Zolang je niet gaat galoperen is er toch niks aan de hand?
Bij een klinische keuring word er toch ook gelongeert op een zachte én harde bodem.
Leuk beest heb je hoor
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. 
Wendy schreef:De longeerder mag wat mij betreft nog wel wat meer zelfverzekerd overkomen en wat minder doen. Less is more toch?
Dus als indi netjes op de cirkel loopt, lichaam ontspannen, armen ontspannen langs je lichaam, cs laag.
Ze komt nu nog wat onzeker over en doet teveel.
Love_4ever schreef:ik ga hier geen commentaar op geven omdat je zelf wel weet hoe dom je bent
Libiris schreef:staat allemaal al vermeld......jammer dat de meeste mensen niet eerst even alles doorlezen...
om je even antwoord te geventwister42 schreef:Libiris schreef:staat allemaal al vermeld......jammer dat de meeste mensen niet eerst even alles doorlezen...
jammer dat je zelf ook niet even leest, ik vraag haar nl of dat er ook nog een medische rede is naast het feit dat ze geen bak heeft, mijn inziens heb ik de post helemaal doorgelezen hoor, ook dat ze al eerder helemaal afgebrand is, en aangezien ik geen behoeft heb om dat te gaan lezen (mogelijk staat het daar wel) vraag ik er gewoon naar, ik ben het nogal niet eens met de manier waar sommige mensen hier op bokt met elkaar omgaan,
sorry off topic maar ik moest het even kwijt
Arabesk schreef:longeren in een bak met zand is vele malen erger dan dit
zand 'glijdt' een klein beetje wanneer een paard zich afzet, dit geeft een ruk op de diepe buigpees, wat weer schade geeft aan het hoefkatrol, wat op den duur tot HKO kan leiden.
Dussssss, liever op harde ondergrond
blensink schreef:Waarschijnlijk pakken we alles ook meteen verkeerd op, uit een stukje schrijven kun je veel meer uit halen dat dat je tegen over elkaar zit irl.
Veel succes en vooral plezier met elkaar.

Adil18 schreef:Arabesk schreef:longeren in een bak met zand is vele malen erger dan dit
zand 'glijdt' een klein beetje wanneer een paard zich afzet, dit geeft een ruk op de diepe buigpees, wat weer schade geeft aan het hoefkatrol, wat op den duur tot HKO kan leiden.
Dussssss, liever op harde ondergrond
Maar voor een jong paard als dit kan dit wel een belasting zijn op de gewrichten. Harde ondergrond is goed, en even op straat laten lopen zeker geen probleem...
Maar als ik hardloop pak ik wegen waar of een goede berm is of een zandweg, omdat het beter is voor de gewrichten niet continu op harde grond te lopen. Voor paarden evenmin.
Maar ik denk ook dat dit een oplossing is voor in de winter (?) en dat dit niet heel vaak gedaan wordt. Dus echt een probleem zie ik er ook niet in.
Over het longeren zelf kan ik niet veel zeggen, het ziet er wel lekker uit. Wel zou ik zoals gezegd ergens een afgezet stukje opzoeken, niet dat hij meteen de straat op rent zodra hij een keer zou uitbreken.

twister42 schreef:blensink schreef:Waarschijnlijk pakken we alles ook meteen verkeerd op, uit een stukje schrijven kun je veel meer uit halen dat dat je tegen over elkaar zit irl.
ja dat weet ik, ik gaf ook gewoon een reactie over hoe ik haar vond lopen, en of er misschien een medische rede was. ik heb geen verkeerd woord over de ondergrond geschreven.
en als je dan meeteen zo'n afbrander krijgt van dat je niet leest, terwijl ze zelf ook niet lezen, tja lijkt me niet nodig.
maar goed weer off topic sorrryyyyy