runningkawa schreef:De enige reden waar ik me in een scherper bit kan vinden is met een cross en in een M/Z parcours als paarden daar heel fanatiek worden. en in de hindernis landen niet erg lollig is
Voor dressuur en buitenritten lage hindernissen enzo vind ik persoonlijk het een rt probleem.
Maar waarom zou alleen een paard wat bijv. een M/Z parcours springt heel fanatiek kunnen worden. Een paard wat bijv. op t strand t helemaal te gek vind kan dan ook te fanatiek zijn.Als t zoals nu heerlijk stormt en de zee hoge golven heeft is mijn tankie heerlijk enthausiaist hoor. Is helemaal niets mis mee maar dan kan ie zich ook nog wel eens even mis dragen. Ik rijd mijn paard in de bak gewoon op een dubbelgebroken bitje. Hij loopt aangespannen en heeft dan voor de wagen een liverpoolstang in. Voor onze buitenritten naar t strand rij ik dus met dubbele teugels en een pessoa bit. Als hij zich gedraagt kan ik m gewoon op de eerste teugel rijden( rij je dus op de gewone ring) en is er dus niets anders dan anders. Vind ie zichzelf erg grappig die dag en maakt ie zich super sterk dan heb ik aan een kleine ophouding van mijn tweede teugel genoeg. Ik heb dan liever een kleine hulp nodig dan dat ik "grof "in zou moeten komen met mijn normale thuis rij bitje. Ik ben er van overtuigd dat een scherp bit net zo vriendelijk kan zijn als dat een vriendelijk bit onvriendelijk kan zijn( word beetje vage zin geloof ik
) Het is denk ik maar net wie op dat moment de teugels vast heeft.