Waarom zoveel ruzie tussen Naturals & niet-Naturals

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Norway_girl

Re: Waarom zoveel ruzie tussen Naturals & niet-Naturals

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:56

casperrr schreef:
Is altijd al zo geweest en zal altijd wel zo blijven.

Mij maakt het niet uit wat andere doen, maar als een natural tegen mij gaat zeggen dat ik mijn paard verpest met een bit, dat ik een dierenmishandelaar ben omdat er ijzers onder zitten. Dat mijn paard mij niet mag omdat ik met sporen rijd, dat hij een hekel krijgt aan het werk. Ik zijn rug verpest met een boomzadel. Dan kan je me echt nijdig krijgen. En dan kan je ook een flinke sneer terug krijgen.

Ja

Miss_Montana, idd maar ik ben niet diegenen die het uitlokt.

Waikiki

Vue schreef:
Nee dat niet, kleine meningsuiting.

Even offtopic; ben jij er trots op een 'harde?!?!' amazone te zijn dan ? Verward

Dat is ze zeker en ik ook.

oOoKellyoOo

OKe zullen we even on-topic blijven, hard zacht, iedereen is van het zelfde materiaal in elkaar genaaid. En harde Amazones daar versta ik wat anders onder als dat ze zelf denken dat ze zijn.

We hebben het nu over de meningsverschillen tussen , normale en naturals

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:57

Hard ligt aan de ruiter, dat kan zowel bij bitloos of met bit.
Bit is in de klassieke rijkunst om fijne oefeningen te doen, met name een normale ruiter rijd op benen

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:57

Ga helemaal met casperrr mee in dit verhaal.

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:58

casperrr schreef:
Is altijd al zo geweest en zal altijd wel zo blijven.

Mij maakt het niet uit wat andere doen, maar als een natural tegen mij gaat zeggen dat ik mijn paard verpest met een bit, dat ik een dierenmishandelaar ben omdat er ijzers onder zitten. Dat mijn paard mij niet mag omdat ik met sporen rijd, dat hij een hekel krijgt aan het werk. Ik zijn rug verpest met een boomzadel. Dan kan je me echt nijdig krijgen. En dan kan je ook een flinke sneer terug krijgen.

[edit] dit verzin ik overigens niet, is echt tegen mij gezegd....

AMEN!

Ik heb niks tegen Naturals, ben zelfs bezig met cursus 'Paaden leren begrijpen', maar houd wel respect voor elkaar..

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:59

oOoKellyoOo schreef:
OKe zullen we even on-topic blijven, hard zacht, iedereen is van het zelfde materiaal in elkaar genaaid. En harde Amazones daar versta ik wat anders onder als dat ze zelf denken dat ze zijn.

We hebben het nu over de meningsverschillen tussen , normale en naturals

Klopt, sorry, dwaalde af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:03

Norway_girl schreef:

Ik had het ook niet tegen jou, jij gaf alleen maar antwoord waardoor je een provocerende opmerking naar je hoofd geslingerd kreeg. Die opmerking was totaal niet nodig En zo gaat het dus ook in de meeste wel/niet natural topics, mensen (van beide partijen) gaan provocerende opmerkingen maken die nergens op slaan om een ander uit zijn tent te lokken en binnen de kortste keren heb je ruzie. Daardoor ontstaan dat soort nare topics.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:05

Ik snap niet zo goed waar men zich verder druk over maakt. Sommige benaderingen liggen nou eenmaal mijlenver uit elkaar. Het zij zo..... Knipoog
Ik rij niet voor niets bitloos, hou mijn paard zo vrij mogelijk buiten in zijn dikke wintervacht in een kudde, laat hem natuurlijk bekappen en doe aan NH. Maar ik krijg ook les van een klassieke dressuur instructrice en ik voer hem ook een klein beetje krachtvoer, naast het ruwvoer. Tja.......

Vroeger reed ik met bit, was ik er ook al voor dat paarden lekker buiten hoorden, was ik al dol op die heerlijke wintervacht en wist ik niet wat centered riding en boomloos rijden was. Maar een 'harde' ruiter (of hoe we dat ook noemen) ben ik nooit geweest. Lachen

Casperrrrr, heel zielig hoor voor je, maar zo kan ik je de verhalen precies andersom vertellen. Haha!
(Mijn paard is weer zielig omdat 'ie het hele jaar door buiten staat, met touwhalster en boomloos zadel bereden wordt en omdat 'ie zonder ijzers over straat loopt). Hier op bokt vooral, hoor, want in het dagelijks leven ziet men een zeer tevreden paard, volgens mij. Tong uitsteken
En goedkoop houden is er ook niet bij, dat is zo'n fabeltje, waar ik ook hard van in de lach schiet. ROFL
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 24-01-08 15:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:05

Provocerend was hij niet bedoeld hoor.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:08

Tja Bokt is en blijft een vrouwenforum he...
en daarnaast een Paardenforum...

2 ingredienten voor ruzie en onbegrip en betweterigheid!!

Laat iedereen lekker in zijn waarde en doe je eigen ding. Ik denk altijd : Het gaat erom dat de ruiter respect heeft voor haar paard en het beste met haar paard voor heeft.

En iedereen doet dat op zijn eigen manier...

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:08

Nadya schreef:
Casperrrrr, heel zielig hoor voor je, maar zo kan ik je de verhalen precies andersom vertellen. Haha!
(Mijn paard is weer zielig omdat 'ie het hele jaar door buiten staat, met touwhalster en boomloos zadel bereden wordt en omdat 'ie zonder ijzers over straat loopt). Hier op bokt vooral, hoor, want in het dagelijks leven ziet men een zeer tevreden paard, volgens mij. Tong uitsteken

Helemaal niet zielig. Vind het gewoon achterlijk. Laat andere mensen in hun waarde en laat ze doen wat ze willen.
Als jij natural bent so be it, daar maak ik geen probleem van.
Tot andere een probleem gaan maken over het feit dat ik een dierenmishandelaar ben, terwijl ze me nog nooit in het echt hebben zien rijden of wat dan ook.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:09

Miss_Montana schreef:
Norway_girl schreef:

Ik had het ook niet tegen jou, jij gaf alleen maar antwoord waardoor je een provocerende opmerking naar je hoofd geslingerd kreeg. Die opmerking was totaal niet nodig En zo gaat het dus ook in de meeste wel/niet natural topics, mensen (van beide partijen) gaan provocerende opmerkingen maken die nergens op slaan om een ander uit zijn tent te lokken en binnen de kortste keren heb je ruzie. Daardoor ontstaan dat soort nare topics.

Oh sorry Nagelbijten / Gniffelen

Nadya, en dàt is nu pricies hetgeen wat er foutgaat! Zoals er al gezegd is het extreme van beide doet de emmer overlopen, als iedereen nu zijn mond hield wat betreft oordeel trekken over elkaar was het allemaal niet nodig geweest, dit zoort fete.

Ik ga nu naar de bus en de paarden doen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:10

casperrr schreef:
Helemaal niet zielig. Vind het gewoon achterlijk. Laat andere mensen in hun waarde en laat ze doen wat ze willen.
Tot andere een probleem gaan maken over het feit dat ik een dierenmishandelaar ben, terwijl ze me nog nooit in het echt hebben zien rijden of wat dan ook.

En andersom vind ik weer achterlijk, want dat gebeurt dus net zo goed Ja . Zijn we daar nu over uit gediscussieerd dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:10

Citaat:

Het komt wel zo over aangezien je mensen juist door dát soort opmerkingen boos kan krijgen. Je gaat mensen al in hokjes stoppen nog voordat je iets over hun situatie weet. Mensen en rijstijlen in hokjes stoppen is niet erg, iedereen doet dat tenslotte Knipoog Iedereen heeft een eigen mening. Maar als iedereen nu eerst een beetje nadenkt en zich in de ander interesseert/inleeft voordat men iets gaat zeggen zal het een hoop ellende schelen Lachen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:12

Nadya schreef:
casperrr schreef:

En andersom vind ik weer achterlijk, want dat gebeurt dus net zo goed Ja . Zijn we daar nu over uit gediscussieerd dan?

Dat achterlijk en mensen in hun waarde laten bedoelde ik op beide kanten van het verhaal Knipoog
Krijg nu een beetje het idee dat je je gelijk wilt halen over Naturals....

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:17

Miss_Montana schreef:
Citaat:

Het komt wel zo over aangezien je mensen juist door dát soort opmerkingen boos kan krijgen. Je gaat mensen al in hokjes stoppen nog voordat je iets over hun situatie weet. Mensen en rijstijlen in hokjes stoppen is niet erg, iedereen doet dat tenslotte Knipoog Iedereen heeft een eigen mening. Maar als iedereen nu eerst een beetje nadenkt en zich in de ander interesseert/inleeft voordat men iets gaat zeggen zal het een hoop ellende schelen Lachen

Ik stop niemand in hokjes, ik was alleen benieuwd naar haar onderschrift. Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:19

casperrr schreef:
Nadya schreef:

Dat achterlijk en mensen in hun waarde laten bedoelde ik op beide kanten van het verhaal Knipoog
Krijg nu een beetje het idee dat je je gelijk wilt halen over Naturals....

Nee hoor, maar jij begint over wat naturals allemaal wel niet tegen je roepen, terwijl ik het tegenovergestelde ook meegemaakt heb. Knipoog
Jij begint met een persoonlijk voorbeeld aan te halen, zo ken ik er nog 100, maar dan andersom.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:19

Over het algemeen vind ik die discussies echt nutteloos.. je schiet er 9 van de 10 keer niks mee op.. En niemand heeft in dit verhaal gelijk.. We hebben allemaal 1 ding gemeen:

En dat is onze voorliefde voor de beesten, waar we proberen zo goed mogelijk voor te zorgen! (Toch?)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:20

Dat zeg ik niet, ik zei dat je mensen in hun waarde moeten laten. Maar als een Natural zo tegen mij doet, dan doe ik het terug simpel.

Mijn punt was en is dat je mensen in hun waarde moet laten, dan hoef je geen 100 voorbeelden maar dan andersom erbij te halen.

Je kan ook zeggen ' mee eens dat je mensen in hun waarde moet laten' ipv gelijk met iets heeeeel anders aan te komen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:23

Ik denk dat dit juist laat zien waarom het mis gaat, schoolvoorbeeld dit topic Lachen Vingertje naar iedereen wijzen behalve hemzelf sommige mensen zijn best grappig Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:25

Vue schreef:
Ik stop niemand in hokjes, ik was alleen benieuwd naar haar onderschrift. Knipoog

Ha, ik zie het nu ook Clown Dan mag je het hele 'in hokjes stoppen' wissen. Heb ik niet gezegd Clown

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:28

katiavl schreef:
Ik denk dat dit juist laat zien waarom het mis gaat, schoolvoorbeeld dit topic Lachen Vingertje naar iedereen wijzen behalve hemzelf sommige mensen zijn best grappig Haha!

De pot verwijt de ketel....

Punt blijft gewoon dat we fatsoenlijk met elkaar om moeten gaan.. En altijd in gedachten moeten houden dat je elkaar niet eens persoonlijk kent.. Iedereen heeft het beste voor met zijn paardje.. Welke weg ze ook kiezen..

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:29

_Henrieke schreef:
Kunnen we tegenwoordig niet meer elkaars rijstijlen accepteren?

Blijkbaar kunnen we dat niet.
Mij zal het een zorg zijn hoe iemand zijn paard houd of traint.
Met uitzondering van extremen van wie en wat dan ook.

Iedereen weet het beter dan de ander en de ene methode na de andere komt in de publiciteit.
Maar wat er ook komt en gaat, ik houd vast aan mijn eigen ervaringen en ideeën.
Mocht ik voor iets anders open willen staan dan bepaal ik dat zelf en dat laat ik me door niets of niemand opdringen.
Anderzijds wil ik ook een ander niets opdingen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:30

casperrr schreef:
Dat zeg ik niet, ik zei dat je mensen in hun waarde moeten laten. Maar als een Natural zo tegen mij doet, dan doe ik het terug simpel.

Mijn punt was en is dat je mensen in hun waarde moet laten, dan hoef je geen 100 voorbeelden maar dan andersom erbij te halen.

Je kan ook zeggen ' mee eens dat je mensen in hun waarde moet laten' ipv gelijk met iets heeeeel anders aan te komen.

Tja, jij had het ook bij het 'je moet mensen in hun waarde laten' kunnen houden i.p.v. meteen met een een of ander voorbeeld aan te komen Knipoog . Ik geloof niet dat ik met iets 'heeeeeel anders' aan kwam, hoor. Ik zeg alleen maar DAT het andersom dus ook gebeurt.
Verder denk ik dat we hier eeuwenlang over kunnen discussieren, lekker nuttig Haha! .

Zoals ik al eerder heb gezegd, sommige benaderingen liggen nou eenmaal mijlenver uit elkaar. En de mensheid maakt bij verschillen nou eenmaal graag ruzie, blijkbaar. Het zij zo..... Ik ga nu gezellig mijn dochtertje uit bed halen en even met haar naar de paarden toe. Doei!
Succes met de verdere (in mijn ogen ietwat onzinnige) discussie. Lachen