Maar wat ik niet snap, als Ragga zich niet goed voelt zo, waarom laat hij dat dan niet merken? Hij is namelijk erg vriendelijk in de omgang met mij
. (of heb ik het verkeerd?) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. (of heb ik het verkeerd?)
niet persee op jou gericht. 
_Esther schreef:@dierfysio: ik heb geleerd dat je je paard niet aan teugel kan DWINGEN, een paard zakt wanneer hij zich ontspant en de juiste instructies krijgt.
Maar wat ik niet snap, als Ragga zich niet goed voelt zo, waarom laat hij dat dan niet merken? Hij is namelijk erg vriendelijk in de omgang met mij. (of heb ik het verkeerd?)

Ulaney schreef:Haha, waarschijnlijk zal Ragga een braaf paardje zijn
_Esther schreef:@Axel: Dus door mijn handen laag te zetten geef ik druk op de teugels waardoor hij moet zakken? En hoe zorg je er dan voor dan hij zijn rug ontspant?

_Esther schreef:Ik heb de tip gekregen van mijn instructrice om eerst mijn handen laag te houden zodat hij aan de teugel loopt, dan naar boven te werken zodat hij zich gemakkelijk kan zetten terwijl hij aan de teugel loopt.
Is dat dan zò verkeerd?
.
. 
maar zoek ajb snel een andere instructrice..
.

GekkeLot schreef:Ik vind het echt een leuk diertje.![]()
Je hoeft trouwens niet teleurgesteld te zijn als aan de teugel lopen niet na 2 keer lukt, je moet gewoon veel oefenen op voorwaards en ontspannen rijden. Het kan even duren, maar als het eenmaal (op de goede manier) lukt heb je er veel profijt van.
_Esther schreef:GekkeLot schreef:Ik vind het echt een leuk diertje.![]()
Je hoeft trouwens niet teleurgesteld te zijn als aan de teugel lopen niet na 2 keer lukt, je moet gewoon veel oefenen op voorwaards en ontspannen rijden. Het kan even duren, maar als het eenmaal (op de goede manier) lukt heb je er veel profijt van.
Niet na 2x lukt? Ik ben al bijna een jaar bezig met proberen heb te laten nageven

Axel_Clauw schreef:Maar blijkbaar op de verkeerde manier![]()

) in der loop van de tijd ook een harde mond krijgt (niet goed luisterne naar teugelhulpen)
. 

maar ik denk wel dat het heel verstandig is om een andere instructrice te zoeken. Een goede instructeur kan jou wel leren hoe je je paardje wel goed nagevelijk kan rijden (en sneller dan in 4 jaar hoor
) zonder dat je haar zo hard in haar (gevoelige!) mondje hoeft te trekken. Natuurlijk doet dat pijn, om te vergelijken: leg het bit na het rijden eens op je scheenbeen en trek er eens aan (naar achteren aan de bitringen, zo hard als je nu moet trekken om haar 'aan de teugel' te krijgen. Dan voel je wat je pony nog sterker voelt in haar mondje.

kjoetie schreef:jij hebt een heel lief paardje, maar zoals je inmiddels waarschijnlijk wel begrijpt is dit niet de manier om je paardje 'aan de teugel' te rijden. Ik denk niet dat jij daar veel aan kan doen hoor
Misschien kun je het er met de eigenaresse over hebben, dat je het niet fijn vind om zo hard te trekken? of laat haar dit topic lezen