NRPS hengst Djamai du Bois @ Work hengstenshow Ermelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jethafa

Re: NRPS hengst Djamai du Bois @ Work hengstenshow Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 08:56

Nou, ik snap wel wat ze bedoelt. Het is meer behoorlijk kneden wat volgens mij niet nodig is. Linksrechtslinksrechts en er gebeurd verder niets (niet te zien dat je een ophouding maakt).

Verder vind ik dat je onderbenen iets te ver naar achter liggen, maar dat kan natuurlijk ook komen door dat je benen er net iets onder uit steken en je er dan niet zo bij kunt, maar het hoort niet.

Verder trouwens een onwijs lekker ding hoor! Mijn commentaar is alleen opbouwend bedoeld!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 09:25

Heb de video ook bekeken, ik snap wel wat er bedoeld wordt, het eerste rondje langs de lange zijde werk je wat links-rechts-links in, maar dat doe je later niet meer. Je hebt hem super aan het lopen!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 09:43

Daan_Ordeal schreef:
Ik was er zaterdag ook, echt een leuke pony!

Ik vond ook dat je hem netjes voorstelde, er zaten bij de pony's wat ruiters tussen die niet zo heel erg netjes reden vond ik. Dat is dan wel zonde als je je hengst op zo'n dag komt showen. Maar goed, daar was bij jou geen sprake van!

Ik vond eigenlijk dat het merendeel van de hengsten (Paarden nog meer dan pony´s) slecht gereden werden. En dat daardoor de hengst bepaald niet op zijn voordeligst geshowd werd. Op gekropte gangen door belemmering van ruiter of amazone heb ik meermaals gezien. Mensen die met stang & trens rijden waarbij de stang helemaal doorgeslagen is. Ik heb me meermaals verbaasd hoe mensen rijden.
Er waren ook hengsten waarbij ik het begrepen had als ze het hadden gedaan (doordat ze zo heftig reageerde op de omroeper en het applaus) maar waar het niet gebeurde.

Ik vindt (dus niet alleen afgaande op zaterdag) dat Marjolein altijd heel netjes en ontspannen rijdt.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 09:46

hey Mayo, Wat heb je hem lekker aan het lopen zeg!
En die opmerking van dat snelle achterbeen vind ik een loze opmerking, deze pony moet eerst goed leren op eigen benen te lopen en dat beheerst hij al aardig goed!
Beter dan zo'n 1 die wegknettert met een wijd achterbeen!
Echt, ik vind hem flink vooruit gegaan.

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 10:27

Nou ik zie dat zagen ook neit hoor, ik vind dat je hem heel erg netjes rijdt in zon stressvolle omgeving. Dat je af en toe moet inkomen om hem onder je te houden vind ik volkomen logisch, maar de ontspanning straalt er van af! Leuk dier, ziet er vriendelijk uit!

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 11:33

Nou ik vind dat je hem heel relaxt rijd en je zaagt absoluut niet hoor! Netjes tempo, ziet der goed uit!
Leuk beesje hoor Haha!

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 12:20

ontzettend gaaf beest.. Lachen
ik vind je handen ook storend, beenligging is wel goed.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 12:55

Ziet er goed uit! Volgens mij gaatie af en toe qua bewegeing nog even iets te groot dan dattie kan bij houden met zijn achterhand maar dat mag ook! Knipoog Hij vond het wel spannend hea?

Verder rijdt je hem errug netjes! Heel mooi ongedwongen! Jammer dat je geen stukje galop hebt laten zien of was dat de bedoeling ook?

djedda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 13:30

je hebt het weer goed voorelkaar hoor! wat een draf heeft Djamai!!

En al die mensen, die denken dat ze het beter weten of zien, laat ze maar kletsen! t is bokt maar Haha!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:56

djedda schreef:
je hebt het weer goed voorelkaar hoor! wat een draf heeft Djamai!!

En al die mensen, die denken dat ze het beter weten of zien, laat ze maar kletsen! t is bokt maar Haha!

Sorry even off topic maar vind dit een opmerking van niks! 4 paar ogen zien altijd meer als 1 paar ogen b.w.v. als je niet tegen kritiek kan of je wilt het niet dan had ts dat moeten melden dat ze alleen leuke opmerkingen wou horen. en 't is bokt maar? als je zo denkt wat doe je hier dan nog als je je toch niks aan trekt van wat anderen zeggen.
Ik wil niet per defenitie zeggen dat anderen het juist hebben, maar als meerdere mensen een bepaald iets opvalt dan zal er toch wel een kern van waarheid in zitten. wat de ts er vervolgens mee doet is aan haar zelf.

Dit is overigens niet voor ts bedoeld..

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:59

Wow, wat kan hij mooi lopen zeg.. dat filmpje Bloos! ziet er goed uit! Je rijd hem ook netjes Lachen Succes nog verder!

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 15:44

Heei! Marjolein! Haha!

Ziet er super uit! Knipoog

Wat is het toch een mooie pony Vork

Ulaney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 15:58

Hahaha de achterkant van m'n hoofd op de foto met de voorzitter Nagelbijten / Gniffelen
Ik vind Jamai echt een prachtdier !
Heb zowel als van Jamai als van Di caprio echt onzettend genoten ! (Heb trouwens ook nog wat foto's van Di caprio !)
Oef en in het filmpje loop ik ook langs zie ik Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 16:07

Het blijft een lekker dier zeg Kwijl

marjolein88 schreef:
Weet jij wel wat zagen is Nagelbijten / Gniffelen want ik kan dus nergens een stukje vinden dat ik aan het ZAGEN ben... ik heb de video echt al veel bekeken, maar dat zagen ben ik dus echt niet tegen gekomen. Wel ophoudingen.

Je handen van links naar rechts heen en weer bewegen zoals jij dat doet, noem ik om eerlijk te zijn ook gewoon zagen. Als jij het ophoudingen noemt, ook prima*, maar waarom ben je zo ontzettend druk met je handen als ik vragen mag? Het is ook niet de hele tijd hoor, maar bij vlagen meer, en vooral de eerste ronde op het filmpje / de eerste lange zijde Lachen

*als je ophoudingen maakt sluit je gewoon je hand en open je deze weer, jouw handen gaan duidelijk heen en weer met flink wat centimeters speling.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 16:53

leuk dier!
maar ik stoor me eigenlijk ook aan je handen Bloos ook omdat je hem een keer ineens 'door de bocht trekt'. Ik zou het plaatje fijner vinden als je meer met je benen zou sturen. Wel vind ik dat je redelijk rustig zit, erg goed! en je lijkt niet onvriendelijk! Lachen
dit filmpje is iets in slowmotion he? heb je hem ook gewoon?
ik vind hem idd achter ook niet heel actief, maar het is ook niet echt mijn type pony qua beweging.
maar het is echt een mooi dier!

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 16:59

Wat een prachtpony zeg! Kwijl Kwijl
Echt een plaatje!

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:01

WildWings schreef:

marjolein88 schreef:
Weet jij wel wat zagen is Nagelbijten / Gniffelen want ik kan dus nergens een stukje vinden dat ik aan het ZAGEN ben... ik heb de video echt al veel bekeken, maar dat zagen ben ik dus echt niet tegen gekomen. Wel ophoudingen.

Je handen van links naar rechts heen en weer bewegen zoals jij dat doet, noem ik om eerlijk te zijn ook gewoon zagen. Als jij het ophoudingen noemt, ook prima*, maar waarom ben je zo ontzettend druk met je handen als ik vragen mag? Het is ook niet de hele tijd hoor, maar bij vlagen meer, en vooral de eerste ronde op het filmpje / de eerste lange zijde Lachen

*als je ophoudingen maakt sluit je gewoon je hand en open je deze weer, jouw handen gaan duidelijk heen en weer met flink wat centimeters speling.

Uhmm laat me eens raden...een jonge hengst komt ineens vanuit de losrij ruimte een bomvolle bak in met omroep, muziek en lallende bomvolle mensenmassa. Da's helemaal nieuw voor een paard. Jouw paard zou als een suffie dan z'n Z proef lopen, dat weten we. Die hengst MAG NIET aan de kletter gaan met de kans dat hij de andere hengst zou kunnen ophitsen. Kun jij ons vertellen, jij hebt ervaring met jonge hengsten op een hengstenshow Clown , hoe lossen wij dat op zonder te "trekken", ervan uitgaand dat een hengstenmond soms ietsje sterker ontwikkeld is als een zacht merriemondje.

Dat gezeur en gezeik over een handje dat een tikje trekt om een jonge hengst bij je te houden , .... echt een pennymeisje. Als je geen ervaring hebt op dit gebied moet je niet "boven je begroting gaan praten. Ik vind de prestatie van dit meiske geweldig! Ik heb de hele dag de hengstenshow bekeken en er mochten een hoop ruiters willen dat ze zo hun 4 jarige jonge hengst konden voorstellen.

Marjolijn88 je hebt het geweldig gedaan hoor, laat die pennymeisjes het maar proberen na te doen Haha! Haha!

HAAL EERST DE BALK UIT JE EIGEN OOG EN DAARNA DE SPLINTER UIT EEN ANDER ZIJN OOG Koe

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:08

Cristina schreef:
WildWings schreef:

Met je handen van links naar rechts heen en weer bewegen zoals jij dat doet, noem ik om eerlijk te zijn ook gewoon zagen. Als jij het ophoudingen noemt, ook prima*, maar waarom ben je zo ontzettend druk met je handen als ik vragen mag? Het is ook niet de hele tijd hoor, maar bij vlagen meer, en vooral de eerste ronde op het filmpje / de eerste lange zijde Lachen

Uhmm laat me eens raden...een jonge hengst komt ineens vanuit de losrij ruimte een bomvolle bak in met omroep, muziek en lallende bomvolle mensenmassa. Da's helemaal nieuw voor een paard. Jouw paard zou als een suffie dan z'n Z proef lopen, dat weten we. Die hengst MAG NIET aan de kletter gaan met de kans dat hij de andere hengst zou kunnen ophitsen. Kun jij ons vertellen, jij hebt ervaring met jonge hengsten op een hengstenshow Clown , hoe lossen wij dat op zonder te "trekken", ervan uitgaand dat een hengstenmond soms ietsje sterker ontwikkeld is als een zacht merriemondje.

Dat gezeur en gezeik over een handje dat een tikje trekt om een jonge hengst bij je te houden , .... echt een pennymeisje. Als je geen ervaring hebt op dit gebied moet je niet "boven je begroting gaan praten. Ik vind de prestatie van dit meiske geweldig! Ik heb de hele dag de hengstenshow bekeken en er mochten een hoop ruiters willen dat ze zo hun 4 jarige jonge hengst konden voorstellen.
Marjolijn88 je hebt het geweldig gedaan hoor, laat die pennymeisjes het maar proberen na te doen Haha! Haha!

HAAL EERST DE BALK UIT JE EIGEN OOG EN DAARNA DE SPLINTER UIT EEN ANDER ZIJN OOG Koe

Vooral het vet gedrukte ben ik het mega mee eens. Er waren (zoals al eerder gezegd) maar heeel maar dan ook echt heeeeeeeeel weinig hengsten die knap voorgesteld werden!!

Voor de rest vraag ik me af of WildWings ook geweest is zaterdag! Heb je mee gemaakt en gezien hoe de paarden en pony's op de hele show hebben gereageerd?

Bovendien weet IK niet hoe Djamai is met vreemde dingen. Ik weet niet hoe hij reageerd als hij schrikt ofzo. En IK weet WEL dat Marjolein88 dat wel weet. Tenslotte werkt zij alle dagen met hem.

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:09

Nee ...Wings las zaterdag de Penny Haha! Haha!

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:10

Cristina schreef:

Wat een vage reactie Verward Ik heb ook een pony, een ruin, dus geen hengst, maar hij is absoluut niet makkelijk op concours, aangezien hij erg bang is voor andere pony's en macho-gedrag heeft. Ik ben ervan overtuigd dat dit over gaat, dus ik heb geduld.
Maar dit los ik NIET OP MET DE HAND! puur op zit! En dit is echt een rotsmoes voor mensen die niet kunnen rijden!
dit is niet aan de TS gericht, maar aan Cristina.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:16

Ik snap heus wel dat 't dier fris is en dat het dan moeilijk is 'm misschien bij je te houden, maar geef aan dat ik dit niet de oplossing vind. (En vraag daarbij de reden van het ietwat 'groffe' handwerk, simpelweg omdat veel ruiters nog altijd denken zo een paard correct 'aan de teugel' te krijgen.)

Daarbij noemt de TS dit ophoudingen en geef ik alleen aan dat dit naar mijn mening absoluut geen ophoudingen meer zijn maar dat het iets verder gaat. Verder zeg ik ook niet dat het makkelijk is een hengst door de bakte sturen of dat ik het moeiteloos zou doen Haha!

En euhm, daarbij... volgens mij is HAW bedoeld voor rijtechnisch commentaar... niet om anderen voor pennymeisjes uit te maken. Knipoog

Als het hier alleen gaat om de hengst te showen, wat ik goed zou begrijpen want 't is een tof beest Haha!, had het wel op ITP gestaan. Maar aangezien het op HAW staat ga ik ervan uit dat het de bedoeling is rijtechnisch commentaar te geven, en dat doe ik dan ook. Dan hoef ik niet door jou afgezeken te worden en zulke persoonlijke aanvallen over me heen te krijgen. Is niet zo netjes Cristina, en daarbij getuigt het er alleen maar van dat JIJ hier het meisje bent, en niet ik Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-01-08 17:18, in het totaal 3 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:16

Weer typisch HAW. Rolleyes
Ten eerste, als je hier foto's en een film plaatst, doe je dat omdat je er rijtechnisch commentaar op wilt. Anders plaats je ze niet of op ITP. (en in dit geval had t zelfs dus bij evenementen gekund)
Dan wordt er eindelijk eens gereageerd op het rijden en niet op het setje. Clown Krijg je weer dat gezeik over wie wel en wie niet wat mag zeggen. *zucht*
TS, kijk nou eens kritisch naar je filmpje en zeg dan nog dat je heel netjes stil en ontspannen zit met je handen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:20

Cristina schreef:
hoe lossen wij dat op zonder te "trekken", ervan uitgaand dat een hengstenmond soms ietsje sterker ontwikkeld is als een zacht merriemondje.

Hier struikel ik als "pennymeisje" even over... waarom zou je moeten trekken, en sinds wanneer moet je een hengst schijnbaar harder rijden omdat hij een schijnbaar sterker ontwikkelde mond heeft dan een merrie of ruin?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:23

wat een onzin allemaal zeg!
Ze rijd hem keurig, laat die jarloerse mensen maar praten hoor!!

Een stille hand is juist vreselijk verkeerd, een hand moet meegaan met de bewegingen en nooit strak stil houden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:26

Jaloers? Oh ik ben wel jaloers ja dat marjolein zo'n prachtig beest onder d'r kont heeft Lachen En ik zeg ook niet dat ze hem niet netjes rijdt, ik kaart alleen een puntje aan wat mij stoort. HAW is bedoeld voor rijtechnisch commentaar Pling Misschien dat dat je even was ontgaan. Lachen ?

(En overigens, naar mijn mening, en naar wat ik geleerd heb...: een stille/neutrale hand IS een hand die met de beweging van de mond meegaat. Een vastgezette/'dode' hand is eene hand die strak stil blijft staan op 1 punt en niet met het paard meebeweegt.)