Ik heb een beetje het idee dat ze wat op de voorhand hangt maar van foto's is dat moeilijk te beoordelen. Je kunt proberen om de achterhand wat sterker te maken, door een beetje te verzamelen in draf (niet te lang) en dan eruit rijden tot middendrafje. En gewoon veel overgangen, dat ze meteen actief wegdraaft o.i.d. als jij je kuit aanspant. Probeer haar wat meer op de loodlijn te laten lopen en lang in de hals te worden, zodat ze ontspant en haar rug wat boller maakt. Dat zit ook veel fijner.
Veel succes!
, maar toch wil ik dat zadel beter leggen want ik zie ook dat het de schouders belemmert! En heb toen hele tijd oefeningetjes gereden, overgangen, en dat ging super, elke keer halthouden op een volte wanneer de middenlijn geraakt wordt en dan verder draven. Ook voltes vergroten en verkleinen hebben we gedaan, ik train nu vooral die draf, ik wil die actiever, de galop daar sleutel ik later wel aan want die vind ze ook moeilijk! We zijn dan ook nog maar een klein jaartje bezig, en ze is toch al veel verbeterd dus ik ben er toch wel blij mee. Bedankt voor de tips!