Boy @ work in Scapa rose [nieuw zadel]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Re: Boy @ work in Scapa rose [nieuw zadel]

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 11:59

Ik vind dat jullie echt vooruit gaan, nu al. Ik zie overduidelijk een achterhand die veel beter mee komt dan de andere foto's die ik van jullie heb gezien. Echt toppie hoor!

Er zijn idd genoeg verbeterpunten nog, maar dat is logisch. Vind je setje ook super staan op boy. Vingers aflikken

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 12:35

Wauw Laura ik zie echt wel verbetering! En dat na zo'n korte tijd met een nieuw zadel...
Ik zou zeggen; Ga zo door meid! Jullie komen er wel!
Gewoon rustig aan, lekker relaxed!
Je setje staat m echt leuk trouwens Haha!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 12:50

scapa staat super,veel plezier met je nieuwe zadel(en boy natuuurlijk)

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:19

Ziet er netjes uit.
Probeer alleen wat te letten op je onderbenen, dat je ze ontspannen naar achteren legt.
Op sommige foto's liggen ze mooi naar achteren en dan loopt hij ook mooi, maar wanneer hij
gespannen is, heb jij je benen weer naar voren.
Soms wil het helpen om wat meer voorin het zadel te gaan zitten, dat helpt bij mij heel goed.
Dan zal hij zn rug meer loslaten en ronder gaan lopen en meer gaan ontspannen.
Maar verder ziet het er leuk uit Knipoog

sissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:55

Ziet er goed uit Laus! Ik vind het er beter uitzien dan de vorige foto's die ik van jullie gezien heb Ja Wat een zadel al niet kan doen he! Om hem wat losser en ronder te laten worden, zou ik veel voorwaarts-neerwaarts rijden. Laat hem je hand opzoeken, en bouw het zo stilletjesaan op. Het zal zijn tijd wel nodig hebben denk ik, hij is het immers niet gewend he? Ik vind dat ie er heel goed uitziet!

Wat voor zadel heb je gekocht?

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:06

Wauw! Wat een mooi paard Haha!
Dat setje staat hem echt geweldig Clown

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:52

Commentaar is er al gegeven, ik vind het er best netjes uitzien, en echt een super! gaaf paardje!En ook mooi dekje.

CaroR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:05

Knap paardje heb je Knipoog

xx

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:06

lovekomeet schreef:
foto 1 hij valt op de voorhand je zet je handen vast naar mijn idee en hij buigt niet vanuit de schoft je zit niet echt fijn beetje met een holle rug
foto 2 geen stelling en buiging fijn achterbeen, waar?
foto 4 boy loopt hier niet over de rug
foto 6 hij loopt hier niet ontspannen
foto 7 hij knikt in op heup, knikt alleen maar achter de kaak (valse knik)
foto 8 moet je op je handen letten en neus komt er te ver uit
foto 9 hij mag hier wat lager
foto 10 geef je zelf al aan

veel overgangen rijden
en handen bij elkaar
verder is je houding in dit zadel naar mijn mening een stuk verbeterd! en toch vind ik jullie wel vooruit gegaan hoor Knipoog
scapa roze staat hem erg goed!

succes nog Knipoog

Zo jammer dat je enkel negatieve punten opnoemt.
Persoonlijk vind ik het helemaal niet erg dat boy zijn neus er nog uit komt, op vb foto 8, liever de neus er te ver uit dan een krulletje! Lachen

Verder zijn er enkele foto's waarop boy mooi ontspant, en dat geef je dan niet aan...

'k wou dat nog eventjes zeggen Knipoog

_Maverick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:18

ziet er goed uit... Knipoog
Fijn dat hij nu zoveel beter loopt met het nieuwe zadel
sjabrak staat er ook super bij.. Ja

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:52

Lau, nogmaals, wat een verademing om jullie zo te zien rijden samen! Haha! Wát een vooruitgang zeg! Ga vooral lekker zo door! Natuuuuurlijk heb ik wel weer wat te zeiken, hoop dat je er wat aan hebt en het niet opvat als een aanval oid Vork

1e foto; Je teugels zijn op een prima lengte, je zet je hand alleen te ver terug, geef maar wat meer na naar voren! Handjes mooi rechtop ook he! Je knikt je heup aan de linkerkant iets in, let daar op he, zo geef je hele andere signalen dan wat je eigenlijk met de rest van je lichaam en handen zegt!
2e foto; Blijf goed rechtop zitten en ik zie een gesloopt kuikentje! Nors opkijken Zachtjes met je hand, niet terugwerken! En weer die knik in je heup.
3e foto; Goed! Let er wel op dat je Boy in de lengte laat buigen, niet alleen z'n hals zodat ie niet over de schouder wegvalt.
4e foto; Netjes rechtop zeg! Haha! Goed! Let wel weer op je binnenhand, niet vastzetten!
5e foto; Very very nice! Niks op aan te merken, afgezien van je buitenhand, knik in je pols! Als je op deze manier rijd moet je er wel goed om denken dat je je buitenhand stil houd en er niet net zo mee gaat "werken" als je binnenhand! Buitenhand op z'n plek en meegaand en met de binnenhand uitnodigen!
6e foto; Ruim beenwerk, maar hij valt helemaal uit elkaar. Probeer om m van achter uit in je hand te drijven, niet gewoon maar vooruit! Dan maar iets minder mooi beenwerk en lekker compact gehouden paardje, dan uit elkaar vallend en keihard doordenderend paardje! Ook zie ik weer een gesloopt kuikentje Knipoog Geen ontspannen contact! Hij houd onwijs vast in z'n kaak en steunt op je hand. Je hand had hier wel iets hoger en rechtop gemogen, wederom; niet vastzetten! Knipoog
7e foto; Oef.. Ik zijn mondje vast, hij mijn hand... Neeneenee! Hij moet zélf z'n hoofd dragen, jij hoeft m niet voor m te tillen! Ook hier zie ik Boy weer vasthouden in z'n kaak. Op dat soort momenten mag je hem best wat meer (wel záchtjes! denk aan je kuikentjes) doorvragen, en daarna gelijk weer loslaten als hij nageeft, niet blijven vasthouden. Let ook weer op de knik in je heup en dat je je handen rechtop houd!
8e foto; Buitenhand weer stil op 1 plaats! Niet én met je binnenhand én met je buitenhand werken! Buitenhand hoort weer stil en meegaand te zijn, en binnenhand vraagt! Noooooit allebei! Let weer op de knik in je pols!
9e foto; Je zit op je doos Haha! Kantel je bekken eens iets meer naar achteren, zo kun je nooit goed meegaan met zijn bewegingen. Je bekken moet naar voor en naar achter kunnen bewegen, zoals je op deze foto zit kan je bekken niet verder naar achteren, dus zit je tegen in z'n bewegingen! Ook hier mag je hem van mij weer wat verder doorvragen. Hij houd niet zelf z'n hoofd op de goede plaats en hij houd weer vast in z'n kaak.
10e foto; Let weer op je buitenhand, zelfde verhaal als hierboven! Haha!

De tip van onley (I'm sorry) zou ik niks mee doen. Boy is al niet geweldig goed voor het been op sommige momenten, dus constante druk zou hem alleen maar botter voor het been maken. Verder blijf ik vinden dat jullie in zo'n korte tijd enórm vooruit zijn gegaan! Ja Top! Heel fijn om te zien dat je Boy nu toch wat losser in z'n mond houd, daar bereik je veel meer mee! Ja En ik had m al gezien op NB natuurlijk, maar je zadel blijft echt gaaaaf! Haha! Heb je zeker een flinke smak geld voor neergeteld? Nagelbijten / Gniffelen

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:58

Leuk paardje. Ziet er pittig uit dat koppie.

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:21

Vind het er netjes uit zien laura !
Vind jullie echt vooruit gegaan samen, ga zo door OK dan!

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:25

Ziet er goed uit, Laura!

Ik vind zijn gangen ook veel ruimer lijken.
Let wel op dat je geen knik krijgt in je polsen, en af en toe je tenen naar binnen. Knipoog

Hij ziet er goed uit. Mooi setje ook!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:36

ik vind persoonlijk foto 7 niet zo'n fijn beeld geven als je zelf denkt!
de hals hoort vanaf het zadel tot aan de nek in een mooie boog te lopen! en er zit nog een gigantische knik (op alle foto's) vlak voor het zadel!

verder ben ik het wel met je eens liever neusje er wat uit dan er te ver in!

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:41

Zo zie je maar weer hoe belangrijk een goed passend zadel is! Haha! Haha!
Ziet er goed uit hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:18

Super bedankt voor de tips eef, ga er wat mee doen! Met ik zijn mondje vast hij mijn hand bedoel ik dat hij het bit fijn accepteerd en zich laat 'bewerken', niets in de richting van een aanleuning Knipoog

De rest ook nog bedankt voor de tips & wederom de leuke berichtjes Haha!

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 00:04

Heel erg fijn voor je dat je met dit zadel al veel verbetering hebt gemerkt Haha! Dan weet je tenminste ook zeker dat die investering het waard was Knipoog Ik vind het echt een leuke pony en het setje staat ook leuk! Commentaar kan ik je niet geven, aangezien ik zelf ook geen held ben wat dat betreft.