Sandor @ onderlinge springwedstrijd debuut met veel bloopers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Sandor @ onderlinge springwedstrijd debuut met veel bloopers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 19:33

Dankjulliewel!
@Si_monee, Zal er de volgende keer eens op letten!
@Mellanii, Ik had wel een zweepje maar die pony wordt met springen een beetje gek als ik hem dan een tik geef haha. Ja ik vond het ook wel grappig, eerst weigerd hij tot 2/3x toe dat steiltje en dan moet ie over een kruisje springen en springt hij een steiltje Tong uitsteken

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 19:40

Ik vind dat je veel positief commentaar krijgt.
Helaas denk ik er anders over. Met lichtrijden gaan je handen zo heen en weer dat je de pony constant in z'n mond zit en de pony schud ook met z'n hoofd omdat hij dat niet fijn vind. imo nog wat te vroeg voor een springwedstrijdje. Het commentaar van opsluiten tussen handen en benen, vind ik dan ook niet zo verstandig nóg. straks wel Knipoog
Ook een zweep vind ik hier een oplossing om het probleem van de ruiter op te lossen ten koste van de pony. Maar goed dat de pony dat niet accepteerd Tong uitsteken

Lekker blijven oefenen en voornamelijk met het stilhouden van je handen. (dus met de beweging mee)
Denk er ook om om en wending netjes in te zetten (voor het groeten Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 19:46

superwoman schreef:
Ik vind dat je veel positief commentaar krijgt.
Helaas denk ik er anders over. Met lichtrijden gaan je handen zo heen en weer dat je de pony constant in z'n mond zit en de pony schud ook met z'n hoofd omdat hij dat niet fijn vind. imo nog wat te vroeg voor een springwedstrijdje. Het commentaar van opsluiten tussen handen en benen, vind ik dan ook niet zo verstandig nóg. straks wel Knipoog
Ook een zweep vind ik hier een oplossing om het probleem van de ruiter op te lossen ten koste van de pony. Maar goed dat de pony dat niet accepteerd Tong uitsteken

Lekker blijven oefenen en voornamelijk met het stilhouden van je handen. (dus met de beweging mee)
Denk er ook om om en wending netjes in te zetten (voor het groeten Knipoog )

Ja ik vond ook al dat ik veel positief commentaar krijg, ben het ook met je eens Knipoog . Als ik de pony alleen iets losser liet was hij weg, schudden met z'n hoofd doet hij heel vaak. Thuis doet hij altijd heel goed springen en dit was 1 van de eerste keren dat hij überhaupt een parcours sprong. Ook loopt hij de laatste tijd heel ontspannen(uit zichzelf, geen geruk en gepluk). Maar ben het zeker met je eens en ga er ook mee aan de slag!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 19:51

Desiree_1993 schreef:
Als ik de pony alleen iets losser liet was hij weg, schudden met z'n hoofd doet hij heel vaak.

Ik geloof ook zeker dat je niet anders kon tijdens die wedstrijd Knipoog
Het schudden zal minder worden als je leert je handen stil te houden, dat gaat niet over 1 nacht weg.
Als je dat door heb, zal de pony straks ook merken dat het schudden méér druk in mond opleverd ipv minder.

succes! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 19:53

superwoman schreef:
Desiree_1993 schreef:
Als ik de pony alleen iets losser liet was hij weg, schudden met z'n hoofd doet hij heel vaak.

Ik geloof ook zeker dat je niet anders kon tijdens die wedstrijd Knipoog
Het schudden zal minder worden als je leert je handen stil te houden, dat gaat niet over 1 nacht weg.
Als je dat door heb, zal de pony straks ook merken dat het schudden méér druk in mond opleverd ipv minder.

succes! OK dan!

Dankjewel! ik ga d'r zeker op letten en zal ook aan mijn instucteur vragen of hij daar eens op wil letten! bedankt voor je tips!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 19:56

Moest best lachen, je pony heeft een grote truckendoos.
maar goed dat je vooral niet gestopt bent!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 19:58

Snackie schreef:
Moest best lachen, je pony heeft een grote truckendoos.
maar goed dat je vooral niet gestopt bent!

Dankjewel! Ja klopt, het is echt een ondeugend beesje. Na 3 weigeringen werd ik ook (natuurlijk) uitgebeld maar toen zeiden ze ook wel van je mag het parcour wel afmaken dus ik denk van doe ik dan ook mooi. Ben toch trots op hem dat hij alles heeft gesprongen

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:07

Moet je zeker zijn! nooit opgeven,en het parcours toch uit mogen springen is heel erg fijn! ook voor de ervaring! succes voor een volgende keer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:17

Snackie schreef:
Moet je zeker zijn! nooit opgeven,en het parcours toch uit mogen springen is heel erg fijn! ook voor de ervaring! succes voor een volgende keer!

Dankjewel! Ja ik vond het ook erg fijn dat ik het parcour mocht uitspringen Lachen

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:45

Hij ziet er inderdaad wat stout uit, haha! Je blijft heel rustig doorrijden! Netjes hoor! De rest komt vanzelf wel goed joh! Jullie zijn een leuk team! Wanneer heb je weer wedstrijd? Dan kom ik zeker een keer kijken!

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:45

Goed doorgezet die avond Knipoog. Ik denk niet dat iedereen dat had gedaan en vooral niet voor de eerste keer het beestje.

Over boomstammen e.d. is het geen probleem wel ?? Tong uitsteken
Misschien een keertje springles volgen Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:46

Destinietje schreef:
Hij ziet er inderdaad wat stout uit, haha! Je blijft heel rustig doorrijden! Netjes hoor! De rest komt vanzelf wel goed joh! Jullie zijn een leuk team! Wanneer heb je weer wedstrijd? Dan kom ik zeker een keer kijken!

Dankjewel! volgende week zondag heb ik dressuur
@maximee, dankjewel! Nee boomstammen vond hij vandaag erg leuk, sarina ook trouwens he Tong uitsteken

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:53

Je moet inderdaad meer blijven rijden, ik denk dat je er een beetje te afwachtend opzit!

Het is wel een leuk dier, met een pittig karakter zo te zien. Knipoog
Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:58

_Nancy_ schreef:
Je moet inderdaad meer blijven rijden, ik denk dat je er een beetje te afwachtend opzit!

Het is wel een leuk dier, met een pittig karakter zo te zien. Knipoog
Succes ermee!

Oke dankjewel! Ja kan goed kloppen dat ik er afwachtend op zit. Heeft inderdaad pittig karakter, maar echt een heel leuk beestje.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 14:35

Hey Dees
Ziet er leuk uit hoor.
Toch goed dat je toch nog alles gesprongen hebt!
Gewoon veel oefenen dan komt het heus wel goed dat weet ik zeker. Ja
Veel plezier met Sandor!
Gr Melis-> Mini topic. Go jij! Go jij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:24

@Melis, dankjewel!

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:18

Ik vind dat je het goed hebt gedaan hoor.. Alleen je moet hem iets rechter op de hindernis afsturen. je gaat er heel erg twijfelend naartoe.. Dan weet je paard niet wat ie nou moet doen naar links rechts of rechtdoor. Ik weet dit omdat ik ook al een paar keer 3 springwedstrijden heb gereden 13 april de volgende. Maar ik wens je nog veel plezier.

PS: Iets zekerder zijn van wat je doet. dan komt het wel goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:29

oke dankjewel!

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:16

Goed dat je niet gestopt bent, dat zeker.
Probeer er op te letten zoals de andere al zeiden, zelf verzekerd op de sprong af rijden. Op gesloten houden tussen je handen en benen en altijd goed voorwaarts/naar voren rijden. Zo krijgt hij minder de kans om te stoppen.
Elke keer schiet hij naar links dus linker been er goed aan houden en iets naar rechts sturen.
Handen proberen bij het op de hindernis afrijden stil te houden in de draf en vanuit stilstand springen is natuurlijk ook niet ideaal. Niet gaan wachten tot hij een keer over de hindernis gaat, maar jij moet proberen zelf naar de hindernis toe te rijden en over de hindernis te komen.
Bij springen moet je niet afwachten want dan stoppen ze vaak, Goed er aan blijven werken met je been.
Dus niet wachten tot hij afzet maar jij met je been moet zeggen waar die gaat afzetten. Beetje oefenen en dan gaat dit goed komen hoor. Lachen erg leuke pony!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:24

Ik vind dat je strenger mag zijn. Je blijft rustig, maar soms iets te rustig. De pony heeft duidelijk iemand nodig die zegt wat zij wil. Jij laat het een beetje van de pony afhangen. Er is al veel gezegd, maar ik zal ook nog proberen wat zinnings te melden.

Zweepje zou ik meenemen en houden in mijn linkerhand. Beugels zeker 3 gaten korter, zodat je beter meekomt en meer druk uit kunt oefenen met je zit. Gezien de hoogte zou ik alles in draf springen. Ben bang dat de galop gewoon te snel voor je gaat. Teugels mogen van mij ook iets korter. Je rijd netjes lichtrijdend naar de sprong (inderdaad handen stil) een aantal meter voor de sprong ga je doorzitten en houd je handen laag bij de schoft. Op die manier voel je meer aan wat de pony gaat doen. Ook goed je been eraan houden en drukken voor de afzet. Niet vergeten om mee te geven (met je handen). Mocht hij erlangs gaan of stoppen dan mag je hem best een tikje geven met de zweep. Met deze hoogte kunnen ze er vanuit stilstand overheen. Makkelijker is wat je eerst deed en schopje om te zeggen dat dit niet de bedoeling was en dan opnieuw aanrijden. Niet te verweg, maar gewoon een soort volte rijden en vandaaruit opnieuw aanrijden.

Succes

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:35

Ik ben het helemaal eens met egnie.
Je bent wel een leuke combinatie met de pony, als je goed blijft oefenen en niet opgeeft met weigeren zoals op het filmpje dan lukt het wel op een gegeven moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:02

Oke dankjulliewel allemaal! duidelijk uitgelegd Ja

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:57

Een hoop commentaar is al gegeven. Meschien heb je met een martingaal wat meer controle Lachen Suc6 verder, komt vast goed jullie zijn een leuke combinatie...

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 00:14

Flevolander schreef:
Een hoop commentaar is al gegeven. Meschien heb je met een martingaal wat meer controle Lachen Suc6 verder, komt vast goed jullie zijn een leuke combinatie...

Ik denk niet dat een martingal voor deze combinatie geschikt is. De ruiter houd haar handen nog niet stil genoeg, met een martingal kan de pony zich helemaal niet meer 'verweren'. Na even oefenen zal het vast wel goed gaan Lachen.

Het springen zelf vond ik wel oké. Ze heeft heel wat geweigert en volgens mij komt het door jou onzekerheid. Jij straalde dat echt uit. Vind het echter heel knap gedaan van je, zeker als je weet dat dit het eerste parcourtje was. Ook prachtig dat je hebt doorgereden!

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 00:29

lindake schreef:
Flevolander schreef:

Ik denk niet dat een martingal voor deze combinatie geschikt is. De ruiter houd haar handen nog niet stil genoeg, met een martingal kan de pony zich helemaal niet meer 'verweren'. Na even oefenen zal het vast wel goed gaan Lachen.

Het springen zelf vond ik wel oké. Ze heeft heel wat geweigert en volgens mij komt het door jou onzekerheid. Jij straalde dat echt uit. Vind het echter heel knap gedaan van je, zeker als je weet dat dit het eerste parcourtje was. Ook prachtig dat je hebt doorgereden!

Tja, dat mes snijd aan twee kanten natuurlijk... Aangezien waneer de pony minder loopt te drammen de ruiter zich beter kan concentreren op haar houding waardoor ze uiteindelijk ook haar handen stiller zou houden