weer een keertje springen @ Sunny

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

L_ola

Re: weer een keertje springen @ Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:29

Ik weet niet of er andwoord op gegeven is. Maar waarom spring (rij) je met kleppen? Lachen
Ik geloof dat als je aan je houding gaat werken het best goed komt! Pony springt trouwens wel goed! Lachen
EDIT: De oogkleppen heb ik gelezen! Lachen

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 14:58

het is niet mijn eigen pony.
En de oog kleppen weet ik niet, ze loopt trouwens wel voor de kar Knipoog ik weet niet of dat er wat mee te maken kan hebben.
Het is ook de enige pony op stal die met oogkleppen bereden word...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:02

Dan zal ze wel maar 1 hoofdstel hebben, alleen het kar-hoofdstel en geen rij hoofdstel.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:04

Joh mensen. Ik heb weleens wat schokkenders gezien in m'n leven. Natuurlijk is het niet goed om je handen zodanig vast te zetten maar die pony gaat van een keertje echt niet dood op deze manier, en iedereen heeft het moeten leren. Wat denken jullie dat manegepony's soms moeten verdragen?

TS: Het is niet dom dat je deze foto's op Bokt heb gezet, alleen kan het merendeel van Bokt soms wat heftig reageren. Desondanks kunnen wij je wel op dingen wijzen die wij vanaf de foto zien, waar jij vervolgens weer aan kunt werken. Alleen maar handig, toch? Lachen

Het is inderdaad een behoorlijke sprong al voor iemand die nog wat vrees heeft om te springen. Als ik jou was zou ik inderdaad eerst wat lager beginnen en oefenen, hoe hoger je gaat, hoe meer vrijheid het paard in z'n mond nodig zal hebben en jouw aandachtspunt ligt nu voornamelijk op het meegeven. Probeer te denken dat je onder de sprong zijn oren moet aanraken (natuurlijk hoef je z'n oren niet aan te raken, maar probeer in elk geval je handen een stúk naar voren te doen), oefen dit op lagere sprongetjes en daarna kun je het steeds opbouwen.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 15:05

@ Ik rij Sunny puur om weer goed onder het zadel te krijgen,want het liefste bokt ze je er aan alle kanten af ( teminste daar lijkt het op. Zadel ligt wel goed, is al na gekeken Knipoog)
En 9 van de 10 keer rij ik dressuur met haar.
Alleen deze spring foto's was ik iets te hard van stapel gegaan.. Frusty
...
En kan nou weer helemaal over nieuw beginnen met weer berijden, want het is haar paar week terug gelukt om mij er af te bokken.
Dus zat ik een week thuis met een hersenschudding.
En ga nou weer heel rustig beginnen,(eerst maar weer wat longeren,en dan weer wat goed onder me te lopen krijgen en met hele lage sprongetje beginnen!
en als dat goed blijft gaan, dan wil ik wel weer hoger proberen, en zo weer gaan opbouwen

(ik denk zelf persoonlijk dat dat het beste voor ons alle 2 is...)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:05

Allereest wat een super mooie pony! Daar mag je inderdaad best een beetje trots op zijn..

Een ander hoofstel, zonder oogkleppen en met sperriempje zou denk ik wel een verbetering zijn dan het hoofdstel waar je nu mee rijd.

Ik zou eerst beginnen te springen vanuit de draf, met een klein kruisje en een drafbalkje op 1.5-2 meter afstand (bij zulke kleine pony's weet ik de afstand niet precies). Dat is ook veel makkelijker voor je pony en dan kan jij goed opletten op je houding.

Probeer niet teveel op je pony's nek te gaan liggen, maar draag je bovenlijf iets meer en breng je armen verder naar voren, dan kan je pony ook zijn hals rondmaken, waardoor hij weer beter gaat springen.

Het maakt niet uit dat je fouten maakt hoor, door fouten kan je juist leren, ik zou ook wel willen dat ik meteen alles goed doe, maar dat gebeurd helaas alleen in mijn dromen.

Gewoon veel blijven springen, dat leer je alleen door het veel te doen, het liefst onder goede begeleiding!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:06

Is er behalve het zadel ook naar de pony zelf gekeken? Het probleem hoeft namelijk niet persé in het zadel te zitten, het kan ook zijn dat de pony door een andere reden ergens pijn heeft. Lachen

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 15:07

Maanling schreef:
Dan zal ze wel maar 1 hoofdstel hebben, alleen het kar-hoofdstel en geen rij hoofdstel.

Nee ze heeft er wel 2 Knipoog dat weet ik zeker, onderhoud haar spul namelijk zelf Knipoog

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:30

Er zit echt een super leuk koppie op die pony!
je moet inderdaad echt meer meegeven!
Zo kan je pony namelijk helemaal niet ruim springen.

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:00

zo zitten ken ik van mezelf, ik ben ook bang om te springen.
iets wat mij hierbij heel erg heeft geholpen was telkens een klein sprongetje doen. zoalng jij je er maar veilig en goed bij voelt, en dan langzaam iets opbouwen.

En telkens denken aan je handen. bij mij hielp het als er iemand bij staat die iedere keer als je op de sprong afrijdt zegt handen naar voren.
En tegen de spanning een keer goed doorademen voor de sprong.

hoop dat je er iets aan hebt. Vind wel dat je een heel mooie pony hebt!

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:03

Errug leuk beestje, maar zoals veel mensen al hebben gezegt, je moet echt proberen meer mee tegeven. Ik weet hoe moeilijk het is als je het een beetje eng vind, maar als je zo strak blijft houden, dan geef je je pony alleen maar meer de mogelijkheid om te weigeren.

Debbylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:16

Wat een schatje hoor Knipoog Haha! Ik zou idd luisteren naar hiervoor en meer ruimte geven enblijven aansporen voor de hindernis Knipoog
En ook Aan je zit werken en als je angst voor springen hebt zo ik eerst op een brave pony op een manege ofzo van je angst afkomen dan bij een pony die erg eigenwijs is zoals jij omschrijfd/verteld Knipoog En les nemen Haha! Maar POny is een erg leuk paardje en verder ziet het er leuk uit Knipoog Tong uitsteken

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 16:23

Dank jullie wel allemaal !!
ik ga alles weer heel rustig op nieuw opbouwen:)
enne les heb ik Knipoog Alleen ik kan niet op een braaf paard gaan springen, want het paard dat ik lease die gaat niet meer echt aan het werk, van wege zijn leeftijd (33) dus heb ik alleen Sunny!
Maar als de bak weer goed te rijden is ga ik alles heel rustig opbouwen Haha!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:24

Silence schreef:
Wat doe je in godsnaam met je handen?
Die hoor je naar voren te doen als je springt, jij lijkt ze helemaal vast te zetten.

En waarom spring je met oogkleppen?

Inderdaad Bloos
Het is geen dressuur, laat m lekker met zijn/haar koppie vooruit springen.

Wel een schatje Knipoog

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:26

Leuke pony! die van mij heet ook Sunny en daarvan haar veulen(Ginger) is 2 druppels water! Zie profiel Knipoog

Leuk hoor!

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:29

Heey
Leuke pony
alleen probeer meer mee te geven ..
doe anders je beugels eens eengaatje korter
en niet je elebogen uit laten steken
maar recht houden

succes