Vollatton(v.Wellington)@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Koortje

Re: Vollatton(v.Wellington)@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:20

Ingridje16 schreef:
Het paard heeft rugklachten, er is nog steeds onduidelijk wat hij mankeert.
We weten wel dat hij pijn heeft tijdens het rijden en dus ook nogal veel moeite doet om je eraf te gooien.
Met longeren heeft hij hier geen last van.
Maar omdat er nog niet duidelijk is wat hij aan zijn rug mankeert word hij niet bereden.

Moest dat nou zo`n geheim zijn? Bloos
Wat zei de fysio dan? Lachen

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:29

Vind het longeren er ook niet goed uitzien, vooral in stap op het begin zie je dat hij er grote moeite mee heeft om lekker te lopen.
Hij zet zijn achterbenen op het begin en vooral links achter niet goed neer.

Verder wilt hij wel en zo te zien is het ook een lief paard of niet?
jammer van zijn rugklachten, hoop dat je de oorzaak snel weet.
Maar het longeren kan stukken beter. Misschien als je de bijzet er gewoon afhaalt en de longeerlijn over het hoofd vastmaakt.
Dan zie je ook meer in de bewegingen en hij zal er ontspannerder van lopen. Dat zie ik nu dus niet.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:37

Koortje schreef:

Het hele verhaal blijkt gewoon elders op bokt te staan Rolleyes
het zijn nogal wat berichten, dus ik heb niet alles gelezen. Maar als ik het goed begrijp vertoont het paard nogal moeilijk gedrag, kan de TS daar niet mee omgaan, wil ze nu haar geld terug van de vorige eigenaar en wil ze er geen dierenarts/fysio/osteo bijhalen totdat de rechtszaak speelt.
Dit longeren lijkt er zo meer op alsof de TS het paard stuk wíl hebben om wille van het winnen van de rechtszaak Sigaar

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:50

Aimee schreef:
Koortje schreef:

Het hele verhaal blijkt gewoon elders op bokt te staan Rolleyes
het zijn nogal wat berichten, dus ik heb niet alles gelezen. Maar als ik het goed begrijp vertoont het paard nogal moeilijk gedrag, kan de TS daar niet mee omgaan, wil ze nu haar geld terug van de vorige eigenaar en wil ze er geen dierenarts/fysio/osteo bijhalen totdat de rechtszaak speelt.
Dit longeren lijkt er zo meer op alsof de TS het paard stuk wíl hebben om wille van het winnen van de rechtszaak Sigaar

Ik begrijp best dat jij het misschien niet helemaal eens bent met de manier waarop de TS haar paard longeerd. Maar dan hoef je haar nog niet helemaal de grond in te trappen. Zeker niet als je niet 100% weet wat er aan de hand is, en alleen maar verhalen hier op bokt erover hebt op kunnen sporen.

Hou je een beetje in zeg Lips are sealed

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:02

Iriis_ schreef:
Ik begrijp best dat jij het misschien niet helemaal eens bent met de manier waarop de TS haar paard longeerd. Maar dan hoef je haar nog niet helemaal de grond in te trappen. Zeker niet als je niet 100% weet wat er aan de hand is, en alleen maar verhalen hier op bokt erover hebt op kunnen sporen.

Hou je een beetje in zeg Lips are sealed

Het zijn haar eigen berichten waar dat uit blijkt.
Waarom moet ik me inhouden? Ik zie geen reden waarom ik mijn mening hierover niet mag geven.
Heel vervelend voor TS dat ze niet met het paard om kan gaan, maar ga dat niet (letterlijk én figuurlijk) over de rug van het paard spelen.

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:09

hou het even ontopic...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:17

Lijkt me redelijk ontopic, aangezien ik het nog steeds over de manier van longeren heb en daar vroeg de TS tips voor.
Heeft ze even wat vriendinnetjes opgetrommeld omdat het haar niet aanstaat wat er gepost wordt, ofzo Verward

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:17

Als het paard problemen aan zijn rug heeft en er is niet vastgesteld wat. Kun je hem dan niet beter zonder bijzet longeren, of zelf gewoon helemaal los laten lopen?

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:19

Aimee schreef:
Lijkt me redelijk ontopic, aangezien ik het nog steeds over de manier van longeren heb en daar vroeg de TS tips voor.
Heeft ze even wat vriendinnetjes opgetrommeld omdat het haar niet aanstaat wat er gepost wordt, ofzo Verward

ik bedoelde het stukje over har verhaal op bokt Knipoog
verder ben ik het volledig met je eens hoor! het ziet er inderdaad niet uit als of het een goede oefening is voor zijn rug. als je dat al kunt inschatten als je niet eens weet waar hij last van heeft..
Ik vind het jammer dat mensen zo vaak zich zelf voorop stellen..

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:24

ik denk dat je dit paard beter zonder bijzet kunt longeren, vanwege zijn rugklachten.

p.s zou ik mogen weten wat de vraagprijs is, als ie nog weggaat.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:25

Aimee, ik zat ook al direct aan ataxie te denken. Ik denk dat het op dit moment weinig zin om dit paard te gaan longeren.
Ben het verder met Aimee eens.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:28

Zou een paard met ataxie je er met gemak af kunnen krijgen zonder daar zelf mee onderuit te gaan? Moet je niet eerder richting KS gaan denken?
Verder ben ik geschrokken van het verhaal dat Aimee verteld. Als dit idd zo is... Lips are sealed Lips are sealed

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:29

Martine_m schreef:
ik bedoelde het stukje over har verhaal op bokt Knipoog
verder ben ik het volledig met je eens hoor! het ziet er inderdaad niet uit als of het een goede oefening is voor zijn rug. als je dat al kunt inschatten als je niet eens weet waar hij last van heeft..
Ik vind het jammer dat mensen zo vaak zich zelf voorop stellen..

Ja, dat verhaal wat op bokt staat is voor mij informatie mbt de manier van longeren. Niet meer en niet minder Lachen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:37

Needje schreef:
Zou een paard met ataxie je er met gemak af kunnen krijgen zonder daar zelf mee onderuit te gaan? Moet je niet eerder richting KS gaan denken?
Verder ben ik geschrokken van het verhaal dat Aimee verteld. Als dit idd zo is... Lips are sealed Lips are sealed

Heb je gelijk in Lachen Mijn ervaring met atactische paarden is inderdaad dat ze dan zelf ook onderuit gaan.
Ik plaatste het bericht met de suggestie van ataxie voordat ik verder wat van het verhaal wist.
Zal zo het filmpje nog eens bekijken, heb niet meer zo goed voor ogen hoe de beweging in de rug is Bloos

Dat verhaal is door een ieder na te lezen Lachen Gelukkig wordt er in het topic waar het staat ook niet al te enthousiast gereageerd op de gang van zaken.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:50

Hmmmm... de beweging in de rug valt me eigenlijk wel mee. Zeker gezien de manier waarop het paard is bijgezet. De huppel van stap naar draf verraad dat het niet helemaal lekker zit, maar de drafpassen na de galop zijn imo best fijn door het lijf Lachen

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:14

mischien knapt het dier op door een behandeling van een fysio.
die kan teminste vast stellen of het een spierenkwestie of zenuw kwestie of zoals iemand zei ks is.
mijn paard lag ook behoorlijk in de kreukels.
oa ataxie knieband problemen lever stoornis enz maar die is weer bovenop gekomen dmv behandelingen door steffi van der laarse.
ik zou eerder zoiets proberen dan hem te verkopen

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:58

Ingridje16: waarom laat je een dierenarts niet naar je paard kijken? Ik zou toch wel heel
graag willen weten wat hem mankeert. Ik neem aan dat jullie inmiddels een band hebben
opgebouwd!
Zonder een diagnose van een dierenarts zou ik nooit zomaar wat gaan longeren.
Wie weet draait je paard nu wel helemaal de soep in. Stoom uit je oren Dat is toch niet de bedoeling, of wel soms?

Het welzijn van het paard zou voorop moeten staan, hij kiest niet voor deze situatie.

Kom op, DOE IETS!

Ik vind dit intens zielig voor je paard. Huilen

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 22:37

De dierenarts en de fysio zijn er al lang bij geweest, ik wil ook het beste voor dit paard. Ze hebben mij ook tips gegeven, niet alles wat je op bokt leest is waar en nog van deze tijd. Dit speelt al een paar maanden. Nieuwe ontwikkelingen staan misschien niet op bokt Aimee. Ik vind het daarom ook gewoon zwaar ongepast om zo raar te reageren als je zelf niet eens weet wat er speelt en aan de hand is.
Je gaat af van verhalen die allang niet meer van toepassing zijn bij het probleem van dit paard.
Ook heb ik niet gevraagt om reacties van vriendinnen, maar dit zijn reacties van mensen die mij en de situatie kennen of mij eerst aardig hebben gepbt wat er nu daadwerkelijk aan de hand is, voordat ze zo overmatig reageren.
Ik heb van de fysio mee gekregen om vooral zonder bijzet te longeren maar ook af en toe met zodat het paard kan leren zichzelf te dragen, er zijn verschillende dingen mis met dit paard.
En dit zijn dingen die hij bij de vorige eigenaar al had, vandaar dat ik bezig ben met een rechtzaak.

Wat ik hiermee wil zeggen is, dat als je zo raar reageert je daar wel een goede reden voor moet hebben en niet zomaar wat in de ronde moet schreeuwen wat helemaal niet waar is.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:48

Niet alles is waar wat op bokt staat Verward
Ik heb alleen jou eigen berichten gelezen en soms wat reacties die daarop gegeven werden. Dat zou dus betekenen dat jij onwaarheden verkondigt. Is bovenstaand bericht dan ook een onwaarheid?
Bovendien heb ik jou berichten gelezen van nu tot ongeveer een maand terug, lijkt me prima recente informatie.
Als de fysio adviseert om het paard af en toe bijgezet te longeren om zichzelf te leren dragen, zorg er dan voor dat de bijzets dat ook daadwerkelijk mogelijk maken, in plaats van tegenwerken.
Als dit paard die problemen al had en jij wist dat bij aankoop, dan is het toch jou probleem en niet die van de verkoper.

Ik schreeuw niet... ik reageer niet raar en ik heb een goede reden: dit is niet goed voor het welzijn van het paard.

Nogmaals: je vraagt zelf om tips mbt het longeren, neem die dan ook aan!

Sanne_Relax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:27

Leuk paardje hoor!
Maar waarom heb je dit paard dan gekocht als je wist dat hij problemen had? Heb je hem niet gereden voordat je hem kocht?
Tips voor het longeren heb je al gehad dus daar wil ik verder niet over zeuren ofzo..Maar schud je nou met de longe af en toe?
Verder veel succes!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 23:32

Sanne_Relax schreef:
Leuk paardje hoor!
Maar waarom heb je dit paard dan gekocht als je wist dat hij problemen had? Heb je hem niet gereden voordat je hem kocht?
Tips voor het longeren heb je al gehad dus daar wil ik verder niet over zeuren ofzo..Maar schud je nou met de longe af en toe?
Verder veel succes!

Ik wist niet dat hij problemen had, hij was door hun gekeurd en goedgekeurd, dus ben ik er vanuit gegaan dat er niks mis was.
Nee ik ga geen paard met problemen kopen, als ik zelf nog weinig ervaring heb.
Ja dat met die longeerlijn kreeg ik als tip van m'n intructrice omdat soms z'n aandacht wegvalt, Alles buiten de longeerring is vaker belangrijker.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:40

Hoe weet je dan dat hij die problemen bij de vorige eigenaar ook al had?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 00:06

Ik zou een cirkel (diameter 15m) afzetten met paaltjes en lint, en daarin longeren. Verder zou ik hem laag bijzetten met touwtjes. Zoek eens het boek van lammert haanstra, die legt het haarfijn uit en toont duidelijk bij welke manier van bijzetten je paard gebaat is.
Maak het longeren ook spannender: veel afwisseling: overgangen, schijnovergangen, balkjes, cirkel verkleinen en vergroten, ...
Laatst bijgewerkt door poes op 23-01-08 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 00:07

Ik vind dat er door sommige een erg naar toontje wordt gezet in dit topic. Denk dat ts er goed aan doet om niet alle info over een eventuele rechtzaak online te gooien dus misschien is het een idee om het oveer het longeren te hebben.

Ingridje16: er worden goede adviezen gegeven waar je best wat mee kunt. Lijkt me in ieder geval de moeite waard om het te proberen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 00:28

Mij lijkt het juist beter voor het paard dat ze hem niet op een (kleine) volte longeert als hij problemen heeft met de rug. Dan kan hij beter zoveel mogelijk rechte stukken lopen.
Veel paarden met rugproblemen hebben trouwens wel baat bij het longeren met een pessoatuig, misschien kun je eens navragen bij je DA of je dat mag proberen?