Temptation (Métall × Creool) @ Work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

belbellie

Re: Temptation (Métall × Creool) @ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:00

erg leuk ding! heeft mooie gangen, goed achterbeen. zoals andere al zeiden probeer wat rustiger te zitten en je handen op je plek te houden. ze is wel lekker wakker en voorwaarts. heeft mijn paardje ook, dat is een rousseau dus wie weet aan het bloed aangezien metall en rousseau halfbroers zijn.
veel succes met je mooie paardje

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:23

Het meeste commentaar is al gegeven Lachen let er in galop op dat je je handen op de goede plek houdt. Niet te hoog, maar ook niet te laag/te breed. Verder onwijs gaaf paard, veel succes nog met hem Lachen.

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:26

heey
leuk paard maar probeer je benen wat stiller te houden zeg.
je drijft iedere keer aan. als je nou een tijdje niet aandrijft loopt ie even goed nog en dan na een tijdje even een schopje anders raakt ie eraan gewend en kan je op een gegeven moment de hele tijd blijven drijven Knipoog

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:27

commentaar is al gegeven Knipoog
Leuk paardje hoor Knipoog

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:46

wat een leuk paard.

commentaar is al gegeven. Ik vind het basis tempo te hoog liggen en het lichtrijden van jou vind ik er onrustig uitzien. Maar wat kan die lekker lopen.

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 10:47

Ik sluit aan bij de commentaar die al is gegeven. Let op je benen, zet je mooi recht, beugels misschien langer (dit moet je natuurlijk zelf aanvoelen), en je tempo een tikkeltje lager leggen. Voor de rest vind ik het een heel leuk paardje, ik denk dat er veel mogelijkheden mee zijn als jullie samen de juiste begeleiding nemen! Knipoog Succes

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 15:36

Zo, ff een reactie van mijn kant weer Tong uitsteken

Dat harde neerploffen valt best mee, hoog uit het zadel kom ik omdat de beugels zo kort zijn Tong uitsteken. Dat heb ik zo, omdat ik dan zelf meer steun heb. Het is een paardje dat nog niet echt goed weet wat je met bepaalde dingen bedoeld. Het zadel zit voor geen meter en zij heeft ook een hele aparte draf waar ze echt bij stuitert. Vandaar dat ik de beugels wat korter heb Knipoog.

Halsverlenger staat op het langst, dit omdat ik zelf haar hoofd op de 'goede' plek wil krijgen en dit niet wil laten doen door een hulpteugel. De halsverlenger heb ik er om, zodat ze haar hoofd niet hélemaal de lucht in kan gooien en lekker haar rug weg kan drukken.

Ze word gelukkig al steeds rustiger met rijden, en ik leer haar gangen wat beter uit te zitten Tong uitsteken. Volgende keer krijgen jullie wat te zien als ik wat lesjes heb gehad Tong uitsteken. Errug lang geleden Bloos

Bedankt voor alle leuke reacties!

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 15:47

ik denk dat je erg aan je houding moet werken, en dat je paardje dan pas langzamer en met een mooie halshouding gaat lopen, ik vind het net lijken,doordat jij eigelijk nog niet echt in balans zit, zij alleen maar harder gaat..!(had ik zelf bij een pony ook erg last van, moet je ook bekennen, ik weet hoe moeilijk dat is!!)
, en over een niet passend zadel zou ik als eerste wat mee doen. Knipoog want dat kan ook betekenen dat ze harder gaat en niet mooi met haar hals/rug loopt

Zalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 16:45

Paardje met potentie! Kan super bewegen, zitten stukjes bij waar ie echt goed loopt. Wat wel belangrijk is, en daar zal ik je nog niet bij afvallen aangezien je het paard nog maar net rijdt, dat is dat je geen passagier moet spelen op het paard. Jij bent de baas, dus beslist in welk tempo hij loopt! Omdat ie waarschijnlijk ook redelijk gevoelig is op de hulpen kan je hem goed terugrijden met je zit: gaat ie met een hoger tempo draven, ga jij langzamer lichtrijden. Klinkt misschien vreemd, maar resultaat zal er zijn! En goed bezig blijven houden met voltes rijden enz.
Ben benieuwd hoe hij over enkele weken lopen zal!!

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 16:38

Op je zit komt ze al aardig goed terug. Ik rij haar zo af en toe goed voorwaarts, vooral in het begin, want dan loopt ze de hele tijd goed, ook als je langzamer gaat. Het is echt een paardje met gebruiksaanwijzingen. Als je eenmaal weet hoe je er mee om moet gaat loopt ze super. Het filmpje geeft dan ook niet echt een goede indruk, maar dat zal spoedig veranderen! Binnenkort kunnen jullie weer wat van ons verwachten Lachen

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 16:48

Leuk paard is het zeg,
zoals de meeste mensen al zeggen zou je inderdaad wat rustiger gaan zitten.
Probeer wat meer tempowisselingen te rijden,
want het lijkt nu alsof je alsmaar bezig bent op tempo te rijden.
Verzamel steeds een beetje, en laat hem dan weer lekker doorlopen. Zo word ie ook wat losser.
Je moet je tenen nog wat naar binnen doen, en hakken uitdrukken. Beugels mogen op zich ook wel een gaatje langer.
Let ook op dat je geen pianohandjes krijgt Lachen
Hij heeft overigens wel een mooi actief achterbeen Ja

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:03

Dat koppie als je haar hoeven aan het uitkrabben bent!!! Zo lief!

Verder is al het commentaar al gegeven en ik wil niet in herhaling vallen, dus heel veel succes met haar!
Gaat wel lukken zo te zien!