gezegd is, dus daar ga ik niets aan toevoegen. Maar wilde dit wel gezegd hebben.

Succes samen! Haha!