Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dan komt het helemaal goed.

).
Marcella_e schreef:onley: ik zie toch wat anders. Ik geen slof die op elke foto strak staat. Ik zie een slof die strak staat als het paardje zijn hals er echt op zet en zodra hij gaat zik de slof keurig in een boogje hangen. foto 7 en foto 9 bijvoorbeeld.
TS: Al stoort de manier waarop jij de slof gebruikt me opzich niet ben ik er toch voor om te proberen je paard zonder slof naar ontspanning te rijden. Je kan bijvoorbeeld ook een martingaal om doen voor het hoog op gooien van het hoofd. Probeer je paard wat voorwaarts neerwaarts te rijden. Dit kan je ook oefenen aan de longeerlijn met bijzet en hem dan bijzetten op het neerwaarts met bijvoorbeeld touwtjes. Met rijden vraag je hem naar beneden en doe je je hand mee naar voren om te kijken of hij deze wil volgen. Dit doe je met je zit en been. je rijdt hem als het ware naar je hand toe en kijkt of hij deze wil volgen.
Succes samen!
basje123 schreef:Me zadel past gewoon, die hebben we op maat laten maken, dat hij gespannen is weet ik! En ik ben der al mee bezig, zonder slof!! Dus daarover hoeft er niks meer gezegt te worden. Dat had ik zelf al door;). Bedankt

En eerlijk gezegd: het eerste paard dat altijd en overal ontspannen loopt en heeft gelopen, moet ik nog tegenkomen
Natuurlijk moet je streven naar een meer ontspannen houding van ruiter en paard, maar ik zie het op de foto's toch ook wel soms
Verder weet ze nu ook wel dat ze er gewoon aan moet blijven werken.
En verder is het een mooi paard! Vue schreef:Oei dit ziet er niet fijn uit.
Je pony is op alle foto's gespannen. (zwiepende staart, weggedrukte rug, strak in de kaak en oren stijf naar achteren.)
Waarom die slof ? Een slof is geen HULP middel. Het is een dwangmiddel.
Ik zou eerst maar is aan de ontspanning werken, lekker laag en rond rijden en dan pas gaan denken aan oprichten.