Kendy&Dianne - Dressuurwork Z1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bobbymp

Re: Kendy&Dianne - Dressuurwork Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 21:51

Ier_ schreef:
Ik vind dit persoonlijk helemaal geen prettig beeld geven? Je hangt heel erg achterover & het lijkt wel alsof je 'm daardoor van voor zo in de houding trekt.. Nagelbijten / Gniffelen Galop vind ik er ook erg 'uit elkaar gevallen' uitzien.. Ik vind de foto's er positief verreweg van vriendelijk uitzien.

Leuk paard, dat wel.

helemaal mee eens!ik zou bijna zeggen; als dit z is ben ik het ook!!!
maar het zijn maar een paar foto's en het kan natuurlijk dat er op''het verkeerde moment''is geknipt......zou daarom graag nog foto's willen zien waarop het plaatje wel lekker om te zien is!!

Umpiedumpie

xx_kendy schreef:
het is een moment opname en ik rijd altijd eerst goed vwnw en ik denk dat als dit allemaal zo is wat jullie zeggen laurens van lieren mij niet had uitgekozen om een ronde verder te komen

Je zegt wel dat het een momentopname is, maar ik zie toch bij elke foto een opgekropte pony lopen hoor Knipoog

Renee__

Nicole85 schreef:
Ik vind het plaatje niet zo vriendelijk.
Ik zou het geen Z1 geven, om eerlijk te zijn. Paardje ziet er wat gespannen uit, het oogt wat geforceerd.
Misschien wat stapjes terug en meer VWNW rijden?

Dit vind ik ook. Het lijkt eerder opgekropt, dus hopelijk kan je van het bovenstaande wat meenemen.
Verder leuke pony!

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 21:57

leuke pony, lijkt echt veel op mijn pony Tong uitsteken

Ik vind dat je hem helemaal niet zo verkeerd rijdt hoor, maar er zijn wel verbeterpuntjes. Ik denk als je hem wat meer ruimte van voren geeft dat het beeld er veel vriendelijker uitziet. Je houdt je handen ook vrij hoog, maargoed, dat doe ik zelf eigenlijk ook Schijnheilig

En over dat het er niet als 'Z' uitziet: onzin. Dat slaat echt nergens op, dat deze amazone (toevallig deze ene keer? Kunnen wij niet weten) wat te weinig lengte geeft van voren betekent niet dat het er niet als Z uitziet (pf dat klinkt stom zeg, 'als Z uitzien', alsof daar een definitie van is).
Laatst bijgewerkt door Annemarie_ op 01-02-08 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 21:57

Heey ben jij niet door met de laurens van lieren talenten geval??

Ik vind ook dat je pony wat ronder mag lopen, vind hem nu zo opgevouwen...
Verder ja ik rijd geen Z dus zou het eigenlijk niet weten!!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 21:58

Pony lijkt héél gespannen te lopen, de hals mag meer lengte nemen zodat hij zijn rug ook meer gaat gebruiken. Ook mag je je hand wat meer meegeven wat vanzelf komt als de hals lengte aanneemt, neem vooral voldoende les! Met juiste begeleiding kom je al een heel eind, nog veel succes in het Z

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 21:58

Whisperke schreef:
Heey ben jij niet door met de laurens van lieren talenten geval??

Ik vind ook dat je pony wat ronder mag lopen, vind hem nu zo opgevouwen...
Verder ja ik rijd geen Z dus zou het eigenlijk niet weten!!

niet ronder, meer lengte

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 21:59

sorry dat bedoelde ik ook Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:00

mijn eerste gedachte toen ik de foto's zag: wat een valse knik! ik vind dit er idd niet vriendelijk uitzien

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:01

Moderatoropmerking:
Ik kom hier even langs omdat ik de bui al zie hangen Knipoog

Tot nog toe wordt er een keurige discussie gevoerd, mijn complimenten Lachen
Ik wil wel graag even aangeven dat het niet de bedoeling is om teveel in herhaling te gaan vallen, voordat we straks 10 pagina's vol met hetzelfde gaan krijgen Knipoog

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:07

Commentaar is al gegeven, ik weet zeker dat er met een paar kleine rijkunstige verbeteringen een heel mooi plaatje tevoorschijn komt. Meer naar de hand toe rijden zonder je pony over zijn tempo rijden, maar je juist richten op de tact, de ontspanning en de ballans, ik denk dat de aanleuning dan ook mooi open wordt. Succes Lachen!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:07

Heb al een paar topics van je gezien en het valt mij op dat jouw pony, hoe hoog ie ook in de oprichting loopt, altijd met zn neusje achter de loodlijn loopt.

Heb jij ook foto's van de pony waar je m zn neusje er wat meer uit rijdt? Ben daar zo benieuwd naar! Denk dat dat meteen heel anders over komt.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:10

Tja ook ik ben het met het meerendeel van de opmerkingen eens. Vindt het geen ontspannen beeld. Vindt vooral in de eerste paar foto's dat hij nogal zijn onderhals eruit drukt. Dis is voor mij een teken dat je pony niet nagevelijk is.
Kan me zo voorstellen (heb zelf ook een niet makkelijk nagevelijke pony) dat je daar grote problemen mee hebt. Ook omdat je pony als hij van voren niet nagevelijk is ook de achterhand niet mooi oder kan brengen.
Ik zou zeggen probeer met je trainingen meer lengte te krijgen in je hals. En hem lager in te stellen. Verder heeft het bij mijn pony geholpen haar regelmatig (1x per week) met een pessoa te longeren. En het rijden met veel impuls!!
Verder hoop ik dat je nog heel veel plezier met je pony hebt. Wat dat zie ik wel op de foto's. Veel succes

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:17

Hier meld zich de eerste die het niet geheel eens is met de geplaatste reacties tot nu toe en waarvan sommigen zelfs conclusies trekken (pony heeft geen impuls? Huh????? hoe denk je dat te kunnen zien als ik vragen mag maar goed...) die in mijn ogen getuigen van weinig kennis en ergens in andere topics wat opmerkingen hebben gelezen die ze heel mooi hier ook dachten te kunnen plaatsen! Whahaha nou dít gaat weer wat losmaken denk ik hoor mensen!
Pony heeft een vrij dikke kaak, kijk maar naar zijn bouw en een vrij korte hals, vind je het gek dat het er wat opgekropt uitziet. Hij heeft wel dikke speekselklieren moet ik zeggen, heeft hij dat altijd al gehad TS? Heel knap als je op foto's denkt te kunnen zien dat een combinatie geen Z rijdt of niet Z-waardig zou zijn trouwens...schiet mij maar weer lek hoor!

En hier leg ik bovenstaande uit zoals IK het dan zie hè...
Foto 1 is nog tijdens het loswerken, dat is duidelijk te zien, tenminste, als je niet in het luchtledige altijd maar wat probeert te roepen...Pony ontspant duidelijk in de kaak en amazone in haar hand. Geen verkeerde foto lijkt mij.
Foto 2: amazone hangt idd te ver achterover, maar dat is een kwestie van houding. FF sleutelen en dat zit ook weer goed, ja toch? Haha waar mensen al niet over kunnen vallen zeg. Pony laat een uitgestrekte draf zien maar moet wel veel meer ruimte in de hals krijgen. Krijgt wel front maar wel geforceerd vanwege niet genoeg lengte in de hals. Achterbeen komt er zeer redelijk onder. Mensen vergeet niet, dit is Z en geen GP!
Foto 3: ik zie nog steeds geen bit dat achter de oren getrokken wordt. Weer die speekselklieren die opvallend zijn...
Foto 4: kan ik weinig over zeggen.
Foto 5: amazone en pony houden halt, denk ik aan de foto te kunnen zien... Ik zie een normale teugelvoering, geen overdreven druk erop, wat is hier nou fout aan dan?
Foto 6: weer een normale contactteugel. Pony is naar mijn smaak net iets teveel naar rechts gesteld maar wie weet was dit op dat moment wel even de opzet van de amazone. Als hij normaal zo gaat, zou ik hem persoonlijk iets meer naar links gesteld willen hebben maar ook dat is weer MIJN gedachtengang erover.
Foto 7: fijn beeld toch? Normale teugelvoering. Pony kijkt nog blij ook!
Foto 8 kan ik niet echt goed beoordelen maar lijkt wel of amazone de pony wat aan het sluiten is. Misschien inzet van een oefening? Zo niet, dan is het voor een rechtuitgaande lijn niet het juiste beeld, dat ben ik ermee eens dan!
Foto 9: uitgestrekte galop op een beetje raar moment geschoten. Pony valt wat uit elkaar over de benen maar heeft wel genoeg lengte in de hals en kijk de amazone eens mooi meegaan met haar handen!
Foto 10: nou dit geeft dus écht niet aan dat amazone Z rijdt hè...nee, daarom rijdt ze ook overduidelijk een appuyement naar links...sjonge jonge zeg!

@ TS: en dan lees ik verderop in dit topic dat je door bent bij Laurens. Ik heb hier foto's op bokt gezien van mensen die in de voorronde reden met erg leuke paarden erbij maar die niet door waren dus schijnbaar doe je toch wel íets goed lijkt mij hè? Laat ze maar ouwehoeren hoor.
Het zou me inderdaad niets verbazen als Laurens wat gaat sleutelen aan de halslengte maar je pony heeft wat dat betreft zijn bouw wat tegen, is niet erg, als je de pluspunten maar kunt gaan benadrukken. Verder zou ook ik wel wat meer vlees op je pony willen zien, ik weet zeker dat dat hem nét even wat mooier gaat maken. Hij mag wat robuuster overkomen (jij lijkt daardoor nét even wat aan de lange kant nl....). Oh ja, en jij nét even een tikkeltje minder naar achteren hangen.
Veel plezier met je paard en succes met oefenen.

xx_kendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 22:28

eindelijk eens normaal commentaar Randy01. ik kan best tegen kritiek maar je kunt niet zomaar conclusies trekken hoor, en ik heb het idee dat de een de ander na praat.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:31

Ik moet eerlijk zeggen, dat wanneer laurens je op deze manier heeft laten doorgaan, dat ie dan nog niet wakker was of zo. Dus neem ik aan, dat je normaal wel goed rijdt. Want zeg nu zelf, als het echt niet goed zou zijn, komt ze ook niet in de Z .

Ik vind het een heel leuke pony, maar vind m idd wel wat smalletjes, maar goed, sommige ponys zijn nu gewoon zo Knipoog En dan kan je voeren en trainen wat wil, maar lukt het niet, lukt het niet.

Als laatste wil ik wel nog even kwijt, dat ik het een beetje uit de hoogte vind over komen, zoals je zegt, dat je door bent met die talenten wedstrijd of wat het ook is.

Sorry, maar kan het niet anders verwoorden..

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:41

Ze maakt volgens mij (heb topic niet overgelezen omdat ik me gewoonweg erger aan het luchtledige van sommige opmerkingen) maar eenmaal die opmerking en dat is nadat er een redelijk aantal reacties is geplaatst over hoe niet-Z-achtig dit eruit ziet, dat er geen impuls in zit etc. volgens mij wil TS daarmee min of meer uit verweer of reactie aangeven dat ze echt zo slecht niet zal rijden aangezien ze door de voorronde heen is bij Laurens.
Ik ben het met haar eens dat dat zeker niet verkeerd is, ook al gaat ze vanaf nu níet door.
Heb wel meerdere topics hier gezien van hele leuke combinaties (nét de juiste foto's uitgekozen waarschijnlijk en je zal dan ook wel moeten hier op bokt..) die níet doorwaren.
TS heeft dus wel een kléin beetje gelijk dat ze dat zegt en op mij komt ze helemaal niet arrogant over.

Misschien vat jij dat wel gewoon verkeerd op dan ofzo?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:43

Dat kan ook zijn idd.
Verder vind ik idd, dat van een paar fotos niks gezegd kan worden.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:45

Moet me aansluiten bij samantha21..
Vind zelf dat ik best netjes commentaar heb gegeven met volgens mij best nuttige tips...
Er zijn misschien iets overdreven conclusies getrokken door sommigen mensen..
Misschien een idee om je hier niet te veel van aan te trekken en wel wat te doen met de tips die jou nuttig lijken.. (Voor de verandering eens hier op bokt..)

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:49

Het gaat om de ruiter bij Laurens niet om welke pony ze onder de kont heeft zitten, althans die poging heeft die gedaan... Daarnaast is ze geselecteerd, dit houdt niet in dat ze door is naar de volgende ronde!!

Ik neem aan dat de TS een goede instructrice heeft, die weet waar ze over praat en ik hoop/neem aan dat ze dit probleem al eerder heeft aangekaart en dit dus ook meeneemt met de training.. En we weten zelf ook dat niet alles in een weekje lukt en geleerd is...

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:55

Whisperke schreef:
Het gaat om de ruiter bij Laurens niet om welke pony ze onder de kont heeft zitten.

En ik geloof niet dat hier de discussie over ging toch? Waardoor kom je hier op terecht?
Misschien dat ik iets over het hoofd heb gezien?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:57

Hey, ik heb jou zien rijden bij laurens van lieren. (losrijden) En ik vond het er veel beter uitzien dan hier op de foto het plaatje toont. Je pony reageerde braaf op alles en het zag er rustig en netjes uit.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:59

was op jou bedoeld op een paar reacties daarboven..
Ik heb haar zien rijden,, en in het echt ziet het er vele malen beter uit, althans bij laurens!! Daarmee wil ik dus jullie allemaal er even op attenderen dat foto's dus weer niets zeggen... Ik vind het er nu ook niet helemaal lekker uit zien, met name dat ze wat meer lengte mag krijgen... Maar ja ik doe het er niet na, ik rijd geen Z!!

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 09:24

Weer typisch bokt... Veel bokkers kijken op tegen de Z, want in deze klasse lijkt alles vanzelf perfect te gaan. Als je niet aan hun ideaalbeeld voldoet kan je natuurlijk nooit in de Z rijden!
Train lekker verder zoals je nu bezig bent, probeer een beetje op de onderhals te letten. Misschien werkt het handig om wat laag los te werken en daarna wat op te richten.
Succes!

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 09:55

Leuk schimmeltje, hoe groot is hij/zij?
Verder ga ik mee in het al gegeven commentaar over de lengte van de hals. Je pony is echt té kort in de hals, probeer er meer rek en lengte in te krijgen, hierdoor zal de ruimte in de gangen en de verzameling ook sterker worden.