mcsjelle schreef:Allemaal heel leuk, maar de gemeente zal er niet zo blij mee zijn dat jullie de grasveldjes kapot trappen met het springen.
Bedankt!
.
De gemeente doet helemaal niets aan het gras, mijn vader die zaait/maait en geeft het water als het nodig is.
Debbylover schreef:Leuke pony en jullie zijn een leuk duo;)
Hoe groot ies ie 1.10 ? ofzo iets

Wel een beetje gevarlijk daar

Hij is ongeveer 1.27 , verder bedankt
. (gevaarlijk valt wel mee, me moeder stond erbij, dus ouderlijk toezicht !
)
Renee__ schreef:Wat een schatje zeg!
Hij ziet er wel bezweet uit voor een wandeling.

Let wel op je veiligheid en op die van de pony

Bedankt, ja daar zal ik voortaan op letten !
.
Rosannee_ schreef:panache schreef:volgensmij weten jullie niet echt waar je mee bezig bent

Als je alleen maar zulk commentaar kan geven, reageer dan niet , en verpest een anders topic niet, ze weten heus wel waar ze mee bezig zijn !
Doerak is echt een schatje hé

leuke foto's !

hij springt echt goed

Bedankt Rosanne !
.
jawel ik weet wel waar ik mee bezig ben, anders doe ik het echt niet ! 
x_tico schreef:Doerak

Ziet er goed uit hoor, maar ils neem niet te veel risico's he, heb ik al vaker gezegt

want dat grasveldje is echt te kort om hem goed recht uit de hindernis te laten lopen

xx

Dankje britt
Ja klopt het is niet het optimale, maar het gaat om het plezier en kijk maar hierboven.. mama enzo was erbij dusja 
Sodeletuut schreef:Wat een lief pony'tje, ziet er leuk uit! pony en ruitertje lijken er lol in te hebben

Dankje
, Ja plezier is echt één van de dingen die voorop staat !
kleinelinda schreef:Hier gana jullie toch wel veel commentaar op krijgen denk ik. Het ziet er wel lief uit maar let op de veiligheid van jou en je pony
Dankje, ja daar ga ik voortaan op letten !
.
Iepke schreef:Wat een ontzettend leuke bos haar heeft ie op z'n kop

Volgende keer met het hoofdstel omdoen even kijken naar je neusriem, je riempje zit gedraaid

En nou ja, je cap op doen is op zich ook niet geheel onverstandig

Ja hij heeft ook hele dikke manen/voorpluk . Over de cap : Zie hierboven !
.
panache schreef:waar ze mee bezig zijn?
Zonder cap springen + zonder hoofdstel bij een klein grasje voor het huis waarna stenen komen + paaltjes..
't grasveldje is te kort om goed t paard voor de hindernis te zetten en terug te rijden..
Pony moet op een heel klein stuk afremmen na de sprong of een mini aanloopje doen en dan eroverheenspringen
onverantwoordelijk en niet de bedoeling van een woonwijk!
Ik heb wel een hoofdstel aan dusja, dat van de woonwijk, mijn buren hebben hier geen problemen mee en heel onze wijk niet (ongeveer 10 straten) waar heel veel paarden lopen.. heel veel mensen buiten hank komen in onze woonwijk en niemand heeft er commentaar op !
.
Coconuts schreef:panache schreef:waar ze mee bezig zijn?
Zonder cap springen + zonder hoofdstel bij een klein grasje voor het huis waarna stenen komen + paaltjes..
't grasveldje is te kort om goed t paard voor de hindernis te zetten en terug te rijden..
Pony moet op een heel klein stuk afremmen na de sprong of een mini aanloopje doen en dan eroverheenspringen
onverantwoordelijk en niet de bedoeling van een woonwijk!
- Zonder cap = eigen risico, niet jou probleem dat ze met een gat in het hoofd in het ziekenhuis belanden. Ze weten vást wel van het bestaan van de cap af, dus dat ze deze nu niet op hebben is hun eigen beslissing.
- Ze hebben wél een hoofdstel om
- Als de pony op deze manier prima kan springen, wat maakt het 'kleine grasje' (joost weet hoe het er in het echt uit ziet) dan uit? Als de pony en ruiter plezier hebben en alles goed verloopt. Ik zie dit 10x liever dan een pony die elke dag saai rondjes moet lopen in de bak en steeds hetzelfde doet. Deze 3 hebben gewoon plezier.
- Wat de bedoeling van de woonwijk betreft; waarschijnlijk kennen ze deze buurt en als er mensen wonen die er totaaaaal niet van gediend zijn, zullen ze het vást niet doen. Misschien is het wel voor eigen deur en vinden mensen het wel eens leuk om te zien? De buurjongens vinden het ook hartstikke leuk zo te zien.En het is weer eens iets anders dan een poepende hond voor de deur..
Ik vind dat er niet zo gezeurd moet worden. In bijne élk picturetopic is er wel iéts niet goed. Als er maar negatief commentaar gegeven kan worden. Bah.
Bedankt voor het commentaar !
.
Focussed schreef:Coconuts schreef:Wat de bedoeling van de woonwijk betreft; waarschijnlijk kennen ze deze buurt en als er mensen wonen die er totaaaaal niet van gediend zijn, zullen ze het vást niet doen. Misschien is het wel voor eigen deur en vinden mensen het wel eens leuk om te zien? De buurjongens vinden het ook hartstikke leuk zo te zien.En het is weer eens iets anders dan een poepende hond voor de deur..
Ik vind dat er niet zo gezeurd moet worden. In bijne élk picturetopic is er wel iéts niet goed. Als er maar negatief commentaar gegeven kan worden. Bah.
Dus dit is simpel weg springen in een woonwijk om de buren te imponeren?
Denk astjeblieft even aan het paard, wat denk je dat er kan gebeuren als de ruiter valt om welke reden dan ook? Pony rent de straat op, komt toevallig net een auto aanrijden en het is 'Boem' 'Dag Pony!' of hij rent simpelweg weg. Ik vind dit persoonlijk ook echt onverantwoordelijk, en ik snap hier niet waar de ouders zijn? Wiens verantwoordelijkheid is het eigenlijk als er júllie iets overkomt of het paard? Nee sorry, ik kan hier niet goed positief over zijn, en ik denk dat je dat wel kunt verwachten met dergelijke foto's, je creert hier gewoon voor jezelf en voor het paard een gevaarlijke situatie.
Zie hierboven, me moeder,het eigenaresje & mijn buurjongens waren erbij pony kan dus niet zomaar de weg oplopen
.
KiWiKo schreef:ik vind het geweldige foto's Lekker lol met je knol

Doet mij denken aan mijn eigen ponytijd
Ik wordt hier helemaal vrolijk van
Dankje
. Ja ik ben nog niet zo oud, dus ik hoop dat ik met zulke herinneringen ook fijn aan deze tijd kan terugdenken als ik wat ouder ben !
russel schreef:Tjonge wat een commentaar weer, meiden leuk hoor, kan best wel even zo. Enne dat hoofdstel? Heb ik zeker een ander scherm.
Deze opstelling kan je niet met een Paard vergelijken, dus die vergelijking in het commentaar is niet van toepassing. Het is geen springwedstrijd met een parcours, dan zal allle commentaar wel op zijn plaats zijn. Buren imponeren? gewoon 2 kinders die lol met hun allerliefste, brave super shet hebben.
Bedankt !
.
rijoyco schreef:Lol met je pony is prima, maar goed controleren of je tuig juist zit vind ik ook wel belangrijk.
Het is duidelijk dat het hoofdstel gedraaid zit, dus daar moet je de volgende keer goed naar kijken voordat je lol gaat hebben met je pony!
Ik weet het niet zeker, maar mijn vriendin heeft hetzelfde hoofdstel (compleet gekocht in de winkel..) en daar zit het ook gedraaid, maar ik zal de volgende keer is kijken of ik het ook normaal goed kan draaien!
whisperramse schreef:KiWiKo schreef:ik vind het geweldige foto's Lekker lol met je knol

Doet mij denken aan mijn eigen ponytijd
Ik wordt hier helemaal vrolijk van
Ben het hier helemaal mee eens!
Als die pony zelf er geen zin in zal hebben (en veel shetjes hebben dat stukje in hun karakter zitten) zal ie heus niet springen ook hoor!
Ziet er leuk uit, maar ik zou toch wel zeker een cappie opzetten

Je weet nooit wat er gebeurt hé

Bedankt, ja Doerak vind eigenlijk alles goed en als hij het ergens niet mee eens is laat hij dat duidelijk merken ! 
Mirandaatje schreef:Ziet er leuk uit hoor meiden, jeetje sommige mensen zeuren echt overal over. In mijn ponytijd deed ik ook dit soort dingen, je mag toch wel een beetje lol hebben.
En wat maakt het in vredesnaam uit of je wandelt met een halster of met een hoofdstel? Ik wandel ook vaak met hoofdstel omdat ze vaak best fris is buiten en ik dat net wat veiliger vind.
En wat betreft dat ze kunnen vallen en de pony voor een auto springt, dat kan iedereen gebeuren die buitenrijd dus dat heeft niet echt wat te maken met of er in een woonwijk gereden wordt ja of nee.
Cap opdoen is eigen keus. Ik heb hem altijd op maar dat moet ieder voor zich weten. Vind het wel verstandig sowieso als je buitenrijd.
Veel plezier nog met jullie pony meiden het is een leukerd.
edit: spelfout aangepast
Bedankt ! 
kiss_lotte schreef:Iepke schreef:Wat een ontzettend leuke bos haar heeft ie op z'n kop

Volgende keer met het hoofdstel omdoen even kijken naar je neusriem, je riempje zit gedraaid

En nou ja, je cap op doen is op zich ook niet geheel onverstandig

^met haar eens

verder ziet het er echt leuk uit,en wat een wolleybeertje zeg, geweldig

Jammer dat ze al zo snel zweet,of het lijkt maar zo ; wat natuurlijk ook weer door dat wollige haar komt

Leuk hoor.
xx'x
Bedankt lotte ! 
Paljassofie schreef:Ik weet niet wat de leeftijd is van TS en de andere ruiter, maar geldt er in Nederland dan zelf geen minimum leeftijd voor buitenrijden? ( ben van Belgie en hier mag je zonder begeleiding van 21+ de baan niet op als je geen 14 bent, en anders moet je nog 12 zijn)
Als deze pony een ongeval veroorzaakt, of een van de meisjes valt en ze bezeren zich (kan redelijk zware blessure worden zonder cap) dan komt alle verantwoordelijkheid op de ouders van het meisje van wie de pony is. Denk dat die dus wel eens mogen controleren hoe er met hun pony omgesprongen wordt.
Natuurlijk heb ik ook heel gekke dingen gedaan in mijn ponytijd, maar dat wil niet zeggen dat ik nu vind dat ik toen goed bezig was. Ponytijd of niet, ponyplezier of niet, dit is een gevaarlijke situatie en deze kinderen zijn denk ik echt nog te jong om gevaren te zien ( denk dat iedereen hier dat nog wel weet van toen die zelf die leeftijd had) Pony's en kinderen is een goede combinatie, maar met verantwoorde begeleiding. (zie het net iets te vaak hoe sommige pony's afgebeuld worden door kinderen of er heel gevaarlijke situaties ontstaan)
Verder is dit echt een heel leuke pony, maar doe dit aub met een cap op en mss zelf op je eigen weide? (daar heb je ook gras en kan je pony niet zo snel gaan lopen als er iets fout gaat

)
Ik ben nu bijna 14, en nee dat geld niet in Nederland voor hoever ik het weet! Verder bedankt !
.
quote="yorin"]Vind het een super leuke shet.. echt een bolletje wol
haha wij gingen vroeg ook wel met de paarden de wijk in.. ik reed heel vaak naar huis toe... mijn buurmeisjes vonden dat altijd super leuk.. even aaien en een wortel geven..
dan wel niet met een shetlander ( met een D- pony ) maar goed.. het ziet er leuk uit maar als je gaat springen tja we cappi op.. je weet maar nooit
[/quote]
Bedankt, ja ik ga voortaan standaard me cap niet vergeten
.
Tabita schreef:Leuke pony! Ziet er echt schattig uit

Bedankt
.
Adil18 schreef:He gut, weer zulke reacties
Ach jaaaa, je hebt altijd een paar mensen met een negatieve instelling....Alles is levensgevaarlijk bla bla bla....
Die rennen gillend achter hun paarden aan als die over een wei crossen terwijl het net geregend heeft...is gevaarlijk, die dieren kunnen zo uitglijden
Maareh, geen paaltjes omver gaan rijden he

Bedankt
, nee dat doe ik niet hoor
.
Nathaliia schreef:Jeetje. wat een reacties.
ze zullen vast wel weten waar ze mee bezig zijn hoor...
ziet er leuk uit! veel plezier nog van jullie shetje

Bedankt
.
haffilover schreef:Grappig om te horen dat deze allesweters nog niet eens kunnen zien dat deze pony een hoofdstel kunnen zien.
Ik vind je shetje echt superleuk! Ik weet hoe leuk het is om zonder zadel te springen, haha

. Penny zijn jullie zeker niet, denk ik. Volgens mij weten jullie prima wat de gevaren/risico's zijn. Doet mij ook terugdenken aan mijn eigen ponytijd

!
Bedankt
, nee geen penny !
AenAenA schreef:leuk om doerak weer is te zien. heb een pony gehad waar doerak de vader van was. heb ook meerdere malen op doerak gereden leuke pony
Bedankt ja zeker is hij leuk, alleen wel met gebruiksaanwijzing maar dat maakt niet zo veel uit als je hem goed kent 
Paljassofie schreef:haffilover schreef:Grappig om te horen dat deze allesweters nog niet eens kunnen zien dat deze pony een hoofdstel kunnen zien.
Ik vind je shetje echt superleuk! Ik weet hoe leuk het is om zonder zadel te springen, haha

. Penny zijn jullie zeker niet, denk ik. Volgens mij weten jullie prima wat de gevaren/risico's zijn. Doet mij ook terugdenken aan mijn eigen ponytijd

!
er heeft zich 1 iemand mistypt en nu is iedereen die hier de gevaren van inziet plots blind?

beetje nutteloze reactie niet?
Als mijn ouders mij dit zouden zien doen hebben toen ik zo oud was als deze meisjes , dan had ik het zeker wel mogen horen, en dat is maar logisch ook... maar blijkbaar is je verantwoordelijkheid even laten spreken en aan deze meiden proberen duidelijk te maken dat dit niet alleen leuk, maar ook een beetje gevaarlijk is alleen iets voor allesweters die hier alleen maar zijn op topics te verzieken.
Ieder zijn mening hierover, dit is een forum
Dus meisjes jullie zien er echt alsof jullie heel veel plezier hebben met Doerak, maar probeer ervoor te zorgen dat jullie dit plezier nog lang mogen hebben en denk soms eens een beetje verder dan alleen het plezier hiervan.
AnnaMichiels : Bij wet is het verboden, iemand van onder de 12 mag geen paard besturen op de openbare weg. Tussen 12 en 14 moet er een begeleider aanwezig zijn van 21 of ouder, en vanaf 14 jaar mag je alleen. Natuurlijk is bijna niemand hiervan op de hoogte, laat staan de politie. Maar als je een ongeval veroorzaakt zal je verzekeringsmaatschappij wel op de hoogte zijn

Ik denk zeker wel aan de gevaren hoor, ja ik ben nu over een maand 14 dus ja
Ja ik hoop ook dat ik nog lang plezier zal hebben! De hindernissen stonden redelijk wiebel want ze zijn een paar keer uit zichzelf omgevallen.
Verder bedankt !