Tips voor onafhankelijke zit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Tips voor onafhankelijke zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 16:16

Bedankt voor de tips!

Ja, 't was misschien handig om er bij te vertellen, maar mijn bekken staat dus naar voor gekanteld. Ik gebruik té veel rugspierern, en te weinig buikspieren. Ga ik toch m'n buikspieren gebruiken, krijg ik lastig adem, dus ik kan niet alle oefeningen zo 1-2-3 doen.. Lachen
Maar aan sommige tips heb ik zeker wat!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 16:49

Probeer dan ook eens iets meer op je ademhaling te letten, je buikspieren bewust aanspannen hoeft niet eens, die nemen het vanzelf meer over wanneer je meer gaat ontspannen en beter gaat zitten. Diep door de neus in terwijl je je buik uitduwt (voor een betere buikademhaling ipv middenrifademhaling) en rustig door de mond uit, zo leer je ook beter je schouders te ontspannen!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 00:08

Is dat een medisch probleem of heb je gewoon een verkeerde houding aangeleerd. Omdat mijn rug stijf aanvoelde ben ik naar een manueel therapeut gegaan en daar bleek mijn SI-gewricht vast te zitten. Ik had geen pijn oid maar toen ik na de behandeling op mijn paard stapte voelde ik direct dat ik veel beter zat. Ik kon nu inderdaad mijn bekken weer bewegen. Heb ook oefeningen mee gekregen die ik nog regelmatig doe. Knieën om beurten om tillen en dan kijken of je met beide even ver komt. Dit was namelijk niet het geval. In bed eerst je ene been helemaal rekken en daarna je andere. En verder oefeningen om mijn te sterke dijbeenspieren aan de achterkant en mijn rugspieren op te rekken want deze waren veel te sterk.

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:19

Een goede oefening die tijdens de trainingen in balansrijden bij ons op stal wordt gegeven is het zitten op een skippybal op een tafel of bankje zodat je net niet met je voeten bij de grond kunt. Op de bal moet je je evenwicht houden vanuit je bekken ( deze moet los zijn, hiermee volg je de bewegingen van het paard ook en op de skippybal kun je dat heel goed trainen! )

Dit kun je zelf doen of bij iemand een training centred riding of balansrijden volgen!