Spring haf Miranda @ dressuur work! 't Kijken waard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ielsjj_

Re: Spring haf Miranda @ dressuur work! 't Kijken waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 09:15

Photography schreef:
Tja..is dat verboden dan?..volgens mij niet.
Ik rijd met 2 teugels, gewoon voor het eigen gevoel. Miranda is erg heet, en zeer onrustig in de aanleuning, en hij is heel springerig, dus dan kan ik hem met moeite met stille hand rijden. En zo gaat het goed, dus dan vindt ik het prima.
Ik rijd liever 1 x zo..dan dat is 3 weken aan t kl'ten ben om hm nagefelijk te krijgen. Is ook veel rustiger voor het paard. En dat is mijn mening. Dus daar hoef ik geen commentaar meer over

Is het een hij? Bloos
Omdat haar/zijn naam Miranda is Knipoog
maar ik vindt het een erg leuke haf om te zien en of je met twee teugels rijd is je eigen keus.

dirke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 09:38

mooi beest en erg pittig zo te zien Haha!

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 09:39

jah leuke haf maar waarom zet je in de titel spring haf miranda en vervolgens alleen dressuur foto's dat snap ik niet helemaal,, maar goed je moet het zelf weten maar als ik dat zie staat verwacht ik springfoto's

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 09:46

@dressuur zegt toch genoeg? Dan is ze blijkbaar dressuur gaan rijden met haar springhaf.

mariiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 10:03

Ziet er Goed uit! Haha!

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 10:15

ziet dr netjes uit meid Knipoog

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 10:20

Ziet er netjes uit hoor !
Wanneer je paard er geen laat van heeft mag je hem rijden zoals jij wilt ! Ja

Tevens vond ik je springfoto's erg vet Lachen

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 10:44

Ryanne_ schreef:
jah leuke haf maar waarom zet je in de titel spring haf miranda en vervolgens alleen dressuur foto's dat snap ik niet helemaal,, maar goed je moet het zelf weten maar als ik dat zie staat verwacht ik springfoto's

Ze rijd met een springhaf maar doet nu dressuur werk met haar haf.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 10:52

uhm.. ik vind het er helemaal niet zo heel goed uit zien. De pony kan lekker lopen, en super stekken. Maar zie continu veel druk op de teugels. Probeer ook de ontspanning te zoeken, en wat lager/dieper over de rug in te stellen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 10:55

Met 2 teugels kun je hem veel sneller in de krul trekken is het niet? Ja Vind het er zeer slecht uitzien. In de krul getrokken en weggedrukte rug...

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:16

ja, skess... dacht dat ik de enige was die dit zag...
Misschien is het wel een moment opname, dat de pony gewoon een keer erg druk was... en dat het moeilijk was de ontspanning te zoeken? Dat je het niet aandurfde haar los te laten?

Maar omdat je met 2 teugels rijd (nog nooit gezien, trouwens... en snap het nut niet helemaal) heb ik het idee dat de spanning er altijd wel in zit

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:21

Photography schreef:
Sappos schreef:
Maakt helemaal niks uit maar ik vroeg alleen waarom. Hoewel de reden puur tussen je oren zit dan dat het ook uitmaakt

Het zit ook tussen de oren. Op deze manier kunnen we in ieder geval rustig trainen, zonder teveel spanning

Ik merk zelf ook verschil als ik met 1 of met twee teugels rijd. Lachen

Maar hoe dan ook.. vind het er netjes uitzien Lachen Ga zoo door Haha!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:22

Ik ben het met _skess_ en CharlyBrown eens, ik vind het er onwijs gespannen uitzien, het lijkt ook echt alsof je hem heel erg hard aanpakt hoor!

Ook mis ik foto's van een stukje waar je even lekker met een los teugeltje rijdt, waar het paardje even met het neusje naar beneden kan...

Als ik de hele tijd in zo'n houding zou moeten lopen...brrrrr, spierpijn spierpijn....

Hopelijk heb je hem tussendoor wel even de kans gegeven zich even lekker lang te maken?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:29

Adil18 schreef:
Ik ben het met _skess_ en CharlyBrown eens, ik vind het er onwijs gespannen uitzien, het lijkt ook echt alsof je hem heel erg hard aanpakt hoor!

Ook mis ik foto's van een stukje waar je even lekker met een los teugeltje rijdt, waar het paardje even met het neusje naar beneden kan...

Als ik de hele tijd in zo'n houding zou moeten lopen...brrrrr, spierpijn spierpijn....

Hopelijk heb je hem tussendoor wel even de kans gegeven zich even lekker lang te maken?

Mijn excuses, maar ik sluit me hier 'voor nu' ook even bij aan. Ik zie liever stelling met 'waslijntjes' b.w.v.s.(ook al duurt dat dan vele malen langer), dan dit. Je hand oogt erg streng.
Het is een prachtige pony. Maar misschien is het dus een aardig leerdoel op zich om hetzelfde resultaat te boeken op een iets mildere manier. Dat anderen zeggen dat het er mooi uitziet, is denk ik ook omdat we er met z'n allen gewend aan zijn geraakt dat er op deze manier dressuur gereden wordt bij de amateurs/ semi-amateurs.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:30

Met 2 teugels kun je echt niet harder trekken hoor. Dat is onzin.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:33

Qimm schreef:

Dat beweer ik ook niet, het ziet er sowieso erg hard uit. Dait eefect had je met een enkele teugel ook kunnen bereiken, daar ben ik van overtuigd. Bovendien geeft de TS ook aan dat het gaat om een stillere handhouding en niet om een bepaalde vorm van controle....en over haar stille hand heb ik niks gezegd, alleen wel wat over haar harde hand Knipoog

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:34

Qimm schreef:

Nee, dat denk ik ook niet. Maar ditzelfde beeld met 1 teugel had bij mij hetzelfde gevoel opgeroepen hoor.
Ik denk dat dit zeker een getalenteerd setje is! Maar op een andere manier de rust erin krijgen/ houden lijkt me een waardevolle uitdaging op zich. Dit oogt gewoon te 'geforceerd'. En nogmaals: zo zien we het idd vaak.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:40

ja, te geforceerd, vind ik een goede benaming.

Photography

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 12:08

Ik ben wel heel benieuwd waar jullie veel spanning zien...want ik zie het namelijk nauwelijks. Ik weet namelijk hoe die is, en dat ie een korte hals heeft,en waardoor het dus lijkt dat ie kort loopt. Ik heb hm nauwlijks vast gehad gister. Het is een ongelofelijk heethoofd, bang voor wapperende teugels, bewegende koortjes aan je jas, en zeer gevoelig aan t been, en dan is ie ook nog vreselijk rennerig. Al met al een lastige combinatie.
En natuuurlijk rijdt ik hem in aan de losse teugel voordat ik hem oppak..Ik rijd hem niet vwnw, omdat ie dan in draf zeer panish wordt als ie zn hoofd naar beneden doet, dan staat ie gelijk aan de andere kant van de bak. En dan moet ik haar weer een half uur oppakken om weer met zn neus van de grond te komen
Afbeelding
jaa zo beginnen we
Afbeelding
tussendoor
Afbeelding

Afbeelding
En zo liep ie een jaar geleden..dus als je hier naar kijkt, spanning, rug wegdrukken, zou je misschien kunnen voorstellen dat ik de foto's van nu 10 maal beter vind Nors opkijken

dus Adil18 en Ninx hij wordt dus ook heus wel gewoon lekkr losgereden. Alleen ja k kan natuurlijk niet al die foto´s hier neer gaan zetten, want dan ben ik 1,5 jaar bezig

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 12:10

ziet er nu idd veel beter uit heel netjes

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 12:12

Wat een onwijs lekker ding geworden, zeg! In vergelijking met vroeger!! Ja

Verder ziet het er echt héél netjes uit!! Lachen Verder nog veel succes met haar! Haha!

Photography

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 12:15

CharlyBrown schreef:
ja, te geforceerd, vind ik een goede benaming.

Tis niet dat ik wil dat ie zo loopt, maar zo loopt ze nou eenmaal, ik ben al heel rustig, want ik hoef maar met mn hand te bewegen of ze staat op de achterbenen.Vandaar ook de 2 teugels. En ze wil idd wel gereden worden met veel druk, maar laat haar zoveel mogelijk los, misschien rijd ik haar niet op 2 pinken..maar meer dan een kilo heb ik zeker niet in de hand.

Tja tis nou eenmaal een beest die looplust heeft van 10. Het is geen slome hobbelknol.
Ze heeft veel power, en toont dat ook zo in al dr doen en laten.
En ik ben de enigste die wat met hm kan..andere ruiters kunnen hm niet eens in stap houden, want hij vliegt gelijk naar middendraf en dan naar galop. Dus ben heel blij met wat ik al met hem bereikt heb.
En rustig worden...tja dat zal hem wel nooit worden. Zelfs na een buitenrit van 5 uur loopt ie nog net zo als aan t begin, zit geen uitknop op het beest.

Ze gaat maar door, en wil graag werken. Ik weet niet waar dat aan ligt, want als ze 1 schepje stressmix krijgt, is ze niet meer vooruit te branden.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:07

ja, het is natuurlijk ook moeilijk beoordelen vanaf een foto. Misschien is dit het meest ontspannen wat de pony op dit moment kan. Als ik zie waar je vandaan komt, zit dit er al veel beter uit. De 2 foto's met de langere teugels vind ik heel goed er uit zien, ze kan dus wel echt ontspannen. Misschien kan je veel tempowisselingen rijden, maar dan niet (zoals ik, met mijn beetje luie paardje moet) naar een hoger tempo en dan weer terug. Maar naar een hele rustige draf en dan weer normaal

mait

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 15:07

Ik rijd miran ook wel eens, en kan je vertellen dat het beslist geen makkelijk paard is. De eerste paar keren vloog ik na 2 stappen al in middendraf door de bak. Toen moest ik heeeeel rustig gaan zitten en dan kon ik een paar passen fatsoenlijk draven. Nu loopt ze bij mij nog steeds met haar neus door de lucht rondjes te scheuren en dat laat ik ook maar zo voorlopig. Ik rij wel gewoon lekker buiten en kan dan alles met haar. Alleen als ik met haar ga springen zit er opeens een rem en gaspedaal op.
Voor alle mensen die er veel spanning in vinden zitten; ik wil je uitnodigen om er eens op te klimmen, dan zal ik weer foto's maken en kijken we wat je er dan van vind Knipoog
Ik heb dit beestje de afgelopen 3,5 jaar zien groeien van een grasmaaier naar een superpaardje. Maar rust kent ze gewoon niet. Ze wil alles veel te graag, maar dressuur vind ze nou eenmaal nix. Helaas voor haar is dat ook onderdeel van de training voor een springpaard...
Ik vind de vooruitgang verbluffend, had nooit verwacht dat dat beestje uberhaupt rustig zou kunnen draven en galloperen.
Het is een paard wat graag voor je werkt, maar daar zo haar eigen manier van doen in heeft. Dat dit niet correspondeert met het ultieme plaatje? tja daar kunnen wij ook niets aan doen. Dit beestje heeft een erg sterke persoonlijkheid. Ondanks alles is ze bijna M1 startgerechtigt, dus zo dramatisch is het allemaal niet.
Ik zou zeggen: ga zo door!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 16:21

Het is inderdaad een enórme verbetering! Ja Maar toch als je naar het bit in de mond kijkt zie ik toch op veel foto's té veel druk (bit vrij ver uit de mond) Probeer wanneer je paardje lekker los loopt toch wat meer ontspanning in je hand te geven. Niet losgooien natuurlijk, maar ontspannen.

http://i2.photobucket.com/albums/y15/Sugarray/21.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y15/Sugarray/11.jpg

Kijk bij deze foto's maar naar de mondhoeken van je pony

Oh ik wou nog wel zeggen dat je echt een supernette houding en beenhouding hebt! Complimenten Ja