Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

runningkawa schreef:dat zit niet samen in de mond
Daar waar het zoute speeksel is

Michelle99 schreef:Wij hebben een pony die ook duidelijk problemen heeft met haar bit. Ze kantelt haar hooft, is onrustig in de aanleuning en is constant bezig met d'r mond. Laatste hebben we gedacht aan een andere bit. Maar als ik in haar mond voel, voel ik dat ze heel 'sherp' lagen heeft (ze gaan in een punt naar boven i.p.v. plaat zo'als ons andere paard). Het is een D pony en wel pittig. Kan moeilijk te stoppen zijn buiten. Ze loopt nu met een middelmatig-dikte dubble-gebroken D-trens van dat gele materiaal. Ik heb ook even gekeken naar de meyler dressuur, maar ik vind dat net iets te dun voor de scherpe lagen.
Iemand suggesties voor een mindere scherpe dan dat wat ik nu heb? (Ik heb trouwens net rubber wang-ringen gekocht om te kijken als de bit dan wat rustiger in haar mond blijft liggen.
edit: de tandaarts en osteopaat hebben haar al bekeken en goed verklaard.
runningkawa schreef:Je zou een ongebroken trens kunnen proberen
Dat werkt voornamelijk op de tong in en niet op de lagen.
Ook paarden die dat gewiebel in de mond niet fijn vinden, vind een ongebroken trens vaak prettig.

Tempus schreef:Ik rijd hem normaal met een enkelgebroken d trens. Temporijden daar zijn we mee bezig ( is voor hem precies wat moeilijker , alhoewel ik merk dat het betert met de keer).
Ik denk dat ik eens met mijn instructrice ga over hebben, eens zien wat een goed gesprek opleverd.
Maar het vastpakken was genoeg voorhem hij hoefde er dit keer niet bij te rennen..