Voor de eerste keer op Lusitano dekhengt. Brrr.... Oordeel z

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sylromans

Re: Voor de eerste keer op Lusitano dekhengt. Brrr.... Oordeel z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 11:57

geweldig beest Party!! Party!!

LH_Ashley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 11:57

Elmira schreef:
Prachtig paard en vind het er best wel goed uitzien Ja
Mag ik vragen waarom als je zegt dat je het zo spannend ed vind dat je dan geen cap op je hoofd hebt? Lachen

ik dacht precies hetzelfde. Lachen

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 11:58

Die wandelende takken kun je gerust aan een ander overlaten hoor! Volgens mij kun je van dit paard heel veel leren! Haha!
Ik vind het er netjes uitzien. Volgens mij kan hij alleen nog wel wat actiever gereden worden. (maar misschien is dit gewoon niet goed zichtbaar op de foto)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:00

Haha, ontzettend grappig omschreven! Toch dapper dat je bent opgestapt, want je ziet maar, ging toch hartstikke goed! Stoer paard en je zit er netjes op! Hopen voor je dat je er nog een keertje op mag!

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:05

heeey wauw zeker een mooi paard !!
ziet er toch heel netjes uit !!
alleen als je dan zo zenuwachtig bent enz. en het is een dekhengst waar om dan geen cap ? Bloos

Lucieluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:08

Mooi paard.
Staat leuk!

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:17

Mooi paard, ziet er erg leuk uit! Haha!
Veel plezier er nog mee! Haha!

@De gene die ''zeuren''over de cap: Moet je ff op pagina 1 haar berichtje lezen Knipoog
Denk dat er nu wel weer genoeg gezeur over geweest is Nagelbijten / Gniffelen

sissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:47

Hij is prachtig... Het valt niet eens zo op dat je er bang voor bent joh! Ik vind dat je er heel mooi op past Ja Hij lijkt te zweven in draf zeg Lovers Geweldig dier!

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:48

Wauw wat een mooie hengst zeg.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:57

Wat een geweldig paard!!
Staat redelijk hoog op zijn benen en heeft lekker veel massa. Ik vind het echt een prachtige lusitano en het rijden ziet er ook heel netjes uit, hij heeft een mooie draf. Lachen
En je staat er ook heel leuk op. Haha!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:59

wat een prachtig paard zeg Haha!
en ook een mooie bak om in te rijden..
was het eenmalig dat je hem reed of ga je het vaker doen?

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 13:26

Ik moest erg lachen om het verhaaltje en commentaar wat je geschreven hebt. Ik vind het een mooie hengst, en het rijden ziet er netjes uit, voor zover ik dat kan beoordelen (zo veel ervaring heb ik nl. niet Knipoog ) Haha!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 13:59

Mooie hengst zeg.
Ik vind jullie een leuke combi.

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 14:01

Zo mooi paard zeg Lachen
Ziet er goed uit Haha!

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 14:02

wat een prachtpaard zeg hallo... kwijl kwijl... Ziet er ook goed uit hoor, zeker voor de eerste keer op hem!
'his royal highness' haha je vertelt het wel heel grappig Haha!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 14:04

Leuk paard hoor, en ziet dr ook wel goed uit voor iemand het eng vind..

vind wel lekker vaag verhaal over je cap. Neem toch echt wel aan dat ze daar caps verkopen, en als je echt zo bang bent ga je er niet opzitten als je al bang bent om te vallen Clown

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 15:19

Je hebt mijn nieuwsgierigheid nog niet bevredigd...waar is het nou, dat deze foto's genomen zijn? In welk land?

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 15:46

Rivano schreef:
De fotos zijn genomen in Brazilie, vlakbij Sao Paulo. (daar werk ik.)

Wat een ontzettend gaaf beest om te zien zeg!! Super!!

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 15:47

Wat een onwijs leuk dier zeg, je doet het netjes zeker voordat je er voor het eerst op zit.
En een capuitleenservice hebben ze daar idd niet, volgens mij kennen zie niet eens caps. Tenminste niet toen ik daar heb gereden.

polly2 schreef:
Je hebt mijn nieuwsgierigheid nog niet bevredigd...waar is het nou, dat deze foto's genomen zijn? In welk land?

Misschien even lezen? Ze heeft de pagina hiervoor geschreven dat dit in Brazilië vlakbij Sao Paulo is.
En netzoals de vraag over de cap heeft ze al beantwoord en daar wordt ook steeds weer om gevraagd Slapen

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 15:51

Prachtig beest.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:20

wendely schreef:
Wat een onwijs leuk dier zeg, je doet het netjes zeker voordat je er voor het eerst op zit.
En een capuitleenservice hebben ze daar idd niet, volgens mij kennen zie niet eens caps. Tenminste niet toen ik daar heb gereden.

polly2 schreef:

Misschien even lezen? Ze heeft de pagina hiervoor geschreven dat dit in Brazilië vlakbij Sao Paulo is.
En netzoals de vraag over de cap heeft ze al beantwoord en daar wordt ook steeds weer om gevraagd Slapen

tja aangezien cap nogal een essentieel onderdeel is bij mensen die bang zijn te vallen Clown moeten we dan ook maar niet meer zeggen dat t een mooi paard is, aangezien dat ook al paar keer gezegd is Nagelbijten / Gniffelen

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 18:02

Schitterend paard en schitterend verhaaltje erbij ! Lijkt mij ook reuze spannend als je op zo'n perfect afgericht dier rijdt dat elk foutje meteen "afstraft"maar mocht je dan zelf de perfecte dag hebben en geen foutjes maken dan is het ook superieur rijden vermoed. Als je weer in NL bent dan geldt mijn uitnodiging om op 1 van mijn bijzonder brave paardjes te komen rijden nog steeds hoor. Die zijn niet perfect afgericht en zijn heel vergevingsgezind wat betreft foutjes Lachen

_Lunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 18:13

Grinnik. Mensen die me kennen weten dat ik wat rijden betreft een sok ben. Maarja, heb weer andere capaciteiten. Kan bijvoorbeeld heel goed mijn handen voor mijn ogen houden bij enge films. [/quote]

Haha ,
Klag bijna van mijn stoel !
Kvind het er trouwens best goed uitzien ! x

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 23:46

wendely schreef:

Ik heb daar altijd met cap gereden tot hij stuk ging. Ze hebben het ding in het begin van binnen en buiten bekeken.... Haha! Was dat nou een 'Cap'? Iets europees? Ze kende alleen het hoedje van mijn instructeur. Vonden ze ook veel practischer. Ze rijden zelfs de paarden in zonder cap.

Roos_s schreef:
Leuk paard hoor, en ziet dr ook wel goed uit voor iemand het eng vind..

Roos_s schreef:
en als je echt zo bang bent ga je er niet opzitten als je al bang bent om te vallen Clown

Ok, laat ik iets duidelijker zijn. Stel je voor je bent manegeruiter. Je rijd de paarden die andere lesklanten ook rijden. Waar de kinderen plezier mee maken. Je hebt een super instructeur die erg zijn best doet om je goed op te leiden. En dan is er opeens een dag waar je zijn tophengst mag rijden. Ja, dan breekt het zweet me uit. Wit om de neus. Nagels stuk. Klotsende oksels. Daar wordt ik inderdaad vreselijk nerveus van. En misschien ben ik de enige die hier last van heeft? Echt, als jullie zeggen dat ik me aanstel, en dat ieder ander er van een afstandje blakend van zelfvertrouwen opgesprongen zou zijn, dan ligt het inderdaad aan mij. Sonho kan prachtig lopen, en ik zag het al helemaal voor me dat hij bij mij wild hoofdschuddend rond zou rennen, in de hoek bij de merriewei alleen maar stil zou staan, en mijn instructeur mij er na 10 minuten af zou halen omdat ik zijn hengst aan het verpesten was. En ik wilde zo graag laten zien dat ik mijn meest vreselijke best zou doen. (dat werkt vaak tegengesteld)

Om meteen de andere vragen te beantwoorden, het was een eenmalig cadeautje, dus mijn enige kans om het geleerde in de praktijk te brengen op een paard waar elke klein foutje 10x uitvergroot zou worden. Ik vond het juist wel eerlijk van mezelf om te melden dat ik het dus inderdaad eng vond. Je leest meestal verhalen van mensen die lachend achterste voren zonder handen over een hindernis van 2 meter springen... Maar ik denk dat er juist heel veel mensen zijn die het spannend vinden. Die niet vol zelfvertrouwen erop klimmen. Maar dat lees je meestal niet. En die fotos zie je meestal niet.
Ik had die met de nek omhoog ook weg kunnen laten en zeggen: "Kijk mij eens gaaf de bak rondsturen." Maar zo was het niet...

Mijn instructeur weet dat ik geen heldin ben, maar hij probeert me op verschillende manieren te laten zien dat het allemaal goed komt. Als Sonho een monster geweest was dan had hij me er niet eens opgelaten. Dan is hij zo een klant kwijt, omdat hij weet dat ik er niet van hou om bokkend de bak door te crossen. Ik ga geen gevaarlijk paard rijden, dan stap ik niet op, ook niet met cap. Maar dat neemt niet weg dat zoiets gewoon vreselijk spannend is.

Het was waarschijnlijk 1 malig, en gelukkig heb ik fotos om eraan terug te denken. En mocht er een nieuwe kans komen, dan hoop ik dat ik minder zenuwachtig ben.

Oja.. hihi, mijn instructeur faked altijd beledigdheid als ik over cap begin, of over vallen, of over rodeo's, of over 'uit voorzorg niet langs de lange zijde gaan als er een motor aankomt'.
"I breed cool and reliable Lusitano's, not CRAZY warmbloods!!!!"

Knipoog

maras schreef:
Als je weer in NL bent dan geldt mijn uitnodiging om op 1 van mijn bijzonder brave paardjes te komen rijden nog steeds hoor. Die zijn niet perfect afgericht en zijn heel vergevingsgezind wat betreft foutjes Lachen

Uitnodiging wederom aangenomen!
Sneeuw, wind en regen, ik kom.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 00:01

WAT EEN PLAATJE!!!!

je zit er netjes op