Effe off-topic: Gave hoofdtekening heeft hij! Faram ook trouwens.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
eilleen333 schreef:Hihi! Wat een spetter is het toch! Hij doet het inderdaad super! Als je dit dan vergelijkt met de eerste maanden dat hij bij jou was, dan zie je pas echt goed verschil met hoe goed hij in zijn vel zit, en je vertrouwd.
Super filmpjes!!!Vooral het camera werk.... Ik ben sprakeloos
zitake schreef:leuke pony hoor, maar zoals al gezegd, jij moet voorop lopen, vooral op die brug als hij dan schrikt en het op een lopen zet, geen kans om hem bij te houden. Zo n ervaringen moet hij zeker opdoen. en hij vind het zo te zien wel leuk, hij doet alles met veel enthousiasme. Maar zorg dat hij met de tijd niet te enthousiast wordt.
merrieveulen schreef:zitake schreef:leuke pony hoor, maar zoals al gezegd, jij moet voorop lopen, vooral op die brug als hij dan schrikt en het op een lopen zet, geen kans om hem bij te houden. Zo n ervaringen moet hij zeker opdoen. en hij vind het zo te zien wel leuk, hij doet alles met veel enthousiasme. Maar zorg dat hij met de tijd niet te enthousiast wordt.
ik zou het op prijs stellen als je de uitleg die ik hierover gegeven heb zou willen lezen. verder, bedankt!
Lotte1990 schreef:Ik vind het echt tof dat je al zo lekker bezig bent met je jonkie!
Heb wel een paar opmerkinkjes..
Ik vind de waterkant wel heel erg stijl, is niet echt de ideale plek om je paard aan water voor te stellen. Als ie uitglijdt en erin belandt schrikt ie zich kapot.
Verder loopt ie je soms enorm voorbij, vraag me dan af wie er de leiding neemt, hij of jij? Geef je em echt toestemming daarvoor? En wacht hij ook op je als je dat zegt/vraagt? Op dat soort momenten lijkt t echt alsof je de controle een beetje kwijt bent en hij gewoon zn eigen gang gaat.
Ook op de helling haalt ie je ook gigantisch in, zou eigenlijk niet willen dat mijn paard dat zou doenStel je voor dat t iets smaller is...
merrieveulen schreef:degene die voorop loopt heeft niet per definitie de leiding!
anneliesdj schreef:merrieveulen schreef:degene die voorop loopt heeft niet per definitie de leiding!
Bij jou misschien niet maar bij paarden onderling wel. Let maar eens op hoe hard een jaarling afgestraft wordt als ie de leider voorbij gaat als ze een rondje aan het rennen zijn.
Je probeert hem jouw normen en waarden te laten accepteren maar zo denkt een paard niet, net als bij honden, wil je leider zijn dan moet je je ook zo gedragen.