graag veel commentaar indi gisteren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lavita330

Re: graag veel commentaar indi gisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:36

Ik snap het probleem niet hoor?
Zolang je niet gaat galoperen is er toch niks aan de hand?
Bij een klinische keuring word er toch ook gelongeert op een zachte én harde bodem.
Leuk beest heb je hoor Ja

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:42

ikenindi, ik zie het niet als een probleem, vond je reactie nogal aangebrand, thats all. gewoon doen waar je zin in hebt, zolang het commentaar in je straatje past is het kennelijk wel oke..

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:57

het ziet er lekker ondspannen uit hoor,
nou ben ik zelf geen ster in longeren, maar vind het er erg relaxt en netjes braaf uitzien Lachen

leuk paard heb je Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 09:53

De longeerder mag wat mij betreft nog wel wat meer zelfverzekerd overkomen en wat minder doen. Less is more toch?
Dus als indi netjes op de cirkel loopt, lichaam ontspannen, armen ontspannen langs je lichaam, cs laag.
Ze komt nu nog wat onzeker over en doet teveel.

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 10:02

Het zie er toch leuk uit, wel sluit ik me aan bij het commentaar van Wendy; je stick wijst constant naar het paard, probeer de stick naast je te laten hangen zodra het paard op de cirkel loopt en de stick echt als druk middel te gebruiken als het nodig iz. Zo blijft je stick het beste werken!

heel veel succes verder met je paardje!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 10:02

Als ik het goed begrijp is dit niet zozeer longeren als in "dertig minuten lang vol aan het werk op de cirkel in alle gangen" als meer een wat uitgebreidere cirklinggame waarbij er ook toevallig 1 rondje gedraafd wordt.

Lijkt me dat dit geen enkel probleem is Lachen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 12:36

Wendy schreef:
De longeerder mag wat mij betreft nog wel wat meer zelfverzekerd overkomen en wat minder doen. Less is more toch?
Dus als indi netjes op de cirkel loopt, lichaam ontspannen, armen ontspannen langs je lichaam, cs laag.
Ze komt nu nog wat onzeker over en doet teveel.

daar heb je helemaal gelijk in. slap excuus, maar longeerder kent indi nog niet zo goed, en andersom ook niet, vandaar die onzekerheid. daarbij is longeerder nog niet zo lang met parelli bezig;)

@detour: nee het hoeft niet in mijn straatje te passen, maar ik (en longeerder) moeten er wat mee kunnen. haw gaat over het werk, niet over de omgeving;)

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:18

Ziet er goed uit!
paardje gaat goed vooruit!

Love_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:25

ik ga hier geen commentaar op geven omdat je zelf wel weet hoe dom je bent Knipoog

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:31

ik zie het probleem ook niet zo, maar ben wel nieuwsgierig waarom je op een harde ondergrond longeert, alleen omdat je geen bak hebr of ook om een medische rede, voor de rest ziet het er in mijn ogen gewoon lekker onspannen uit hoor, succes nog jullie met zijn drietjes

Kingloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:49

Leuk paardje, zoals twister42 al zij ben wel nieuwsgierig waarom je op harde ondergrond longeerd.
succes nog!

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:59

staat allemaal al vermeld......jammer dat de meeste mensen niet eerst even alles doorlezen...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:00

Love_4ever schreef:
ik ga hier geen commentaar op geven omdat je zelf wel weet hoe dom je bent Knipoog

Ik zie niks doms hoor.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:01

TS, tuurlijk speelt de omgeving mee in het geheel... Vind de diameter ook niet echt lang eerlijk gezegd. Dat kan zeker belastend zijn voor je paardje. Knipoog

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:50

Libiris schreef:
staat allemaal al vermeld......jammer dat de meeste mensen niet eerst even alles doorlezen...

jammer dat je zelf ook niet even leest, ik vraag haar nl of dat er ook nog een medische rede is naast het feit dat ze geen bak heeft, mijn inziens heb ik de post helemaal doorgelezen hoor, ook dat ze al eerder helemaal afgebrand is, en aangezien ik geen behoeft heb om dat te gaan lezen (mogelijk staat het daar wel) vraag ik er gewoon naar, ik ben het nogal niet eens met de manier waar sommige mensen hier op bokt met elkaar omgaan,

sorry off topic maar ik moest het even kwijt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:51

er is voor indi geen mediache reden om haar op het harde te longeren Knipoog om je even antwoord te geven

ze heeft geen bak en het land is veel te blubbie en te glad

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:54

ik vroeg het me alleen af, ik blijf er ook gewoon bij dat ik het probleem niet zie hoor om haar op het harde te laten lopen.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:56

twister42 schreef:
Libiris schreef:

jammer dat je zelf ook niet even leest, ik vraag haar nl of dat er ook nog een medische rede is naast het feit dat ze geen bak heeft, mijn inziens heb ik de post helemaal doorgelezen hoor, ook dat ze al eerder helemaal afgebrand is, en aangezien ik geen behoeft heb om dat te gaan lezen (mogelijk staat het daar wel) vraag ik er gewoon naar, ik ben het nogal niet eens met de manier waar sommige mensen hier op bokt met elkaar omgaan,

sorry off topic maar ik moest het even kwijt

Het stond in haar vorige topic wat gesloten is.
Kan daarom zijn dat je dat inderdaad niet gelezen hebt.
Ze heeft besloten voor deze ondergrond omdat de wei erg glad was en dus deze ondergrond beter vond.
Geen medische rede dus wat goed mogelijk geweest had kunnen zijn.
De ts vraagt dus commentaar op het longeren zelf en niet op de plaats waar het gebeurt.

Waarschijnlijk pakken we alles ook meteen verkeerd op, uit een stukje schrijven kun je veel meer uit halen dat dat je tegen over elkaar zit irl.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:01

Arabesk schreef:
longeren in een bak met zand is vele malen erger dan dit

zand 'glijdt' een klein beetje wanneer een paard zich afzet, dit geeft een ruk op de diepe buigpees, wat weer schade geeft aan het hoefkatrol, wat op den duur tot HKO kan leiden.

Dussssss, liever op harde ondergrond Knipoog

Maar voor een jong paard als dit kan dit wel een belasting zijn op de gewrichten. Harde ondergrond is goed, en even op straat laten lopen zeker geen probleem...

Maar als ik hardloop pak ik wegen waar of een goede berm is of een zandweg, omdat het beter is voor de gewrichten niet continu op harde grond te lopen. Voor paarden evenmin.

Maar ik denk ook dat dit een oplossing is voor in de winter (?) en dat dit niet heel vaak gedaan wordt. Dus echt een probleem zie ik er ook niet in.

Over het longeren zelf kan ik niet veel zeggen, het ziet er wel lekker uit. Wel zou ik zoals gezegd ergens een afgezet stukje opzoeken, niet dat hij meteen de straat op rent zodra hij een keer zou uitbreken.

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:05

blensink schreef:
Waarschijnlijk pakken we alles ook meteen verkeerd op, uit een stukje schrijven kun je veel meer uit halen dat dat je tegen over elkaar zit irl.

ja dat weet ik, ik gaf ook gewoon een reactie over hoe ik haar vond lopen, en of er misschien een medische rede was. ik heb geen verkeerd woord over de ondergrond geschreven.

en als je dan meeteen zo'n afbrander krijgt van dat je niet leest, terwijl ze zelf ook niet lezen, tja lijkt me niet nodig.

maar goed weer off topic sorrryyyyy
Laatst bijgewerkt door twister42 op 18-01-08 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:06

ze hebben amper 10 min "gelongeerd" en dit gebeurt echt bijna nooit

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 10:57

Ik heb in het vorige topic ook gereageerd over de ondergrond, maar bedoelde dit meer ivm veiligheid voor de ruiter, maar dat is ieders eigen keuze.
ONtopic: het ziet er erg relaxt en ontspannen uit, ga zo door! Ben erg benieuwd naar foto's dat je er opzit Lachen Veel succes en vooral plezier met elkaar.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 11:04

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Als dat net zo relaxt oogt dan zit het vast wel goed! Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 13:01

Adil18 schreef:
Arabesk schreef:
longeren in een bak met zand is vele malen erger dan dit

zand 'glijdt' een klein beetje wanneer een paard zich afzet, dit geeft een ruk op de diepe buigpees, wat weer schade geeft aan het hoefkatrol, wat op den duur tot HKO kan leiden.

Dussssss, liever op harde ondergrond Knipoog

Maar voor een jong paard als dit kan dit wel een belasting zijn op de gewrichten. Harde ondergrond is goed, en even op straat laten lopen zeker geen probleem...

Maar als ik hardloop pak ik wegen waar of een goede berm is of een zandweg, omdat het beter is voor de gewrichten niet continu op harde grond te lopen. Voor paarden evenmin.

Maar ik denk ook dat dit een oplossing is voor in de winter (?) en dat dit niet heel vaak gedaan wordt. Dus echt een probleem zie ik er ook niet in.

Over het longeren zelf kan ik niet veel zeggen, het ziet er wel lekker uit. Wel zou ik zoals gezegd ergens een afgezet stukje opzoeken, niet dat hij meteen de straat op rent zodra hij een keer zou uitbreken.

gaan we ook doen, maar dat is niet ala minuut geregeld;) en zoals ik al schreef hebben we niet heel lang gelongeerd, en al helemaal niet veel gedraafd. de diameter die te klein is hebben jullie gelijk in, maar indi moet het nog leren en het is moeilijk voor dorientjuh haar gelijk een grotere cirkel te laten lopen. toen ik er op zat kon ik meesturen en was de cirkel wel groter. daarnaast hebben we ook een endje gewoon rechtuit gestapt met mij er op.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 13:03

twister42 schreef:
blensink schreef:

ja dat weet ik, ik gaf ook gewoon een reactie over hoe ik haar vond lopen, en of er misschien een medische rede was. ik heb geen verkeerd woord over de ondergrond geschreven.

en als je dan meeteen zo'n afbrander krijgt van dat je niet leest, terwijl ze zelf ook niet lezen, tja lijkt me niet nodig.

maar goed weer off topic sorrryyyyy

1: ik was niet diegenen die hier zei dat je niet goed gelezen had
2: er is idd geen medische reden, behalve dan dat het goed voor haar hoefjes is in mijn ogen dan.