Katinka @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xAmigo

Re: Katinka @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:57

Ik weet het niet zeker, maar als ze niet echt een duidelijke schoft heeft, kan een staartriem misschien helpen?
Ik heb een beetje het idee dat ze wat op de voorhand hangt maar van foto's is dat moeilijk te beoordelen. Je kunt proberen om de achterhand wat sterker te maken, door een beetje te verzamelen in draf (niet te lang) en dan eruit rijden tot middendrafje. En gewoon veel overgangen, dat ze meteen actief wegdraaft o.i.d. als jij je kuit aanspant. Probeer haar wat meer op de loodlijn te laten lopen en lang in de hals te worden, zodat ze ontspant en haar rug wat boller maakt. Dat zit ook veel fijner. Lachen
Veel succes!

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 18:08

xAmigo schreef:
Ik weet het niet zeker, maar als ze niet echt een duidelijke schoft heeft, kan een staartriem misschien helpen?
Ik heb een beetje het idee dat ze wat op de voorhand hangt maar van foto's is dat moeilijk te beoordelen. Je kunt proberen om de achterhand wat sterker te maken, door een beetje te verzamelen in draf (niet te lang) en dan eruit rijden tot middendrafje. En gewoon veel overgangen, dat ze meteen actief wegdraaft o.i.d. als jij je kuit aanspant. Probeer haar wat meer op de loodlijn te laten lopen en lang in de hals te worden, zodat ze ontspant en haar rug wat boller maakt. Dat zit ook veel fijner. Lachen
Veel succes!

Ja dit is mijn grote streefdoel, ze meer voorwaarts-neerwaarts rijden. Maar ze komt echt van ver, dat hoofd kan plots in de lucht schieten en dan is er al helemaal geen ontspanning meer (dan gaat ze rennerig worden, maar dit is echt véél verbeterd!). Ze hangt idd op de voorhand hoor, en een schoft heeft ze helemaal niet Haha!, maar toch wil ik dat zadel beter leggen want ik zie ook dat het de schouders belemmert! En heb toen hele tijd oefeningetjes gereden, overgangen, en dat ging super, elke keer halthouden op een volte wanneer de middenlijn geraakt wordt en dan verder draven. Ook voltes vergroten en verkleinen hebben we gedaan, ik train nu vooral die draf, ik wil die actiever, de galop daar sleutel ik later wel aan want die vind ze ook moeilijk! We zijn dan ook nog maar een klein jaartje bezig, en ze is toch al veel verbeterd dus ik ben er toch wel blij mee. Bedankt voor de tips!

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:21

Hey,
Ik vind het al veel verbeterd tegenover in het begin.
Het ik echt een mooie pony.
nog veel plezier met haar.
Groetjes Plotie

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:29

Celia schreef:
Ik ga de eerst volgende keer dat zadel proberen naar achter te leggen, maar had dit nogal geprobeerd en herinner mij dat het zadel toen precies kantelde, maar besteedde er niet veel aandacht aan, wat ik nu wel ga doen! Ook die beugels, ik moet leren die beugels bij te houden. En ben ook nog op zoek naar een lesgever, maar die is niet te vinden in de buurt... Bedankt voor de complimenten en tips!

Het zadel past dus gewoon niet!
Ga niet rommelen met staartriemen of onderleggers ofzo! Gewoon een goed zadel, is wat je paardje verdient.
Verder snel iemand zoeken voor les. Nu leer je steeds meer foute dingen aan.
Afleren is moeilijker dan aanleren! Ook fijner en eerlijker voor je paardje, die ondergaat jouw fouten. Tuurlijk mág je fouten maken, dat kan niet anders, maar voorkomen is beter dan genezen

succes!

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 18:47

Zadel is gepast vorig jaar (nog geen jaar eigenlijk) dus ja.. Maar dan klopt er blijkbaar iets niet. En ja, je moet wel eerst een lesgever vinden, ze lopen hier niet voor het grijpen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 21:03

Celia schreef:
Zadel is gepast vorig jaar (nog geen jaar eigenlijk) dus ja.. Maar dan klopt er blijkbaar iets niet. En ja, je moet wel eerst een lesgever vinden, ze lopen hier niet voor het grijpen.

paard kan snel veranderen in een jaar én ik weet niet door wie hij is gepast, erzijn helaas een hoop "kenners"
die eigenlijk niet zulke goede kenners zijn Koe
Geen manege of pensionstallen in de buurt? Daar kun je best vragen naar lesgevers,
advertentie op marktplaats neerzetten of op bokt etc!

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 21:06

Heb nog lesgevers gezocht, maar nooit reactie gekregen.. Maar heb wel overlaatst les gehad van mijn ex-lesgever, die les gaf in manege. En ja de manege in de buurt is gesloten ofzo.. weet niet wat daar allemaal gebeurd. En Pensionstallen ken ik hier ook niet hoor!