Gemini voor de 5e keer onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joline_

Re: Gemini voor de 5e keer onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:04

nati schreef:
Bloos! je hebt geen cap op..... ROFL

Meid, dat weet ik nu echt wel. Lachen

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:05

Evelyne79 schreef:
je moet eigenlijk juist gaan lichtrijden, dit om a de rug van het paardje te ontlasten maar ook om hem te laten zien dat dat niet eng is.
Als jij consequent blijft lichtrijden ook al schiet hij er even voor weg dan krijgt hij in de gaten dat dat normaal is en dat het helemaal niet eng is.
Als je stopt met lichtrijden en daarvoor in de plek dus gaat doorzitten bevestig je dat lichtrijden eng is.

Oke, daar heb je inderdaad een punt. Bedankt voor de tip. En volgende keer zal ik ipv. doorzitten, 'lichtrijden'

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:06

Je kunt ook lichtrijden door slechts 2 cm uit je zadel te komen, dat is minder eng maar je ontlast toch de rug. Dat kost echter wel wat kracht van je kuiten Haha!

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:07

We zullen het de volgende keer op die manier proberen. Kuit heb ik genoeg, dus dat moet wel lukken Lachen Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:13

Ondanks dat jullie vinden dat er al genoeg over gezegd is, zeg ik het toch nog. Waar is de cap?
Van de eigenaar ook niet zo slim trouwens, dat hij iemand zonder cap op een jong paard laat stappen. Want 3 keer raden wie er aansprakelijk is als er wat gebeurt...

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 18:15

Ondanks dat ik dat al een hoop keer gezegt heb. de cap was spoorloos verdwenen Knipoog

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:16

Wendy schreef:
Ondanks dat jullie vinden dat er al genoeg over gezegd is, zeg ik het toch nog. Waar is de cap?
Van de eigenaar ook niet zo slim trouwens, dat hij iemand zonder cap op een jong paard laat stappen. Want 3 keer raden wie er aansprakelijk is als er wat gebeurt...

Nou, dan zal ik maar van geluk spreken dat het deze keer goed is afgelopen, En zal ik jullie plechtig beloven, niet meer zonder cap op het paard/pony te stappen. Hopelijk kunnen jullie daarmee leven Lachen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:16

Arabian_Girl schreef:
Ondanks dat ik dat al een hoop keer gezegt heb. de cap was spoorloos verdwenen Knipoog

Tsja, dan rijd je toch niet?
Makkelijk zat hoor Cool

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 18:19

Voor jou misschien wel ja Knipoog Aangezien dat ze anders weer een week moet wachten en dan ligt het nog aan het weer voordat ze er weer op kan.
Ken genoeg mensen die jonge paarden rijden zonder cap.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:21

Je beugels zijn inderdaad wat kort maar zoals je zelf al zij heb je er veel steun aan.

Ik vind dat hier mensen oordelen terwijl ze Gemini niet eens kennen overigens erg slecht.. Ze weten niet half hoe moeilijk en angstig Gemini is.. Dit is toch wel ver boven het normale paard..

Verder vind ik dat Gemini echt al goed op weg is. Lachen Leuk dat jij de uitdaging aan bent gegaan met Gemini.. Dit had je overigens veel eerder moeten doen, maar helaas mocht dat toen niet van een bepaald persoon.

Heel veel succes samen!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:23

Als je cap zomaar spoorloos is, stap je toch niet op? Knipoog
Je denk dat je niet valt, mar kan zomaar gebeuren.
Zit al langer dan een week thuis met een hersenschudding, en ja, ik had een cap op.
Zonder cap was het nóg veel erger geweest.

Verder, succes met inrijden!! Kusje

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:23

Ik vind je te zwaar om zo'n klein beest in te rijden, dat nog geen gewicht gewend is... maar ach mijn mening...

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:25

Bella88 schreef:
Ik vind je te zwaar om zo'n klein beest in te rijden, dat nog geen gewicht gewend is... maar ach mijn mening...

Sorry, te zwaar ben ik echt niet. Evt. te groot, maar dat is weer wat anders. En je zet toch niet eerst een meisje van 40kg op de pony, omdat 60 kg nog teveel voor hem is. Hij is zes, geen springjong beestje hoor Lachen

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 18:26

Klein??Zo klein is hij nou toch niet hoor Clown
Hij is wel gewicht gewend.Erop zitten Knipoog maar niet echt rijden. Bovendien is het geen 3 jarige dus hij kan al wat meer hebben ook.
En zo zwaar is ze nou niet hoor maar goed

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:27

ik vind van wel

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:27

Bella88 schreef:
ik vind van wel

Nou oke, dat kan. MAar ben het totaal niet met je eens Lachen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:28

Bella88 schreef:
ik vind van wel

Terwijl je de pony in kwestie nog nooit 'live' hebt gezien? Knipoog Knap Lachen

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 18:29

Idd.Hoe doen ze dat op die stallen? Zetten ze ook geen kinders van 30 kg erop hoor,Zijn ook gewoon volwassene
En deze pony is ook alles behalve een kleine pony Clown

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:31

Ik heb me mening gegeven. En wat jullie er verder van vinden maakt me weinig uit. Op de foto vind ik in ieder geval de pony er klein uitzien het meisje te groot/zwaar. Maar daarom maakt toch niet uit wat ik vind. wilde gewoon me mening geven en dat heb ik gedaan dus adios!!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:32

Ik vind de ruiter ook wat te zwaar/groot ogen voor deze nog erg tengere pony. Ik rij zelf mijn 1,43 m jonge paardje net in en zit er toch anders op, hoor. Knipoog
Het is voor zo'n jonkie al moeilijk zat om een balans te vinden met een ruiter er op, laat staan als hij in cirkels moet lopen aan een longe.........

Over de cap begin ik maar niet en het beugel verhaal is ook al een paar keer genoemd.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:34

Nadya schreef:
Ik vind de ruiter ook wat te zwaar/groot ogen voor deze nog erg tengere pony. Ik rij zelf mijn 1,43 m jonge paardje net in en zit er toch anders op, hoor. Knipoog
Het is voor zo'n jonkie al moeilijk zat om een balans te vinden met een ruiter er op, laat staan als hij in cirkels moet lopen aan een longe.........

Over de cap begin ik maar niet en het beugel verhaal is ook al een paar keer genoemd.

Maar kijk, op deze manier komt het al heel anders over. Iedereen mag zijn/haar mening geven, daar is bokt voor. Maar doe het dan op een nette, onderbouwde manier.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:35

Liesje89 schreef:
Als hij draven eng vind, kun je beter in de verlichte zit gaat staan ipv doorzitten.. Dat is veel minder belastend voor zijn ruggetje wat toch al niets gewent is. Ik vind je ook wat groot voor 'm eigelijk.. Wellicht heb je daarom je beugels ook zo kort?
Ik vind eigelijk dat jullie redelijk overantwoord en ondoordacht bezig zijn.. Maarja wie ben ik Clown

Ik ben het hier helemaal mij eens.
Verder wel erg leuke pony. Lachen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:36

Nadya schreef:

Deze pony is al een ruiter gewend. Ik heb er namelijk ook een paar keer op gezeten en een rondje gestapt zelfs gedraafd op zijn 4e jaar? Lachen

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 18:37

We hebben de eerste keren ook rechte stukken gelopen.Maar hij moet toch verder leren.Dus daarom aan de longe.Wat best nog ruime rondjes zijn.Want loop gewoon stukken mee. Vind het niet slim om hem nu los te laten dus zal het wel zo moeten.Kan er strax ook moeilijk naast blijven rennen in draf Clown

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:39

Somebitch schreef:
Nadya schreef:

Deze pony is al een ruiter gewend. Ik heb er namelijk ook een paar keer op gezeten en een rondje gestapt zelfs gedraafd op zijn 4e jaar? Lachen

Over welke pony heb je het nou? Verward
Er staat dat de pony in dit topic voor de 5de keer een ruiter op zijn rug had.
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 17-01-08 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt